• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi też zyskają na Trasie Kaszubskiej. Połączenie Dąbrowy z Wielkim Kackiem

Patryk Szczerba
7 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Kładka będzie w pełni dostępna po zakończeniu prac drogowych na Trasie Kaszubskiej. Kładka będzie w pełni dostępna po zakończeniu prac drogowych na Trasie Kaszubskiej.

Kładka łącząca Dąbrowę z leśnymi terenami Wielkiego KackaMapka to element powstającej Trasy Kaszubskiej, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Konstrukcja pomiędzy ul. Szafranową i duktem leśnym Wielkiego Kacka jest już na ukończeniu.



Pomysłów na wykorzystanie budowy Trasy Kaszubskiej do udogodnień dla pieszych mieszkających w sąsiedztwie drogi było kilka. W 2017 r. pisaliśmy o propozycji społeczników Karwin, Wielkiego Kacka i Dąbrowy połączenia rampą ulic Górniczej z ul. Wiczlińską. Przekonywali, że wystarczy poszerzyć planowany wiadukt drogowy tak, by zmieścić na nim ciąg pieszo-rowerowy.

Trasa Kaszubska: trzy propozycje udogodnień dla pieszych



- Wygodne dojście z Fikakowa do Tesco [obecne Leroy Merlin - dop. red.] w 3 minuty jest naszym zdaniem warte próby. Skoro wyrżnięta zostanie zieleń, wyasfaltowane zostanie wszystko na Chwaszczyńskiej między Nowowiczlińską a obwodnicą, to może niech mieszkańcy Wielkiego Kacka mają z tego jakąś korzyść - tłumaczył wówczas Kajetan Lewandowski.

Wcześniejsze plany kładki nad Trasą Kaszubską



Z tych planów nic nie wyszło. Podobnie jak z kładki lub tunelu w ciągu ul. Wiczlińskiej, gdzie przeszkodą okazała się różnica wysokości.

  • Kładka będzie w pełni dostępna po zakończeniu prac drogowych na Trasie Kaszubskiej.
  • Kładka będzie w pełni dostępna po zakończeniu prac drogowych na Trasie Kaszubskiej.

Wokół kładki lepsza infrastruktura



Propozycją, która natomiast została zaakceptowana, okazało się połączenie ul. Szafranowej z terenem leśnym Wielkiego Kacka.

Autorem pomysłu i lokalizacji kładki jest Włodzimierz Karasek. Jak mówi jego siostra Gabriela Czapiewska, ówczesna i obecna radna dzielnicy, jako że jest zapalonym rowerzystą i wizja budowy S6 bez uwzględnienia przejazdu z Dąbrowy na drugą stronę do lasu była dla niego trudna do zaakceptowania.

Przygotował projekt i plan sytuacyjny i zwrócił się z pomysłem, by rada dzielnicy Dąbrowa wystąpiła z wnioskiem do wykonawcy S6 o włączenie kładki do projektu nowej trasy.

- Byłem wtedy radnym dzielnicy. To było na początku konsultacji ws. Trasy Kaszubskiej. Kiedyś w okolicy ul. Sojowej było zejście schodowe i można było je wykorzystać, żeby zrobić kładkę. Po rozważeniu zdecydowano o przesunięciu połączenia w kierunku ul. Szafranowej - opowiada Lechosław Dzierżak, obecnie radny miasta, a wtedy radny dzielnicy.
Budowa kładki właśnie się kończy. Są już zamontowane barierki. Ostatnim etapem będzie stworzenie dojścia. Łatwiej będzie o to od strony zabudowań na Dąbrowie, trudniej - od lasu na Wielkim Kacku.

- Obecnie są tam prowadzone prace wycinkowe, ale Nadleśnictwo zadeklarowało, że po uruchomieniu kładki wytyczy oznakowanie obejścia. W sprawie oznakowania rozmawialiśmy już z Urzędem Miasta. Na miejscu mogłyby pojawić się ławki. Chcemy, żeby kładka stała się przyjaznym i uczęszczanym miejscem - tłumaczy Piotr Szpajer, przewodniczący Rady Dzielnicy Wielki Kack.
Prace drogowe na Trasie Kaszubskiej wciąż trwają. Nie udało się dotrzymać zapowiadanej przejezdności odcinka Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Strzebielinem w czerwcu. Wykonawca prac na razie nie wskazał kolejnego terminu ich zakończenia.

Trasa Kaszubska: informacje, daty, odcinki



Przy okazji przypomnijmy, że projekt innej zapowiadanej kładki, która ma połączyć nad torami Karwiny z Małym Kackiem, jest gotowy, ale inwestycja od blisko roku czeka na początek realizacji.

Wizualizacja kładki nad torami przy PKM. Wizualizacja kładki nad torami przy PKM.
Władze Gdyni, które same zaproponowały to rozwiązanie, tłumaczą teraz, że kładka powstanie, jeśli miasto, które ma za nią zapłacić, otrzyma dofinansowanie z zewnątrz.

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej. Film z początku czerwca

16:15 12 LIPCA 22

Otwarcie Trasy Kaszubskiej coraz bliżej? (8 opinii)

Małe światełko w długim tunelu. Po 1,5 roku pojawia się czarna nitka na bocznym wiadukcie węzła TK. Niedługo można się spodziewać przełożenia ruchu na drogę rozprowadzającą. Jest też czarny zjazd w kierunku Chwaszczyna niestety ten prowadzi do nikąd. Nie ma prawej nitki do góry.
Małe światełko w długim tunelu. Po 1,5 roku pojawia się czarna nitka na bocznym wiadukcie węzła TK. Niedługo można się spodziewać przełożenia ruchu na drogę rozprowadzającą. Jest też czarny zjazd w kierunku Chwaszczyna niestety ten prowadzi do nikąd. Nie ma prawej nitki do góry.

Miejsca

Opinie (97) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (3)

    Imponująca ta kładka.Jednak Gdynia niesamowicie się rozwija,taki bałtycki Singapur,względnie Honk Konk.

    • 25 10

    • Tylko puchatki z brudnymi majciochami psują trochę wizerunek.

      Ahahahaha

      • 1 4

    • Nic dodać nic ująć naprawdę konstrukcja imponująca.

      • 0 3

    • Wyjdź z piwnicy marudo

      Zapraszam na spacer po naszej kładce

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Łaski nie robią, wszystko powinno być dla ludzi a nie po to żeby życie im utrudnić (5)

    • 77 7

    • No własnie oto chodzi ze robia bo takie inwestycje dla pieszych w całym trójmiescie mogły powstac juz 10lat wczesniej! (4)

      zabiegali onie mieszkancy trójmiasta ale urzednicy i władze miasta miały ich gdzies obecnie tylko dlatego ze taka jest moda i zblizaja sie wybory i coraz wiecej ludzi sie tego domaga to zaczynaja cos robic dla pieszych .Ale to jest zaledwie kropla w morzu!!

      • 3 1

      • mogły? a ZA CO? (3)

        PiS zabrał trójmiastu prawie 10mld zł !!!

        • 6 1

        • A PO całemu w całym kraju setki mld (2)

          • 2 6

          • Kiedy? PiS rządzi od 7 lat...

            • 3 2

          • PiS ci zabral mozg

            • 1 1

  • "Władze Gdyni, które same zaproponowały to rozwiązanie, tłumaczą teraz, że kładka powstanie, jeśli miasto, które ma za nią zapłacić, otrzyma dofinansowanie z zewnątrz."

    W takim razie kto jest odpowiedzialny za zlecenie projektu i wizualizacji, która nie zostanie zrealizowana ze środków miasta? W jakim celu?

    • 20 2

  • Koniec bajerowania. (5)

    Dobra koniec bajerowania czerwiec przeleciał, a droga jak nie była przejezdna tak dalej nie jest.

    • 58 2

    • Takie firmy wybierają, wszystko po taniości i później są tego efekty

      • 12 1

    • (1)

      Wakacje przelecą a dalej nie będzie przejezdna. Ostatnio jak wracałem ze Słupska to widziałe że robotnicy pracują na prawie skończonym odcinku w Bożympolu. Jadę dalej a na obwodnicy w niedzielę pustki. Żadnych prac, totalnie nic się nie działo. A przypomnę ze opóźnienie jest własnie przez ten odcinek.

      • 19 1

      • W Bożym Polu są jeszcze w czarnej ........

        • 3 1

    • S5 na odcinku Nowe Marzy - Bydgoszcz też nie gotowa w całości. Też w czerwcu cały ten odcinek miał być gotowy, ale (1)

      nie wyszło. Jedynie oddano przy samej Bydgoszczy 4 km fragment pozwalający ominąć znaną na DK nr 5 "Aleję dębową".

      • 8 0

      • S5 to juz ma kilka lat opoznienia

        • 5 0

  • Koniec rozbudowy dróg

    • 8 3

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    Jestem tam bardzo często.
    Droga jak jest sucho to jeszcze po niej się jako tako idzie ale w mokre dni, czy jesienno-zimowe są fatalne.
    Teraz ciut wyrównali ale nadal są koleiny za kładką w kierunku Fikakowa ale kawałek dalej jest spadek drogi gdzie wiecznie jest bajoro które trzeba jakoś przejść i kolejne dalej na skrzyżowaniu leśnym. Trasa fajna gdyby była ciut zrewitalizowana.

    • 26 13

    • Tak wygląda las (1)

      • 19 2

      • krzyży....

        • 0 0

    • To prawda

      Na razie w ogóle nie ma co oceniać, bo prowadzona jest wycinka. Zobaczymy w jakim stanie zostawią te dukty po jej zakończeniu.

      • 9 0

    • (1)

      No to trzeba położyć kostkę betonowa, albo wylać asfalt.

      • 6 2

      • I żabkę otworzyć

        • 11 0

    • Włożysz sobie kaloszki do siateczki i będziesz miał na zmianę!!

      • 3 0

    • To są wzgórza wododziałowe i gdzie nie kopniesz koparką tam zaraz przesącza się woda . Tak musi być bo inaczej gdzieś tej wody zabraknie.

      • 2 0

    • zapewne wyasfalotwana byłaby dla ciebie wygodniejsza...

      • 2 0

    • Popieram

      Las/park też jest dla ludzi a nie wycinka to już można wszystko rozjeździć, zabrudzić ścinką itp. To jest nasz park i ma być ładnie, przejezdnie by chciało się tam wchodzić!

      • 1 0

  • Co piesi (1)

    Co piesi niby zyskają? Że znowu rowery i hulajnogi zaśmiecą chodniki dla pieszych?

    • 5 18

    • Leki

      należy przyjmować regularnie.

      • 2 0

  • Tylko ani slowa w tym tekście o czasie realizacji tej inwestycji

    To jedna z pierwszych konstrukcji postawionych na początku budowy trasy. W trakcie tych dwóch lat mieszkańcy Dąbrowy są placem budowy odcięci od najbliższego lasku. Jak w końcu będzie można bez narażania zdrowia i życia pójść tam z dziećmi na spacer to zachwytom nie będzie końca....

    • 24 0

  • piesi zyskają, koci zyskają i dzicy zyskają (1)

    • 9 1

    • Ostatnio tamtędy jechałem

      I spotkałem dziki po stronie Dąbrowy. Ani myślały skorzystać z kładki i wracać do lasu.

      • 1 0

  • (2)

    po takim czasie nie się czym chwalić no i jeszcze nie jest gotowa, śmiech na sali kawałek kładki tyle czasu budować. W 2,5 roku to wielkie mosty powstają.

    • 19 1

    • ciekawe co z kładką rowerowo-pieszą na Strzelców? (1)

      ile to już lat minęło od ogłoszenia tej inwestycji?

      • 5 1

      • A po co tam kładka pieszo-rowerowa. Mieszkańcy nie chcą normalnego połączenia ulic po obu stronach torów i świetnie. W Osowej też nie chcieli i też świetnie. Trzeba się skupić na tych miejscach gdzie mieszkańcy chcą, bo kasy i tak jest za mało, więc szkoda ją marnować.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane