• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieszy na Słowackiego: mieszkaniec drugiej kategorii?

ms
14 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na przebudowywanym odcinku ul. Słowackiego przechodnie kluczą między otoczeniem budowy, a pojazdami. Na przebudowywanym odcinku ul. Słowackiego przechodnie kluczą między otoczeniem budowy, a pojazdami.

Cieszę się, że miasto finansuje budowę bardzo potrzebnej drogi, ale wolałbym, by także w czasie budowy pamiętało o niezmotoryzowanych mieszkańcach - pisze nasz czytelnik o budowie miejskiego odcinka ul. Słowackiego w Gdańsku.



Zobacz jak wymieniane są bariery na leśnym odcinku Słowackiego.

Pan Mateusz przysłał do naszej redakcji krótki list, w którym krytykuje otoczenie trwającej przebudowy dolnego odcinka ul. Słowackiego we Wrzeszczu.

- Wszyscy, którzy spacerowali odcinkiem ul. Słowackiego, od Galerii Bałtyckiej do ul. Chrzanowskiego, wiedzą, że pokonanie tego odcinka przypomina przejście przez poligon. Błoto na poboczach i brak oświetlenia sprawiają, że piesi czyją się tu bardzo niepewnie. Odpowiedzialni za remont tłumaczą, że nic nie można z tym zrobić, ponieważ "trwa remont drogi". Ale przecież każdy remont powinien respektować potrzeby mieszkańców. Jeżeli miasto stać na remont danego odcinka, powinno być również stać na zorganizowanie bezpiecznego przejścia czy kładki dla pieszych.

O komentarz poprosiliśmy przedstawiciela Gdańskich Inwestycji Komunalnych, czyli miejskiej spółki nadzorującej budowę Trasy Słowackiego.

- Na tym odcinku ruch odbywa się po tymczasowych ciągach pieszych. Zanim wykonane zostaną tam docelowe chodniki muszą zostać zakończone prace związane z przekładaniem instalacji podziemnych, co wiąże się m.in. z wykopami. Dlatego prosimy jeszcze o trochę cierpliwości - zaznacza Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, inwestora przebudowy ul. Słowackiego. - Inspektorzy nadzoru codziennie sprawdzają, czy wykonawca zabezpieczył przejścia dla pieszych i w razie potrzeby interweniują. W czerwcu powinien być tam wykonany już jeden z chodników, co poprawi sytuację.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
ms

Opinie (125) 4 zablokowane

  • należymy do grona ludzi którzy nie potrafią się nacieszyć samochodem (3)

    paliwo może być po 10 zł a i tak ludzie nie zrezygnują z jazdy autem - mały lans

    • 16 4

    • (1)

      to nie kwestia lansu tylko wygody

      • 2 4

      • ala mówi o sobie

        • 2 0

    • ja zrezygnowałam już 10 lat temu

      przewidując, że będą korki wybieram inne opcje. Samochodem wyjeżdżam na weekend i na wakacje (i to nie zawsze)

      • 0 1

  • ZdiZ to żenada albo inny żal.pl

    Jak mozna miec permamentnie w d.u.p.ie. pieszych? problem nie tylko dotyczy remontowanej Slowackiego, czy ronda przy Swietokrzyskiej/Havla, ale tez ulic, gdzie nie ma po prostu chodnika - np. dolny odcinek Mysliwskiej - przeciez ci, ktorzy nie maja samochodow, korzystajacy z transportu publicznego musza jakos dojsc do przystankow.... a idac po drodze ryzykują życiem!
    Podobny problem jest zimą - odsniezane sa drogi, a chodniki juz nie.... przyklad - ul. Cedrowa - ulica odsniezona, a chodnik - wzdluz cmentarza - zawalony sniegiem!

    • 9 3

  • ZAREKWIROWAĆ radnym i urzędasom (1)

    samochody i nie uszczęśliwiać ich rowerkami, a problem wnet się skończy.
    Ci ludzie biorą się za coś tylko wtedy, gdy to ich bezpośredni dotyczy

    • 8 1

    • z roweru łatwiej dostrzec problemy pieszych

      niż zza szyby samochodu

      • 0 0

  • Marudy!!! (6)

    Mieszkam ponad 30 lat na Słowackiego w tej chwili w samym sercu budowy i jakoś nie przeszkadz mi sytuacja bo wiem, że za kilka miesięcy będzie 100 razy lepiej niz było! I wkurza mnie to, że ludzie narzekają cokolwiek by się nie robiło: korki-źle, dziurawa ulica-źle ale jak próbuje sie to zmienić to narzekają że budowa!!! No niestety bez chwilowych utrudnień nie będzie lepiej. eszcze trochę cierpliwości i zrozumienia :-) Miłego dnia :-)

    • 14 20

    • to się módl (5)

      by do tego czasu "100 razy lepiej" nie było ofiar.
      Pamiętaj, że tam jest szkoła - miłośniku bylejakości.

      • 6 7

      • :-) (4)

        Moje dziecko też chodzi tamtędy do szkoły tylko jest nauczone że nie wolno biegać, szarpać się z kolegami i popychać przy żadnej ulicy, nie tylko tej!!! Zacznijmy od siebie! Pozdr

        • 4 4

        • To prosze na to spojrzeć z drugiej strony: (3)

          Być może Pani i dziecko faktycznie jest tak nauczone, ale być może znajdzie się dziecko, kolega/ koleżanka Pani dziecka, które tej wiedzy nie posiada. I kogo będzie Pani obwiniać jak ktoś inny popchnie, albo po prostu dziecko się potknie- chyba że niepotykania też Pani dziecko nauczyła....

          • 3 4

          • :-) (2)

            To prawda, że inne dziecko może popchnąć ale może to mieć tragiczne skutki w większości miejsc na chodnikach bez barierek

            • 5 2

            • Czytam i nie wierze w to co wypisuje M (1)

              To po co w ogóle chodniki??? Wystarczy trochę błotka napaćkac wzdłuż ulic i powiedzieć dzieciom żeby ładnie szły.
              Jest takie jedno zwierzątko, które lubi taplać się w błotku- może Pani M też jest takim zwierzątkiem.

              • 4 3

              • nie dziwi nic

                pokutuje jeszcze mentalność postsowiecka,
                nie ma chodnika - przecież da się przejść,
                upał w autobusie, - po co klima, przecież to tylko kilka przystanków,
                niewymalowane przejście - przecież jest znak, a moje dziecko jest nauczone , itp
                i tak się kula ta Polska ...

                • 4 0

  • Przecież miasta są dla samochodów, a nie ludzi (2)

    A wam się głupio wydaje, że można sobie przez miasto podróżować pieszo, albo rowerem.

    • 10 6

    • Rozumiem, że to taki sarkazm, który należy odwrotnie odczytywać (1)

      centra miast, które pretendują do miana turystycznych, stanowią zwykle deptak dla pieszych.

      • 6 0

      • oczywiście, że prowokacja :)

        • 3 0

  • Dzieci Szkoły Podstawowej nr 39 (1)

    Dzieci chodzące tą drogą codziennie do szkoły powinny mieć naukę fruwania na w- fie. Dojście bardzo niebezpieczne ,błoto .Jednym słowem Masakra.

    • 15 2

    • przesada

      No nie wiem gdzie to straszne błoto? Szłam tam w niedziele i jakoś nie widziałam. A dzieci trzeba nauczyć bezpieczeństwa na drodze bo jak czasami widzę 7-8 latki idące same popychające się dla zabawy przy samej jezdni to aż nóż mi się otwiera w kieszeni - gdzie rodzice i nauka podstaw zachowań na drodze! Sama mam dwóch synów i gwarantuje da się nauczyć dzieci normalnego chodzenia. Pozdrawiam

      • 2 4

  • (2)

    Największy problem to kierowcy. Kochani kierowcy gdy pada deszcz dobrze by było zwolnic aby nie ochlapać idącego tuż obok pieszego. Nie jesteście sami na drodze. Zamiast narzekać, trzeba sobie nawzajem pomagać. EMPATIA - tego brakuje Polakom..........

    • 16 1

    • :-)

      Brawo za ten komentarz!!! Popieram w 100%!!!

      • 0 0

    • niektórym Polakom

      • 0 0

  • Niech się przyzwyczajają (3)

    Ta inwestycja likwiduje znaczna część przejść dla pieszych a część wpuszcza do kanałów (przejść w podziemnych). Taka autostrada w centrum jest antymiejska i daje wyraz barbarzyństwa planistów i władz miasta. W Europie Zachodniej odchodzi się od takich antyludzkich rozwiązań a u nas planistyka rodem z lat 60. Wstyd i hańba.

    • 14 1

    • bez obrazy dla nieuków

      planistów bo nawet nie wprowadzili poprawek do tych planów z lat 60.
      Kiedyś myśleli przyszłościowo, ale czasy sie zmieniły i mamy co mamy

      • 3 1

    • To prawda

      ale tu chodzi o to że robiąc remonty drogowe w Gdańsku na ich czas nic się nie robi dla pieszych - NIC!

      • 1 1

    • Jeśli to prawda, Europa Zachodnia jest omylna.

      Powołując się na autorytety, nie używa się rozumu, ale pamięci. Nie patrz na to, kto co robi tylko jak to robi.

      Teraz każdy nowo budowany tunel dla pieszych jest lepiej monitorowany niż bank. Więc w sumie jesteś tam bezpieczniejszy niż przed nim. Z logiki jest bezpieczniejszy niż przejście dla pieszych tak dla pieszych jak i wygodnickich.

      To nie jest autostrada... Boże. I byłoby fajnie, gdyby takie rzeczy powstały w latach 60. Ze wszystkim Polska jest spóźniona.

      • 0 0

  • drugiej kategorii (3)

    a nawet trzeciej i dalej to będzie pieszy po zbudowaniu nowej słowackiego, już widać te budujace się gigantyczne ekrany po obu stronach drogi, do tego brak normalnych przejść dla pieszych, z rzadka jakiś tunel - przejście z jednej strony wrzeszcza na drugą stanie się koszmarem pieszego - będziemy przemykać kanałami, wzdłuż mega płotów nadrabiając setki metrów by znależć przejście-tunel - jak azyl dla zwierząt pod leśnymi drogami - tyle że to nie las to centrum miasta, i ja się pytam dla kogo jest wrzeszcz!!! bo jak na razie wszystko po to by ciule z uefa szybciutko i bez zbędnego stania naświatłach przemknęli z lotniska na stadion, tyle że oni będą to 4 razy w historii tego miasta a my mieszkańcy zostaniemy z tą destrukcją na lata
    przestaję już wierzyć w potencjał tego miasta, rządzonego niestety przez drogowców, nie urbanistów. a za kilkanaście lat będziemy burzyć te estakady i mega skrzyżowania w centrach miast, cału czas spłacając kredyty zaciągnięte na ich budowę
    a wystarczy spojrzeć na doświadczenia zachodu i nie powielać ich błędów sprzed 40 lat - tam już od dawna nie buduje się tras szybkiego ruchu w centrach - bo końcowym efektem jest zawsze degradacja miasta - jak się powinno robić polecam dla wytrwałych
    http://www.pg.gda.pl
    historia.arch.p.lodz.pl/zaklad.html

    • 21 0

    • pg.gda.pl/architektura/POKL/skrypt%201.pdf

      • 3 1

    • Popieram w 100% (1)

      To jest chore że planowanie dotyczy tylko dróg. Sznury kopcących samochodów w samym środku miasta. A jeśli chodzi o szybkość dojazdu i korki - nic się nie zmieni.

      • 5 1

      • może się zmienić jeśli się poważnie postawi na rozwój komunikacji pieszej i rowerowej

        nie mówiąc o komunikacji publicznej

        • 3 1

  • przecież nie tylko z powodu inwestycji

    W lutym nie mogłam przejść starym chodnikiem od Srebrników w kierunku Obywatelskiej, bo cały chodnik tonął w kałużach i błocie.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane