• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piętrowy parking na 500 rowerów o 5 mln zł za drogi

bra
12 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.
  • Tak ma wyglądać piętrowy parking na 500 rowerów, który stanie przy budynku dworca we Wrzeszczu.

Niemal 13 mln zł - tyle wynosi jedyna oferta firmy, która chce wybudować piętrowy parking rowerowy przy nowo powstającym budynku dworca we Wrzeszczu. Budżet jest mniejszy o ponad 5 mln zł.



Piętrowy parking rowerowy ma sens?

O planach budowy piętrowych parkingów rowerowych przy dworcach pisaliśmy już ponad pięć lat temu. Wówczas, oprócz Wrzeszcza, taki obiekt miał powstać także w Gdańsku Głównym. Na razie pod uwagę brana jest tylko ta pierwsza lokalizacja.

Właśnie otwarte zostały koperty w przetargu na budowę piętrowego parkingu na 500 rowerów i zaplecze socjalne dla kierowców miejskich autobusów.

Ofertę złożyła tylko jedna firma - konsorcjum dwóch spółek Roverpol - na kwotę 12 890 400 zł. DRMG przeznaczyła na ten cel zaledwie 7 572 256 zł, więc różnica wynosi ponad 5,3 mln zł.

Wydaje się zatem, że szanse na realizacje są niewielkie.

Poza budową obiektu parkingowego z zapleczem przyszły wykonawca będzie miał szereg prac do zrealizowania.

Zieleń, miejsca dla taksówek oraz Kiss&Ride

  • Rozbiórka jednokondygnacyjnego pawilonu użytkowanego
  • Budowa trzech miejsc postojowych Kiss&Ride
  • Budowa dwóch miejsc postojowych TAXI
  • Budowa dwóch miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych
  • Montaż trzech tablic informacji pasażerskiej
  • Mała architektura: ustawienie dwóch ławek, dwóch koszy na odpadki oraz donicy
  • Nasadzenie drzew, krzewów oraz wykonanie trawników

Jeśli miasto zdecydowałoby się na wyłonienie wykonawcy, to będzie on miał 47 tygodni od dnia zawarcia umowy na przeprowadzenie wszystkich prac.

Rowery po schodach, iluminacja i przekąski



Co ważne, na piętro rower będzie trzeba wciągać po schodach, które będą miały dwie rynny, po obu stronach.

Elewacja parkingu rowerowego będzie ażurowa. Przewiduje się ponadto montaż systemu monitoringu oraz iluminacji nocnej.

We wnętrzu zaplanowano miejsce na dwa automaty z napojami i przekąskami.

Zaprojektowano też kilka stanowisk z przyłączem do ładowania rowerów elektrycznych oraz stację do doraźnej naprawy jednośladów.
bra

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Kulka owiec 140 tysięcy a parking za drogi

    • 42 13

    • I 5ak za mało i bez owiec PiSia mendo

      • 1 1

  • (6)

    Ten parking dla rowerów to jakiś żart i to jeszcze w tym miejscu ? Rozumiem wszystko, ale chyba taki "parking" jakby miał być to jedynie gdzieś w Gdańsku Śródmieściu a nie tam. 13 mln złotych na parking dla rowerów tj. 26000 złotych na jedno miejsce

    Gdańsk miasto absurdu

    • 150 17

    • (1)

      Połowę sezonu będzie praktycznie pusty.

      • 19 5

      • Żeby tylko połowę

        • 4 2

    • No widzisz. Jak się bawić to się bawić.

      • 15 3

    • Ciekawe ile wyjdzie za jeden mkw (1)

      Obok mnie ktoś sprzedaje miejsce w hali garażowej za 50 tys. Starczy na 10 rowerów a z podwieszanym stojakiem dwa razy tyle.

      • 10 3

      • Czyli normalna cena, bo tu jeszcze robociznę trzeba doliczyć.

        • 6 4

    • rower to tylko ekologiczna przykrywka

      chodzi o to by znajomi mogli wydoić kasę, stąd tak bzdurne pomysły

      • 4 2

  • Prosta sprawa,trzeba zwiększyć budżet...O wciąganiu roweru na piętro nie wspomnę,niezły miś.W tym mieście absurd goni absurd...nawet tak prostej sprawy jak rower miejski się nie da.Komedyja.Grunt że są owce,może jeszcze proponuję kozy...

    • 79 8

  • (4)

    Przyłącze do ładowania rowerów? Czyli gniazdko na ścianie, bo przecież w rowerach nie ma standardu napięcia ładowania, każdy ma swoją ładowarkę na 230V.

    • 38 2

    • Przypięcie tylko po to żeby kolejne Mevo miało się gdzie ładować, za nasze oczywiście. Wstyd dla Gdańska za takie pomysły

      • 8 1

    • (2)

      Przecież jest wspólny standard - to właśnie 230V, 50Hz, wtyczka z 2 bolcami i otworem na uziemienie.
      Absolutnie każdy rower elektryczny jest tak ładowany.

      Robiąc przechowalnie rowerów w każdym boksie wystarczy zrobić gniazdko na ścianie - moc stosunkowo niewielka (zwykle nie przekracza 100W) więc nie będzie żadnych problemów z zapewnieniem takiego przyłącza.

      • 3 1

      • (1)

        Ale wtedy łatwo stracić ładowarkę/akumulator i o to mi chodzi. Sam mam dwa elektryczne rowery i wyjęcie z nich akumulatorów mimo "kluczyków" to kwestia paru sekund, odpięcie ładowarki jeszcze szybciej. Masz jakiś patent na zapięcie do ładowarki?

        • 3 0

        • Dlatego każdy box na rower musi mieć solidne drzwi i dobry zamek w tych drzwiach.

          A sam obiekt musi być monitorowany choć na tyle aby była jakaś reakcja gdy ktoś nzacznie drzwi wyważać.
          Nie ma przy tym znaczenia czy zostawia się tam rowery elektryczne do ładowania czy zwykłe - bo tradycyjne rowery napędzane siłą mięśni też bywają drogie.

          • 1 0

  • hahahahahahaha (1)

    tylko tak można to skomentować....

    • 81 5

    • Ja bym skomentował o kilka hahaha dłużej ;-)

      • 3 1

  • Postawić z 10 kontenerów, dać uchwyty i mamy piętrowy parking na 700 rowerów za 600 tys.

    Wygląd będzie podobny do tych wizualizacji, a funkcję również swoją spełni.

    • 89 8

  • Opinia wyróżniona

    (55)

    Jeśli nas nie stać na Nową Świętokrzyską, to tym bardziej nie stać nas na takie fanaberie jak piętrowy parking dla rowerów, które można zaparkować przy byle barierce.

    • 293 75

    • (36)

      Tak, potrzebujesz do tego jedynie pół kilometra barierki, z dostępem z obu stron. No geniusz...
      Zobacz sobie jak wyglądają parkingi rowerowe przy dworcach w dowolnym cywilizowanym mieście w Europie, zanim wyskoczysz z barierką.

      • 21 53

      • (4)

        W Polsce się jeździ samochodami a nie rowerami, rower nawet ten za 20k zł jest dla biedoty. Dopóki tego nie zrozumiesz nie masz co szukać w Polsce.

        • 23 39

        • (1)

          Kierofczyk się odezwał
          Dlatego właśnie ze się jeździ samochodami należy z tym walczyć i między innymi budując infrastrukturę rowerowa

          • 17 30

          • nie kierowczyk tylko sarkasta.

            idealnie spuentował stan umysłu kierofczyka.
            kierofczyk nie rozumie, że im lepsza infrastruktura, tym więcej ludzi przesiądzie się na rowery oraz on będzie mniej stał w korkach i będzie mógł bardziej cieszyć się z jazdy samochodem. tak, aby tego nie rozumieć, trzeba mieć odpowiedni stan umysłu.

            • 3 1

        • no co ty, nawet rower za 100k ojro jest dla biedoty. Kto da więcej?

          • 12 3

        • Dla biedoty :D:D

          A stać Cię na niejeżdżenie samochodem, czy też nagle zaczniesz litanię wymówek, że nie zdążysz rozwieść dzieci, albo nie dojedziesz na czas, albo za ciężko itp itd?
          Mnie stać i jeżdżę sobie rowerkiem :D

          • 6 4

      • (29)

        pół kilometra barierki nie kosztowałoby 13 baniek. Na 500 rowerów to wychodzi 26 koła za jedno miejsce parkingowe. Zwróci się za jakieś 100 lat.

        • 24 8

        • Nigdy się nie zwróci. (28)

          • 27 10

          • zwróci się, w braku koniecznoście wiecznych remontów dróg, wyeilominowania korków i smrodu spalin (8)

            • 15 24

            • A to rowery coś eliminują? (7)

              Jeden przykład poproszę. Bo póki co rowery mają być wożone autobusami, tramwajami i koleją. Gratis.
              Jak będziesz wymyślał przykład, uwzględnij miesiące o numerach innych niż 4 do 9.

              • 9 8

              • znowu standardowy błysk intelektu cyklofoba (6)

                Badania wykazują, że więcej ludzi zmienia swoje zachowania komunikacyjne przesiadając się z samochodu na rower (ewentualnie rower wspomagany elektrycznie lub łączone przejazdy rowerem + koleją) niż przesiadając się z samochodu na komunikację miejską. Inaczej mówiąc, przejazdy rowerami są ważnym czynnikiem eliminacji niepotrzebnych przejazdów samochodami po mieście. Dlatego w Holandii nie tylko rowerami się wygodnie jeździ, wygodnie się tam jeździ także samochodami, ponieważ kierowcy nie mają do czynienia z nadmiarem samochodów, tak jak u nas.

                • 8 5

              • U ciebie nie mamy do czynienia z nadmiarem intelektu

                • 5 5

              • A w Wenecji pływa się gondolami. (3)

                Nic nie jest lepsze od gondoli. Kiedy u nas?
                A te twoje badania można kupić w każdym straganie z badaniami.

                • 4 4

              • kolejny błysk intelektu? (1)

                tylko współczuć

                • 0 1

              • jak nie odróżniasz ironii to faktycznie trzeba ci współczuć.

                • 0 1

              • a jak myślisz, dlaczego tam się pływa gondolami?

                sądzisz, że to może mieć związek z miastem posiekanym kanałami?

                • 1 0

              • Masz rację zmienia się, oni dziczeją i stają się agresywni.

                • 1 0

          • (17)

            Koszt wybudowania miejsca postojowego w parkingu kubaturowym dla auta to co najmniej 3x tyle + koszt gruntu. To dopiero nigdy by się nie zwróciło. Tworzenie infrastruktury rowerowej to dla miasta same oszczędności w długim terminie.

            • 14 15

            • (11)

              rowerzyści nie płacą podatku od użytkowania roweru. Kierowcy płaca podatki na utrzymanie dróg ukryte w paliwie. AAA i nie wszyscy rowerzyści są kierowcami. Drogi rowerowe tak jak normalne należy remontować.

              • 20 14

              • (5)

                ... z których to podatków w paliwie ani złotówka nie idzie na drogi miejskie, tylko do budżetu centralnego na autostrady i drogi krajowe a i tak brakuje i trzeba dokładać. Doucz się najpierw, zanim zaczniesz pisać, że coś utrzymujesz, bo jeszcze faktycznie ktoś poprosi, żebyś to robił.

                • 14 14

              • Jak widać miasto nie potrzebuje więcej pieniędzy na drogi miejskie, skoro pieniądze płacone przez kierowców w SPP (a więc pieniądze, które powinny iść na drogi miejskie) zamiast na drogi idą na przejścia naziemne obok tuneli czy na ekrany na przystankach.

                • 13 7

              • Bzdura. (3)

                Duża część inwestycji miejskich finansowana jest z budżetu centralnego, a tam są właśnie podatki za paliwo.
                Podatków od rowerów nie ma nigdzie.

                • 11 5

              • i bardzo dobrze. Każdy przejazd rowerem generuje korzyści zewnętrzne dla wielu mieszkańców miasta

                nie mówiąc o korzyściach zdrowotnych dla ludzi, którzy się na przejazd rowerem decydują

                • 3 7

              • Jak nie masz pojęcia o finansowaniu dróg publicznych (1)

                Nie kompromituj się na forach publicznych. Nic z tych pieniędzy do miasta nie trafia

                • 2 2

              • I całe szczęście, pieniądze mają trafić na remont dróg a nie do miasta. Tam by wsiąkły w bzdurne przedsięwzięcia jak zabicie palmy albo hodowla owiec.

                • 3 2

              • rowerzyści potrzebują do jazdy i parkowania znikomy ułamek powierzchni potrzebnej do jazdy i parkowania samochodu (2)

                na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować do 20 rowerów. Każdy przejazd samochodem generuje tzw. koszty zewnętrzne, których nie pokrywają ani akcyza liczona w paliwie, ani opłaty za parkowanie (które często nie są egzekwowane ani nawet naliczane) w słabo zarządzanych miastach.

                • 3 8

              • (1)

                Coś słabo liczysz na miejscu samochodu zmieszczą się max 4 rowery i to jeszcze trzeba poustawiać je w odpowiedni sposób (dwa muszą stać przodem, dwa tyłem i jeszcze koła nie w jednej linii tylko muszą być przesunięte względem siebie o pół metra).
                Więcej jak 4 nie da rady już w żaden sposób.

                • 3 1

              • przypuszczalnie nie masz zielonego pojęcia na temat tzw. dwuwarstwowych stojaków do parkowania rowerów

                do powierzchni zajmowanej przez zaparkowany samochód dolicz także powierzchnię drogi dojazdu to tego miejsca, może coś zrozumiesz.

                • 0 0

              • Trzeba,

                bo są g*wnianej jakości i straż wiejska i zieleniowate wyjeżdżają w nich koleiny. Także kieeowczyki robiące sobie z ddrów parking przyczyniają się do tego zniszczenia.

                • 1 0

              • piesi nie płacą podatków od chodzeniu po chodnikach

                schodach itp. Mądry argument.

                • 1 0

            • Możesz sobie kupić miejsce parkingowe od (4)

              Dewelopera na parkingu najczęściej podziemnym i wcale nie kosztuje 3 razy tyle i to już z gruntem. A deweloperzy przecież zarabiają na tych miejscach i to nie mało...

              • 11 1

              • (3)

                Tak? To spróbuj sobie kupić samo miejsce parkingowe w hali, bez kupowania mieszkania.
                Deweloperzy to akurat zarabiają na tych 10 piętrach, które są nad tym miejscem. Samo miejsce parkingowe często dorzucają gratis, co wcale nie znaczy, że grunt jest tam mało warty.

                • 0 8

              • M2 Parteru albo piętra w budynkach jest

                tańszy niż miejsce w hali garażowej. Wykop, izolacje a potem infrastruktura jest droga - w hali masz czujniki i wyciągi oddymiające czy wyciągające spaliny

                • 3 0

              • Kupiłem nawet kilka

                • 0 0

              • Bez problemu kupisz - jest znacznie więcej chętnych na mieszkania niż na miejsca na parkingu podziemnym.
                Do tego stopnia jest problem ze sprzedaniem tych miejsc że muszą je doliczać do ceny mieszkania i posuwać się do sprzedaży wiązanej aby w ogóle ich się pozbyć.

                Co drugi mieszkaniec bloku chce się potem pozbyć takiego przepłaconego miejsca postojowego kupionego w pakiecie razem z mieszkaniem - tyle że nie ma jak go sprzedać bo kto mu zapłaci 30k za miejsce ne parkingu?

                Jeśli już ktoś chciał by tyle płacić to wolał by sobie kupić garaż.

                • 0 0

          • myślę, że taki parking

            to pan Mietek z panem Zbyszkiem za flaszkie b postawili w tydzień, tylko jeszcze materiały musieli by dostać;
            jakim cudem coś takiego może miliony kosztować? O_o

            • 3 3

      • Zwłaszcza w Bangladeszu, tam rowerów bez liku, a jeszcze riksze stoją, zamiast tych okropnych taksówek spalinowych.

        • 8 2

    • Jak zawsze w temacie o rowerach musiał odezwać sie burak z blachosmroda i potwierdzic ze nim, jest

      • 8 24

    • 600 milionów na kredyt można wziąć na niepotrzebną spalarnię? (12)

      można.

      a że Świętokrzyska i wiele innych dróg mogło by powstać za tą kasę? no cóż urzędnicy najwyraźniej uważają że stołki są ważniejsze niż jakieś tam drogi dla dziesiątek tysięcy mieszkańców...

      • 9 7

      • (8)

        Niepotrzebną? xD
        Nie, no, jakaś ulica ważniejsza od rozwiązania problemu odpadów w mieście... Masz ty chłopie priorytety...

        • 3 5

        • Problemem miasta jest... (7)

          ... Paydeweloperka I biznes turystyczny.

          • 7 3

          • problemem tego forum jest niedobór starannej refleksji wśród jej uczestników (6)

            oraz nadmierna częstotliwość wpisów człowieka, który ma problemy z ortografią, podpisując się jako kościotrup z forum.

            • 2 3

            • Skąd pomysł, że staranna refleksja (3)

              Nie może prowadzić do uznania samochodu za optymalny środek transportu na własne potrzeby?

              • 2 2

              • jakie kryteria optymalności stosujesz? (2)

                to co jest "optymalne" dla Ciebie, może być (w przypadku samochodu na pewno) nieoptymalne dla społeczności. Przypuszczalnie nie zdajesz sobie sprawy z długookresowych skutków codziennego korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości, Spróbuj dowiedzieć się czegoś więcej nt. skutków siedzącego trybu życia, może coś zrozumiesz.

                • 3 2

              • A ry udzielasz się na forum z roweru? (1)

                I czy twoim zdaniem siedzenie 50 minut w tramwaju jest zdrowsze niż 15 minut w samochodzie? Dla ułatwienia przyjmijmy siedzenie w okresie jesienno-zimowym?

                • 3 3

              • wiem, że siedzenie w samochodzie tkwiącym w korku nie jest zdrowe.

                polecam jazdę rowerem w każdych warunkach pogodowych. W zimie do czasu jazdy samochodem warto dodać czas na odśnieżanie i zarabianie na podatki służące do budowy i utrzymania ulic i miejsc do parkowania.

                • 0 0

            • I nadmiar użytkowników z... (1)

              ... Natręctwami. W tym natręctwem czepiania się nieistotnych błędów, w tym literówek.

              • 1 3

              • kolejny błysk intelektu. Gratulacje!

                • 0 1

      • rozbudowa dróg w mieście generuje więcej problemów niż ich rozwiązuje (2)

        poszerzanie dróg nie przyczynia się do likwidacji korków w mieście, tak jak popuszczanie pasa nie jest lekarstwem na otyłość. Tylko radykalne postawienie na poprawę systemu lokalnej kolei (SKM i PKM) oraz komfortu i bezpieczeństwa dostępu do ich stacji dla pieszych i rowerzystów może rozwiązać problemy komunikacyjne naszej aglomeracji. Strzeżone, darmowe, dwuwarstwowe (niekoniecznie "piętrowe") parkingi dla rowerów w pobliżu stacji SKM to krok we właściwym kierunku.

        • 4 3

        • (1)

          A cóż w pobliżu tego przystanku SKM miało by być takiego ciekawego co przyciągnie aż tylu rowerzystów?
          Tych kilka sklepów? Przecież one mają własne parkingi na którym da się zostawić rower na czas zakupów.

          Jakiś bar? Ilu ludzi twoim zdaniem będzie jechało z daleka na rowerze do baru?

          • 0 2

          • Powierzchnia "zlewiska" (napływu) pasażerów docierających do stacji SKM rowerami jest kilkakrotnie większa od powierzchni

            docierających do stacji SKM pieszo. Im lepiej rozwiązane są warunki parkowania rowerów na stacjach SKM tym więcej potencjalnych pasażerów tych linii. W Holandii 1/3 pasażerów dojeżdża do stacji rowerami. U nas też tak może być.

            • 0 0

    • Cooooo? Nas nie stac? Potrzymaj mi krówkę!

      • 2 2

    • Kogoś k poj z tymi rowerami!

      Do tej pory nikt nie narzekał, ale pewnie ktoś znowu musi zarobić na budynku wydmuszce.

      • 1 2

    • (1)

      Odezwał się typowy Polak.

      • 0 2

      • to była odzywka typowego cyklofoba. Polaków w to nie mieszajmy

        Może to ruski troll?

        • 0 0

  • (3)

    Taki parking w naszym pięknym, mlekiem i miodem płynącym kraju, to istny raj dla złodziei. Nikt normalny nie zostawiałby tam swojego roweru.

    • 56 9

    • (2)

      Miasto zatrudni 12 rasowych psów do pilnowania rowerów. Już złożono oferty za 800 tys za rok.

      • 11 1

      • Nie 12 a 15, nie psów a owiec (1)

        Reszta się zgadza

        • 12 1

        • Zamiast owiec mogli wysłać barany.

          Tych jest jak widać dużo w urzędach więc koszenie trawników byłoby darmo. Pomysłodawca tego parkingu już powinien stać na miejskiej łące i jeść trawę bo ewidentnie nic lepszego dla miasta nie jest w stanie zrobić. A jeśli jest w urzędzie ktoś rozsądniej myślący to niech się spyta przeciętnego rowerzysty co myśli o tym parkingu i dlaczego będzie to darmowa toaleta dla żuli oraz raj dla złodziei a rowery trzeba będzie parkować gdzieś indziej.

          • 8 1

  • już Nas przygotowują , bedziemy jak chińczycy, na rowerach za miske ryżu !!! (1)

    • 68 13

    • To ty chyba w chinach nie byles

      Chciałbym żyć tak jak oni w miastach a nie w takiej biednej zacofanej Polsce

      • 3 1

  • Zadłużone miasto a takie rozrzutne? (3)

    • 80 5

    • To nie jest rozrzutność (2)

      To jest kierowanie funduszy na najbardziej efektywną ekonomicznie infrastrukturę transportową w mieście. Rozrzutne jest poszerzanie ulic z myślą, że to rozładuje korki w mieście.

      • 0 8

      • Z tego co mi wiadomo (1)

        To obecnie ulice są zwężane, nie poszerzane. Przespałem coś?

        • 6 1

        • Kartuska jest poszerzana.

          Nie zauważyłeś?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane