Pijany ksiądz odprawiał ceremonię pogrzebową. Upadł na grób
Podczas ceremonii pogrzebowej na cmentarzu Łostowickim ksiądz miał problem z utrzymaniem równowagi, ostatecznie upadł na grób.
Było czuć od niego alkohol, mówił bełkotliwie, upadł na świeży grób, a na koniec musiał zostać wyprowadzony z ceremonii pogrzebowej, którą... sam odprawiał. Ksiądz Parafii św. Maksymiliana Kolbe w Gdańsku, decyzją kurii, został odsunięty od duszpasterstwa i skierowany na leczenie.
Z relacji, którą nam przekazał, wynika, że prowadzący pogrzeb ksiądz był pijany. Na nagraniu, które otrzymaliśmy, widać, jak duchowny przytrzymuje się ręką nagrobka, ma problem z utrzymaniem równowagi i w pewnym momencie upada na grób.
Na koniec ksiądz z pomocą obecnych na pogrzebie zostaje wyprowadzony z cmentarza.
- Świadkami była cała moja rodzina, sąsiedzi, koledzy żołnierze. Kuzyn, który go wyprowadzał, wyraźnie czuł alkohol. To wielki wstyd, trauma dla mnie i mojej rodziny. Tata był wzorowym katolikiem i nie zasłużył na tak żałosne pożegnanie. Proboszcz parafii, w której posługę pełnił kapłan odprawiający nabożeństwo pogrzebowe, wysłał tylko maila z przeprosinami i propozycją zadośćuczynienia - mówi pan Robert.
Czytelnik: ksiądz chwiejnym krokiem opuszczał konfesjonał
Pan Robert skontaktował się bowiem w tej sprawie z ks. Piotrem Toczkiem, proboszczem w parafii św. Maksymiliana Kolbego, w której posługę sprawuje ksiądz prowadzący nabożeństwo na cmentarzu.
Udostępnił nam tę korespondencję.
- Jest mi bardzo przykro, że tak się stało. Serdecznie z całego serca przepraszam w imieniu tego księdza i swoim własnym. Nie miałem wiedzy, że taki był stan księdza. Nie powinno to mieć absolutnie miejsca, to rzeczywiście jest skandal. W tym czasie nie byłem obecny w parafii. Gdybym o tym wiedział, to natychmiast bym interweniował - napisał m.in. w mailu do naszego czytelnika ksiądz Toczek.
Z relacji pana Roberta wynika też, że wcześniej, jeszcze przed pogrzebem, ksiądz, który później prowadził ceremonię, był widziany, jak "chwiejnym krokiem" opuszczał konfesjonał.
Ksiądz odsunięty od duszpasterstwa
W rozmowie z nami ks. Toczek potwierdził, że duchowny prowadzący ceremonię pogrzebową trafił do szpitala. Więcej szczegółów na temat tej sprawy przekazał nam ks. kanonik dr Maciej Kwiecień, rzecznik Archidiecezji Gdańskiej.
- Ksiądz został odsunięty od duszpasterstwa i skierowany na leczenie - powiedział ks. Kwiecień, dodając, że to, że ksiądz był nietrzeźwy podczas prowadzonej ceremonii, "zostało potwierdzone".
- Niestety, co się stało to już się nie odstanie. Jakkolwiek proboszcz by się starał, czasu nie cofnie, fatalnego wrażenia nikt nie zatrze z pamięci. Rodziny już na ponowny pogrzeb nie zaproszę. Każdy widział i zapamięta, jakiego znieważenia tata doświadczył. Ból i żal pozostanie - podsumowuje z kolei pan Robert.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-12-05 11:06
To skandal, a reakcja kościoła niewspółmierna (74)
Sam pogrzeb jest przeżyciem smutnym i doniosłym. Ksiądz, który w takim stanie odprawia ceremonię, znieważa zmarłego, jego rodzinę. Czy wszyscy ci którzy stoją tak bardzo w obronie uczuć religijnych zabiorą teraz głos? Kiedy pracownik kościoła swoim zachowaniem znieważa zmarłego i sakrament pogrzebu?
- 979 115
-
2022-12-07 12:51
Ile osób piję albo pali w pracy
Ten pierwszy rzuci kamien
- 0 2
-
2022-12-06 17:32
Pogrzeb nie jest sakramentem
1. Chrzest
2. Bierzmowanie
3. Eucharystia
4. Pokuta i pojednanie
5. Namaszczenie chorych
6. Kapłaństwo
7. Małżeństwo- 0 0
-
2022-12-06 10:16
Ks.
Ks w takim stanie nie ma pełnej świadomości co robi, jak każdy pod wpływem alkoholu. Także nie można tu mówić o znieważeniu bo nie robi tego celowo. Brak reakcji jest straszne. Na poziomie kościoła powinien być zagarnięty i zamknięty. Wojtka znam osobiście i jestem w szoku.
- 0 2
-
2022-12-05 22:25
To tylko człowiek (1)
Stało się, a nie powinno.
Ksiądz tez człowiek.
Ile pijanych matek, lekarzy,sędziów itd. W pracy oczywiście.
A młodzież nachlanya na lekcjach i po, tematy zamiecione pod dywan.
Całe społeczeństwo zrobiło się patologiczne.
Ale lewactwo uderzy,bo tym się karmi.- 7 7
-
2022-12-06 10:33
Też człowiek?
Czyli kto? Człowiek to bydlę?
Od duchownego wymaga się wzorców, a jeśli go na nie nie stać nich zabierze się za prawdziwą robotę- 2 1
-
2022-12-05 21:31
xxx
Sakrament pogrzebu? hmmmm. Przykro, ze rodzina miała kontakt z takim księdzem, ale jesli on nie potrafi sie powstrzymać od picia w takim momencie świadczy o chorobie.Dobrze, ze skierowano go na leczenie, zycze powodzenia.
- 6 1
-
2022-12-05 20:53
A co to za POgrzeb? (1)
Na takim można pić
- 0 4
-
2022-12-06 13:57
a kto to idio**?
- 0 0
-
2022-12-05 20:52
Kwaśniewski pijany padł na groby Polaków i go nie odsuneli
- 6 7
-
2022-12-05 20:16
A kiedy reakcja kościoła
Była współmierna ?
- 4 2
-
2022-12-05 20:10
Michał Archanioł
Pogrzeb to nie sakrament. ️ Pozdrawiam serdecznie
- 1 0
-
2022-12-05 18:44
...
Zachowanie takie nie powinno mieć miejsca absolutnie. A pogrzeb to nie sakrament tylko obrzęd.
- 3 0
-
2022-12-05 17:25
Jakie to naiwne dla naiwniaków.
Jest tam stale kilka osób na plebani, a ty winisz uczestników pogrzebu??
Stale pije, to jak proboszcz nie wiedział, że bezcześci kościół ?
A jak wierni zgłaszają, to są ofuknięci i morda w kubeł;-
"nie wyście nas wybrali" Jaka ta bozia ślepa, głucha, niewidoczna.
Gdzie ona jest? No gdzie?
W waszym otumanieniu.- 8 5
-
2022-12-05 15:07
a po co tam ksiądz? - człowiek który nie znał zmarłego ani nie zna nikogo z rodziny... Taka ceremonia ma być tylko dla najbliższych i obcych z ich wątpliwymi mądrościami i udawanym smutkiem tam nie potrzeba
- 8 9
-
2022-12-05 14:49
Nie ma czegoś takiego jak "sakrament pogrzebu". (1)
- 8 1
-
2022-12-07 19:59
No właśnie! Mam wrażenie, że najwięcej do powiedzenia mają tu tacy teolodzy-amatorzy od sakramentu pogrzebu! Polska klasyka! Nie wiem, ale się wypowiem! Wystarczy poczytać komentarze pod jakimkolwiek tekstem, żeby się o tym przekonać.
- 0 0
-
2022-12-05 14:28
Gdyby to był pogrzeb kogoś z moje rodziny
to kazałbym mu w podskokach s..padać stamtąd i wezwałbym policję. Chyba jest w pracy. Smutne to musiałobyć dla tych ludzi.
- 17 3
-
2022-12-05 14:05
Pijanego na leczenie a co z pedofilami ? Ich się nie liczy ? Przeniesienie do innej parafii wystarcza?
- 11 6
-
2022-12-05 13:58
Nie ma sakramentu pogrzebu
Warto zapoznać się troszkę z Katechizmem aby nie pisać bzdur.
- 14 9
-
2022-12-05 12:57
Kiedy Kwach jako prezydent polski nawalony (1)
Jak automat łapał balans nad grobami w Katyniu to dla większości Polaków nie było żadnego problemu. Dziennikarze nawet nie mruknęli, ze coś nie tak.
- 21 19
-
2022-12-05 22:38
oczywiście, że mruknęli. skąd niby Polacy to wiedzieli?
- 6 1
-
2022-12-05 12:39
Typowy burak ziejacy nienawiscia robi z igły widły. Ksiadz jest człowiekiem jak kazdy i tez moze miec problem alkocholowy (4)
- 12 50
-
2022-12-06 09:18
(1)
O ! Były ministrant się odezwał.
- 1 1
-
2022-12-06 11:10
Snickersy wspomina
- 2 0
-
2022-12-05 14:48
Nie na pogrzebie!!!
- 13 0
-
2022-12-05 14:40
Ty też masz problem
Ortograficzny, pisowski nieuku.
- 21 12
-
2022-12-05 11:40
Pogrzeb nie jest sakramentem. Co do reszty w pełni się zgadzam.
- 17 1
-
2022-12-05 11:38
A że gdańskie statki są budowlane po pijaku to nie skandal? (1)
- 9 18
-
2022-12-05 12:15
Już nie te czasy.
Teraz w stoczni ochrona na bramie trzepiąca plecaki i do tego alkomat.- 20 2
-
2022-12-05 11:21
(12)
Nie stoję w obronie uczuć - sama już nie jestem wierząca, ale alkoholizm to choroba, więc konsekwencje wobec księdza są odpowiednie (pijany kierowca nie ponosi większych - wiem, bo mieliśmy nieprzyjemność mieć z takowym stłuczkę). Nie wiem za bardzo, jak zadośćuczynić rodzinie za tak okropne doświadczenie. Plus cała ta sytuacja pokazuje, jak wielka
Nie stoję w obronie uczuć - sama już nie jestem wierząca, ale alkoholizm to choroba, więc konsekwencje wobec księdza są odpowiednie (pijany kierowca nie ponosi większych - wiem, bo mieliśmy nieprzyjemność mieć z takowym stłuczkę). Nie wiem za bardzo, jak zadośćuczynić rodzinie za tak okropne doświadczenie. Plus cała ta sytuacja pokazuje, jak wielka panuje karność wobec księży... Od razu po zauważeniu, że ksiądz jest pijany, powinno się go było ściągnąć z ołtarza - perswazją lub siłą. Samemu odmówić modlitwę, powiedzieć kilka słów o zmarłym (nawet na trzeźwo nie wszyscy księża się wysilają) i - z innym księdzem lub bez - pojechać na cmentarz. Co z tego, że wszystkie modlitwy odmówione, jak nie pozwolono rodzinie z należytą czcią pożegnać zmarłego?
- 49 18
-
2022-12-05 14:23
(2)
ten ksiądz spowiadał i odmówił rozgrzeszenia za to że ma się nieślubne dziecko , walił tak że szło się porzygać w konfesjonale - ten ksiądz jest bucem i chamem i alkoholikiem od wielu lat , co roku na kolędzie przychodzi albo pół przytomny albo chwiejny śmierdzący alkoholem z kilometra !!! i to pytanie na dzień dobry " za ile kupiłeś to mieszkanie ?" diabeł nim szarga jak szalonym , ale słabe dusze tak maja że częściej niż wstają upadają
- 18 5
-
2022-12-07 19:53
I to wszystko u ciebie w domu?... Ciekawe... A czasem nie spotkałeś się z nim w szynku przed tym pogrzebem?
- 0 0
-
2022-12-06 13:47
Świetnie
I Ty to obserwujesz, tolerujesz i pozwalasz by trwało...
- 3 1
-
2022-12-05 11:29
jak pijany lekarz wykona operację na tobie albo twoim bliskim (8)
to też będziesz usprawiedliwiać go chorobą?
- 49 17
-
2022-12-05 14:51
Były przypadki właściwych zachowań lekarzy mimo stanu nietrzeźwości. O jednym takim przypadku czytałem - (2)
lekarz miał wolne, więc sobie w domu wypił, ale okazało się że jego koledzy na dyżurze się nie pojawili i niemal szantażem ("wywalimy cię z roboty jak nie przyjdziesz ... ") zmuszono go do przyjazdu do pracy, mimo że informował iż jest w stanie nietrzeźwym.
I na tym dyżurze komuś uratował mimo nietrzeźwości życie. Ale ktoś wyczuł zlekarz miał wolne, więc sobie w domu wypił, ale okazało się że jego koledzy na dyżurze się nie pojawili i niemal szantażem ("wywalimy cię z roboty jak nie przyjdziesz ... ") zmuszono go do przyjazdu do pracy, mimo że informował iż jest w stanie nietrzeźwym.
I na tym dyżurze komuś uratował mimo nietrzeźwości życie. Ale ktoś wyczuł z pacjentów woń alkoholu i podniósł raban. Jak się skończyła jego sprawa to nie wiadomo, bo już dziennikarze nie poinformowali po dłuższym czasie, gdy odwoływał się do sądu pracy za zwolnienie go dyscyplinarne.- 5 1
-
2022-12-06 09:15
(1)
To życzę operacji z pijanym lekarzem i potem pogrzebu z pijanym księdzem.
- 7 0
-
2022-12-06 11:50
może jeszcze pijany egzaminator by cie na prawko egzaminował ...luz przeniosą go do innego ośrodka egzaminującego
- 2 0
-
2022-12-05 11:44
Znaj proporcjum... (4)
Nikt go nie usprawiedliwia, łącznie z jego przełożonymi.
- 24 13
-
2022-12-05 11:56
(3)
co to jest proporcjum ?
- 7 10
-
2022-12-05 17:19
Wracaj do szkoły skoro nie wiesz.
- 4 5
-
2022-12-05 12:15
Znaj proporcjum, mocium panie (1)
Aleksander Fredro - Zemsta. Podstawówka się kłania.
- 27 8
-
2022-12-06 22:20
Dokładnie! "Zemsta" A. Fredro książka z podstawówki :-) bardzo fajne czasy. . . mile wspominam :-)
- 1 0
-
2022-12-05 11:14
Stanę w obronie kościoła - nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. (31)
Wszędzie, we wszystkich profesjach mogą trafić się źli ludzie. Rodzina zmarłego przeżyła podwójną tragedię, smutne ale nie szedłbym z wnioskami zbyt daleko z powodu tej sytuacji.
- 79 146
-
2022-12-05 20:53
Sienkiewicz był nawalony w Sejmie i dalej jest w PO (3)
- 5 7
-
2022-12-06 08:43
Sienkiewicz nie jest moralizującym klechą. (2)
- 8 4
-
2022-12-06 11:33
Nie, on tylko kazał podpalić ruska budę w Ambasadzie (1)
- 0 3
-
2022-12-06 15:46
Tak, tak.
Mówiło o tym Radio Moskwa.
- 5 0
-
2022-12-05 15:42
Jak zwykle - pokrętne wygibasy kościeluchów. (3)
Na co dzień ksiądz to dla was "poczciwy i czcigodny dobrodziej", ale kiedy wam to potrzebne, staje się nagle takim samym "słabym człowiekiem" jak w każdej innej profesji. Nie wybronisz tego, obłudniku. Nie można bardziej obrazić i upokorzyć rodziny zmarłego, nie da się bardziej zbezcześcić pamięci o zmarłym. Odrażające, plugawe...
- 30 7
-
2022-12-06 17:14
Zwykły ksiądz. Gdyby to był biskup, minister, prezydent - to byłaby to pomroczność jasna, albo wirusowa choroba filipińska.
- 1 0
-
2022-12-05 22:35
Tak jasne znawca sie znalazl (1)
Odwal się od chorego człowieka,za glupi jesteś aby zrozumieć miłosierdzia.
I nie wyjeżdżaj z frazesami- 3 11
-
2022-12-06 08:47
Mistrz ciętej riposty...
Bez sensu, nie na temat, z błędami.
- 3 0
-
2022-12-05 11:18
czyli co, jak ty przyjdziesz nawalony do pracy, to dostajesz wypowiedzenie (22)
a jak księżulek, to do szpitala i dalej utrzymujemy z podatków?
- 158 33
-
2022-12-06 22:18
Pewnie tym sposobem wyciszą sprawę na jakiś czas i później trafi do innej parafii ot co!
- 0 0
-
2022-12-05 21:31
Księża płacą podatki ryczałtem PPD trochę wiedzy....
Pozdrawiam serdecznie
- 2 1
-
2022-12-05 12:06
Ilu budowlancow wyleciało za picie?
- 12 1
-
2022-12-05 11:43
Nawalony spawacz w pracy? (2)
Najwyżej dzień urlopu dostanie na wytrzeźwienie.
- 16 3
-
2022-12-05 12:10
Mandat minimum 1 000 zł - przynajmniej u nas w pracy
- 11 0
-
2022-12-05 12:07
spawacza praca jest doceniana ,a ksiądz to pasożyt
- 31 15
-
2022-12-05 11:28
(15)
Cytuję 'został odsunięty od duszpasterstwa i skierowany na leczenie'. Innymi słowy dostał wypowiedzenie. U mnie w zakładzie jest dokładnie tak samo, przy czym podjęcie leczenia jest już osobistą decyzją.
- 53 43
-
2022-12-06 09:16
Dostał przymusowy urlop, z kapłaństwa nie dostał wypowiedzenia, bo księdzem jest dalej.
- 1 1
-
2022-12-05 17:17
Taaaa
a świstak...
- 1 0
-
2022-12-05 12:13
Co najwyżej od posługi duszpasterskiej na czas leczenia (1)
Tyle, że księża nie leczą się w AA, a odsyłają ich po prostu do domu emeryta. Sprawa zamiatana jest pod dywan, a za kilka miesięcy wysyłają go na inną parafię.
- 29 6
-
2022-12-05 21:32
Leczą się leczą ten ksiądz jeździł na terapię a alkoholikiem jest Sue całe życie
Pozdrawiam serdecznie
- 3 1
-
2022-12-05 12:09
Nie, tylko z duszpasterstwa, nie z kapłaństwa, (2)
dalej żyje z waszych podatków
- 32 9
-
2022-12-06 17:05
Tak jak Ty z moich.
- 0 0
-
2022-12-05 20:54
TVN kłamie
- 2 8
-
2022-12-05 11:39
Jakie wypowiedzenie?
Raczej urlop zdrowotny. Wypowiedzenie to gdyby został zlaicyzowany decyzją papieża.
- 42 6
-
2022-12-05 11:37
Jak dostajesz wypowiedzenie, to zostajesz bez roboty - czytaj bez środków do życia, ubezpieczenia, itp. (6)
Mie kombinuj więc, nie upraszczaj, bo książę wypowiedzenia nie dostał. Co najwyżej dłuższy urlop, na którym jego przełożeniu nie dadzą mu umrzeć z głodu.
- 119 15
-
2022-12-06 06:02
jak dostaniesz
wypowiedzenie możesz iść na pośredniak i dalej się leczyć. Jego też wzięli na taki pośredniak.
- 1 1
-
2022-12-05 20:42
to był dopiero zgon :)
- 5 3
-
2022-12-05 11:56
(3)
Przeciez oni nie mają umowy o pracę więc jakie wypowiedzenie.
- 43 6
-
2022-12-05 13:01
Maja umowy (2)
Maja umowy o prace , z tym że nie na księdza ale jako nauczyciel religii w szkole , kapelan itd A tak to maja wewnętrzne papiery i ubezpieczenie najniższe możliwe, dlatego każdy z nich próbuje mieć etat państwowy. A tak to żyją ze składek - wbrew pozorom nie dostają nic z podatków ( to idzie na kurie ). Dodatkowo każda parafia opłaca haracz od dusz
Maja umowy o prace , z tym że nie na księdza ale jako nauczyciel religii w szkole , kapelan itd A tak to maja wewnętrzne papiery i ubezpieczenie najniższe możliwe, dlatego każdy z nich próbuje mieć etat państwowy. A tak to żyją ze składek - wbrew pozorom nie dostają nic z podatków ( to idzie na kurie ). Dodatkowo każda parafia opłaca haracz od dusz ( nie ważne czy ktoś chodzi do kościoła i coś tam na tace daje , to bez znaczenia ważne źe jest zarejestrowany jako katolik na terenie parafii to myszą od każdego łebka płacić haracz do kurii. Mnie ogólnie temat nie interesuje bo wystąpiłem z kościoła ale znam jednego księdza ( rodzina ) wiec mogę dokładnie wypytać , chociaż oni raczej niechętnie o finansach gadają. Wiem tez ze sporo z nich ( proboszczów ) zarabia na zwolnieniach podatkowych i bezcłowym sprowadzaniu towarów w celach charytatywnych , najlepszy numer jaki słyszałem kiedyś od tego księdza ( ale już chyba przed 30 Laty ) że jacyś zakonnicy z Gdańska sprowadzili tankowiec benzyny w celach charytatywnych lol , ah i słyszałem wiele razy o sprowadzaniu samochodów z zagranicy ( USA szczególnie ) w tez w celach charytatywnych - oczywiście bez cła , potem odsprzedają ale dalej są w papierach żeby nikt się nie czepiał ulgi , a z kupującym po. Prostu podpisują umowę użyczenia , po iluś tam latach dopiero można przerejestrować bez konsekwencji
- 19 8
-
2022-12-06 13:26
leksusy i mercedesy kupowane w celach kultowych
mają taką biedę na parafii, że wujek-ksiądz ... co dwa-trzy lata kupuje se nową furę+
i to nie są samochody za 50 czy 60 tysięcy - tylko droższe+
ale fakt, nie pije i nie pali, w koniki nie gra ... i utrzymanka na boku nie ma ...- 1 1
-
2022-12-05 17:18
Normalnie bieda aż piszczy.
Wzruszyłem się.
- 16 2
-
2022-12-05 12:15
Za bardzo się z tym pijaństwem nie zapędzajcie (52)
Znałem księdza Wojtka. Spokojnego usposobienia kapłan, mimo cierpienia, zawsze uśmiechnął się, darzył życzliwością. Kiedy był u mnie na parafii, zmagał się z chorobą. Być może, a raczej choroba mogła doprowadzić księdza do tego stanu. Bezsprzecznym jest, że ksiądz nie powinien odprawiać ceremonii, będąc w takim słabym stanie. Błąd, że nikt nie
Znałem księdza Wojtka. Spokojnego usposobienia kapłan, mimo cierpienia, zawsze uśmiechnął się, darzył życzliwością. Kiedy był u mnie na parafii, zmagał się z chorobą. Być może, a raczej choroba mogła doprowadzić księdza do tego stanu. Bezsprzecznym jest, że ksiądz nie powinien odprawiać ceremonii, będąc w takim słabym stanie. Błąd, że nikt nie zastąpił księdza. Wyrazy współczucia dla Rodziny Zmarłego. Jedno tylko dziwne, dlaczego nikt nie zareagował, kiedy ksiądz był widziany chwiejnym krokiem koło konfesjonału, dlaczego?
- 331 350
-
2022-12-07 22:12
Bardzo proste dlaczemu?
Bo na poczatku nie belkotal. Nie mial podkladu pod picie. Przed wyjazdem na cmentarz chlupnął 0,5l na raz i go ścieło pod koniec na cmentarzu. Proste naj 2 + 2. I bez przesady pogrzeb odprawil. Ksiedzu mozna wiecej.
- 0 1
-
2022-12-06 18:57
Katolik
No właśnie dlaczego nikt nie zareagował jak wyszedł z konfesjonału. Ludzie mają gorsza winę niż ten kapłan bo on jest uzależniony,mógł ktos wczesniej zareagować. widzieli a nie reagowali ale nagrać filmik
i wrzucić do mediów to potrafili. Ludzie tylko potrafią osądzać ,niech każdy spojrzy na swoje grzechy. Ja osobiście księdzu współczuję i będę modlić się za księdza.- 3 0
-
2022-12-06 11:10
No tak wina żałobników
Czemu nikt nie zauważył ze pijany i nie zareagował? Czyli co, wina żałobników? Dziwi mnie tylko tak szybka i ostra reakcja kurii. Gdyby ministranta dosiadał to na reakcję byśmy się nie doczekali. Za to na pewno takich mądrych, go by zapytali- a czemu nikt nie zauważył i nie zareagował ?
- 2 1
-
2022-12-06 02:04
Marskość wątroby, psychoza alkoholowa itd itp...
Oj, można się nacierpieć...
- 1 0
-
2022-12-05 20:03
Choroba umysłowa skłoniła go do picia
- 3 0
-
2022-12-05 19:20
Zwykly pijak a nie ksiadz
To jest idealna droga do upadku kościoła
- 12 1
-
2022-12-05 18:11
Typowe katolickie podwójne standardy
Czy gdyby twój kolega z pracy przyszedł na...ny do roboty to też byś tak gadał? Że to przez chorobę, że szkoda, że nikt nie zastąpił? Albo kierowca autobusu wiozącego dzieci?
- 17 1
-
2022-12-05 18:03
Pijany (3)
Ksiądz Wojtek jest osobą uzależnioną od wielu lat, 6 lat temu ochrzcił moją córkę pod wpływem alkoholu, zostało to zgłoszone proboszczowi , ale nie stety nic z tym nie zrobił. Żałuję, że nie zgłosiłam tego gdzieś wyżej, może nie doszło by do takiej sytuacji jak ta z 01.12.
- 25 3
-
2022-12-09 09:40
a to ten ksiądz co tylko taksówkami jezdzi, kojarzę
- 0 0
-
2022-12-05 20:55
To ile lat córka miała, że razem pili z tej okazji?
- 5 5
-
2022-12-05 20:19
fajnie, że córce alkohol dajesz Jolka
- 6 9
-
2022-12-05 18:04
Nie no, spoko, bardzo fajny ksiądz
Taki nie za trzeźwy
- 8 0
-
2022-12-05 17:14
Pijany ksiądz odprawia mszę...to dopiero jest obraza uczuć religijnych.
Do sądu podać. Zaskarżyć i żądać zadośćuczynienia.
A te tłumaczenia brzmią tak jak te, które bronią pedofilii.
Wstydu piszący nie ma.- 18 5
-
2022-12-05 16:51
DOBRA!!!
Śmierdział ;WÓDĄ;.!!! Wystarczy, to cały ;KLER;.!!!
- 11 8
-
2022-12-05 16:43
Oczywiście (5)
Ale każda okazja dobra, żeby kontynuować nagonkę na kościół. Szkoda mi ludzi, którzy to robią - nie wiedzą, że tną gałąź, na której siedzą...
- 19 28
-
2022-12-06 18:12
Siedzisz na kosciele? Nie ciśnie cię?
- 0 0
-
2022-12-06 00:15
Dokładnie... (1)
Można nawet zobaczyć po ilości komentarzy jak bardzo jad sie sączy....
- 4 4
-
2022-12-06 02:06
Tak, bo to bardzo dobra okazja. Mozna sobie pojezdzic po kosciele. Wiwm, bo sam nie moglem sobie tej przyjemności odmówić.
- 3 1
-
2022-12-05 20:35
pfffffffff
I owszem, każda okazja dobra na nagonkę. nie można żadnej przegapić.
- 6 7
-
2022-12-05 18:31
Nie idzie się do seminarium bez wiary! Inteligencji też.
- 3 2
-
2022-12-05 16:36
Zbadano bezczelnego dziada i okazał się być pod wpływem tak więc zamilcz niewolniku.
- 6 12
-
2022-12-05 16:11
,,polej na druga nozke"!!.
- 7 1
-
2022-12-05 15:56
Wazne
W skrócie dobry chłopak był i mało pił poprostu wzorowy duszpasterz tylko najeba...przyszedł
- 18 3
-
2022-12-05 15:24
ręce opadają jak się czyta cos takiego, plują ci w twarz, a ty twierdzisz ze deszcze pada.... Czy gdzies jest kres dewocji i
ciemnogrodu?
- 14 15
-
2022-12-05 14:06
może i fajny, sama znam bardzo sympatycznych alkoholików, ale to żadne usprawiedliwienie
- 22 1
-
2022-12-05 13:33
(6)
Nie on pierwszy był znietrzeźwiony na cmentarzu . Wszyscy w Polsce też widzieli ........... ........... nawalonego na cmentarzu w Charkowie w 1999r. I co ? A no nic .
- 30 21
-
2022-12-05 19:32
A to był ksiądz? (2)
- 8 2
-
2022-12-05 22:02
Lepiej (1)
Prezydent najjaśniejszej. Tu był wstyd przed rodziną, tam wstyd na cały świat.
- 6 6
-
2022-12-06 18:11
Następca lepszy nie jest
A wpadki dużo częstsze. Powinni mu telefon odebrać, bo cały świat znów się z nas śmieje.
- 0 0
-
2022-12-05 15:30
Kwach (1)
I nawet jeszcze uchodzi za autorytet w pewnych środowiskach
- 22 10
-
2022-12-06 02:06
Co widać...
- 0 0
-
2022-12-05 14:36
gadka głodnego o dawno zjedzonej bułce
- 21 11
-
2022-12-05 13:32
Wierny (1)
Wspaniały ksiądz, nigdy by potrzebującemu kieliszka nie odmówił
- 46 12
-
2022-12-05 19:17
Haha
- 3 3
-
2022-12-05 13:28
(5)
Ten sam ksiądz odprawił w rodzinie pogrzeb i niedawno chrzciny. Ksiądz był trzeźwy na szczęście. Czasem można było spotkać jak idzie chwiejnym krokiem.Szkoda że w domu parafialnym każdy przymykał oko, jakoś to będzie. Zamiast księdzu pomóc wcześniej.
- 49 7
-
2022-12-11 16:15
O problemie tego księdza z alkoholem wszyscy wiedzieli od dawna. Jego przełożony również. Nikt nie zareagował. We wrześniu z parafii zniknął bez słowa wyjaśnienia ksiądz Michał. Księdza Marcina, który decyzją biskupa został przeniesiony do innej parafii, miał zastąpić inny ksiądz- ale nie podjął pracy w parafii. Ksiądz Wojtek przynajmniej 2 miesiące pracował sam z proboszczem. Coś złego dzieje się w tej parafii. Szkoda że nikt nie wyciągnął pomocnej ręki do księdza .
- 0 0
-
2022-12-05 20:33
a jak miałaby ta pomoc wyglądać, od czego zacząć? (2)
zaraz parafianin byłby oskarżony o atak zamachowy na kościół.
- 4 2
-
2022-12-05 22:18
(1)
nie da się pomóc komuś kto o tą pomoc nie prosił...
- 3 1
-
2022-12-09 01:55
Alkoholik o pomoc nie poprosi. To ludzie bliscy powinni interweniować, rozmawiać itd. Mówię to z autopsji w mojej rodzinie. Alkoholika można kontrolować, kierować. Tylko komu się w dzisiejszych zaganianych czasach chce...
- 0 0
-
2022-12-05 14:32
im wszyskim trzeba ,,pomoc",jak nie pija to hazardziste, pe...fil,kijent domow uciech albo ,,pracz" pieniedzy.
- 30 12
-
2022-12-05 13:27
Usprawiedliwiasz i zrzucasz winę na innych (8)
Bo nikt nie zauwazyl, nie zastapił. A czemu ktokolwiek miałby w ogole podejrzewać coś takiego? Ksiądz to duszpasterz w znaczeniu dosłownym, osoba zaufania i mająca świecić przykładem - kropka. Nic go nie usprawiedliwia. To nie piosenka Kazika, ze dobry chłopak był i mało pił, tylko raczej zespołu piersi zchn zbliża się.
- 92 20
-
2022-12-06 00:11
Tak ale (1)
Słaba sytuacja ale ksiądz jest tylko człowiekiem. też popełnia duże błędy jak widać. Myślę że nie chodziło mu o usprawiedliwianie , tylko o to że alkoholizm to choroba która się leczy i slabo że nikt tego nie zauważył.
- 10 6
-
2022-12-06 12:31
Tak. Jak coś złego w kościele - pijaństwo, pedofilia, kradzieże to ksiądz jest tylko człowiekiem
- 5 1
-
2022-12-05 18:14
Ferujesz wyrok jak bolszewik - rozstrzelac (1)
- 4 9
-
2022-12-07 10:02
Jesteś taki szlachetny i wyrozumiały, a co gdyby to się przydarzyło na pogrzebie najbliższej Ci osoby?
Nikt tu nie strzela i nie zamierza to pan ksiądz "wystrzeli", co nie można było się powstrzymać od rana?. A jeśli już to poprosić kolegę o zastępstwo? Chory człowiek, powinien się leczyć, ale to nie tłumaczy zachowania.
- 1 0
-
2022-12-05 13:30
W momencie, gdy ktoś podejrzewał, że z księdzem jest coś nie tak, reakcja powinna być natychmiastowa!!! (3)
Tyle i aż tyle.
- 39 11
-
2022-12-06 18:09
Chyba nigdy bliskich nie chowałeś
Człowiek pogrążony w żalu ma wg ciebie jeszcze stawiać do pionu pijaka, który zamiast godnie pożegnać, dał pożałowaniem godny występ?
- 1 2
-
2022-12-05 22:16
(1)
gadanie ignoranta... Sam chory musi najpierw uświadomić sobie że ma problem do tego momentu nikt z zewnątrz nie pomoże...
- 8 4
-
2022-12-06 13:16
pójdzie na wszywkę ... a po powrocie będzie dalej PiĆ
nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
- 1 1
-
2022-12-05 13:07
cierpienia, gdy suszyło?
- 37 16
-
2022-12-05 12:18
W uzupełnieniu dodam, że ksiądz samochodu nie ma, i nie jeździ. (1)
- 31 17
-
2022-12-05 20:32
dobry chłopak był i mało pił + mój Wojtuś? nigdy w życiu.
- 20 7
-
2022-12-05 11:14
Co za brak szacunku! (38)
Nie dawno pochowałam męża, wiem ile bólu i żalu ma człowiek w takiej chwili i jak bardzo człowiek chce aby pogrzeb był przeprowadzony w spokoju i z szacunkiem. Ja trafiłam na księdza który przepięknie wygłosił mowę, przywitał i pożegnał wszystkich z ogromnym szacunkiem. Gdyby trafił mi się ten pijany dziad obawiam się ze wybuchlabym i zrobiła z
Nie dawno pochowałam męża, wiem ile bólu i żalu ma człowiek w takiej chwili i jak bardzo człowiek chce aby pogrzeb był przeprowadzony w spokoju i z szacunkiem. Ja trafiłam na księdza który przepięknie wygłosił mowę, przywitał i pożegnał wszystkich z ogromnym szacunkiem. Gdyby trafił mi się ten pijany dziad obawiam się ze wybuchlabym i zrobiła z niego marmoladę. Tak jak kierowcom odbiera się prawko i auta a i do pudła idą, tak ten już nie powinien już wykonywać swojego zawodu. Podejrzewam ze to nie jego pierwszy raz.
- 448 82
-
2022-12-06 18:02
Swoje podejrzenia zachowaj dla siebie
... odezwała się swientoszka
- 0 1
-
2022-12-05 20:49
Pisze się "niedawno".
- 0 0
-
2022-12-05 17:13
przemoc nie zna plci? kpobieta bijaca ksiedza? zamiast sie koncentrowac na swoim bolu koncentracja jak impreza wypadla?
- 2 4
-
2022-12-05 15:58
Rozumiem wzburzenie, to nie powinno było się wydarzyć... (2)
Ale porównywanie księdza pod wpływem do pijanego kierowcy to chyba zbyt daleko idące wnioski...
Pijany kierowca siedzi w potencjalnym narzędziu zbrodni, którym może zabić lub trwale okaleczyć innych, a jakie zagrożenie dla życia lub zdrowia innych niesie bez wątpienia karygodne zachowanie księdza?
Nie wspomnę, że wcale pijani kierowcy w więzieniu nie siedzą... vide choćby Beata K. lub Jerzy S...- 6 6
-
2022-12-05 16:34
(1)
Tylko że teraz pogrzebany nie trafi do nieba, przez pijanego księdza ma zmarnowane życie wieczne.
- 1 4
-
2022-12-05 18:32
Masz imponującą wiedzę religijną. Tak na poziomie przedszkolaka mniej więcej.
- 2 2
-
2022-12-05 14:01
(2)
Tytuł komentarza "Co za brak szacunku " a w treści - "ten pijany dziad". Czyli szacunek dla nas ale my już nie musimy szanować innego człowieka.
- 11 8
-
2022-12-05 15:16
Pod koniec jednak prostuje podejrzenia
" nie jego pierwszy raz", jeśli nie jego to kogo???
- 0 2
-
2022-12-05 14:26
szanuj tych co uważasz ich za mądrych , a mądrego poznasz po czynach jego ... i wszystko w temacie
- 6 3
-
2022-12-05 13:01
może razem z siostra kapucynką świętowali jej kolejny dan w modlitwie , jakoś siostra też nie ma czasu się spotkać z grupami komunijnymi
- 2 5
-
2022-12-05 12:44
Bezrozumny dzbanie porównujesz ksiedza do pijaniego kierowcy?Wiec "szturek: i inne celebryty czy POlitycy za jazde po pijaku (3)
są na wolnosci!!Wysokie kary dla pijaków jadacych autem są potrzebne bo zabijaja najwiecej ludzi w całej UE!Widzisz tu gdziess znak równosci? U jeszcze jedno ksiadz meduzo to nie zawód!!
- 3 16
-
2022-12-05 17:15
kochajacy blizniego katolik wyzywa innych od dzbana? cos o tym drugim policzku slyszales? o policzku, nie o tacy na datki
- 5 2
-
2022-12-05 14:51
Jeśli ksiądz to nie zawód to dlaczego im opłacamy składki ZUS z naszych podatków? (1)
Dzbanie.
- 14 4
-
2022-12-05 16:05
bo tak !!
- 1 3
-
2022-12-05 12:23
No właśnie pytanie czy to był pierwszy raz czy nie. Raz mogł się zdarzyć z jakiegoś powodu. (5)
- 3 7
-
2022-12-05 13:02
(4)
jak był u mnie na kolędzie też ledwo się trzymał na nogach
- 9 6
-
2022-12-05 20:52
A ty?
- 0 0
-
2022-12-05 15:10
Przecież chwaliłeś się, że kolędy nie przyjmujesz:( (2)
- 3 3
-
2022-12-05 16:32
Nie przyjmuję od kiedy pijany ksiądz przyszedł
- 6 3
-
2022-12-05 16:04
weź się za pracę i obowiązki i nie wymyślaj jak premier, od czczego gadania nikomu nic nie przybyło
- 5 0
-
2022-12-05 12:09
rolą ksiedza jest ładne gadanie , manipulowanie wiernymi jak nie potrafi to wypada
- 11 8
-
2022-12-05 11:45
Nuda.
Poważnie, nikt wcześniej nie zwrócił na to uwagi...
- 8 0
-
2022-12-05 11:29
(12)
po chrześcijańsku powinnaś mu wybaczyć jako i Bóg wybaczał
- 25 29
-
2022-12-05 22:04
Wybaczyć nie znaczy nie ukarać.
- 2 0
-
2022-12-05 15:54
Po chrześcijańsku się wybacza
Po katolicku robi się marmoladę. Czego nie rozumiesz?
- 8 2
-
2022-12-05 11:30
bóg nie wybaczał, tylko zsyłał potop ;) (9)
- 31 15
-
2022-12-05 20:50
Pisze się "Bóg".
- 1 2
-
2022-12-05 12:10
nie ma żadnych bogów ,a religie wymy slili cwani dla forsy (5)
- 24 18
-
2022-12-05 12:38
Cwani wymyślili instytucję kościoła. Religia nie powstała z chciwości. (2)
- 10 12
-
2022-12-05 13:17
(1)
Tylko z niezrozumienia praw rządzących światem, to prawda. Religię wymyślali ludzie, których rozumienie świata sprowadzało się do tłumaczenie tego cudami.
- 11 6
-
2022-12-05 13:28
Niby racja, ale od początku istnieli też "wtajemniczeni" roszczący sobie prawa do tłumaczenia arkanów wiary , pośrednictwa, przeprowadzania obrzędów za "co łaska".
- 5 5
-
2022-12-05 12:21
(1)
"Religia powstała wtedy, gdy pierwszy cwaniak spotkał pierwszego frajera".
- 26 12
-
2022-12-05 17:14
Bog umiera ze smiercia swojego stattniego wyznawcy
- 5 4
-
2022-12-05 11:44
(1)
Trafne. Bóg ze Starego Testamentu miłościwy. Wyjątkowo miłościwy.
Zawsze mnie bawi, gdy wierzący nie wiedzą, w co wierzą.- 28 9
-
2022-12-05 11:56
Bingo!
Trafne ujęcie. Chciałem być mniej sarkastyczny.
- 12 5
-
2022-12-05 11:24
(2)
(nie idą do pudła pijani kierowcy, nawet recydywiści, niestety, nawet uciekający z miejsca zdarzenia)
- 31 2
-
2022-12-06 00:31
Wspanialy kaplan (1)
Wspaniały kapłan każdy się gubi Może potrzeowal pomocy .Trzeba było posłuchać jego slowa Bozego .opinia bezstronna sluchaczka najlepszy kapłan nie osądzać prosze jak sam jesteś bezpieczna.
- 4 10