- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (149 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (67 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (107 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (153 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (107 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (240 opinii)
Sprzedawca odmówił piwa bezalkoholowego nastolatkowi
Kasjer jednego ze sklepów monopolowych we Wrzeszczu nie chciał sprzedać piwa "zero" młodemu klientowi, który nie ukrywał, że jest niepełnoletni. Czy ekspedient miał prawo odmówić sprzedaży piwa bezalkoholowego dziecku? Zdania są podzielone.
- To był piątek, wieczór, widać było po zakupach, że nastoletni chłopak robi zakupy na jakiegoś grilla. Wśród kiełbasek i przekąsek znalazł się także czteropak piwa zero. Sprzedawca, zanim skasował produkt, poprosił chłopaka o dowód osobisty. Ten przyznał, że jest niepełnoletni. Wówczas kasjer powiedział, że butelek z bezalkoholowym napojem mu nie sprzeda - relacjonuje nasz rozmówca.
Sprzedawca uzasadniał, że choć piwo z nazwy jest bezalkoholowe, faktycznie może zawierać niewielkie stężenie alkoholu. Powoływał się przy tym na konsekwencje wynikające ze sprzedaży osobie niepełnoletniej wyrobów alkoholowych.
Redakcyjny test piw bezalkoholowych
Chłopak - opowiada pan Krzysztof - twierdził tymczasem, że piwo "zero" ma prawo kupić dokładnie tak samo jak bezalkoholowego szampana-oranżadę czy popularne niegdyś gumy w kształcie papierosów.
- W końcu odezwał się ktoś z kolejki i stwierdził, że pan sprzedawca nie ma prawa odmówić sprzedaży produktu, bo w ten sposób też się naraża na konsekwencje [chodzi o art. 135 Kodeksu wykroczeń - dop. red.] - twierdzi nasz rozmówca.
Ostatecznie nastolatek "bezalkoholowych" zakupów nie zrobił. Czy sprzedawca miał słuszność? Jak się okazuje, sprawa wcale nie jest jednoznaczna, a przypadek sklepu we Wrzeszczu nie jest także odosobniony.
Czy piwo bezalkoholowe można sprzedać nieletniemu?
W sprawie wypowiadali się już bowiem nawet eksperci Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Przyznali oni, że piwo bezalkoholowe (o zawartości nieprzekraczającej 0,5 proc. alkoholu) nie jest napojem alkoholowym w rozumieniu przepisów.
Oznacza to, że nie jest wymagane stosowne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, aby móc prowadzić sprzedaż piwa bezalkoholowego.
Jednak sprzedaż takiego trunku nastolatkowi może budzić wątpliwości wychowawcze oraz może naruszać cele ustawy związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych szczególnie wśród dzieci i młodzieży.
Piwo bezalkoholowe wyrabia złe nawyki u dzieci?
- Spożywanie przez dzieci oraz młodzież piwa bezalkoholowego wyrabia nawyki konsumpcji piwa w życiu dorosłym - zauważyli eksperci PARPA.
W swoim stanowisku zaznaczyli oni jednak, że produkt, który jest bezalkoholowy, nie podlega zakazowi sprzedaży osobom do lat 18. Sprzedawca nie posiada również uprawnienia do weryfikacji wieku nabywcy za pomocą jego dowodu osobistego.
Kolacja bez wina nie musi być nudna
- Warto zauważyć, że jeśli nabywcą jest dziecko (np. 13-letnie), odmowa sprzedaży piwa bezalkoholowego może być uzasadniona interesem społecznym w kształtowaniu właściwych postaw wśród dzieci - podkreślili przedstawiciele PARPA.
Ile procent może mieć piwo bezalkoholowe?
Co na to policjanci?
- Zgodnie z przepisami napojem alkoholowym jest produkt przeznaczony do spożycia zawierający więcej niż 0,5 proc. alkoholu etylowego. Jego sprzedaż osobom nieletnim jest zakazana, a za złamanie tego przepisu grozi kara nawet 2 lat więzienia - podsumowuje asp. szt. Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Opinie wybrane
-
2022-07-25 13:38
I bardzo dobrze (90)
nie ma co promować mody na picie. I tak mamy w Polsce z tym za duży problem. Skoro chce mu się pić, niech sięgnie - dziecko - po sok, a nie piwo, jakiekolwiek by ono nie było. Bo co tak naprawdę daje picie "zera" przez dziecko oprócz "udawania" dorosłego?
- 517 305
-
2023-08-24 12:38
Zastanów się.
Zacznę od tego, że nie jestem zwolennikom sprzedaży czy kupowania nieletnim napojów bezalkoholowych, ale to co nie jest zakazane jest dozwolone. To powinno być dawno przegłosowane przez sejm i ustawowo wprowadzony zakaz sprzedaży oraz kupowania nieletnim tego typu napojów. A co do szkodliwości spożywania piwa bezalkoholowego, zdecydowanie jest zdrowsze od popularnych napojów czy niektórych soków bez oporów sprzedawanych dzieciom
- 0 0
-
2023-02-09 23:53
Tu jeden z tych dzieciaków co niby udają dorosłych
Ja (nie wiem jak inni ale) pije piwo bo mi smakuje, nie znajdę nigdzie soku który jest gorzki i smakuje chmielem
- 0 0
-
2022-08-08 18:24
Piwo bezalkoholowe na pewno jest zdrowsze od wszelkiej masci soczkow w kartonach gdzie dominuje cukier i syrop glukozowo- fruktozowy oraz czesto konserwanty
- 0 0
-
2022-08-02 14:08
co daje picie piwa 0
źródło wielu składników mineralnych, witamin poza tym bardzo dobrze nawadnia jak izotonik
- 0 0
-
2022-07-27 17:56
Browarek musi być
A no taka różnica że piwo bezalkoholowe ma dużo mikroelementów i idealnie nadaje się aby nawodnić organizm.
Picie słodkich napojów też jest niezdrowe, uszczęśliwianie ludzi na siłę i "nauka" w taki sposób jest gorsza od faszyzmu. Niech każdy żyje swoim życiem i nie prawi morałów.- 0 0
-
2022-07-26 23:33
przynajmniej smak
- 0 0
-
2022-07-26 15:28
Ta jeszce proponuje dla nastolatków wprowadzic do sprzedazy prezerwatywy w rozmiarze SUPer małe i peniski w podobnym
jak to ma w zamyśle lewica do tego piwo bez alkocholowe
- 1 0
-
2022-07-26 15:15
Zdrowy wybór (1)
Nie zgadzam się z przedmówcą. Sok nie jest gazowany, a napoje gazowane, to przeważnie sama chemia w przeciwieństwie do naturalnego piwa 0,0%, które zawiera więcej cennych soli mineralnych, antyoksydantów i innych naturalnych składników, które nie są obecne w napojach typu cola, Sprite czy inny Zbyszko.
Człowiek ma prawo wypić sobie zdrowy napój gazowany.- 0 1
-
2022-07-26 15:34
W piwie bezalkocholowym dzbanku niema nic naturalnego to sama chemia
- 0 0
-
2022-07-26 10:55
a może jeszcze colę? (1)
tak się składa, że piwo bezalkoholowe jest dużo zdrowsze od tych Twoich soków. Wszyscy chleją te słodkie napoje a potem zdziwieni że mają cukrzycę. Eh...
PS ja piłem piwo jako nastolatek i dziś nie mam żadnych problemów z alkoholem, podobnie jak moi rówieśnicy. Bzdura na kółkach z tymi nawykami.- 0 1
-
2022-07-26 15:35
no ale jak widac jednak miała w pływ bo własnie potwierdzasz swoja głupote czyli rozum ci rozpuściło
no i ty dietetykiem jestes tylko z własnego pomysłu
- 0 0
-
2022-07-26 10:16
Pić trzeba umieć, niezależnie od wieku
A co z kolei daje picie zerówki dorosłym? Że jak są na imprezie, to piją zerówkę a nie sok, tylko dlatego, że jest nazwa marki piwnej? Też bez sensu a jeszcze droższe od soków
- 0 0
-
2022-07-25 23:38
Lepsze i zdrowsze piwo zero niż (1)
5 łyżek cukru w coli czy soku
- 5 3
-
2022-07-26 15:37
Te bez alkocholowe piwo koło prawdziwego zdrowego nawet nie stało.a ty nawet zdrowego piwa naturalnego nigdy nie piłes
poza tymi sciekami z biedronki
- 0 0
-
2022-07-25 20:58
Za dużo jest wszędzie sklepików z alkoholem.W NP przy falowcu na placu zabaw są dwa.Pijaństwo trwa już od rana.Laweczki przy piaskownicach zajęte prze pijaków,bezdomnych i innych brudasów z psami,.pijackie awantury są kilka razy dziennie.Trwają wakacje, mnóstwo dzieci jest na placu zabaw,jaki mają przykład.....
- 1 1
-
2022-07-25 20:33
Jakie "bardzo dobrze" - przecież to bezprawie ze strony sprzedawcy i karę za to powinien dostać
I jakie znów domaganie się dowodu osobistego? Piwo bezalkoholowe pod przepis nie "podpada" i jest to dobrze wiadome. Oczywiście, jeśli przyjdą po to dzieci 10-letnie, niech odmawia. Ale nie np. 16-latkowi !
- 3 2
-
2022-07-25 19:15
Pić i nie palić
- 1 0
-
2022-07-25 18:45
sprawa jest polityczna
jak rządziła platforma to wszystko było oczywiste
- 0 0
-
2022-07-25 16:33
(1)
zgadzam sie z przedmuwcą, nie powinnismy wogole pic nicego
- 0 2
-
2022-07-26 02:30
... nawet wody!
- 0 0
-
2022-07-25 16:31
I co w tym złego (1)
Szampan picolo jest bezalkoholowy i dzieci go konsumują od lat. I nic złego się nie dzieje. Powiem więcej. Dostanie dowód jak będzie miał 18 to będzie jak ten przysłowiowy pies ze smyczy.
- 15 2
-
2022-07-26 08:52
Nic złego? To może sprawdź sobie jak wygląda generalnie spożycie alko w Pl i ile kasy idzie na leczenie skutków chorób alkoholowych. Szampan dla dzieci to jednak znormalizowana patologia. Mamy XXI wiek i może pora spojrzeć nieco szerzej i trzeźwiej na pewne rzeczy. Wódka dla dzieci, spirytus dla dzieci, bimber dla dzieci...generalnie po co jest niby-alkohol dla dzieci? To w gruncie rzeczy napój gazowany ale jakimś cudem przy okazji urodzin itp nie wznoszą 'toastu' fantą.
- 3 4
-
2022-07-25 15:38
bardzo dobrze? (1)
promować bezprawie bardzo dobrze?
- 1 5
-
2022-07-26 02:29
Który konkretnie artykuł prawny został złamany?
- 1 2
-
2022-07-25 15:15
(1)
Piwo zero nawadnia lepiej niż woda np. :) w takie upały to super rozwiązanie ;)
- 11 3
-
2022-07-25 23:54
Mleka niech się napije
- 2 4
-
2022-07-25 15:06
Żaneta (1)
Zgadzam się w 100% niech kupi sobie smarkacz sok.
- 3 17
-
2022-07-25 15:19
smarkacz to
twój ojciec ci tak mówił, no i widać zostało.
Leśne babcie i dziadki.- 13 3
-
2022-07-25 14:25
bo jest smaczne a poza tym co cię to obchodzi?
- 7 2
-
2022-07-25 14:12
Jak to głupiemu wytłumaczyć? Jakoś jednak spróbuję: (11)
Niedawno byłem w Sandomierzu; upał jak diabli, szukałem na rynku czegoś zimnego, a jednocześnie chciałem skosztować czegoś lokalnego (przyjechałem autem z córką). Było kilka stosik z lokalnym cydrem, było też jedno z cydrem bezalkoholowym z kija. Cydr bezalkoholowy ("ochrzczony" na miejscu jako "cyder bezalkoholowy") okazał się idealnym napojem
Niedawno byłem w Sandomierzu; upał jak diabli, szukałem na rynku czegoś zimnego, a jednocześnie chciałem skosztować czegoś lokalnego (przyjechałem autem z córką). Było kilka stosik z lokalnym cydrem, było też jedno z cydrem bezalkoholowym z kija. Cydr bezalkoholowy ("ochrzczony" na miejscu jako "cyder bezalkoholowy") okazał się idealnym napojem chłodzącym na ten dzień, wziąłem też dla 17-letniej córki, jej też smakował. Pół godziny później odjechaliśmy z Sandomierza.
Dodam że ani jej do alkoholu nie ciągnie ani ja do alkoholu nie mam specjalnego pociągu (tym bardziej że i tak ciągle za kółkiem, więc w ciągu ostatnich dwóch tygodni na przykład nie wychyliłem ani jednego alkoholowego piwa, nie mówiąc o czymś o większej ilości procentów.
Tak więc między bajki można włożyć kształtowanie nawyków alkoholowych przez takie trunki, bo jak będzie chciał się napić, to i tak znajdzie sposób by zdobyć coś alkoholowego mało legalną drogą A w stronę "ekspertów" z PARPA łatwo mogę odbić piłeczkę i stwierdzić że równie dobrze może to wyrabiać także i w przyszłości chęć do spożywania produktów bezalkoholowych tego typu, bo (na logikę) jeśli zasmakował, a nie mąci umysłu, to dlaczego i po 18 roku życia nie korzystać? ;)- 43 3
-
2022-07-25 20:43
Mnie szefowa, podstarzała naczelnik wydziału z@atak0wała pretensjami o picie piwa bezalkoholowego w pracy
Ok. 1995. W naszym wieżowcu był bufet, gdzie nieraz chodziłem, a to na sałatki, a czasem była wątróbka. Pojawiło się w Polsce piwo bezalkoholowe Holsten (niemieckie), było już z 4 miesiące w sklepach, to bufet zaczął je oferować do wątróbki. Lepiej smakowała, a też i gorące lato było. Poszedłem, kupiłem jedno i drugie, wątróbkę zjadłem, piwa z
Ok. 1995. W naszym wieżowcu był bufet, gdzie nieraz chodziłem, a to na sałatki, a czasem była wątróbka. Pojawiło się w Polsce piwo bezalkoholowe Holsten (niemieckie), było już z 4 miesiące w sklepach, to bufet zaczął je oferować do wątróbki. Lepiej smakowała, a też i gorące lato było. Poszedłem, kupiłem jedno i drugie, wątróbkę zjadłem, piwa z puszki 0,5 l połowa wypita, to puszkę zabrałem do swego pokoju na inne piętro, aby dopić przy biurku już coś przeglądając na komputrze. Ta przylazła od dyrektora i " Ooo, a co to, to alk0hol się w pracy pije??". Ja na to - "ale o co pretensja, przecież to bezalkoholowe". - "Co to - piwo bezalkoholowe?" Skończyło się tym, że ona do mnie miała pretensje za swoją ignorancję, że nie wiedziała, że takie coś w Polsce od kilku miesięcy było w sklepach sprzedaży. Zresztą już go chyba dawno w Polsce w sprzedaży nie ma. Wtedy były jeszcze liczne hurtownie, za to obcych supermarketów prawie nie było.
- 3 2
-
2022-07-25 14:33
(6)
Znajdą się obrońcy wiary i czci, pogromcy nieobyczajnych zjawisk, którzy z pewnością będą Cię ganić - dla mnie prawidłowa relacja rodzicielska i nie widzę, żadnych przeciwwskazań do tego by mój syn pił napoje bezalkoholowe (jakkolwiek by się nie nazywały).
- 23 4
-
2022-07-25 16:15
(5)
Ani wiary, ani czci ani moralności. Po prostu podawanie alko lub udawanego alko dzieciakom nie dla każdego jest normalne.
- 5 15
-
2022-07-25 18:15
(3)
"Udawane alko"? Czyli napój, w którym nie ma alkoholu? Tyś kolego jeszcze bardziej fanatyczny, niż PARPA, a tę trudno przebić. Wiem, w młodości uczestniczyłem w jakiejś ich akcji.
- 11 1
-
2022-07-26 07:03
bynajmniej- sam pije ale mam pełną świadomośc szkodliwości (2)
a niby o co chodzi w tych 'szampanach dla dzieci' bezalkoholowych piwach czy winach? Podobne/takie samo opakowanie i smak a jednak bez procentów. Jak komuś chce się pić to w pierwszym odruchu wybiera raczej wodę/sok niż pędzi do sklepu bo piwo zero. Serio jestescie tak naiwni że tego nie widzicie? Kultura picia jest absolutnie wszechobecna,
a niby o co chodzi w tych 'szampanach dla dzieci' bezalkoholowych piwach czy winach? Podobne/takie samo opakowanie i smak a jednak bez procentów. Jak komuś chce się pić to w pierwszym odruchu wybiera raczej wodę/sok niż pędzi do sklepu bo piwo zero. Serio jestescie tak naiwni że tego nie widzicie? Kultura picia jest absolutnie wszechobecna, wiekszość nie wyobraża sobie świętowania czgokolwiek bez procentów a jak nie moga sobie z różnych względów na nie pozwolić czy nie chca to chociaz niech to bedzie coś podobnego. Woda wysokozmineralizowana tez ma bąbelki i nawadnia najlepiej więc słabo z tą waszą argumentacją.
- 2 5
-
2022-07-26 09:42
(1)
I wolę by mój syn widział, że piwo bezalkoholowe jest dobrym wyborem dlatego sam piję i jak chce łyka to nie mam z tym problemu. Uczę syna, że wszystko jest dla ludzi ale z umiarem i mam nadzieję, że uda mi się mu to wpoić zanim wyjdzie z domu i jak piez spuszczony z smyczy, poleci...
- 2 0
-
2022-07-26 12:18
nic nie zrozumiałeś, prawda?
- 0 0
-
2022-07-25 17:59
Co to znaczy udawane alko?
W prawdziwym kefirze bywa nawet więcej jak 0.5% jak postoi w ciepłym? I co rzucasz się, żeby chronić przed nim dzieci?
- 13 3
-
2022-07-25 14:19
(2)
czy ktoś już ma prawa do ekranizacji tej wspaniałej opowieści?
- 12 21
-
2022-07-25 14:31
(1)
To jest chamski komentarz, pewnie idealnie odwzorowuje kulturę komentującego.
- 19 7
-
2022-07-25 14:42
nie chamski a ironiczny - chamskim było nazywanie komuś, komu to tak dzielnie tłumaczyłeś 'głupim'
- 9 7
-
2022-07-25 14:05
Sok jeszcze gorszy (2)
Bo prowadzi do cukrzycy. Picie soku oranżady, coli to zły nawyk który powinnien być eliminowany ze społeczeństwa. Picie wody jedynie jest zdrowe, nie wymaga zezwolenia i jest tanie.
- 30 0
-
2022-07-25 15:04
Picie wody też może być złe! (1)
Wypicie naraz około 7litrów wody jest dawką śmiertelną :) Każda substancja jest jednocześnie zdrowa i trująca - wszystko zależy od stężenia w organizmie.
- 12 6
-
2022-07-26 15:26
To ja proponuję zakazać wody!
- 0 0
-
2022-07-25 14:05
(4)
Co za bzdury, piwo bezalkoholowe to dobry izotonik, na pewno zdrowszy niż te kolorowe ulepki
- 46 4
-
2022-07-25 14:34
(3)
Nie wytłumaczysz, walka o moralność walniejsza.
- 27 1
-
2022-07-25 16:14
(2)
Tu nie o moralność chodzi tylko o zdrowie.
- 2 22
-
2022-07-25 22:34
(1)
w srędniowieczu bezpieczniej było pić piwo niż wode
- 8 1
-
2022-07-26 08:13
Obecnie.Gotuję kompot bez dodatku cukru,owoców na rynku pod dostatkiem.Może być wieloowocowy ,lub z sezonowych owoców,np.rabarbarowy,truskawkowy,wiśniowy i tp.Zaprawiam też na zimę w słoiki lub owoce mrożę.Smacznego.
- 1 0
-
2022-07-25 14:01
piwa bezalkoholowe są zdrowsze niż większość soków
- 36 5
-
2022-07-25 13:49
(2)
No właśnie. I jak to jest że nastoletni chłopcy mogą mieć długie włosy, przecież wiadomo że to same problemy.
Niech się normalnie obcina na krótko, bo co tak naprawdę daje posiadanie długich włosów.- 51 16
-
2022-07-26 10:19
A co daje posiadanie włosów komukolwiek?
To co, kobiety mają mieć tylko długie włosy w takim razie? Bo jak mają krótkie to same problemy? Bzdura. Problemy są w wychowaniu, a nie w tym, kto jakie ma włosy. Błagam, myślenie nie boli.
- 1 3
-
2022-07-25 18:14
I jeszcze niech do kościoła chodzi
Bo jak nie chodzi to wiadomo ze nic dobrego z niego nie wyrośnie.
- 26 4
-
2022-07-25 13:58
(1)
To proponuje rownież zakazać promocji alkoholu w sklepach typu kup x to y za free etc. Jak kształtować podstawy to na całego.
- 32 1
-
2022-07-25 14:04
a i owszem, to jest dobry pomysł
- 14 3
-
2022-07-25 13:42
(4)
dokładnie, jeszcze wódkę 'zero' proponuje wprowadzić an rynek
- 40 21
-
2022-07-25 14:40
Jest
Gordon 0,0%
- 6 0
-
2022-07-25 14:00
wódkę zero masz w kranie
- 33 1
-
2022-07-25 13:49
(1)
Jest nazywa sie Gordons
- 14 0
-
2022-07-25 14:05
o, nawet nie wiedziałem. To jeszcze taką w kolorowym opakowaniu w wersji 'dla dzieci' proponuję
- 15 3
-
2022-07-25 13:56
To piwo zero to tak naprawdę przecież sok (29)
Taka oranżadka smakowa, nic więcej. Jak przepisy nie zabraniają, to sprzedawca nie powinien odmówić sprzedaży.
- 65 14
-
2022-07-25 22:31
chyba nie wiesz jak powstaje piwo bezalkoholowe..
Ps też twierdze że sprzedawca nie powinien odmówić sprzedaży- 7 4
-
2022-07-25 14:10
(1)
nie jest to "sok" to normalne piwo tylko z usuniętym alkoholem, tworzone na słodach z dodatkiem drożdży i chmieli
- 18 4
-
2022-07-25 18:13
Czyli, nawet w wersji euro lager, jest to napój zdrowszy od większości napojów gazowanych innych, niż piwo.
- 23 2
-
2022-07-25 14:06
(25)
ale z jakichś powodów nazywa się piwem i do tychże jest zbliżone wyglądem butelek/puszek.
- 16 38
-
2022-07-25 14:45
bo ma śladowe ilosci chmielu (8)
i nic poza tym. zakazywanie piwa zero dziecku to bzdura, ale niejedna w tym kraju
- 32 10
-
2022-07-25 14:48
(7)
a wódkę zero też byś podał dziecku? 5-latkowi powiedzmy?
- 13 12
-
2022-07-25 23:56
(2)
Tak. Uważam że to piwo bezalkoholowe jest mniej szkodliwe od napojów energetycznych
- 9 4
-
2022-07-26 06:58
(1)
a wyobrażasz sobie że można nie pic ani piwa zero ani energetyków czy nawet- o dziwo- np coli?
- 6 4
-
2022-07-26 15:23
Nie trzeba = nie można?
Można też nie jeść jajek. Znam dużo ludzi, którzy nie jedzą jajek i jakoś żyją. Czy to wystarczający powód, żeby zakazać jajek?
- 3 1
-
2022-07-25 17:22
codziennie pije -leci z kranu
- 5 2
-
2022-07-25 15:19
(1)
Tak
- 8 6
-
2022-07-25 16:13
Nic, tzw alkoholizm rodzinny. I potem wielkie zdziwienie że jeden z drugim a to prowadził po tylko jednym, a to poszedł pływać i niewiadomo czemu się utopił. Patologia
- 12 9
-
2022-07-25 15:17
tak
A oco chodzi?
- 9 6
-
2022-07-25 14:27
(15)
To co robi moje dziecko nie jest Twoim grzechem więc wsadź sobie umoralnianie i walkę o wychowanie mojego dziecka.
- 36 20
-
2022-07-25 14:31
(14)
mam głęboko w nosie moralność twoją i twojego dziecka ale podatki na służbę zdrowia i leczenie skutków alkoholizmu płace niestety na wszystkich.
- 30 35
-
2022-07-25 15:17
(5)
Taaa Ty płacisz sam na wszystkich. Uwielbiam takich czubów.
- 13 8
-
2022-07-25 16:19
lol
Masz niewyobrażalne trudności z rozumieniem krótkich form pisemnych.
- 3 0
-
2022-07-25 16:11
(3)
Sam nie, ale owszem - na wszystkich. Mamy coś takiego jak publiczna służba zdrowia z której każdy ma prawo korzystać i jest to wynalazek finansowany z podatków. Jeszcze coś wytłumaczyć złotko?
- 11 12
-
2022-07-25 21:12
(2)
Widać że z roszczeniowej biedoty się wywodzisz skoro na NFZ się powołujesz. Serio tam się leczysz złotko?
- 6 10
-
2022-07-26 06:57
(1)
Powołuje? Stwierdzam fakt.
- 4 1
-
2022-07-26 09:37
Jaki fakt? Każdy pracujący, prowadzący działalność opłaca składki, zatem twoja opinia w temacie partycypacji składek jest tak samo ważna jak w zakresie ustalania z siłami natury opadów deszczu w 2025 roku - niezależnie od miesiąca!
- 2 2
-
2022-07-25 14:36
(7)
i uważasz że ktoś się uzależni od piwa zero? oj słoneczko komuś mocno przygrzało w tym roku...
- 29 27
-
2022-07-25 15:14
Tylko bez zgrywy. (2)
Chodzi o wyrabianie nawyków. Jaki jest problem tym, żeby niepełnoletni kupił sobie inny, gazowany napój, który nie nazywa się "piwo"?
- 18 7
-
2022-07-25 23:53
Bo ma inny smak?
Poza tym proponuję zakaz sprzedaży Pepsi i Coca coli - zawierają niezdrowe składniki i bardziej uzależniają niż piwo bezalkoholowe.
- 15 4
-
2022-07-25 22:32
praktycznie każdy gazowany napój jest gorsze dla zdrowia niż piwo bezalkoholowe
- 12 7
-
2022-07-25 14:41
(3)
nie, ale to jest normalizowanie picia i często od tego się zaczyna - dziś piwko zero, jutro piwko do każdej kolacji, za kilka lat kilka piwek w ciągu dnia bo przecież upał. Jak nie masz na tyle wyobraźni żeby zobaczyć ze generalnie w Pl pije się zdecydowanie za dużo to współczuję. I może pomyśl zanim te swoje 'mądrości' przekażesz dzieciom.
- 31 36
-
2022-07-26 09:34
(1)
Gdyby właśnie tak było jak piszesz to Francuzi mieli by olbrzymi problem z alkoholizmem. Daruj sobie te wyciskane z mopa pomyje, jak masz konkretne dane to je przytocz.
- 5 1
-
2022-07-26 12:15
Pomyje? Budżet panstwa ( a więc wszystkich ) mniej więcej dwa razy więcej kosztuje nadużywanie alkoholu niż wynoszą wpływy z akcyzy. Możnaby tę kasę lepiej spożytkowac. Ale jak ktoś uwaza że jak zasłoni oczy to nie ma problemu...i żeby tu chodziło tylko o to nieszczęsne piwka zero które tez powinny byc tylko dla dorosłych....
- 1 3
-
2022-07-25 15:17
przecież to państwo jest monopolistą
W sprzedaży alko i papierosów, więc pretensjie o wychowanie o uzależnienie to tam kieruj.
- 6 3
-
2022-07-25 13:53
Cała ta akcja o wychowaniu w trzeźwości to bzdura. (21)
Mam już swoje lata, jest to chyba jedyny program który trwa dłużej niż demokracja w Polsce a skutków nie widać. Ja proponuję żeby zamiast tego nauczyć naród jak pić żeby się nie upijać oraz co dzieje się z człowiekiem który jest pod wpływem. A więc co będąc w takim stanie robić może, a czego w żadnym wypadku robić nie powinien.
- 462 72
-
2022-07-28 13:50
Pijaństwo Polaków jest przesadzone
we wszystkich statystykach nasze spożycie alkoholu na tle Europy jest ... średnie
kultura picia pewnie jest jeszcze średnia, ale tu też się stopniowo cywilizujemy- 1 0
-
2022-07-26 14:49
BCmasz swoje lata a nadal głupi jestews nigdzie tak jak w Polsce niejest promowany i dostepny alkohol !
W każdym kraju ue waw szczegulnosci w skandynawi jest bardzo trudnoi kupic alkochol ,Ale sa te inne sposoby jak w krajach muzułmańskich :)
- 0 2
-
2022-07-26 08:49
Unia Europejska wie lepiej co dla ciebie dobre (1)
Niedługo tyton będzie towarem zakazanym w Europie
- 3 1
-
2022-07-29 12:32
A to akurat dobrze
Nie mam pojęcia co jest takiego fajnego w petach??? Jak można w ogóle się nauczyć palić??? Smród tego świństwa jest po prostu nie do zniesienia.
- 0 0
-
2022-07-26 08:20
NP
A co warte są programy ,które tworzy UM dla przeciwdziałania alkoholizmowi?Urzędnicy biorą kasę za propagandę,a sklepików z alkoholem przybywa.Rozpijanie społeczeństwa na całego.Prawda,pani BD z UM Gdańska?
- 0 1
-
2022-07-25 17:28
nie przejmuj sie chlopie dziadersem, mlody
Ja piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
- 6 0
-
2022-07-25 17:14
A za chwilę sierpień! (1)
Kościółkowy miesiąc trzeźwości i wino mszalne 0% :)))
- 12 2
-
2022-07-25 17:30
i papiez przyjedzie
i zero sprzedazy dziadersom. poczuja jak to jest
- 5 1
-
2022-07-25 15:46
Ten na zdjeciu ma 19 lat
Co do tematu to moze go rozszerzycie np co mysec o elektrycznych papierosach bez nikotyny?
te przeciez tez moga kupowac dzieci.- 7 0
-
2022-07-25 15:33
Oj, to nie wiesz jak źle było kiedyś. Ten prgoram sporo poprawił tylko niestety zatrzymał się w pół drogi. (3)
- 6 9
-
2022-07-26 05:48
można też zakazać sprzedaży alkoholu w ogóle (1)
i problem sam zniknie
swoją drogą, piwo "zero" dostępne jet też w krajach islamskich- 2 0
-
2022-07-27 09:04
i tam by mu sprzedali
- 1 0
-
2022-07-25 15:46
piles, nie pisz
- 8 1
-
2022-07-25 15:21
Moze sobie takie piwo kupic na allegroszu
bez problemu i z kurierem.
- 3 0
-
2022-07-25 15:25
Jeszcze zabrac sie za energetyki, kawe, cole
za moich czasow nie sprzedawali coca coli nieletnim. to samo kawe z kofeiną.
- 5 8
-
2022-07-25 14:35
proponuję żeby zamiast tego nauczyć naród jak pić żeby się nie upijać
No to jak pić? Jaką masz technikę?
- 11 5
-
2022-07-25 14:05
Widać widać (4)
mało kto wódkę pije. Piwo nie jest tak szkodliwe, cieżko nim się szybko nawalić.
- 6 35
-
2022-07-25 17:38
(2)
jest bardziej szkodliwe bo oprócz samego alkoholu zawiera szkodliwe cukry m.in. maltozę o wysokim indeksie glikemicznym i dużo puryn które zwiększają stężenie kwasu moczowego we krwi. Fakt trudniej się nawalić ale dla wprawnej mordy to bez różnicy. Szkoda bo jest pyszne.
- 7 11
-
2022-07-25 20:13
Piwo zero jest bardzo zdrowe. (1)
a smakuje tak samo.
- 2 9
-
2022-07-25 22:42
no z tym "smakuje tak samo" to troche odleciałeś.
Jednak z czystym sumieniem polecam "Bezalkoholową IPE" z pomorskiego AMbera- 6 0
-
2022-07-25 17:29
bo piwo to nie alkohol
- 8 7
-
2022-07-25 13:35
(24)
Bez przesady...kto na koloniach za młodego nie pił ukradkiem piwka?Albo nie popalał papieroska na próbę?W tym kraju niestety połowa asortymentu sklepów to alkohol...biznes a o negatywnych skutkach przesadzania z alko cisza...
- 180 208
-
2022-07-28 13:51
heh pełno tu świętszych od Maryi (1)
- 0 0
-
2022-07-29 13:49
bez przesady
to, że nie pili i nie palili do 18-stki to nie znaczy, że są święci
- 0 0
-
2022-07-26 14:31
Ja nie
Ja nie piłam, dość się napatrzylam na pijaków dookoła, Polacy nie potrafią pić, piją, a dużo. I nikt w tym nie widzi niby problemu, ale jak potem są pobicia i cierpią kobiety i dzieci to nikt nie potrafi połączyć, że w większości przypadków to właśnie alkohol.
- 0 0
-
2022-07-26 13:17
Ja teho nie robiłem. Nie jestem patolem.
- 1 0
-
2022-07-25 20:57
Całe sangrie duszkiem na trzech wchodziły
- 1 0
-
2022-07-25 20:49
Ja na koloniach nigdy piwa nie piłem, a bo co?
Papierosy raz paliłem jako 14-latek, kumpla (tymczasowo) w naszej grupie drugiego id!ote miałem. Przez tydzień ze 2 paczki klubowych po kryjomu wypaliliśmy. Był sklepik obok na wsi i sprzedawali. Ale piwa na pewno by mu dla nas nie sprzedali. O ile było, bo to na wieś chyba nie docierało, nawet lokalne.
- 1 0
-
2022-07-25 15:20
(1)
Ja nie piłem ukradkiem piwa na koloniach. Masz jakiś dodatkowy zestaw pytań?
- 8 6
-
2022-07-25 15:49
Ja tez, bo
a. nie bylem na koloniach
b. pilem na wzgorzach na wagarach - polecam kazdemu.- 6 6
-
2022-07-25 14:31
Weź gastarbeiterze wypad na szparagi rób.Albo wracaj na mazury.
- 3 5
-
2022-07-25 13:57
Przecież widać , że ty jarałeś i chlałeś za małolata bo wysłowić się nie potrafisz. (1)
Ahahahaha.
- 8 9
-
2022-07-25 17:41
Julka, ja też chlałem w liceum i na studiach.
A potrafię się wysłowić. Co więcej w życiu też trochę osiągnąłem, zarówno zawodowo jak i naukowo. Jak to się ma do stereotypów które utrwalasz?
- 7 4
-
2022-07-25 13:45
(1)
Ale co ma twoje popalanie i popijanie do utraty koncesji na sprzedaż alkoholu, który jest pewnie istotną częścią dochodów.
- 14 1
-
2022-07-25 17:31
wszystko
bo ja wydaje decyzje
- 0 3
-
2022-07-25 13:42
Ja!! (8)
Baba przed 40stką. Nie i koniec!! Zakaz to zakaz!! I tak mnóstwo ludzi w tym kraju ma problemy z nałogami
- 15 35
-
2022-07-26 08:50
Zawsze robisz wszystko co władza nakazuje prawda?
- 0 0
-
2022-07-25 22:02
Nie ma zakazu spożywania alkoholu poniżej 18 lat. Jest zakaz sprzedawania i spożywania w miejscu publicznym.
- 2 0
-
2022-07-25 14:36
Babę zesłał Bóg.. :) (1)
Babę zesłał Bóg
Raz mu wyszedł taki cud
Babę zesłał Bóg
Coś innego przecież mógł
Żeby dobrze zrobić wam
Żeby dobrze zrobić wam
Babę zesłał Pan...- 5 7
-
2022-07-26 08:51
Kup sobie drzwi i się zamknij
- 0 0
-
2022-07-25 14:10
(2)
nie ma zakazu sprzedaż napojów bezalkoholowych
- 19 1
-
2022-07-25 16:32
(1)
ok, ale mówimy tutaj, że "nie palimy i pijemy ukradkiem" do 18stki
- 2 3
-
2022-07-25 17:35
tzn kto i ja to robimy?
oficjalnie?
- 1 0
-
2022-07-25 13:55
no wlasnie, baba. nie badz baba badz kobieta
- 27 7
-
2022-07-25 13:46
(1)
Ja nie piłem
- 14 2
-
2022-07-25 15:48
przeciez cie wi wi iwidzilem
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.