• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Plan zabudowy centrum Gdyni od nowa. Ale taki sam

Michał Sielski
16 października 2015 (artykuł sprzed 6 lat) 
Opinie (117)
Najnowszy artykuł na ten temat Radni Gdyni przeciw poszerzeniu granic portu

Wojewódzki Sąd Administracyjny zgodził się z zarzutami dotyczącymi nowego planu zagospodarowania przestrzennego, który pozwalał na zabudowę prestiżowej działki należącej do Nauty. Dokument będzie więc trzeba przygotować od nowa, ale urzędnicy zapowiadają, że będzie identyczny - zmieni się tylko komentarz do niego.



Czy Gdynia potrzebuje zabudowy Śródmieścia?

14 października zapadł wyrok dotyczący zaskarżenia planu zagospodarowania przestrzennego dla części Śródmieścia Gdyni. Wojewódzki Sąd Administracyjny nie miał wątpliwości, że trzeba go unieważnić. Jego tworzenie zacznie się więc od nowa. A to oznacza kolejny poślizg w rozpoczęciu inwestycji w centrum Gdyni. Samo uchwalenie planu to co najmniej kilka miesięcy, potem będzie jeszcze publiczne wyłożenie i każdy będzie mógł złożyć swoje uwagi. Odbędzie się dyskusja publiczna, a na koniec dokument przyjmie Rada Miasta. Może to potrwać nawet rok.

Tymczasem już w przyszłym roku miały zacząć się inwestycje, dotyczące obszaru o powierzchni ok. 8,5 ha.

Czytaj więcej na: Plan dla terenów po Naucie już gotowy.

Miasto już w przyszłym roku chciało rozpocząć inwestycje w drogi, które miałyby rozwiązać kłopot dojazdu do przyszłych inwestycji. Sęk w tym, że teren pod projektowaną drogę nazwaną roboczo Nową Węglową był bardzo rozległy. Szeroka trasa połączy dwiema jezdniami - każda po dwa pasy ruchu - ul. Jerzego Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Miejska autostrada, od których w większości miast się odchodzi, odetnie od śródmieścia kilka obiektów. Zmiany sprawią też, że zatrudniająca 80 osób firma Sword zostanie zrównana z ziemią.
Według koncepcji Jacka Droszcza tereny po Naucie mają być komplementarne z już istniejącą nadmorską zabudową. Według koncepcji Jacka Droszcza tereny po Naucie mają być komplementarne z już istniejącą nadmorską zabudową.

Protesty firm i wojewody

To właśnie przedstawiciele firmy Sword, a także hotelu Hotton, który straci część miejsc parkingowych, zaskarżyli uchwałę Rady Miasta Gdyni. Skargę złożył też wojewoda pomorski, do której przychylił się sąd. Skargi Sword i Hottona zostały zawieszone, więc niewykluczone, że powrócą, jeśli miasto wniesie skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Władze Gdyni chcą bowiem postawić na swoim, choć niekoniecznie przed sądem. Wolą opracować PZP jeszcze raz, twierdząc, że działają dla dobra miasta.

- Budowa nowych arterii ma przyspieszyć rozwój północnej części gdyńskiego śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj też: Dwa wysokościowce zmienią krajobraz Gdyni

Nadmorskie centrum Gdyni ma się przesunąć w stronę portu i stoczni. Nadmorskie centrum Gdyni ma się przesunąć w stronę portu i stoczni.
Sama budowa drogi to koszt ok. 100 mln zł. Inwestycja zakłada przebudowę torowiska kolejowego na terenie Portu Gdynia. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdów zostaną wybudowane drogi rowerowe. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej. Budowa miała ruszyć już w przyszłym roku, ale nie ma na to szans, choć przedstawiciele Gdyni przekonują, że - mimo wyroku - plan się nie zmieni. Przynajmniej w jego zasadniczej części.

Będą zmiany, ale tylko teoretyczne

- Raczej nie wprowadzimy zmian w planie, ale uściślimy jego część opisową. Będzie więc to samo przeznaczenie nieruchomości, ale z dokładniejszym uwzględnieniem procedur i pełnym wyjaśnieniem ich zakresu - mówi Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni.
Przypomnijmy, że Nauta za 60 mln zł wykupiła w celu kontynuowania produkcji 14 ha zwolnionych przez Stocznię Gdynia. By sfinalizować transakcję, potrzebne były obligacje wyemitowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Czas ich wykupu mija do końca roku, a do tego czasu na pewno żaden inwestor nie kupi "kota w worku", czyli terenów bez aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego, który po uchwaleniu praktycznie na pewno znowu zostanie oprotestowany.

Miejsca

Opinie (117) 1 zablokowana

  • A kiedy wreszcie (21)

    Będą miejsca pracy??? Czy Gdynia zamiast miastem z morza będzie tylko miastem z marzeń???

    • 121 36

    • Ale Ty niemiec mylisz pojęcia (1)

      tu jest mowa o Gdyni a nie o Gdańsku

      • 16 24

      • Dobrze ze juz nie invest komfort buduje

        Silka na Silka to nie zalany beton...

        • 4 0

    • (7)

      Po robotę Gdynianie do Gdańska jeżdżą.
      Taka prawda

      • 29 21

      • tak??? (1)

        A ja i moja rodzina całe życie pracujemy w Gdyni....osobiście znam tylko jedną osobę ale ona jest lekarką i pracuje w Gdańskim szpitalu..Znam za to kilku gdańszczan pracujących w tej firmie co ja.Na szczęście są to normalni fajni ludzie którzy nie szukają durnych wojenek a z tych trolowatych wpisów śmiejemy się razem.Razem też żartujemy na temat lechii i arki.Można ?Można!!!

        • 25 11

        • pewnie, że można

          w urzędzie miejskim jest dużo czasu na żarty w rodzinnym gronie.

          • 30 13

      • (2)

        Nie widzę w tym nic złego. W całej aglomeracji pracownicy mieszkają i pracują w różnych jej częściach. To zupełnie normalne i w Polsce i w Europie.
        Ja akurat pracuję w Gdyni głównie z ludźmi z Gdańska. Tak samo jak wielu gdynian jeździ do Gdańska, mieszkańców Wejherowa do Gdyni, Pruszcza do Gdańska i odwrotnie. Nie trzeba trollować tylko się cieszyć, że mamy takie możliwości.

        • 29 4

        • (1)

          Moja rodzina pracuje w Wejherowie, ja też. Rok pracowałem w Gdańsku i prawie 5 lat w Gdyni. Fajnie mieszkać w aglomeracji bo można w miarę szybko się przemieszczać i mamy większe pole manewru... Słupsk już ma gorzej... Pozdrawiam :)

          • 5 0

          • Zdecydowanie gorzej. Chociaż znam ludzi, którzy dojeżdżają do pracy ze Słupska do Gdyni. Gorzej mają ci, którzy nie mają połączenia SKM.

            • 3 1

      • na robotę?!
        gratuluję....

        • 4 4

      • dużo jeździ osób z Gdyni do Gdańska do pracy, ale odwrotnie również. Co w tym dziwnego? bardzo fajnie, że tak jest.

        • 6 1

    • ale co to znaczy "kiedy będą"? będą jak zrobisz. komuch się skończył, widać nikt nie chce leniwych i niekompetentnych gdynian zatrudniać, skoro nie buduje tam zakładów pracy.

      • 11 14

    • A twoim zdaniem nie ma miejsc pracy?! no bez przesady.....

      • 11 8

    • Wkurzają mnie te denne pisowskie teksty narzekaczy (1)

      Świadczą tylko o waszej zaściankowości.
      Wcześniej pracowałam w Gdyni i w firmie dominowali gdańszczanie. Teraz pracuję w Gdańsku i towarzystwo jest mieszane z najbliższych gmin.

      • 15 11

      • A ja jestem gdańszczaninem od urodzenia

        i od samego początku pracuję w Gdyni:). Jest nas razem około 10 innych osób które przyjeżdżają na ''roboty''

        • 11 0

    • Załóż firmę i zatrudniaj.

      Broni ktoś?

      • 4 4

    • A co to (5)

      znaczy czy będą miejsca pracy? Będą budowy, na których ludzie znajdą pracę, jak już wybudują to ktoś to będzie musiał obsługiwać, sprzątać, żarówki wymieniać czyli też praca dla ludzi, a i pewnie ochrona będzie. Powstaną sklepy w których też ludzie będą pracować...to ja się znowu pytam ciebie co rozumiesz przez pytanie kiedy będa miejsca pracy?

      • 3 3

      • (4)

        No jak to? Biura czy pracownie architektoniczne to żadna tam miejsca pracy! Prawdziwe miejsce pracy to stocznia, huta, kopalnia, odlewnia, walcownia czy koksownia.

        Musi być jakaś wielka maszyna, ze dwa kominy walące siarą 24/7, huk młotów i 12 tysięcy robotników na każdej z trzech zmian.

        Wtedy jest Prawdziwa Praca!

        • 1 2

        • Glupiś jak kiep (3)

          To co wymieniles to usługi a te nie spowodują dopływu dewiz. Tylko produkcja i export mogą coś zmienić. Jeśli jest już infrastruktura portowo - przemysłowa to tylko idiota będzie to zabudowywal mieszkaniami. A później jak jednak kiedyś dojdą do władzy normalni,uczciwi ludzie i będą chcieli rozwijać gospodarkę morska to mają zaczynać od zera np w mechelinkach??

          • 2 2

          • (2)

            Ilu trzeba było robotników fizycznych, by powstał "Wiedźmin 3"? A na tej jednej grze CDProjekt zarobił 260 mln zł na czysto.

            To nie jest produkcja? To nie jest eksport?

            • 1 0

            • Oczywiście jest (1)

              Zgadzam się całkowicie ale tu mówimy o Gdyni i gospodarce morskiej i tej branży i w tym miejscu powinno się robić wszystko żeby nie zaprzepascic tego co już mamy.

              • 3 0

              • Niech żyje Muzeum-Skansen Gospodarki Morskiej! Nie zaprzepaścimy! Niech inni się rozwijają!

                • 1 2

  • po co to, betony nad wodą dla biur i bogaczy (5)

    ludzie złotego nie mają nic, miasto tylko kłopot. nie będziemy riwjerą północy. może być bez stref "prestiżu", w których jak w szczy tałer będzie hulac wiatr...

    • 69 40

    • lepiej wybudować w centrum miasta budynki komunalne, nie? (1)

      • 19 13

      • o, to tak jak w Gdańsku, gdzie patolia okupuje zabytkowe kamienice, dewastując je i zaniżając o rzędy wielkości wartość dzielnic które powinny być ekskluzywne i dostępne wyłącznie dla baronów przemysłu i bankowości, których lokajów porfele wypchane są platynowymi VISAmi.

        • 6 8

    • (1)

      Lepiej nic nie robić nic nie budować. Takich jak ty najlepiej zesłać do UK.

      • 13 10

      • makaron z mozgu

        makaron z mozgu....

        • 6 0

    • Proste

      Po to ,by miasto się bogaciło. Plany zagospodarowania mają bardzo ciekawe Gdynia ma wielkie perspektywy

      • 0 0

  • No i znowu pazerność dwóch pieniaczy (Sword i Hotton) wstrzymuje rozwój miasta (8)

    Dziękujemy wam prezesi.

    • 53 75

    • (2)

      Gdybyś znał szczegóły planu zabudowy to byś zmienił zdanie kolego. Cała ta inwestycja projektowana jest bezmyślnie. Mój zakład pracy zostanie np. zlikwidowany (nie Sword) bo urzędasom i kolejarzom nie chciało się przesunąć o parę (!) metrów torowiska. Torowiska, z którego używany jest 1 tor a miejsca jest full - chyba z 50 metrów szerokości do dyspozycji. Ale nie - lepiej jest wyburzyć 3/4 zakładu pracy, jego najważniejszą infrastrukturę, za grube pieniądze a ludzi na pysk - bo kogo to interesuje. Z kolei rudery i slamsy przy ulicy Węglowej są nie do ruszenia bo to wielkie ZABYTKI. Głupota tych decydentów i projektantów po prostu poraża - zero pomyślunku, zero liczenia się z opiniami właścicieli czy użytkowników nieruchomości.

      • 32 4

      • jaki zakład pracy? (1)

        a co to za prezes co nie potrafi znaleźć drugiej siedziby?

        • 7 19

        • Przeniesienie zakłądu to nie przeniesienie kartofli

          przeniesienie maszyn ze starych budynków jest bardzo trudne, bo były budowane z inną koncepcją. Do tego znalezienie nowego terenu w dobrej lokalizacji dla pracowników i klientów to też nie prosta rzecz.
          Ogólnie Trójmiasto ma dość skomplikowaną sytuację, bo chcąc uzyskać dobre tereny wywala firmy na prowincja, gdzie jest trudno dotrzeć, a tym samym wsadza pracowników w auta i tworzy sobie kolejne korki.

          • 11 1

    • (...)

      nie znasz szczegółów to nie pisz głupot. Wiesz tyle co zjesz.
      To było do tego co pisze o pazerności pieniaczy

      • 12 1

    • Prawda jest taka (3)

      Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni podejmuje wszelkie działa na szkodę finansową dla Sword i Hotton. Dlaczego nie wykazuje takiej inicjatywy wobec Nauty czy PB Górski? Czy ma z tego osobiste korzyści?
      Sam komentarz jest nie na miejscu, ponieważ sprawy tych dwóch podmiotów nie były rozpatrywane przez Sąd tylko zostały zawieszone.
      PZP został uwalony przez Wojewodę.
      Miasto musi się dogadać i wypracować kompromis wobec wszystkich zainteresowanych w przeciwnym razie sprawa będzie ciągnąć się przez wiele lat.

      • 7 1

      • Orłowo ma podobny problem (2)

        Czy można jakoś się z panem "zorientowanym" skontaktować?

        • 2 0

        • adres (1)

          Piłsudskiego 52, Gdynia
          I piętro

          • 0 2

          • hehe tylko że sprawa poważna

            • 0 0

  • uwielbiam czytać o tym jak władze w socjalizmie dzielnie walczą ze sobą i problemami jakie same stworzyły

    żałuję tylko że płacimy wszyscy za te durnoty

    • 69 7

  • szkło i beton i tak zabudują cała Gdynię (5)

    zero zieleni, juz nawet za Oksywie się zabrali i plaża zabetonowana

    • 70 39

    • Gdynia w połowie jest pokryta lasami (2)

      Nie jęcz

      • 19 10

      • Dokładnie, a na drzewach w tym lesie koło kościoła,

        wiszą plakaty wyborcze znajomej prezydenta, no i parafii, oczywiście.

        • 4 3

      • samo jesteś pokryte. Pokaż mi na wizuqalizacj miejsce dla ludzi, nie mieszkanców najemców, nie betony...

        i nie pytam tu o projektowany nigdy nie wykonywany np trawnik na dachu itp. T, że w granicach Gdyni jest TPK to nie znaczy, że nie ma być zieleni i ogólnodostępnych terenów nad wodą w centrum. To nie sopot i nowy jork.

        • 5 2

    • ???

      Rozumiałbym te jęki gdyby zabudowywali jakiś park, albo las... Ale do k**** nędzy! Oni chcą zabudować chyba najbardziej zdegradowane przyrodniczo miejsca w Gdyni! Jesteś prowokatorem czy idiotą?

      • 4 1

    • 48% powierzchni miasta to tereny zieleni. Gdynia jest pod tym względem na 1 miejscu wśród największych miast Polski

      • 5 3

  • Ankieta jak zwykle.... (8)

    Jedno z pytań powinno brzmieć następująco: "Czy Gdynia powinna pozbawiać się kolejnych terenów portowo-stoczniowych?". Panie Doktorze Wojciechu Szczurku! Czy Pan zdaje sobie sprawę z tego, że również głównie dzięki Panu Gdynia przestała być potęgą morską Polski. Dobija Pan i tak trudną sytuację sektora gospodarki morskiej. Gdynia wkrótce będzie niczym nie różniącym się miastem powiatowym. NIE MA PAN NIC DO ZAOFEROWANIA.

    • 95 25

    • Ale za to wasz skorumpowany budyń ma... (2)

      i to wiele do zaoferowania. Gość, prawnik z wykształcenia a nie potrafi złożyć zeznania podatkowego za co ma zarzuty prokuratorskie. Wiem, że wam gul skacze, że w Gdyni prezydent nie jest zamieszany w żaden szfindel i dlatego ma zawsze 90% poparcia

      • 3 11

      • Gdybym był z Gdańska,

        to napisałbym "tak dalej Prezydencie"... podobnie jak ty piszesz.

        • 4 0

      • Gdybym był z Gdańska,

        to napisałbym "tak dalej Prezydencie"... podobnie jak ty piszesz.

        • 3 0

    • (2)

      Stocznie, Walcownie, Kopalnie i Huty to prawdziwy przemysł! Nie pozbawiajmy się możliwości dopłacania latami do etatów związkowców, i do nierentownej produkcji! Zostawmy naszym dzieciom szansę na oglądanie palenia opon i masowych demonstracji! Niech żyje przemysł ciężki! Precz z innowacyjnością!

      • 6 9

      • Spłaszczasz temat.

        co ma piernik do wiatraka. A pomyślałeś o terenach produkcyjnych w rękach prywatnych.

        • 6 1

      • poza tym, wiadomo z fizyki, ze praca ma wzor:

        W = F*s

        Sila x przesuniecie. Jak sie nie uzywa sily i sie nie przesuwa, to nie praca. Wtedy sie nie produkuje niczego i w ogole nie jest sie Polakiem-katolikiem-patriota.

        Tylko umorusany proletariat miast i wsi potrafi zbudowac dobrobyt kraju.

        • 4 5

    • To że Gdynia nie jest potegą morsko (1)

      to akurat P. Szczurek do tego nie doprowadził , Upadek zaczął sie od pana W z Gdanska.

      • 1 5

      • A p. Szczurek kontynuuje - oczywiście nieświadomie

        • 2 1

  • Brnijcie dalej w zabudowę terenów portowych

    A stocznie i terminale? Nie ma sprawy, jest dużo ziemi w Gdynia Wild West, tam się przesunie.

    • 51 11

  • Niezła lokalizacja to międzytorze... (1)

    Zakładam, że potencjalni nabywcy domów, mieszkań tam wybudowanych, nie mają pojęcia jak "pachnie" jak w porcie przeładowują te łupiny orzecha kokosowego lub innego stolca, ale się pewnie nieuchronnie dowiedzą

    • 71 5

    • Nic nie przebija łupiny orzech gwinejskiego, to jest dopiero hardkor

      • 16 0

  • Stocznie,,,, (4)

    temat rzeka,ale gdzie Nauta...Mar Woj...Gdyńska...miasto portowe haha....gdzie nasza flota i Dalmor ???

    • 49 12

    • staruszku zajrzyj tu kiedyś (2)

      A przekonasz się jak tu dużo się dzieje i jak wiele firm i ludzi tu pracuje.

      • 9 6

      • a wiesz ilu pracowało? znacznie więcej (1)

        • 9 3

        • moge poprosic zestawienie danych?

          Ile pracowalo np.
          - w 1930
          - 1980
          - dzis

          Mowienie "kiedys pracowalo wiecej" mija sie z celem. Mowimy tu o faktach, nie o opiniach. Fakty maja swoje rzetelne zrodla, ktore mozna tu podac i zakonczyc temat.

          • 6 2

    • Warunki się zmieniają. W manufakturach też kiedyś pracowało wielu ludzi. Gospodarka to nie muzeum, żeby wszystko za wszelką cenę konserwować.

      • 7 1

  • Za płotem jest port i nic nie powstanie (2)

    Port kupił 2 ha od Nauty, wybuduje magazyn zbożowy. Będzie pył i hałas. Obok są hałdy węgla. Władze Gdyni niech się zdecydują czy chcą mieć atrakcyjne miasto czy port w śródmieściu. Widać, że popierają Port. Cztery pasy ulicy to chory pomysł. Pan Stępa jest starej daty i niedouczony. Robi książkowy błąd. Obok już jest Polska czteropasmowa i Jana z Kolna trzypasmowa

    • 50 10

    • Z Gdyni a bzdury pleciesz! Czytaty to ty raczej nie jesteś. Zrozum najpierw a potem komentuj.

      • 2 5

    • Inwestycje Portu oraz Nowa Węglowa odstraszy inwestorów

      To jest prawda z tym magazynem zbożowym, oto artykuły

      http://biznes.trojmiasto.pl/Gdynski-port-kupil-dzialke-od-Stoczni-Nauta-n93669.html

      http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35636,18622963,port-gdynia-sie-rozrasta-program-inwestycyjny-za-ponad-miliard.html#TRrelSST

      Ten Gościu powyżej - "Tez", powinien być bardziej kulturalny i oczytany.

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.