- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (42 opinie)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (289 opinii)
- 3 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (58 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (85 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Plan zabudowy centrum Gdyni od nowa. Ale taki sam
Wojewódzki Sąd Administracyjny zgodził się z zarzutami dotyczącymi nowego planu zagospodarowania przestrzennego, który pozwalał na zabudowę prestiżowej działki należącej do Nauty. Dokument będzie więc trzeba przygotować od nowa, ale urzędnicy zapowiadają, że będzie identyczny - zmieni się tylko komentarz do niego.
Tymczasem już w przyszłym roku miały zacząć się inwestycje, dotyczące obszaru o powierzchni ok. 8,5 ha.
Czytaj więcej na: Plan dla terenów po Naucie już gotowy.
Miasto już w przyszłym roku chciało rozpocząć inwestycje w drogi, które miałyby rozwiązać kłopot dojazdu do przyszłych inwestycji. Sęk w tym, że teren pod projektowaną drogę nazwaną roboczo Nową Węglową był bardzo rozległy. Szeroka trasa połączy dwiema jezdniami - każda po dwa pasy ruchu - ul. Jerzego Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego . Miejska autostrada, od których w większości miast się odchodzi, odetnie od śródmieścia kilka obiektów. Zmiany sprawią też, że zatrudniająca 80 osób firma Sword zostanie zrównana z ziemią.
Protesty firm i wojewody
To właśnie przedstawiciele firmy Sword, a także hotelu Hotton, który straci część miejsc parkingowych, zaskarżyli uchwałę Rady Miasta Gdyni. Skargę złożył też wojewoda pomorski, do której przychylił się sąd. Skargi Sword i Hottona zostały zawieszone, więc niewykluczone, że powrócą, jeśli miasto wniesie skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Władze Gdyni chcą bowiem postawić na swoim, choć niekoniecznie przed sądem. Wolą opracować PZP jeszcze raz, twierdząc, że działają dla dobra miasta.
- Budowa nowych arterii ma przyspieszyć rozwój północnej części gdyńskiego śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do i z portu oraz stoczni - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj też: Dwa wysokościowce zmienią krajobraz Gdyni
Sama budowa drogi to koszt ok. 100 mln zł. Inwestycja zakłada przebudowę torowiska kolejowego na terenie Portu Gdynia. Przy ul. Nowej Węglowej i prowadzących do niej dojazdów zostaną wybudowane drogi rowerowe. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej. Budowa miała ruszyć już w przyszłym roku, ale nie ma na to szans, choć przedstawiciele Gdyni przekonują, że - mimo wyroku - plan się nie zmieni. Przynajmniej w jego zasadniczej części.
Będą zmiany, ale tylko teoretyczne
- Raczej nie wprowadzimy zmian w planie, ale uściślimy jego część opisową. Będzie więc to samo przeznaczenie nieruchomości, ale z dokładniejszym uwzględnieniem procedur i pełnym wyjaśnieniem ich zakresu - mówi Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni.
Przypomnijmy, że Nauta za 60 mln zł wykupiła w celu kontynuowania produkcji 14 ha zwolnionych przez Stocznię Gdynia. By sfinalizować transakcję, potrzebne były obligacje wyemitowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Czas ich wykupu mija do końca roku, a do tego czasu na pewno żaden inwestor nie kupi "kota w worku", czyli terenów bez aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego, który po uchwaleniu praktycznie na pewno znowu zostanie oprotestowany.
Miejsca
Opinie (117) 1 zablokowana
-
2015-10-16 10:03
(1)
może i pięknie to wymyślili tylko pytam dla kogo dla bogatych i WARSZAWKI która zaczyna rządzić tym miastem
- 11 3
-
2015-10-16 11:55
Wolę pięknie z warszawką niż syfiasto po gdyńsku .
- 0 4
-
2015-10-16 10:10
Tak wygląda w rzeczywistości Gdynia "przyjazna" inwestorom
"Miejska autostrada, od których w większości miast się odchodzi, odetnie od śródmieścia kilka obiektów. Zmiany sprawią też, że zatrudniająca 80 osób firma Sword zostanie zrównana z ziemią"
A później zdziwienie, że firmy omijają Gdynię- 15 4
-
2015-10-16 10:29
Będą piękne drapacze chmur, owiane smrodem łupin z gdyńskiego portu!
A, Wojtek tyle naobiecywał, jak to wymusi, jakie to działania podejmie, a jak śmierdziało tak śmierdzi!
- 18 4
-
2015-10-16 11:33
I jeszcze plan poszerzenia do 4 pasów Władysława IV na wysokości Starowiejskiej
Gdynia miastem autostrad.
- 10 0
-
2015-10-16 11:43
Sami złodzieje na liście pazernych na te tereny!
I do tego amerykanizacja szczurogrodu - nie ma żadnych wież - są Sea Towers, nie ma jakiegoś tam centrum tylko Waterfront, skwer Kościuszki będzie Kosciuszko square, nie Gdynia a Ratstadt
nie morze a see- 10 1
-
2015-10-16 11:52
W ostatnim czasie w Gdyni na wizjach i planach się kończy .Także spoko ,na pewno to pokolenie nie dożyje "nowego centrum"
- 1 1
-
2015-10-16 11:53
Budować jak najwięcej ,najwyzej i najszybciej,dosc tych chaszczy ,budek, ruder w centrum miasta (1)
które uznawane jest za bogate ,dynamiczne i prężne
- 3 4
-
2015-10-16 20:02
ale gdzie uznawane?
poza materiałami promocyjnymi wydziału propagandy oczywiste
- 0 0
-
2015-10-16 12:54
jak czytam te bzdury propagowane przez urzedasow z UM Gdynia
typu Stepa czy Karzynski to noz się otwiera. Oni zawsze maja racje a mieszkancow należy zaliczyć do idiotow i "protestantow". Pamietajcie o tym urzędasy kto was utrzymuje i ze prędzej czy pozniej przyjdzie czas na was i możecie wtedy już z zalozenia inaczej gadac.
- 11 3
-
2015-10-16 14:36
nie macie sie co martwic Gdansk tez betonuja
kazdy kawalek lasu, kazda polane zmieniaja na beton.
w rozwinietych cywilizacjach biurowce powstaja na obrzezach u nas pchaja je do centrum i tym sposobem o 15:00 nie mozna przejechac przez Oliwe.- 4 1
-
2015-10-16 14:54
Niestety Nowa Węglowa to część szlaku rowerowego R10 zapóźnienia w tej inwestycji mogą prowadzić do opóźnienia na całej długości tego szlaku
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.