• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"

Maciej Korolczuk
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.

W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. HalleraMapka, ul. ŁąkowejMapka, PiastowskiejMapka, KielnieńskiejMapka, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.



Czy COVID-19 wpłynął na twoje przyszłoroczne wydatki?

Ostatni kwartał roku to czas wytężonych prac miejskich planistów - głównie tych odpowiedzialnych za budżet miasta. W tym roku prace nad projektem przyszłorocznego budżetu będą wyjątkowo trudne, bo tegoroczne plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Niższe wpływy do miejskiej kasy już teraz liczone są w dziesiątkach milionów. A przed nami jeszcze trzy miesiące 2020 r.

Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.

- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
  • Modernizacja czeka też ul. Łąkową między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
  • Modernizacja czeka też ul. Łąkową między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.

Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).

W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. ModrejMapkaŁanowejMapka. Drogowcy pojawią się też na starej ul. SłowackiegoMapka oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).

Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.

Plany gdańskich drogowców w 2021 r. Plany gdańskich drogowców w 2021 r.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. HożaMapka na Stogach, a także TwardaMapka, PołężeMapkaStarowiślnaMapka. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. PiotrkowskiejMapka do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.

Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.

W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy NowatorówMapka (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.

  • Drogowcy pojawią się też na ul. Modrej na Olszynce.
  • Kierowcy pojadą też po nowej nawierzchni na ul. Łanowej.
  • Po wielu latach oczekiwania w 2021 r. remont przejdzie też ul. Twarda łącząca ul. Swojską z ul. Jana z Kolna i Marynarki Polskiej.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia GórkaMapka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. KartuskiejMapka (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.

Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.

Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.

Opinie (262) 10 zablokowanych

  • I nic dla południa Gdańska (7)

    Pani Olu może się pani powoli pakować razem z ekipą. I nie ma co wszystkiego zwalać na kovid19.

    • 56 16

    • Jabłoniowa (2)

      Co z Nową Jabłoniową?

      • 7 12

      • Oj tam, nie marudźcie

        Festiwal demokracji był? Był. To o co kaman?

        • 14 2

      • Podbijam

        Ma ktoś jakieś informacje na temat Jabłoniowej

        • 3 0

    • ewentualnie

      ewentualnie, tuż przed samymi wyborami coś ruszy w temacie dróg na południu, ot "chłyt piarowy" ;)

      • 13 1

    • (2)

      Na południu do końca roku ma powstać rondo Niepołomicka/Świętokrzyska. Za chwilę będzie. Tylko nie wiem jak oni to tak szybko wykonają skoro jeszcze nic tam się nie dzieje.

      • 10 4

      • Co nie zmienia faktu, że korek na Niepołomickiej co dzień ciągnie się na kilometr, zdarza się że auta stoją już od Srebrnej. Do tego dołóż czekających na wjazd z Przebisniegowej. Powstają kolejne osiedla, właśnie już przyjechały koparki i porządkują teren naprzeciwko Stokrotki, na oko to tam kilkanaście bloków się zmieści.

        • 9 1

      • Czy nie chodzi czasami o rondo Niepołomicka / Starogardzka? O świętokrzyskiej nic nie słyszałem.

        • 5 0

  • Budżet na festiwale będzie znacząco zwiększony (1)

    Kochani to takie piękne że budżet na festiwale i festyny będzie zwiększony.

    • 34 4

    • Ciemny lud to kupi

      To pisaliśmy my, wydział promocji

      • 9 1

  • Nowa Opacka?! (1)

    Po kiego grzyba?! Deweloper zbudował sobie osiedle i teraz będziemy rozwalać układ komunikacyjny dlatego, że tak duże osiedle bez sensownego połączenia z siecią dróg nie powinno nigdy powstać w tym miejscu?! I to jeszcze w samym centrum miasta? A Czyżewskiego to nie łaska jeździć? Cały Gdańsk. Ręce opadają. Pani Aleksandro, za nic się Pani nie nadaje do rządzenia moim miastem.

    • 51 5

    • Na to znajdą kase

      Osiedle dodajmy, które nawet na szadolkach nie wyróżniałoby się architektonicznie. W tak urokliwym miejscu... A teraz chcą rozwalić resztę Oliwy, budując wspólnie z deweloperem OBC Nowa Sudecka pod jego potrzeby, wielokrotnie krytykowana przez Radę Dzielnicy i niepotrzebna miastu ( z wyjątkiem dewelopera) drogę. Założę się, że przy totalnym kryzysie akurat na te dwie "deweloperskie" trasy miasto zdobedzie pieniądze spod ziemi. Tymczasem po okolicach śródmieścia, a w zasadzie po większości dróg w mieście, jeździ się jak po poligonie

      • 18 1

  • Kielnieńska !!! (10)

    Ul. Kielnieńska na Osowej, to nie tylko Osowska aleja wstydu, nie tylko wstydu Gdańska ale też wstydu części Pomorza. Jako mieszkanka zapraszam tych, którzy jeszcze nie mięli ostatnio okazji nią jechać, albo celowo omijają? Codziennie myślę przejeżdżają nią tysiące samochodów, a ostatnio coraz więcej ciężkich ciężarówek. Samochody osobowe zahaczają podwoziami o jej coraz większe garby. Szkoda, że nie pokazano zdjęcia tej drogi. Nie jestem drogowcem, mam jednak obawy że droga ta pęknie i nie wytrzyma nawet do najbliższej wiosny. Oby tylko nie stało się jakieś ludzkie nieszczęście :( . Nie rozumiem też dlaczego w artykule jest enigmatyczna mowa o Kielnieńskiej (Nowa Koziorożca). To właściwie o jaką ulicę chodzi? Napisałam to z nadzieją, że może przeczyta to ktoś kto się jeszcze bardziej pochyli nad mieszkańcami tej części i Naszej dzielnicy i województwa.

    • 19 6

    • (4)

      Zawsze można się wyprowadzić z tej podmiejskiej dzielnicy i zamieszkać w mieście.

      • 7 13

      • a może ustalmy że Letnica to też nie miasto? albo Przymorze?. (1)

        administracyjnie Osowa to Gdańsk i nic tego nie zmieni... szczególnie głupie komentarze

        • 7 2

        • Ale za obwodnicą więc jest już podmiejska. Tak samo jak te całe Chwarzna Wiczlina i inne wioski to też niby Gdynia jest.

          • 2 4

      • Osowa, podobnie jak Oliwa czy Wrzeszcz to część Gdanska (1)

        Więc nie rozumiem po co pisać tego typu komentarze

        • 0 0

        • formalnie część i owszem ale to przedmieścia, takie nie do końca wiadomo co

          • 2 0

    • popieram

      • 1 6

    • (2)

      Mają być obydwie, Kielnieńska i Nowa Koziorożca czyli łącznik. Takie jest stanowisko osowskich radnych.

      • 0 2

      • (1)

        Nie da się zrobić Kielnieńskiej bez łącznika z Koziorożca, gdyż tam ma przebiegać jedyne możliwe podłączenie kanalizacji deszczowej

        • 2 0

        • No właśnie zostałem o tym poinformowany przez radnego, po prostu masakra

          • 0 0

    • Zgadzam się, ta droga to jakaś tragedia

      Jest bardzo dużo dziur i kolein, co powoduje że samochody osobowe trą podwoziem o asfalt, a rozpędzone pojazdy ciężkie (tiry, dostawczaki i inne wielkie pojazdy z długimi, czasem dwuczłonowymi naczepami) powodują ogromny hałas i drgania w budynkach położonych wzdłuż ulicy.

      • 0 0

  • Starogardzka

    A co ze Starogardzką? Przecież ta ulica jest w fatalnym stanie, na niemal całym odcinku należącym do Gdańska (do granicy z Borkowem), ruch tam jest bardzo duży i będzie tylko większy, bo powstają kolejne osiedla, a miasto nawet nie wywiązało się z obietnicy dotyczącej ronda na skrzyżowaniu z Niepołomicką ... Powinni całą tę ulicę zaorać i położyć od nowa, bo tam nawet na rowerze jest momentami niebezpiecznie (a chodnik obok za wąski, by bezpiecznie się nim poruszać, nawet jak nie ma pieszych)

    • 32 8

  • Nowa Świętokrzyska (10)

    Już wszyscy zapomnieli o tej inwestycji?

    • 39 10

    • Przypomną sobie przed wyborami

      wtedy ja sobie przypomnę na kogo głosowałem wcześniej

      • 12 2

    • (1)

      Czekaja az bedzie mozna ja nazwac Aleja Dulkiewiczowej. czyli za jakies 40-50 lat

      • 10 1

      • Dla żartu czy pojawi się jakaś inna Dulkiewicz?

        • 0 0

    • Na Nowej Świętokrzyskiej (6)

      Planowana jest PKM-ka. Wszelkie inwestycje na razie wstrzymane.

      • 6 4

      • (3)

        fajnie ze planowana jest w mediach podczas gdy juz istniejace plany mowia o tramwaju ktory mialby jezdzic w petli przez havla, nowa swietokrzyska i nowa bulonska.

        takie byly plany, nawet sa juz projekty przygotowane kilka lat temu. PKM to jakas chora wizja ktora pojawila sie rok temu

        • 4 2

        • Marszałek

          Sam Marszałek się u***ł na PKM tam, nie patrząc jak opóźni to ucywilizowanie dzielnicy

          • 1 1

        • (1)

          Tramwaj na Nowej Świętokrzyskiej upadł w 2018 roku - jest nawet na ten temat tutaj artykuł.

          • 0 0

          • Plany, plany, zmiany w planach i co?

            O tych wszystkich planach słysze już niemal 20 lat i uj z tego wynika. Nad budową tej drogi ciąży chyba jakieś fatum, a jest potrzebna jak mało która.

            • 0 0

      • (1)

        PKM na tym odcinku nie koliduje bo będzie w tunelu. Dulkiewicz obiecała, że zacznie na koniec kadencji kopać.

        • 0 0

        • Ona przez całą kadencję sobie kopie

          ale polityczny grób. Takiej nieudacznicy jeszcze na stołku Prezydenta nie było i miejmy nadzieję, że już nie będzie.

          • 1 0

  • Rondo

    A co z rondem na skrzyżowaniu Niepołomickiej/Starogardzkiej?? Miało być już w tym roku!!!

    • 30 6

  • A skończy się

    Zwężaniem istniejących dróg i budową ścieżek rowerowych. Ewentualnie zbuduje się dojazd do jakiegoś osiedla dla dewelopera

    • 23 6

  • Znaleźli sobie teraz idealną wymówkę na wszystko. (1)

    Covid. I nie ma tematu!

    • 34 6

    • jak nie pis to covid

      • 7 0

  • Najpierw trzeba uciąć inwestycje rowerowe (8)

    To raptem kilka procent całego ruchu w mieście. 10procent to cel marzenie.

    Pieniądze w pierwszej kolejności na komunikację miejska i budowę dróg

    • 34 22

    • Inwestycje rowerowe kosztują grosze w porównaniu do inwestycji drogowych.

      Za te pieniądze to nawet pół kilometra drogi nie wybudujesz. Naciski osiowe i te sprawy.

      • 12 6

    • Kto ciebie tak okłamał?

      • 3 0

    • wiesz n czym polega problem? (3)

      Ze nawet przy tak puki co małym ruchu rowerowym koszty infrastruktury przeliczeniu na jednego użytkownika sa znacznie niż w przypadku użytkownika samochodu.

      p.s. co do myślenia- niestety tylko udajesz.

      • 5 4

      • Taaa... (2)

        Rozłóż zaledwie 15 tyś. pojazdow dziennie na koszt tunelu. Albo 45 mln na bieda rozbudowę Kartuskiej dla podobnej liczby aut. Z pewnościa wyjdzie taniej niż drogą rowerowa nawet za 2 mln którą codziennie śmiga 2-3 tys rowerów. (Zwycięstwa, Grunwaldzka itd.)

        • 4 5

        • Z twoich danych wynika jednak, że taniej na jednego użytkownika, jest wybudować ścieżkę rowerową niż drogę dla aut.

          • 2 1

        • Ta, tylko tunel kosztował 900mln pln

          Żeby to było na zero przy 15k aut dziennie opłat za przejazd musiałaby wynosić 6-7pln licząc bardzo konserwatywnie. To jest tylko jeden kawałek drogi, to samo dotyczy innych samochodowych inwestycji. Prócz tego mamy jeszcze negatywne skutki jak więcej samochodów w mieście, szybsze zużycie okolicznych dróg i tak dalej. Prawda jest taka, że za każdym razem, jak wyjeżdżasz samochodem do Gdańska dostajesz dofinansowanie od podatników. Żadne akcyzy i podatki drogowe nie sfinansują tego nawet w małej części. Za 20% tych 900mln można było pokryć Trójmiasto i okolice siecią autostrad rowerowych, których utrzymanie jest 100x tańsze, bo rowery nie niszczą nawierzchni i nie robią kolein.

          • 0 0

    • Unia

      ale na drogi rowerowe mają dofinansowania, bez nich to nic nie zrobią

      • 1 1

    • Mądry głos w sprawie!

      W Gdyni właśnie poszli tym tropem. Ucieli inwestycje rowerowe bo to kosztowna moda, która nigdy nie zastąpi komunikacji miejskiej i nie wykluczy ruchu samochodów

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane