• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2020 rok

Szymon Zięba
16 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera. Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera.

Niemal 32 miliony złotych w 2020 roku wyda Gdańsk na remonty dróg i ulic w ramach programu modernizacji. Sprawdziliśmy, które trasy mają przejść lifting, gdzie szykuje się ich gruntowna przebudowa lub budowa oraz jakie inwestycje drogowe w tym roku mają zostać zakończone.



Jak oceniasz stan dróg w swoim sąsiedztwie?

W najbliższym czasie miasto planuje dokończyć trzy duże inwestycje. Chodzi o modernizację linii tramwajowej na Stogach, budowę al. Pawła Adamowicza (Nowej Bulońskiej) i budowę wiaduktu Biskupia Górka. Ponadto wybudowane zostaną dwie ścieżki rowerowe: na ul. Potokowej i na fragmencie al. Grunwaldzkiej. Planowana jest także modernizacja odcinków al. Hallera, al. GrunwaldzkiejChłopskiej. Zostanie również utworzone przejście naziemne w pobliżu skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.

- Utworzone będzie przejście naziemne, zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni, utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowa obejmie również zatoki autobusowe - przypomina Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu. - Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Planowane remonty i budowa dróg w 2020 roku w Gdańsku



To jednak nie wszystko. Sprawdziliśmy, jakie drogi mają zostać w tym roku zmodernizowane, które doczekają się przebudowy i gdzie powstaną nowe trasy.

Przypomnijmy: gdańscy urzędnicy uruchomili Program Modernizacji Ulic (PMU) na terenie Gdańska; dokument został opracowany przez ówczesny ZDiZ w Gdańsku (obecnie GZDiZ) w 2015 roku. W zależności od kategorii drogi, program realizowany jest poprzez dwa zadania:

  • Budowę i przebudowę dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta, obejmujący drogi gminne (w tym roku miasto zamierza wydać na ten cel 21,9 mln zł).

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • budowę objazdu Bramy Nizinnej;
  • modernizację ul. Hożej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - na odcinku od ul. Stryjewskiego do Tamka (ciąg drogi publicznej);
  • budowę ulicy Nowa Sadowa (art. 16 ustawa o drogach publicznych);
  • modernizację ul. Twardej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Tama Pędzichowska;
  • modernizację ul. Połęże;
  • modernizację ul Starowiślnej;
  • budowę ul. Królowej Jadwigi (odcinek od istniejącej nawierzchni do ok 5 m za łukiem wyokrąglającym projektowany zjazd na teren inwestycji firmy CUARTO Invest sp. z o.o.);
  • budowę ul. Nowej Sudeckiej;
  • przebudowę skrzyżowania ul. Traugutta i Sobieskiego;
  • przebudowę ul. Flory;
  • przebudowę ul. Stężyckiej (we współpracy z GIWK);
  • przebudowę ul. Niedziałkowskiego, ul. Komandorskiej, ul. Sopockiej (zadanie realizowane przez GZDiZ).

  • Na modernizację nawierzchni dróg na terenie Gdańska, obejmującej drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe w 2020 roku przeznaczonych ma zostać 10 mln zł.

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • modernizację al. Grunwaldzkiej na odcinku od nr 305 do nr 345 (jezdnia w kierunku centrum Sopotu);
  • modernizację ul. Chłopskiej od ul. Piastowskiej do ul. Obrońców Wybrzeża (jezdnia w kierunku centrum Gdańska);
  • modernizację ul. Hallera:
  • odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza (z wyłączeniem zmodernizowanego odcinka ulicy w obrębie skrzyżowania z ul. Reja) - jezdnia w kierunku Brzeźna oraz odcinek od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki - jezdnia w kierunku Brzeźna);
  • modernizację ulic: Modrej i Łanowej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Słowackiego (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - w starym śladzie na odcinku od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki;
  • budowę ul. Łąkowej (art. 16 ustawa o drogach publicznych we współpracy z PB. Kokoszki) - na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do ul. Długie Ogrody;
  • utworzenie ronda przy ul. Starogardzka-Czerska-Niepołomicka.

Na obu zadaniach miasto planuje wykonać prace za 31 mln 900 tys. zł.

Drogi i chodniki do remontu i utwardzenia



Niezależnie od tego, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza przeznaczyć 11 mln złotych na:

Remont nawierzchni bitumicznych jezdni na ulicach:
  • Myśliwskiej (na odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Powstania Listopadowego)
  • Głuchej (na odcinku od bud. nr 9 do ul. Przy Torze)
  • Wyzwolenia (na wysokości budynku nr 51)
  • Galaktycznej (na odcinku od ul. Kielnieńskiej do posesji nr 31)
  • Schuberta (w sąsiedztwie posesji nr 20)


Utwardzenie nawierzchni gruntowych jezdni na ulicach:

Doroszewskiego, Szynszylowej, Dolne Młyny, Hallera (w rejonie pętli tramwajowej - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Grzybowej, Wita Stwosza (w rejonie przystanku PKM Strzyża - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Begoniowej, Czereśniowej, Otomińskiej (dojazd do posesji nr 45), Parterowej, Posejdona, Jowisza, Saneczkarskiej, Herosa, Karsińskiej, Cmentarnej, Wdzydzkiej, Bysewskiej, Miechucińskiej, Internetowej, Barniewickiej, Izydy, ZagonyGrunwaldzkiej(dojazd do posesji nr 533A).


Budowę nowych chodników na ulicach:


Remont istniejących chodników na ulicach:

Remonty dróg - które mają pierwszeństwo?



Co ważne: przy typowaniu kolejności remontów ulic decyduje ich znaczenie komunikacyjne, stan techniczny nawierzchni, zapewnienie dostępności do środków komunikacji miejskiej, a nawet zaangażowanie lokalnej społeczności w realizacje zadania czy współfinansowanie inwestycji ze środków rad dzielnic.

Miejsca

Opinie (269) 7 zablokowanych

  • a co sie dzieje z lewo i prawo skretem z Havla w Armii Krajowej? niby wygraly w dwoch budzetach obywatelskich i dalej cisza.

    • 24 5

  • a nie lepiej zakazac jazdy prywatnym samochodem po miescie? (9)

    samochody: generują smród, generują hałas, powodują wypadki na masową skale, paraliżują miasto każdego dnia, utrudniają poruszanie się innym, zajmują ponad 80%publicznej przestrzeni, są głównymi beneficjentami budzetu miejskiego, a żadnych podatków dodatkowych kierowcy nie płacą. Niszczą chodniki, zieleń i wieczne mają tylko rozszczenia. Ciągle im mało i mało...

    Zlikwidować, zostawić tylko służby, zaopatrzenie, niepełnosprawnych i carsharing. Ile to środków i przestrzeni można by zaoszczedzić...

    • 17 41

    • (1)

      Jestem zaopatrzeniem - zaopatruję moją firmę, siebie, moje mieszkanie. Jak wyobrażasz sobie robić zakupy na cały tydzień? Albo robienie remontu.

      • 8 4

      • no taa teraz to i do spania to pewnie i samochod jest potrzebny ;)
        co za czasy

        • 2 7

    • Niestety cechą Homo Sapiens jest lenistwo (1)

      50 lat temu samochodów było 100 razy mniej i jakoś wszyscy dawali radę - SKM-ką lub tramwajami do pracy, ewentualnie rowerem, dzieci na piechotę do szkoły.

      • 3 4

      • 50 lat temu to był tramwaj na Orunię

        • 1 0

    • po prostu podnosić opłaty za parkowanie w centrum i egzekwować kary za nielegalne parkowanie

      w pewnej perspektywie również wprowadzić opłaty za wjazd do śródmieścia, wzorem wielu miast poważnie traktujących zasady zrównoważonego rozwoju (skądinąd zapisane w naszej konstytucji).
      Radykalne cele ale umiarkowane, konsekwentnie realizowane programy mogą wiele pomóc. Warto iść śladami Kopenhagi: stopniowe poszerzanie stref miasta wolnych od (szybko) jeżdżących i parkujących samochodów. To wszystko jest już zapisane w planie zrównoważonej mobilności Gdańska, szkoda, że mało zdecydowania i konsekwencji we wdrażaniu.

      • 1 6

    • 30 milionów na drogi (1)

      a prawie 4 miliardy budżetu. Główny beneficjent ?

      • 5 0

      • Brawo, 5zł wpadło. Problem tylko w tym, że budżet jest jawny i każdy może go znaleźć w BIP.

        Dział "transport" 943,944,921pln

        Co ciekawe, pieniędzy za "reformę" oświaty, które dokłada Gdańsk jest prawie miliard...

        • 0 3

    • Znowu ten komuch z 'razem' dał głos

      A nie lepiej tak zakazać jazdy prywatnym rowerkiem po mieście?

      • 5 0

    • Zakazać wychodzenia z domów

      Chodników też nie trzeba będzie naprawiać. Niszczejące miasto bez gospodarza od wielu, wielu lat.

      • 3 0

  • Proponuję skończyć to co rozbabrane w 4 litery

    A potem brać się za kolejne prace

    • 15 6

  • Nowa Warszawska? (2)

    A co z budową Nowej Warszawskiej?

    • 26 7

    • Tylko tramwaj będzie (1)

      W trawie jechał

      • 8 1

      • No tak to szczyt intelektualny urzędasów

        • 5 2

  • Czy można by też prosić o artykuł o planowanych ścieżkach rowerowych? (5)

    • 19 16

    • (2)

      Po co skoro rowerzyści wolą podwozić swój rower autobusem lub pociągiem?

      • 5 5

      • W zeszłym roku przejechałem jakoś 1200 km i ani razu nie wiozłem go w autobusie ...

        • 7 1

      • piszesz o sobie ?

        dlaczego piszesz nieprawdę i do tego robisz wrażenie, że się do nich z pogardą odnosisz?

        • 0 2

    • Juz od dawna takich sie nie buduje. Same chodniki rowerowe nie nadajace sie do jazdy

      • 6 2

    • drogi dla rowerów powinny być planowanie jedynie wzdłuż głównych arterii ruchu drogowego

      lub niezależnie od nich - na przykład wzdłuż linii SKM przydałaby się cyklostrada taka jak w Jaworznie. Znaczna część ruchu rowerów odbywa się w ruchu mieszanym - na ulicach faktycznie uspokojonego ruchu (w Holandii 47% przejazdów rowerem odbywa się w takich warunkach). Ważne jest dbanie o warunki ruchu (komfort i bezpieczeństwo) rowerów i pieszych w pobliżu stacji SKM i PKM - artykuł o działaniach w tym kierunku bardzo by się przydał. Warto też pisać na temat etapów zaawansowania procesu odtwarzania systemu MEVO

      • 2 1

  • Dlaczego Gdański Zarząd Dróg nie realizuje ustawy prawo o ruchu drogowym... (2)

    Co 2 droga w Gdańsku ma dziury, spękania i koleiny np. Trakt Konny od Wrzeszcza do Aniołków. Dlaczego nie realizują ustawy Prawo o ruchu drogowym... Tak trudno przeszkolić pracowników i zawrzeć porozumienia z ITD lub Policją i skutecznie chronić nasze drogi. Niestety stan infrastruktury drogowej ma duże przełożenie na bezpieczeństwo na naszych drogach.

    • 14 11

    • idź po snikersy

      • 1 5

    • uspokojenie ruchu spowalnia lub nawet eliminuje całkowicie proces degradacji nawierzchni ulic w mieście

      • 0 2

  • Bezplan (1)

    Kiedy modernizacja Dmowskiego i remont Zator Przytockiego? Dziury takie że można urwać koło, a oni ciągle budują tylko nowobogackim...
    Co z Obwodnicą? Kiedy dodatkowe pasy?

    • 12 9

    • Z tego co mi wiadomo Obwodnica jest Drogą Krajową?

      • 6 1

  • Dulska kiedy wiadukt Armii Krajowej ÷Lostowicka (5)

    • 29 15

    • nigdy (1)

      • 9 3

      • Weź się za robotę!!! a nie tylko wstęgi przecina.

        • 2 6

    • Po co? Zeby korki przeniesc do centrum?

      • 7 7

    • akurat ten wiadukt dawno już zmarł śmiercią naturalną

      i to było z dobre 10 lat temu, w momencie jak podjęli decyzję że tramwaj będzie z Moreny do centrum jechać

      Poza tym on nie miał mieć wspólnego z Armii Krajowej tylko lecieć nad Kartuską

      • 3 7

    • wzdłuż Armii Krajowej powinna biec linia szybkiego tramwaju lub nawet SKM (PKM?)

      nie ma sensu wprowadzać do miasta kolejnych setek samochodów mieszkańców pobliskich miejscowości.

      • 1 0

  • Nowa Świętokrzyska i węzły Szadółki i Kowale

    jak przychodzi do konkretów tradycyjna cisza przy newralgicznych drogach dla Południa.
    Do tego brak autobusu na Al. Adamowicza z Jabłoniowej do Wrzeszcza.
    kpiny trwają

    • 41 3

  • coś cieniutko

    w porównaniu z okresem poprzednim gdzie remont na Stogach to...podobno 110 mln, który chyba się nie skończy

    • 19 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane