• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły rad dzielnic: Śródmieście Gdyni

Michał Sielski
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W najbliższych latach Śródmieście Gdyni czekają spore zmiany. W najbliższych latach Śródmieście Gdyni czekają spore zmiany.

Zaczynamy cykl opisujący plany rad dzielnic działających w Trójmieście. Dziś o pomysłach inwestycyjnych gdyńskiej Rady Dzielnicy Śródmieście. Ich realizacja zależy od możliwości finansowych miasta, ale społecznicy działający na rzecz swoich małych ojczyzn mają wiele ciekawych pomysłów. W przyszłym tygodniu opiszemy plany radnych Orłowa.



Czy wiesz o tym, jakie plany ma twoja rada dzielnicy?

Rady dzielnic to jednostki pomocnicze miasta, które mają wspierać Radę Miasta w realizacji oddolnych działań. Dzielnicowi radni mają lepszy kontakt z mieszkańcami, pracują społecznie i najczęściej doskonale znają swoją okolicę. Dzięki temu wiedzą co w niej zmienić i mogą to podpowiedzieć władzom miasta.

W Gdyni rady przekazały już prezydentowi propozycje wszystkich inwestycji, planowanych na najbliższe lata. Dziś przedstawiamy pomysły Rady Dzielnicy Śródmieście. Nie wszystkie zostaną zrealizowane, ale część - jak choćby słupki uniemożliwiające nielegalne parkowanie - już teraz są realizowane przez gdyński Zarząd Dróg i Zieleni. To plany inwestycji na najbliższe cztery lata.

Jakie zmiany zajdą w centrum Gdyni?



Rada dzielnicy ma aż kilkanaście pomysłów na najbliższe lata.

Przedstawiamy wszystkie, z krótkim opisem:

  1. Stworzenie parku kieszonkowego przy ul. 3 Maja, pomiędzy ul. Starowiejską a ul. Jana z Kolna. Zasadzone tam będą nowe drzewa, pojawią się ławki, latarnie i kamery monitoringu miejskiego.
  2. Stworzenie parku kieszonkowego na rogu ul. Abrahama i ul. Kilińskiego. Tam planowane jest również stworzenie niewielkiego placu zabaw np. z linami do wspinania.
  3. Stworzenie skweru z zielenią po zachodniej stronie ul. 3 MajaMapka, na wysokości Domu Rzemiosła. W miejscu trzech miejsc parkingowych staną kwietnik i rabaty.
  4. Zmiany na ul. BatoregoMapka:
    wykonanie żywopłotu od ul. 3 Maja do ul. Jastaka, nasadzenia trzech drzew (kosztem trzech miejsc postojowych) na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Jastaka, postawienie donic wzdłuż krawężnika w północnym odcinku ul. Jastaka.
  5. Posadzenie drzew przy ul. Wójta RadtkegoMapka, ul. Abrahama, al. Piłsudskiego, ul. 10 Lutego i ul. Portowej.
  6. Postawienie latarni na ul. Zygmunta AugustaMapka na wysokości skrzyżowania z ul. 10 Lutego.
  7. Remont chodnika po zachodniej stronie Władysława IV od ul. Wójta Radtkego do ul. Jana z Kolna na wysokości Urzędu Skarbowego.
  8. Utworzenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniach ulic 3 Maja/Armii Krajowej; Armii Krajowej/ks. Jastaka; Władysława IV/Armii Krajowej (przy przystanku).
  9. Zabezpieczenie wjazdów na chodniki i przejścia: przez przejścia dla pieszych na Plac KaszubskiMapka, przy ul. Armii Krajowej i parkingu przy ul. Zawiszy Czarnego, ul. 10 Lutego na odcinku pomiędzy ul. Abrahama a ul. Świętojańską, przy ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 3, ul. Kilińskiego oraz ul. Żwirki i Wigury po obu stronach.
  10. Likwidacja zatoczek parkingowych: przy ul. Zygmunta AugustaMapka na wysokości Urzędu Pocztowego nr 1 i poszerzenie chodnika; na ul. Batorego na wysokości nr 7 i 9 oraz poszerzenie chodnika.
  11. Wyznaczenia strefy zamieszkania na ul. Mściwoja i ul. ZgodaMapka.
  12. Zaznaczenie linii brzegu morskiego sprzed 1931 roku na Molo PołudniowymMapka. Miałyby być to litery z metalu wtopione w płaszczyznę chodnika, przypominające czasy, gdy jeszcze nawet nie planowano Mola Południowego.


Za pomoc w przygotowaniu artykułu bardzo dziękuję Jędrzejowi Szerle, wiceprzewodniczącemu Rady Dzielnicy Śródmieście.

Opinie (128) 6 zablokowanych

  • Żenada z tymi gdyńskimi donicami (1)

    • 60 8

    • Zwłaszcza zenada z ty witominem

      • 1 0

  • Komuś przeszkadzają samochody (1)

    Brak miejsc parkingowych w mieście, a proponują likwidację kolejnych.
    Ludzie weźcie się walnijcie w czoło i to porządnie.
    Dziś mamy samochody głównie spalinowe,
    a jak będą elektryki, to co nie będzie potrzeba miejsc na nie, czy nawet na inne typy?
    A jak były by dorożki, to też nie potrzeba?
    Taksówką też nie ma często jak zatrzymać się, a kierowca nie raz musi nagiąć przepisy,
    zaopatrzeniowcy podobnie, transportowcy, firmy remontowe itd.
    Uczyć się nauki o systemach zrównoważonych, autonomicznych itd.
    Jak widać do rządzenia zabrali się ludzie bez większej wiedzy i wyobraźni.
    Dokąd wy k....wa zmierzacie???

    • 18 3

    • Nie komuś tylko Piesiewiczowi.

      • 0 0

  • Gdynia- obecnie ani to wioska rybacka, ani miasto turystyczne, ani przemysłowe, ani żadne.

    • 5 0

  • (1)

    Ja to mam wrażenie ,że w Gdyni na stołkach pracujący to są głównie przyjezdni z okolicznych wioch , którzy na siłę od kilku lat z miasta chcą zrobić miasteczko lub właśnie jakaś wieś . Z drogą z piasku najlepiej tempo 30 itd. Ludzie jak się mieszka w mieście ścisłej w centrum to trzeba się liczyć z tym ,że jest to centrum a nie robić na siłę z tego Chwarzno czy Wiczlino. Za 15 lat będziecie znów wszystko zmieniać bo zobaczycie ,że połowa się nie sprawdza . Chyba ,że chcecie by tylko mieszkańcy centrum tam jedli , robili zakupy ,chodzili na plażę . No to okey ! Jak można zachęcać do komunikacji w obecnych czasach to raz a dwa jeszcze przy takiej jakości komunikacji. W Gdańsku już sobie odpuścili namawianie bo dobrze wiedzą ,że się nikt nie przesiądzie gdy ta codziennie ma opóźnienia.
    Czy wy wyobrażacie sobie co by się stało jakby nagle połowa kierowców przesiadła się do komunikacji ? Kierowca nawet by nie ruszył bo by tyle ludzi było. Weźcie dajcie żyć ludziom normalnie i wygodnie , ludzie pracują po 200,300 godzin w miesiącu mają rodziny i jeszcze na rowerach mają tylko jeździć dobrze się czujecie? Dzisiaj liczy się czas a nikt nie będzie tracił go na komunikację skoro autem jest 5 razy szybciej.
    Z chęcią zamienię się z kimś na tydzień jak funkcjonuje ja zobaczymy czy będziecie komunikacja jeździć

    • 7 0

    • Odnoszę takie samo wrażenie.

      Tego nie było 20-30 lat temu. Tak durnej ekipy rządzącej miastem nie mieliśmy od czasu Cegielskiej. Po jej śmierci skończyła się "moja" Gdynia. Problem powstał, gdy słoje z podolsztyńskich i innych wsi zaczęli się tu zjeżdżać i osiedlać. Załapali się do pracy w UM i wywracają miasto do góry nogami.

      • 1 0

  • Dajcie ludziom prace !!!

    Wezcie zaproscie 2-3 duze firmy co na obrzezach postawia porzadna montazownei na 200-400 osob i zobaczycie ze nie trzeba dotacji itp....

    • 2 0

  • Uczulenie na samochody (11)

    likwidacja miejsc parkingowych, rozszerzenie stref płatnego parkowania, oczywiście to wszystko dla dobra mieszkańców. Wszyscy będą szczęśliwi, będą jeździć rowerkami po chodnikach albo zasuwać komunikacją miejską.

    • 69 18

    • No i prawidłowo chyba, nie? (6)

      Najbardziej skorzystają zmotoryzowani - zero korków, zawsze miejsce parkingowe. Skoro auto świadczy o statusie społecznym, czy czym tam, to dycha za parkowanie prosto pod sklepem chyba nie problem?

      • 11 8

      • auto jest narzędziem (5)

        nie każdy jest bezrobotnym bezdzietnym kawalerem, który ma czas na przemieszczanie się komunikacją miejską lub rowerem. Mieszkańcy centrum zawłaszczają to miejsce.
        Wynikiem takich działań są np. plajtujące sklepy na Świętojańskiej.

        • 12 13

        • Rower też może być narzędziem! (1)

          Najbardziej "urowerowiona" grupa zawodowa to obecnie złomiarze. Jest wśród nich więcej rowerzystów niż wśród aktywistów miejskich.

          • 2 3

          • Ojej, jaki dumny, dorosły kierowca

            Każdy biedak, zarabiający poniżej 4tys,ktorego znam, ma samochód i musi nim wszędzie jeździć. Za to ludzie zarabiający kilkanaście tysięcy i więcej, często nawet nie mają samochodu i najczęściej komunikacja jeżdżą. Ale na nas zły szef nie nakrzyczy jak 5 minut się spóźnimy i nie mieszkamy na polu za obwodnica. Buziaczki dumny kierowco majatku na kółkach

            • 1 1

        • No nie no (2)

          Sklepy plajtują, bo nie ma tranzytu przez centrum, też mi teoria. A może plajtują dlatego, że Śwtętojańska nie jest najlepszym miejscem dla turystyki i odpoczynku (restauracje, kluby, kawiarnie - ich jest mniej niż ruder i banków) ze względu na duży ruch samochodowy, spaliny?
          Poza tym jesteś mi w stanie powiedzieć ile czasu dziennie przeznaczasz na dojazdy autem w korku? Ja jadę 5 minut tą straszną skm

          • 6 4

          • Ja mieszkam bardzo blisko centrum i unikam Świętojąńskiej

            Niestety w bezwietrzne dni, ulica jest nieprzyjemna, hałas i smog od spalin.

            • 5 2

          • Nie każdy pracuje 5 minut od domu.

            • 5 4

    • szczęśliwe miasto zamieszkane przez decydentów, którzy nie zapominają o potrzebach pieszych (2)

      dążąc do zapewnienia im komfortu i bezpieczeństwa na coraz szerzej zakrojonych obszarach miasta wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów.

      • 7 6

      • szczęśliwe miasto zamieszkane przez decydentów, którzy nie zapominają o preferencjach mieszkańców

        48% mieszkańców tego miasta dojeżdża do pracy samochodem.

        • 4 3

      • wasi decydenci

        mieszkają poza centrum, pewnie z powodu tego komfortu i bezpieczeństwa.

        • 3 1

    • To jest ironicznee, że ironizujesz a jednocześnie dajesz receptę na porządnie zorganizowane miasto.

      • 9 10

  • Zielona strefa na 3 Maja między ul. Starowiejską a Jana z Kolna w życiu tam nic nie powstanie. Mżonka, tam jest WC między drzewami mocz leje się na okrągło, klocki zostawione przez psy i bezdomnych latem smród i muchy to jest centrum Gdyni od lat.

    • 4 0

  • Parking

    Szaleństwo! Co wy robicie? W XXI wieku robić z nowoczesnego miasta wiochę!
    Przed wojną projektowano szerokie przejezdne arterie a dziś się je zwęża u likwiduje się miejsca parkingowe.Proponuję
    likwdować domy a zakładac jaskinie i osiedlać w nich tych urbanistów

    • 6 0

  • Bardzo ciekawy zestaw propozycji (6)

    Gdynia powoli i mam nadzieję konsekwentnie wkracza na ścieżkę spokojnego kwestionowania roli miejsc parkingowych w centrum miasta, tym samym wykazując się zdolnością do kwestionowania dotychczasowej roli samochodów prywatnych w życiu miasta i jego mieszkańców. Więcej zieleni, ławek i skupienie uwagi na jakości infrastruktury wykorzystywanej przez pieszych to dobry trend. Oby tak dalej. Trolle szczekają, ale do coraz większej liczby mieszkańców dociera prosta prawda, że samochody i uzależnienie od nich powoduje raka i wiele innych chorób.

    • 9 40

    • Można boso i piechotą lub na rowerku. W dalsze trasy na osiołku. Będzie najzdrowiej. Ale to nie średniowiecze. Obudż się! (2)

      Można załatwiać się za stodołą. Można nie korzystać z samochodu, z windy, smartfona, lodówki i innych zdobyczy cywilizacji. One są po to, aby ułatwiać sobie życie a nie kombinować jak tu się uwsteczniać. Dlaczego nikt tak głośno nie wyje, ze kiedyś były rodziny wielopokoleniowe i mieszkali wszyscy w jednym gospodarstwie domowym zużywając miej prądu co przekładało się na mniejszą emisję z palonego wegla. Dziś każdy młody musi mieszkać na swoim, wycina się kolejne hektary lasu by budować następne osiedla. Każde mieszkanie trzeba ogrzać, oświetlić, wyposażyć itp. To jest dopiero nieekologiczne!

      • 7 1

      • Oj ktory to pajacyk z miasta wspolnego pisze??

        Pisiewicz,jego chlopak kukla i kajetanek ???

        • 0 0

      • niech biegają do centrum lamusy :D

        • 0 1

    • ty niestety masz chorobę jedna ale psychiczną

      mówi się trudno tacy jak ty tez musza być na ty padole

      • 0 1

    • Konsekwentnie wkraczam na ścieżkę spokojnego kwestionowania twoich możliwości intelektualnych.

      • 6 1

    • Trol

      Sam jesteś trollem.

      • 5 1

  • Tragedia (7)

    Plany, biała farba, koncepcje a miasto sypie się w oczach...

    • 107 25

    • (3)

      Aleja topolowa obecnie wygląda jak ulica w jakimś Mielnie. Kto pozwolił na stawianie w centrum miasta odstraszajacych i wydobywajacych zapach starego oleju busow, nie wspominając już o automatach typu boxer... czy panowie I spanie z urzędu widza jak to wygląda?

      • 6 5

      • (1)

        aleja topolowa to teren prywatny, wrócił niedawno do poprzednich właścicieli którzy wygrali proces w sądzie. od tego czasu mamy tam Władysławowo bis.

        • 6 0

        • Dziękuję za konkretną odpowiedź, chociaż wierzę że plan zagospodarowania terenu coś powinien zmieniać....

          • 1 0

      • Jeśli się zgadzasz, to z naszych podatków miasto może odkupić ten teren

        Bodajże 200 baniek satysfakcjonowało właścicieli.

        • 3 0

    • Jak to?

      Przecież mamy lotnisko nowoczesne.

      • 3 1

    • lepiej mieć koncepcje niż ich nie mieć (1)

      antykoncepcja może prowadzić do bezpłodności, tak jak wpisy trolli. Wszelka zmiana na lepsze zaczyna się od koncepcji.

      • 3 6

      • edzio jak zawsze pierwszy komentarz o białej farbie mimo, że artykuł

        dotyczy zupełnie czego innego.

        • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane