• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plaża przy torpedowni będzie szeroka na 70 metrów

MKo
20 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)
Najnowszy artykuł na ten temat Znika wielki kopiec piachu z plaży w Brzeźnie
Plaża w Babich Dołach poszerzy się o ok. 70 metrów. Plaża w Babich Dołach poszerzy się o ok. 70 metrów.

W Babich DołachMapka trwa poszerzanie plaży. Linia brzegowa zostanie odbudowana, a po zakończeniu prac plaża będzie miała tam nawet 70 metrów szerokości. Dziś ma ok. 10 metrów, a miejscami nie ma jej wcale.



Jak często zimą bywasz na plażach w Trójmieście?

Na plaże trafia piasek wydobyty z zatoki w ramach pogłębiania toru wodnego do portu w Gdyni.

- Łącznie wydobędziemy ok. 3,5 mln m. sześc., z czego ok. 650 tys. zostanie wbudowane w brzeg morski w celu jego wzmocnienia przed erozją. Odcinek linii brzegowej o długości około sześciu kilometrów, wskazany w ramach tego projektu, zostanie poddany refulacji po raz pierwszy w historii. Wymaga on ochrony z uwagi na silną erozję, a w przypadku Rewy, również zagrożenie powodziowe - tłumaczy Robert Mokrzycki, Główny Inspektor Ochrony Wybrzeża w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Prace na odcinku linii brzegowej Babie Doły podzielone zostały na dwa etapy. Pierwszy potrwa do końca lutego i obejmie odcinek o długości ok. 600 m - od torpedowni w kierunku Oksywia.

Na pozostałym odcinku, na którym plaży aktualnie nie ma lub jest szczątkowa, prace będą prowadzone od czerwca.

Łącznie w rejonie Babich Dołach brzeg zostanie wzmocniony piaskiem w ilości ok 400 tys. metrów sześciennych, co pozwoli uzyskać plażę o szerokości ok. 70 m. Obecnie ma ona od 5 do 10 m, a fragmentami nie mam jej wcale.

Refulacja w Mechelinkach powinna rozpocząć się w lutym, a w Rewie na przełomie maja i czerwca.

Piasek, którym zostaną zasilone plaże w Babich Dołach, Mechelinkach i Rewie pochodzi z pogłębienia toru podejściowego do portu w Gdyni. Piasek, którym zostaną zasilone plaże w Babich Dołach, Mechelinkach i Rewie pochodzi z pogłębienia toru podejściowego do portu w Gdyni.

Trasa szybkiego ruchu do portu



Tor wodny po zakończeniu prac na długości 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m i głębokość 17 m. Przebudowie i rozbudowie ulegnie również wejście główne do Portu. Wzdłuż głowic falochronu Głównego Wschodniego w części południowej i wschodniej, po obydwu jego stronach oraz od czoła, wbita zostanie stalowa ścianka szczelna, co pozwoli na pogłębienie toru do 17 m i poszerzenie wejścia głównego do Portu Gdynia. W ramach inwestycji wykonane zostanie nowe oraz przebudowane istniejące oznakowanie nawigacyjne na torze podejściowym i w wejściu do portu.

- Obecnie do gdyńskiego portu mogą wchodzić statki o maksymalnym zanurzeniu 13 metrów i długości do 340 metrów. Trwające prace znacząco poprawią te parametry i wraz z dwoma pozostałymi częściami, realizowanymi przez Zarząd Portu, wpłyną na dalsze zwiększanie atrakcyjności portu i wzrost ilości przeładowywanych w nim ładunków. Zapewnienie bezpiecznej i efektywnej infrastruktury dostępowej od strony morza jest dla nas priorytetem. Po zakończeniu będziemy mieli "trasę szybkiego ruchu" do portu, umożliwiającą zawijanie statków do 400 m długości - mówi Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Wartość projektu wynosi 126 mln zł, w tym 107 mln pochodzi ze środków unijnych. Wszystkie prace związane z modernizacją toru wodnego powinna zakończyć się do końca roku.
MKo

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (74)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane