- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (128 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (244 opinie)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (122 opinie)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (46 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (277 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (187 opinii)
Płażyński obiecuje budowę linii tramwajowej z południa Gdańska do Wrzeszcza
Kolejny dzień - kolejne obietnice kandydatów na prezydenta Gdańska. Tym razem Kacper Płażyński zapowiedział, że jeżeli wygra wybory, to będzie chciał stworzyć linię tramwajową z południa Gdańska do Wrzeszcza. Jej koszt to ok. 600 mln zł. Swoje wizje na usprawnienie komunikacji - krytykując zarazem pomysł Płażyńskiego - przedstawił także Paweł Adamowicz. Wcześniej na temat komunikacji w mieście wypowiedzieli się także przedstawiciele Lepszego Gdańska.
Zapowiedziana przez Płażyńskiego trasa szybkiego tramwaju miałaby się zaczynać, patrząc od strony południa Gdańska, na wysokości ul. Wilanowskiej. Konieczne byłoby wykonanie tam rozjazdu na istniejącym torowisku. Tramwaje miałyby jeździć dalej środkiem w kierunku ul. Kartuskiej. Pierwszym problemem, który należałoby rozwiązać, to duże natężenie ruchu samochodów na skrzyżowaniu trasy w-z i ul. Łostowickiej. Poprowadzenie tramwaju całkowicie zakorkowałoby tę trasę.
- W tym celu wybudowalibyśmy estakady dla kierowców jadących z obwodnicy do centrum, jak i w drugą stronę. Ruch w poziomie obecnej jezdni uspokoiłby się - tramwaj przejechałby szybciej - stwierdził Kacper Płażyński.
Budowa estakady mogłaby wywołać większe korki na Węźle Groddecka. Kandydat na prezydenta nie obawia się jednak przesunięcia porannych korków bliżej centrum twierdzi, że skoro niedawno skrzyżowanie przy Forum Gdańsk zostało mocno rozbudowane, to problemów z większym ruchem być nie powinno.
Nachylenia wyższe niż pozwalają na to przepisy
Czy realizacja zaproponowanej przez Płażyńskiego inwestycji jest w ogóle możliwa? Problemem byłoby nachylenie, które musiałby pokonać pojazd szynowy, a to wynosi na ul. Łostowickiej 5,7 proc., czyli o 0,7 proc. więcej niż przewidują przepisy.
- W tym celu należałoby się pofatygować do ministerstwa infrastruktury w celu uzyskania odstępstwa od przepisów. Sądzę, że nie byłoby z tym problemów. Zaznaczę jeszcze, że jeżdżące dziś po Gdańsku tramwaje Pesa mają homologację na znacznie wyższe nachylenia - zapewnił Płażyński.
Zdaniem kandydata należałoby też nieco przemodelować mury oporowe w celu zapewnienia miejsca pod tramwaj. Obowiązkowym elementem infrastruktury tramwajowej na ul. Łostowickiej musiałaby być również estakada tramwajowa nad ul. Kartuską. Według przedstawionego przez Płażyńskiego wstępnego projektu, dalej tory wpinałyby się w istniejącą trasę na Morenę.
Tramwaj do Wrzeszcza pojechałby ul. Do Studzienki
Kacper Płażyński przekonuje, że szybki tramwaj powinien zjechać z ul. Nowolipie i pojechać ul. Schuberta. Następnie trasa pobiegłaby rezerwą terenową pod ul. Nową Politechniczną do ul. Do Studzienki.
- Nie chcemy jednak budować tam drogi o dwóch jezdniach po dwa pasy, a wyłącznie ograniczyć się do torowiska i dwóch jezdni po jednym pasie w obu kierunkach. Przewidujemy tam za to, podobnie jak wzdłuż całej trasy, ścieżki rowerowe - mówił kandydat.
Szybki tramwaj dalej miałby jeździć w kierunku pl. Komorowskiego i tam wjeżdżać już na istniejące tory. W tym celu konieczna byłaby modernizacja wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Miszewskiego.
Plany Płażyńskiego zakładają, że na całej trasie powstałoby tylko siedem przystanków, co umożliwiłoby pokonanie jej w 15 minut.
Doradcy Kacpra Płażyńskiego wyliczyli na podstawie obecnie budowanych linii tramwajowych, że koszt budowy szybkiego tramwaju wyniósłby ok. 600 mln zł. Są to jednak bardzo wstępne szacunki.
Skąd miasto miałoby wziąć tak gigantyczne środki? Płażyński przekonuje, że udałoby się je uzyskać ze środków unijnych, miejskich oraz rządowych.
Paweł Adamowicz obiecuje budowę drogi z Gdańska Południa
Niemal jednocześnie z konferencją Kacpra Płażyńskiego swoją wizję przedstawił w portalu społecznościowym komitet Wszystko dla Gdańska, w którego skład wchodzi Paweł Adamowicz. Tu także skoncentrowano się na zapewnieniu lepszej komunikacji z rejonu Gdańska Południa. W jaki sposób?
W ramach inwestycji powstać miałyby nowe linie tramwajowe:
- Nowa Warszawska
- Nowa Bulońska
- linia tramwajowa Gdańsk Południe - Wrzeszcz
Zaprezentowany przez kandydata projekt przewiduje też nowe ulice, którymi jeździć miałyby autobusy elektryczne po specjalnie wydzielonych buspasach:
Ponadto zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak, skrytykował pomysł kandydata PiS, twierdząc, że nie będzie można poprowadzić linii właśnie z powodu stromego zjazdu. Co więcej, przyznał, że pomysł Płażyńskiego, tak naprawdę nie jest pomysłem kandydata Prawa i Sprawiedliwości, bo jakiś czas temu miał być już analizowany przez urzędników z gdańskiego magistratu. Ostatecznie uznano, że jest on niemożliwy do realizacji.
Lepszy Gdańsk: tramwaj na torach kolejowych
Ruch społeczny Lepszy Gdańsk, który wystartuje w wyborach samorządowych, również przedstawił wizję rozwoju komunikacji tramwajowej w Gdańsku. Lepszy Gdańsk chce przywrócić połączenia SKM do Nowego Portu, a potem zastąpić je dwusystemowym tramwajem, który pojedzie z Nowego Portu na Morenę, a stamtąd linią PKM do Oliwy.
Opinie (420) 4 zablokowane
-
2018-09-13 21:24
hmm (2)
no to moze dobrze mysli ten kandydat? moze czas na zmiane co?
- 17 33
-
2018-09-13 21:33
Powtarza pomysły innych
- 10 3
-
2018-09-13 21:44
Tak , lekarza przez ciebie naiwniaku
- 4 4
-
2018-09-13 21:26
Kacperek i jego nic praca
To ja Kacperek. Napstykałem sobie super sztucznych fotek i jest super. Wiem, że przegram zAdamowiczem ale chcę do Sejmu, Sejmu, Sejmu !!! Chce robić NIC :-)
- 36 15
-
2018-09-13 21:28
Wałęsa daje ACTA 2 (4)
Pan Wałęsa, daje za to "nowość" ACTA 2....?
- 31 15
-
2018-09-13 21:33
Pytanie. (3)
A ty kradniesz czyjąś własność intelektualną i zamieszczasz na swoich stronach internetowych, że cię ta "ACTA 2.0" tak boli? Bo ja się nie mam czego obawiać i się cieszę że twórcy, pisarze, artyści będą mogli szybciej odzyskać pieniądze za ich skradzione dzieła.
- 7 13
-
2018-09-13 21:51
Mnie boli co innego (1)
Jeszcze miesiąc temu PO było przeciw ACTA 2.0. A teraz co? Wczoraj huralnie zagłosowali za. Ci ludzie wraz z kolegami z Nowoczesnej itd. to nie są ludzie poważni, godni zaufania.
Pozdrawiam- 10 5
-
2018-09-13 22:12
Jeszcze miesiąc temu nie były naniesione poprawki w tej Ustawie.
A wtedy PiS z Ministrem Cyfryzacji byli bardzo za tą Ustawą. Ale skoro poruszasz ten temat, to świetnie sobie z tego zdajesz sprawę.
- 7 4
-
2018-09-13 22:17
A może poczytaj sobie najpierw, czym jest ACTA2
i skąd płyną zagrożenia, a nie wlisz frazesami. Bo bynajmniej nie chodzi o biednego, przymierającego głodem artystę, a o interesy wielkich koncernów.
- 9 2
-
2018-09-13 21:29
Czy ktoś w ogóle jeszcze im wierzy?
...
- 37 6
-
2018-09-13 21:30
Szkoda komentować...
Obiecać można wszystko. Ja wam obiecuję, że znikną korki w całym Gdańsku. Możecie głosować na mnie ;)
- 39 4
-
2018-09-13 21:30
Zadne rozwiazanie dla poludnia (5)
Wszyscy kandydaci chca pomoc poludniu, ale oferuja rozwiazania dla jej malej czesci. Dopiero bulonska poludniowa z nowa swietokrzyska cos by zaczela rozwiazywac. Panu Adamiczowi natomiast juz przestalem wierzyć. Nowa swietokrzyska ma juz gotowy projekt, budowa mogla by ruszyc chociazby jutro,ale woleli ja zatrzymac by rozpoczac inne inwestycje. Zapomnieli tylko zatrzymac deweloperow z inwestycjami na poludniu.
- 31 18
-
2018-09-13 21:35
(1)
Kolejność ustalili mieszkańcy południa. Były o tym artykuly ale pewnie nie czytałeś bo byłeś zajęty zamiatanie parkingu Pisiorku
- 7 11
-
2018-09-13 22:20
No to dawaj te artykuły, gdzie mieszkańcy ustalili, żeby nie budować Nowej Świętokrzyskiej.
Bardzo mnie zaciekawiłeś.Tylko proszę, nie z gdansk.pl.
- 3 5
-
2018-09-13 21:36
(1)
Jasne bo w UM jest wielka komnata z pieniędzmi i wystarczy na każdą inwestycję.
- 4 1
-
2018-09-13 22:21
Grunt, żeby pieniądze szły na najpotrzebniejsze.
A nie na bzdurne misie i źle wybrane priorytety.
- 0 0
-
2018-09-13 22:25
A co da Świętokrzyska? Właśnie dobrze to idzie z zachodu na wschód. Jest Słowaka, ak, bulońska i powinna być Jabłoniowa i Warszawska no i na koniec Świętokrxyska.
- 3 3
-
2018-09-13 21:30
Busy sa wylaczane z tras a ludzie marnuja nawet i 1h !
Co na ten temat powiecie? 122 pare dni temu "wypadlo" wiec cala godzina zmarnowana! Kilkukrotnie 158 nie przyjechal ! To samo z 227 ktory jezdzi nie czesto. I oczywiscie bez jakiejkolwiek informacji dla pasazerow. Po co?! Niech czekaja !
- 25 9
-
2018-09-13 21:31
(4)
Prędzej mi kaktus wyrośnie niż tramwaj pojedzie lostowicka. Było to walkowane wiele razy i nie ma we wsi. Jest za stromo. Tramwaj nie pojedzie. Chyba że w dół jak na Havla za mocno się wysypie na zakręcie ;)
- 38 6
-
2018-09-13 22:15
wystarczy wejść na tramwajemw15minut (1)
i przeczytać pytania i odpowiedzi - jest nawet profil wysokości Łostowickiej i planowanej estakady. No ale tego nie zrobi troll od Pawełka, woli kłamać że "niedasię"
Niedasiom z UM Gdańsk już dziękujemy- 3 16
-
2018-09-13 22:33
troll cie robil fajansiarzu. budynia mam w d*pie i cała ta ferajne świń pędzących do koryta. może niech zrobia estakade odrazu spod lidla na morenie do cmentarza na lostowicach. stary trzeba brac sily na zamiary. a raz jeszcze mi tak nieladnie podskoczysz to ci klawisze na klawiaturze pozmieniam.
- 6 1
-
2018-09-13 23:31
Łostowicką nie da rady, ale już Wileńską można? Zobacz sobie jakie tam jest nachylenie.
- 2 6
-
2018-09-14 14:34
Ale Kacperek wtedy do gimnazjum chodził więc nie pamięta
- 1 0
-
2018-09-13 21:33
Nowy Jaki
Kup sobie kolejkę elektryczną i puszczaj w pokoju. Może też być kultowe PIKO.
- 36 8
-
2018-09-13 21:34
Skończmy już z tymi pustymi obietnicami ludzi bez doświadczenia. (1)
Oni nie mają pojęcia o funkcjonowaniu miasta, więc takie obiecanki są bez pokrycia.
- 45 6
-
2018-09-13 22:22
Skończmy z tymi, którzy znają funkcjonowanie miasta
i wykorzystują tę wiedzę przeciwko mieszkańcom oraz dla osobistej korzyści.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.