- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (190 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (173 opinie)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (130 opinii)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (102 opinie)
- 5 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (44 opinie)
- 6 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (25 opinii)
Pluskwy w pociągu do Gdańska. PKP: sytuacja incydentalna, wagon wyłączony
Podróż pociągiem na trasie Poznań-Gdańsk okazała się dla mieszkanki Trójmiasta koszmarem. Spomiędzy siedzeń zaczęły wychodzić pluskwy, a gdy dziewczyna zgłosiła to konduktorce, miała usłyszeć, żeby "otrzepała się" z owadów. - Nikomu nie życzę takiej podróży do domu - mówi pasażerka. PKP zapewnia tymczasem, że sytuacja była "incydentalna", a wagon, w którym doszło do zdarzenia, został wyłączony i skierowany do dezynsekcji.
- W trakcie podróży na siedzenia zaczęły wychodzić małe, owalne, czerwono-brązowe owady. Jak się potem okazało, znajdowały się one dosłownie w każdym łączeniu między fotelami, a także w szczelinach między zagłówkami czy podłokietnikami. Było ich mnóstwo w postaci jaj, jak i dorosłych owadów. Dwukrotnie takie owady chodziły również po moim ciele. Jak się niestety okazało, były to pluskwy - napisała dziewczyna, publikując na dowód filmy i zdjęcie.
Konduktorka miała kazać się otrzepać przed wejściem do domu
Sytuację pasażerka zgłosiła konduktorce pociągu.
- Jej reakcja nie była taka, jakiej oczekiwaliśmy. Szanowna pani po usłyszeniu, co znajduje się w przedziale, zapytała, czy mam może tego owada przy sobie, żeby pokazać jej, że to faktycznie pluskwa. Po pewnym czasie pani przyszła do naszego przedziału i potwierdziła, że są to te owady, a na koniec rozmowy dodała, że radzi nam porządnie się otrzepać przed wejściem do domu - relacjonuje pani Kaja. - Według nas zachowanie ich było z lekka lekceważące. PKP zarzeka się, że każdy przedział i wagon są dezynfekowane podczas całej pandemii, jednak jesteśmy pewni, że nie są one nawet zbyt dokładnie sprzątane, ponieważ gdyby obsługa sprzątająca chciała chociażby odkurzyć brud między siedzeniami, to ktoś zauważyłby, że są to miejsca pełne jaj i owadów.
Dziewczyna tłumaczy, że napisała post, by nie tylko zwrócić uwagę na problem, ale też ostrzec przyszłych podróżnych.
- Jak wiadomo, pozbycie się z domu pluskiew jest ogromnym kłopotem. My po części mieliśmy szczęście, że sami je zauważyliśmy, bo mogliśmy zacząć działać już przed samym wejściem do mieszkania i zrobić wszystko, by uniknąć wniesienia owadów do domu - wskazuje. - Naprawdę przestrzegam, sprawdzajcie swoje siedzenia, bo nikomu nie życzę takiej podróży do domu.
Chcesz pozbyć się owadów? Oni pomogą
Sprawa została zgłoszona przez pasażerkę do PKP i sanepidu.
PKP Intercity: "przypadki insektów są incydentalne"
Zapytaliśmy spółkę PKP Intercity, jak to możliwe, że do takiej sytuacji doszło, oraz o to, jak dba o czystość pociągów i czy zamierza jakoś wynagrodzić pasażerce feralną podróż.
- Przypadki insektów w pociągach PKP Intercity są incydentalne. Czystość składów jest na bieżąco kontrolowana. Wykonywane czyszczenia i sprzątania eliminują potencjalne czynniki mogące mieć wpływ na możliwość pojawiania się w pociągach insektów. Natomiast w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek rodzaju insektów niezwłocznie zlecane są usługi dezynsekcji, wykonywane przez specjalistyczne firmy. Podobnie było w przypadku opisanym w artykule. Wagon został niezwłocznie wyłączony i skierowany do dezynsekcji - poinformowała nas Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.
"Właściwy stan sanitarny pociągów PKP Intercity zapewnia regularne czyszczenie, które jest wykonywane stacjonarnie, tj. na stacjach końcowych i zwrotnych. Każdy pociąg, niezależnie od kategorii, co najmniej raz w ciągu doby przechodzi czyszczenie codzienne. Jego zakres obejmuje niemal wszystkie elementy wyposażenia wewnętrznego. Jednocześnie każdy skład co kilkanaście dni przechodzi czyszczenie okresowe o najszerszym zakresie. Obejmuje ono wówczas wszystkie elementy wagonu, także pudło wagonowe z zewnątrz oraz sufity wewnątrz. Niezależnie od opisanych powyżej zasad utrzymania taboru w czystości po otrzymaniu ostatniego zgłoszenia zarządzono przeprowadzenie dodatkowej inspekcji całego posiadanego przez PKP Intercity S.A. taboru pod kątem występowania insektów.
Pasażerka może złożyć reklamację
Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity".
Miejsca
Opinie (173) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-29 17:27
Opinia wyróżniona
bez zmian (6)
4 lata temu w pociągu IC na tej samej trasie też pogryzły mnie pluskwy. PKP odrzuciło reklamację bo nie zawiadomiłam obsługi w trakcie podróży. Tylko, że reakcja alergiczna na ugryzienie pojawia się dopiero po jakimś czasie - odpowiednim żeby wysiąść z pociągu.
- 174 2
-
2021-11-30 12:48
oj tam oj tam
"hotel Młyn" miejscowość Zavar - Słowacja , w pokoju pluskwy jak żółwie jak taka pluskwa uje..ła 8-letnie dziecko w nogę to wyskoczyła bulwa jak pomidor - sprawa od razu zgłoszona obsłudze. Menager hotelu stwierdził cyt. "to możliwe, że są tam owady" , normalnie scena jak z "Alternatywy 4" -co ten robak robi w mojej kitchen . Zrobione zdjęcie ,
"hotel Młyn" miejscowość Zavar - Słowacja , w pokoju pluskwy jak żółwie jak taka pluskwa uje..ła 8-letnie dziecko w nogę to wyskoczyła bulwa jak pomidor - sprawa od razu zgłoszona obsłudze. Menager hotelu stwierdził cyt. "to możliwe, że są tam owady" , normalnie scena jak z "Alternatywy 4" -co ten robak robi w mojej kitchen . Zrobione zdjęcie , zgłoszone pilotowi wycieczki i do biura podróży Rainbow , i co ? korporacja "Rainbow" wyparła się wszystkiego że takie zdarzenie miało miejsce - pokazała środkowy palec przez telefon. A to, że bezpośrednio za płotem hotelu stoi świniarnia tj. hodowla świń i latem je...ło gnojem na całą okolicę i wnętrze hotelu to : cyt. dział reklamacji " to są państwa subiektywne odczucia" . Na szczęście to był jeden nocleg na powrocie z wycieczki , ale takie traktowanie klienta to niestety standard w Europie Środkowej
- 4 0
-
2021-11-29 20:47
(1)
Identyczna sytuacje kilka lat temu mial moj chlopak, ktory podrozowal ze swoimi kolegami, naukowcami z USA. Chyba bysmy padli ze wstydu, gdyby ich tez pogryzly...Niestety nie zawsze wiadomo od razu, co sie dzieje.
- 4 1
-
2021-11-30 16:31
W USA nie ma robactwa, a to ciekawostka
- 2 1
-
2021-11-29 19:20
Bo te pluskwy są tresowane przez pracowników PKP
Nauczyli je czytać (z biletu, żeby wiedzieć gdzie wysiadasz) i dali im takie małe zegareczki, żeby mogły odmierzyć czas by Cię ugryźć w porę (by reakcja na ugryzienie wskoczyła po tym jak wysiądziesz). Uważamy, że PKP takie zacofane, a tu patrz!
- 8 12
-
2021-11-29 19:18
Oj tam oj tam
- 2 17
-
2021-11-29 19:19
Posprzątaj w domu
- 1 23
-
2021-11-29 17:22
Opinia wyróżniona
No cóż (6)
Źle sprzątane i źle nadzorowane
- 207 1
-
2021-11-30 00:32
Pluskiew z mieszkania nie da rady usunąć (1)
Jak wlezą głęboko pod panele to koniec
- 3 1
-
2021-11-30 07:07
Dlatego mam na podłodze trzy gruchy betonu wylane
Mogę też w gumiakach po chacie łazić. Pluskiew nie mam
- 1 0
-
2021-11-29 19:56
A oni cały czas się reklamują w necie (1)
Jaka Ta podróż bezpieczna, tania i szybka.
- 12 0
-
2021-11-30 12:26
bezpieczna, tania i szybka - wybierz dwa :)
ps nigdzie nie piszą, że podróż będzie "higieniczna" :)
- 0 0
-
2021-11-29 19:49
Tomek (1)
Tak zgadzam się . ostatnio jechałem pociągiem relacji Gdynia - Berlin HBF i w wagonie przedziałowym na siedzeniach pełno okruchów ...... - jesli ktoś to sprawdza to chyba po macoszemu
- 13 0
-
2021-11-29 22:05
A pomyśl o kuszetkach,w pościeli co może żyć?
- 5 0
-
2021-11-29 17:16
Opinia wyróżniona
reklamacja w PKP to utopia (5)
Kiedyś pociąg nie przyjechal , mialem samolot z Warszawy, musialem jechac taksówką
Na stacji Gdansk Wrzeszcz zero informacji, dopiero po godzinie okazało sie, ze pociąg moze nie przyjechac
Potem kierownik pociągu IC nie wpuscil mnie do następnego pociagu, pomimo usilnych próśb, biletow oczywiscie nie bylo
Po 5 odwołaniach dałem spokój, w sądzie bym wygrał na pewno, ale chodzilo tylko o przeszło 1 tysiac złotych- 123 9
-
2021-11-29 17:30
Pani rzecznik mówi to, za co jej płacą (4)
Jestem przekonany, że na reklamacje odpisaliby że się starają, etc.itp. I tyle z niej będzie dla klienta. Zlewka totalna.
I idę o zakład, że wagon nie został odstawiony po przyjeździe na bok do dezynfekcji.
Pojechał w kolejny kurs i tyle.- 30 1
-
2021-11-30 12:31
Mam znajomych w PKP IC - ten wagon na 99% pojechał dalej. Dlaczego?
Bo większość wagonów jest mniej lub bardziej uszkodzona (drzwi, kible, itd) i jak mają sprawny wagon, to go biorą, bo nie mają innego, a że ma pluskwy... no cóż. Bida ich rozgrzesza.
- 3 0
-
2021-11-29 18:47
Chodziło tylko o 1000 zł? (2)
Chciałbym mieć takie zmartwienia - odpuszczę, bo to tylko tysiąc złotych.
- 20 5
-
2021-11-30 12:29
Jak zarabiasz 1000zł na miesiąc to byś nie odpuścił.
Jakbyś zarabiał 1000zł dziennie (czy nawet te 500), to byś nie tracił czasu o głupiego kafla.
- 1 0
-
2021-11-29 20:49
W proces trzeba zainwestowac duzo wiecej.
- 15 3
Wszystkie opinie
-
2021-11-28 10:19
Ja w swoim drogim BMW nie mam pluskw. (8)
- 27 62
-
2021-11-29 16:47
Sprawdź dokładnie na siedzeniu kierowcy.
- 23 3
-
2021-11-29 16:48
może i nie masz ale masz za to słomę w butach (2)
- 20 3
-
2021-11-29 16:56
Lepsza słoma niż pluskwy... (1)
Ty wolałbyś pluskwy człowieku?
- 4 5
-
2021-11-29 19:21
ojciec w ognojonych gumofilcach nosili to i syn w lakierkach też będzię . Człowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka nie
- 7 0
-
2021-11-29 16:53
pluswuw, muwi sie pluskwuw panie
- 6 0
-
2021-11-29 17:07
Ta drogie E 36 w kompocie ...
- 5 0
-
2021-11-29 19:09
BMW
BMW i drogie... To się wyklucza...
- 2 0
-
2021-11-29 19:52
Masz w głowie
- 1 0
-
2021-11-29 16:32
(1)
Ależ rada....otrzepać się....no tak,logiczne.I spać dalej w tym doborowym towarzystwie))
- 63 7
-
2021-11-29 19:07
Svenus... Znowu
- 1 0
-
2021-11-29 16:33
Czy do Pragi i do Chorwacji też tak bedzie (4)
A do Paryża?
- 37 3
-
2021-11-29 16:50
Nie ta firma
Tu pkp w akcji, tam będzie jeździł prywatny czeski przewoźnik, więc jest spora szansa że będzie lepiej
- 7 3
-
2021-11-29 17:00
do Berlina się zdarza jechać z pluskwami (1)
ale co ciekawe - austriackie wagony z Berlina do Wiednia także miewają to towarzystwo
- 8 2
-
2021-11-29 18:57
Bo plsukwy zdarza sie tez ludziom wnosic do pociagu, nie tylko zabierac z pociagu do domu.
- 6 0
-
2021-11-29 17:42
Możliwe że tak
- 0 0
-
2021-11-29 16:34
(1)
A chłopak mógł laczkiem zgnieść)
- 15 26
-
2021-11-29 16:36
Moze zgiotl d... i nawet nie czul buahaaa
- 3 3
-
2021-11-29 16:35
(15)
Nie wiem, czego jeszcze pasażer oczekiwał od konduktora. Przyjął zgłoszenie, przyszedł, obejrzał, przestrzegł, żeby aby nie zawlec tego do domu. Wiadomo,że więcej można zrobić, jak pociąg dojedzie do stacji końcowej, i wg oświadczenia przewoźnika, to zrobiono.
- 59 70
-
2021-11-29 17:04
Mogli mieć jakiegoś killera.
- 9 3
-
2021-11-29 17:13
Przyjął zgłoszenie? Chyba nie, siedzieli do kónca podróży w zapluskwionym przedziale.
- 16 4
-
2021-11-29 17:27
Bardzo często zdarzają się brudne siedzenia w komunikacji miejskiej. (1)
Chyba, że są nowe, wymienione. Sprzątaczki widocznie za mało zarabiają, więc nie przykładają się do tego, aby było czysto. Tak jak klatki schodowe . Dwie minuty i klatka umyta. Kobieta widocznie była zbulwersowana, a konduktor to pracownik PKP, więc wyraziła swój żal do osoby która była w pobliżu. Konduktor też mógłby przekazać co widział odpowiednim ludziom, odpowiedzialnym za stan czystości a nie tylko kasować i kontrolować pasażerów.
- 8 1
-
2021-11-29 18:10
Sprzątaczki, które sprzątają wagony oraz klatki schodowe zarabiają najniższe wynagrodzenie.
Gdybym zarabiał minimalną krajową to też bym się nie przykładał do pracy.- 8 4
-
2021-11-29 17:31
Czego oczekiwał?? Serio? Ty pracujesz w tym pierd*lniku, że tak bronisz tych osłów? (8)
Przede wszystkim konduktorka powinna pasażerów przesadzić i to do 1 klasy. Przeprosić, przynieść vouchery na jedzenie i napoje. A następnie spowodować, że PKP samo skontaktuje się z poszkodowanym pasażerem i zadośćuczyni, na przykład darmową dezynsekcją w domu pasażera o ile on wyrazi zgodę.
Dla ciebie to jest niepojęte, ale tak właśnie reagują normalne firmy na tzw "zachodzie"- 40 9
-
2021-11-29 17:41
Chyba mało wiesz o życiu.. (2)
Naprawdę myślisz że na zachodzie dali by vouchery itp ? Ahh zamiast oglądać filmy i seriale, pojedź kiedyś na wycieczkę pociągiem po Europie to sam się przekonasz... . Nie bronie PKP ale ludzie nie przeginajcie w drugą stronę. Pozdro
- 11 14
-
2021-11-29 18:02
W PKP komuna wiecznie żywa? Nie jeżdżę po europie tylko wycieczkowo, ale i też zawodowo, więc nie pleć bzdur. Nasze PKP jest 40 lat za Afryką, już choćby samym podjęciem do klienta. A najlepiej jakby klient w ogóle nie jeździł nasza koleją.
- 11 7
-
2021-11-29 18:07
Nie, nie "myślę, że na zachodzie by dali vouchery" Ja to wiem
Rusz się z tego syfu, pojedź gdzieś to sam zobaczysz. Serio jestes tak stłamszony polskością, że nie wierzysz w tak podstawowe rzeczy jak zadośćuczynienie zwykłym poczęstunkiem?
- 7 5
-
2021-11-29 18:41
Ty chyba
nie piszesz tego serio???
- 1 4
-
2021-11-29 22:29
(2)
Konduktorka nie może zaproponować żadnego zadośćuczynienia i przeniesienia do wagonu wyższej klasy. Po prostu nie ma takich uprawnień.
- 2 4
-
2021-11-30 01:00
Zgłasza do
Kierownika składu...ETC
- 3 1
-
2021-11-30 06:49
Serio? A w Locie stewardessa może przenieść pasażera do innej klasy. No popatrz co za subtelna różnica
A w PKP każą się otrzepać z insektów.
- 3 2
-
2021-11-30 14:13
Wiem to powiem
Konduktor nie ma takiej władzy i możliwości, wszystko co robi konduktor jest odbijane od góry bez odzewu, może zadzwonić do CWK czyli wsparcie klienta ale to jak rozmowa z niepełnosprawnymi intelektualnie, może napisać raport służbowy i odpisać usterki ale wagon z tymi usterkami będzie jeździł jeszcze długo, a jak pogada z kimś wyżej to usłyszy że się nie da bo stary wagon tak ma i będzie jeździł jeszcze długo i np. " drzwi chodzą ciężko i trzeba mocno otwierać" nic się nie da, ale Drużyna konduktorska odpowiedzialna za wszystko.
- 1 0
-
2021-11-29 17:48
A raki
- 0 0
-
2021-11-29 17:49
Mógł mieć puszkę muchozolu, czy też ziclon B i tym wypryskać.
- 5 2
-
2021-11-29 16:35
Pluskwy to nic nadzwyczajnego w pociagach.ciekawi mnie bardziej czy naprzykad szczury sie zdarzają??? (1)
- 16 34
-
2021-11-29 17:33
Szczury to ciągną wagony
- 9 2
-
2021-11-29 16:35
Czy pluskwy
miały maseczki, passporty kowidowe i mieściły się w limicie osób w wagonie?
- 39 30
-
2021-11-29 16:39
Czy zostala Pani pogryziona?
Czy tak czy nie niech Pani złoży reklamację.
- 31 3
-
2021-11-29 16:39
"Dobra" zmiana (2)
- 35 36
-
2021-11-29 16:48
Taki mamy klimat - nie jesteście lepsi.
- 11 12
-
2021-11-29 20:19
Tuskoruski trolu zapomniałes Nowaka i pania taki Klimat
- 4 2
-
2021-11-29 16:48
(2)
Pluskwy tyfus i wszy. W 1933 było to samo
- 42 5
-
2021-11-29 17:28
Czyli idzie wojna...ehhh
- 3 0
-
2021-11-29 19:39
aż do 1945
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.