- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (276 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Plusy i minusy nowego odcinka Trasy Słowackiego
Po otwarciu Trasy Słowackiego we Wrzeszczu szybciej dojeżdża się z górnego tarasu Gdańska m.in. do al. Grunwaldzkiej, ale ruch w przeciwną stronę jest mniej płynny, niż wcześniej.
Od chwili otwarcia estakady i wiaduktu kierowcy szybciej dojeżdżają do al. Grunwaldzkiej. Nie ma znaczenia, czy jadą od strony Zaspy, czy z Matarni - w każdym z tych kierunków podróż odbywa się płynniej. Dodatkowo jesienne prace zlecone przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni na skrzyżowaniu przy ETC , polegające na jego rozbudowie, zapobiegły korkom na al. Rzeczypospolitej i al. Legionów.
Otwarcie estakady spowodowało jednak spore korki przed rondem de La Salle. Duża liczba aut jadących z Wrzeszcza, które w godzinach popołudniowego szczytu usiłują tu skręcić w lewo, w ul. Potokową, czeka w zatorze sięgającym nawet kilkuset metrów. Wszystko przez źle ustawione światła, które nie są w stanie obsłużyć większego ruchu od strony al. Grunwaldzkiej.
Sytuacja wygląda identycznie jak dwa lata temu na skrzyżowaniu w Matarni , kiedy to zamknięto ul. Słowackiego od lotniska w kierunku Banina. Wtedy głównie mieszkańcy gminy Żukowo tłumnie zaczęli skręcać w ul. Budowlanych. Tak jak w tamtym przypadku, tak i teraz na skrzyżowaniu na Niedźwiedniku, inżynierowie ruchu potrzebują nieco czasu na wyregulowanie świateł do lewoskrętu. W ciągu tygodnia powinniśmy pojechać szybciej przez rondo de La Salle.
To tyle o kierowcach. Teraz problemy mieszkańców dzielnicy. Po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego kontrowersje wśród nich budzi wycofanie autobusów miejskich z tzw. starej ul. Słowackiego. Mieszkańcy, choćby z ul. Makuszyńskiego , zamiast 200-metrowego spaceru mają teraz do przystanku dobre 800 metrów, podczas których będą musieli pokonać (nieukończony jeszcze) tunel pod dwujezdniową Słowackiego.
Ale nawet, gdyby zachciano przywrócić autobusy na dawnej ul. Słowackiego, to miałyby one poważny problem z poruszaniem się po niej. Zjazd z ul. Chrzanowskiego od strony ul. Nowej Słowackiego jest wyjątkowo ciasny i mogłyby tam pojechać wyłącznie autobusy o długości do 10 metrów.
Cześć mieszkańców narzeka także na wykonanie ekranów akustycznych. Uważają oni, że materiał, z którego zostały wykonane wcale dźwięku nie pochłania, lecz go odbija. Sugerują, że powinny one przypominać ekrany przy lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego, po których może piąć się roślinność.
Podczas konsultacji społecznych prowadzonych jeszcze w 2009 roku, władze miasta i inwestor Trasy Słowackiego zapowiadali, że okna wyeksponowane na nową drogę zostaną wymienione na bardziej dźwiękoszczelne. Ta sprawa wciąż pozostaje niezałatwiona. Gdańskie Inwestycje Komunalne, które są inwestorem trasy tłumaczą, że potrzebne jest kolejne badanie i analiza hałasu w obrębie Trasy Słowackiego. Można żałować, że podobnej analizy nie przeprowadzono w sprawie ustawienia ekranów akustycznych, być może połowa z nich okazałaby się nieprzydatna.
Pretensje mogą mieć też rowerzyści podróżujący Trasą Słowackiego. Ok. 200 metrów za skrzyżowaniem ulic Nowej Słowackiego i Chrzanowskiego wykonano zjazd z jezdni w kierunku Niedźwiednika. Problem w tym, że kierowca zjeżdżający z jezdni może nie dostrzec w porę jadącego z pierwszeństwem rowerzysty. Widoczność kierowcom w tym miejscu znacząco ograniczają ekrany akustyczne, które należało wykonać z przezroczystego materiału.
Choć za nami huczne otwarcie estakady i wiaduktu, to budowa Trasy Słowackiego wcale się nie zakończyła. W wielu miejscach brakuje chodników i roślin, wciąż zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom.
Wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego były firmy OHL, Hydrobudowa, PBG i Aprivia. Za budowę zainkasowały 159 mln zł. Budowa drogi ruszyła w marcu 2011 r. i otrzymała dofinansowanie w wysokości 85 proc. z Unii Europejskiej.
Dzięki oddaniu do użytku nowej estakady i wiaduktu, trasę od ronda de La Salle do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej pokonuje się znacznie szybciej niż wcześniej.
Miejsca
Opinie (231) 5 zablokowanych
-
2012-12-19 22:29
czy autor zna znaki drogowe ? (2)
Zdjęcie w nagłówku, po prawej stronie: znak D-6 przejście dla pieszych. Może warto wybrać się na miejsce ?
- 20 3
-
2012-12-19 22:34
czy autor komentarza zna miejsce? (1)
czy tylko może sobie tak trolluje? problem polega na tym, że brakuje przejścia przed skrzyżowaniem i pieszy zamiast jednego przejścia musi zmarnować czas pokonując trzykrotnie światła!
- 3 9
-
2012-12-20 07:23
nic sie nie stanie..
..jak ruszy tyłek i przejdzie pare metrów wiecej. trzeba sie przyzwyczaić do nowej sytuacji.
- 7 0
-
2012-12-19 22:29
Jak zwykle miasto funduje z podatków gdańszczan drogę dla mieszkańców okolicznych miejscowości, a swoich ukoffanych obywateli spycha do tuneli, zmusza do czekania na dwufazowych przejściach i zabiera przejścia. Dziękuję!
- 22 10
-
2012-12-19 22:32
chcialbym poruszyc inny problem (3)
i uslyszec co o tym myslicie, czyli obsyfione blotem samochody po wyjechaniu z myjni i przejechaniu kilku doslownie kilometrow... skad sie bierze tyle blota i syfu na ulicach? Za granica tego nie ma...
- 37 1
-
2012-12-19 22:49
bo u nas woda brudniejsza
i bardziej brudzi niż myje, stąd też nasz naród to takie brudasy i śmierdziele (dowód: komunikacja miejska zwłaszcza latem)
- 7 2
-
2012-12-19 23:26
.. mieszkasz w metropolii adamowicza, członka PO (1)
.. a PO to gnój tak jak i PiS
- 6 3
-
2012-12-19 23:33
już chciałem ci dać minusa, bo PO to i siamto
ale bardzo dobrze napisałeś. Ja bym jeszcze proponował dopisać resztę co siedzi na wiejskiej
- 3 1
-
2012-12-19 22:35
podpis pod pierwszym zdjęciem
wprost genialny.
Na zdjęciu widać przejście dla pieszych ze światłami będące na wysokości dawnej ulicy Słowackiego, a podpis że go nie ma.- 23 2
-
2012-12-19 22:36
"pełgać"? ;)
Noo, jarząca się roślinność na ekranach akustycznych to byłoby dopiero coś! Chyba, że chodziło o zwykłe, nudne pełzanie.
Warto byłoby przeczytać artykuł przed zamieszczeniem go na stronie celem uniknięcia literówek. Jest ich kilka. Ehhh...- 7 0
-
2012-12-19 22:37
Przepraszam, ale na pierwszym zdjęciu widać światła dla pieszych
To, o co kaman?
- 11 3
-
2012-12-19 22:46
drobne uwagi
Wszystko super - podoba mi sie ale mam dwie drobne uwagi.
1. Zjazd w Chrzanowskiego - światła postawione za łukiem i na dodatek ekran zasłania - będą tam wypadki.
2. Jadąc od Galerii nie można było zrobić zjazd w starą Słowackiego na wysokości koszar jako jednokierunkowy zjazd w kierunku Oliwy?- 10 2
-
2012-12-19 22:53
Po raz kolejny niestety, ale w przypadku Pana Macieja Naakreta stara zasada:
"im wiecej piszesz, tym mniej masz do powiedzenia"
nabiera z dnia na dzien coraz wiekszego znaczenia..- 18 2
-
2012-12-19 22:54
Na ZASPIE same MINUSY!!! (4)
Obecnie Aleje Rzeczpospolitej i Jana Pawła II stały się głównym tranzytem z Nowej Słowackiego do Hallera, choć nie był taki planowany w przyjętym miejscowym planie zagospodarowania w roku 2004. No ale Rozstaje nie ma zarejestrowanej Rady Osiedla, a poprzez to ograniczone prawa obywatelskie i mieszkańcze, dlatego wytyczony w ww.Planie z 2004 r skrót, który miał biegnąc przez nieruchomości ul. Kopalnianej a także garaże i obok ETC - cichaczem zaklepała Wrzeszczańska Rada Dzielnicy. A przecież był zrobiony na tę okoliczność plan akustyczny dla byłego Hynka obok ETC.
A w nim uwzględniono przecież w nim sypialni-Zaspy a obecnie oprócz tranzytu znacznie wzroście natężenia ruchu komunikacyjnego, oddadzą nowe osiedla, które aktualnie się tam budują, choć za pewne przedstawiono zaniżone wyniki analiz ruchu robione pod zamawiających je deweloperów (w parku JP2INPRO, na b. pasie startowym, Avator ALLCON,czy planowanej Nowej Zaspy przez EuroStyl" a dojedzie tam tysiące samochodów). Już obecnie mieszkańcy Zaspy protestują przed skutkami akustycznymi i innymi dot.ochrony środowiska, które wskazują, że jest tam niemożliwe osiągnięcie dobrego standardu akustycznego i środowiskowego wymaganego przez ustawę dla podstawowej funkcji mieszkaniowej. Taki stan rzeczy skazuje mieszkających przy ul. Burzyńskiego - (na skrzyżowaniu) tam ludzi - na trwałe dysfunkcje zdrowotne i b.szkodliwe oddziaływanie.
Pan Redaktor na dodatek nie zaznaczył, że "decyzję lokalizacyjną tego nasilonego ruchu samochodowego" wydano, bez uzyskania odrębnych uwarunkowań środowiskowych, które przecież nas wszystkich obecnie dotyczą, i uzyskania w tym względzie odrębnej decyzji o zgodzie środowiskowej na realizację znacznego nasilenia ruchu, który tak naprawdę nigdy nie był planowany w tym miejscu i w tym ciągu komunikacyjnym. Będą więc kierowane zarzuty naruszenia prawa unijnego, miru domowego i mieszkaniowego, gdyż zagęszczenie inwestycji drogowej wiąże się z koniecznością uzyskana odrębnej decyzji jeszcze przed zmianą warunków jej eksploatacji - co m.in.wynika z ustawy z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku.- 12 14
-
2012-12-19 22:57
(3)
dzieki genialnemu ustawieniu świateł wszystko rano jedzie starą Kościuszki w kier Legionów i na samym skrzyżowaniu korek! nawet do skrętu w stronę Zaspy,
- 2 2
-
2012-12-19 23:29
to trzeba być wyjątkowym i nieodpowiedzialnym durniem, (2)
aby cały wielki ruch tranzytowy skierować w dzielnice sypialną jaką jest Zaspa. Jeszcze na coś takiego szkodliwego i głupiego UNIA daje pieniądze na dodatek w tak dużym procencie
- 7 5
-
2012-12-20 21:42
sami sobie strzelamy w kostkę (1)
Wewnątrz centrum budujemy autostradę poprzecinaną tunelami, kładkami, a co tam niech mieszkańcy przemieszczają się jak szczury a "nowobogaccy" kupili mieszkania na peryferiach bo było najtaniej muszą obecnie dojechać do swoich marketów.
Miasto nie jest tam gdzie da się dojechać samochodem tylko tam gdzie toczy się prawdziwe życie. To mechanizm który reguluje się poprzez procesy społeczne i urbanistyczne dłużej niż przez jedno pokolenie. Każda destrukcja jest łatwa a jej naprawienie trwa ogromnie długo i jest kosztowne.- 2 2
-
2012-12-23 12:23
w całym swiecie ruch wyprowadza się z miast i osiedli
widać Gdańsk ma nowy patent na niszczenie środowiska zamieszkania
- 0 0
-
2012-12-19 22:55
ciężarówki
zamknąć starą Kościuszki do Legionów dla pojazdów ciężarowych! po co wybudowano nową trase jak wszystko i tak jeździ pod oknami!
- 8 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.