• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plusy i minusy nowego odcinka Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
19 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Brak przejścia przez ul. Chrzanowskiego, na wysokości skrzyżowania ze starą ul. Słowackiego. Mieszkańcy chodzą tu jak chcą. Brak przejścia przez ul. Chrzanowskiego, na wysokości skrzyżowania ze starą ul. Słowackiego. Mieszkańcy chodzą tu jak chcą.

Po otwarciu Trasy Słowackiego we Wrzeszczu szybciej dojeżdża się z górnego tarasu Gdańska m.in. do al. Grunwaldzkiej, ale ruch w przeciwną stronę jest mniej płynny, niż wcześniej.



W ostatnią sobotę udostępniono kierowcom estakadę nad al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej i wiadukt nad torami kolejowymi tuż obok. To były ostatnie, dotąd zamknięte elementy wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Droga osiągnęła pełną przejezdność.

Od chwili otwarcia estakady i wiaduktu kierowcy szybciej dojeżdżają do al. Grunwaldzkiej. Nie ma znaczenia, czy jadą od strony Zaspy, czy z Matarni - w każdym z tych kierunków podróż odbywa się płynniej. Dodatkowo jesienne prace zlecone przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni na skrzyżowaniu przy ETC zobacz na mapie Gdańska, polegające na jego rozbudowie, zapobiegły korkom na al. Rzeczypospolitej i al. Legionów.

Otwarcie estakady spowodowało jednak spore korki przed rondem de La Sallezobacz na mapie Gdańska. Duża liczba aut jadących z Wrzeszcza, które w godzinach popołudniowego szczytu usiłują tu skręcić w lewo, w ul. Potokową, czeka w zatorze sięgającym nawet kilkuset metrów. Wszystko przez źle ustawione światła, które nie są w stanie obsłużyć większego ruchu od strony al. Grunwaldzkiej.

Sytuacja wygląda identycznie jak dwa lata temu na skrzyżowaniu w Matarni zobacz na mapie Gdańska, kiedy to zamknięto ul. Słowackiego od lotniska w kierunku Banina. Wtedy głównie mieszkańcy gminy Żukowo tłumnie zaczęli skręcać w ul. Budowlanych. Tak jak w tamtym przypadku, tak i teraz na skrzyżowaniu na Niedźwiedniku, inżynierowie ruchu potrzebują nieco czasu na wyregulowanie świateł do lewoskrętu. W ciągu tygodnia powinniśmy pojechać szybciej przez rondo de La Salle.

To tyle o kierowcach. Teraz problemy mieszkańców dzielnicy. Po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego kontrowersje wśród nich budzi wycofanie autobusów miejskich z tzw. starej ul. Słowackiego. Mieszkańcy, choćby z ul. Makuszyńskiego zobacz na mapie Gdańska, zamiast 200-metrowego spaceru mają teraz do przystanku dobre 800 metrów, podczas których będą musieli pokonać (nieukończony jeszcze) tunel pod dwujezdniową Słowackiego.

Ale nawet, gdyby zachciano przywrócić autobusy na dawnej ul. Słowackiego, to miałyby one poważny problem z poruszaniem się po niej. Zjazd z ul. Chrzanowskiego od strony ul. Nowej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest wyjątkowo ciasny i mogłyby tam pojechać wyłącznie autobusy o długości do 10 metrów.

Cześć mieszkańców narzeka także na wykonanie ekranów akustycznych. Uważają oni, że materiał, z którego zostały wykonane wcale dźwięku nie pochłania, lecz go odbija. Sugerują, że powinny one przypominać ekrany przy lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego, po których może piąć się roślinność.

Podczas konsultacji społecznych prowadzonych jeszcze w 2009 roku, władze miasta i inwestor Trasy Słowackiego zapowiadali, że okna wyeksponowane na nową drogę zostaną wymienione na bardziej dźwiękoszczelne. Ta sprawa wciąż pozostaje niezałatwiona. Gdańskie Inwestycje Komunalne, które są inwestorem trasy tłumaczą, że potrzebne jest kolejne badanie i analiza hałasu w obrębie Trasy Słowackiego. Można żałować, że podobnej analizy nie przeprowadzono w sprawie ustawienia ekranów akustycznych, być może połowa z nich okazałaby się nieprzydatna.

Jak oceniasz nową Trasę Słowackiego we Wrzeszczu?

Można zakładać, że niebawem mieszkańcy okolic starej ul. Słowackiego będą wnioskować o likwidację w ciągu tej ulicy sygnalizacji oraz wytyczenie większej liczby przejść dla pieszych. Szkoda, że nie zrobiono tego podczas budowy Trasy Słowackiego.

Pretensje mogą mieć też rowerzyści podróżujący Trasą Słowackiego. Ok. 200 metrów za skrzyżowaniem ulic Nowej Słowackiego i Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano zjazd z jezdni w kierunku Niedźwiednika. Problem w tym, że kierowca zjeżdżający z jezdni może nie dostrzec w porę jadącego z pierwszeństwem rowerzysty. Widoczność kierowcom w tym miejscu znacząco ograniczają ekrany akustyczne, które należało wykonać z przezroczystego materiału.

Choć za nami huczne otwarcie estakady i wiaduktu, to budowa Trasy Słowackiego wcale się nie zakończyła. W wielu miejscach brakuje chodników i roślin, wciąż zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom.

Wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego były firmy OHL, Hydrobudowa, PBG i Aprivia. Za budowę zainkasowały 159 mln zł. Budowa drogi ruszyła w marcu 2011 r. i otrzymała dofinansowanie w wysokości 85 proc. z Unii Europejskiej.

Dzięki oddaniu do użytku nowej estakady i wiaduktu, trasę od ronda de La Salle do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej pokonuje się znacznie szybciej niż wcześniej.

Miejsca

Opinie (231) 5 zablokowanych

  • jest dobrze. chcemy wiecej (8)

    • 218 28

    • a (6)

      Ekrany usunąć

      • 33 12

      • Usunąć, a pomysłodawców obciążyć kosztami (5)

        • 23 8

        • (1)

          Ekrany w Polsce to jeden wielki przekręt. Wystarczy się wybrać w trasę po kraju. Stoją tam gdzie nikt ich nie potrzebuje...

          Jest dobrze - to chyba klapki na oczach masz...
          Jedynie że w Gdańsku jest inaczej bo reszta kraju to bida z nędzą. Coraz więcej ludzi bez pracy.

          Dziękuję za medialny syf serwowany w telewizji przez PO PSL SLD i ruch pa...upa...

          • 14 24

          • Zapomniałeś o PiS.

            • 8 6

        • (2)

          zle ustawione swiatla, przez ktore tworza sie zatory.

          • 7 2

          • Nierownosci!!! Czy w pl nie potrafia budowac rowno???

            • 4 3

          • światła, przejścia - brak wyobraźni i pomyślunku

            sygnalizację świetlną na rondzie i wokół niego projektował chyba szympans, bo człowieka o taką bezmyślność nie wypada posądzać.
            Jeśli ktoś próbuje skręcić w lewo lub przejechać rondo w poprzek, to musi doliczyć ok 6 minut do czasu podróży.
            Ciekawostka też dla jadących od ul. Chrzanowskiego, gdzie JEST przejście dla pieszych - nawet z sygnalizacją świetlną (Panie Naskręt, zrobił Pan zdjecie i nawet Pan nie wie co na tym zdjeciu jest!. Otóż 2 minuty na czerwonym na Chrzanowskiego, dojazd do ronda i co? Zielona fala? Buhahaha! Kolejne 3 minuty na czerwonym, które zapala się, gdy 50m wcześniej samochody ruszają z zielonego.

            Wykonawca tak się rozpędził z wykańczaniem infrastruktury wkoło nowo wybudowanej drogi, że polikwidował dojścia do ulicy dla mieszkańców okolicznych budynków.

            No i czekam na potrącenie pieszego na zjeździe w stronę ul. Partyzantów. Oznaczenie tego przejścia i sygnalizacja świetlna na nim to żart. Niestety inaczej tego traktować nie można, jednie jako pijacki sen obszczymurka.

            • 16 2

    • a co z dojazdem do UM???

      • 4 0

  • (4)

    cud że skończyli , jest jak jest :)

    • 93 17

    • a ciapy lewopasowe dalej sa!

      • 11 3

    • (1)

      No naprawdę... Normalnie dziękuj im i klękaj, że z Twoich i Naszych podatków drogę wybudowali...

      No na prawdę tak ciężko jest wybudować drogę...

      • 7 5

      • ...czlowieku z mentalnoscia NIEWOLNIKA...

        ...zacznik troche wymagac a nie zachwycac sie OCHLAPAMI rzyconymi jak...jakosc Slowackikego to OCHLAP NIC WIECEJ!

        • 6 4

    • jutro koniec świata więc długo nie pojeździmy :D

      • 1 0

  • Polacy - mistrzowie świata w narzekaniu. (14)

    Zbudowali - źle
    Nie zbudowaliby - źle

    • 293 57

    • kiepski seks-źle
      brak seksu-źle

      Wolę aby seks był świetny a Ty?

      • 24 19

    • Trochę masz rację o narzekaniu ale ........ (3)

      kto sadzi drzewa na pasie rozdzielajacym ??? Za zapytałem robotników to powiedzieli że tak jest w projekcie i dla nich to też bez sensu heheh , chyba poto aby było więcej wypadków od liści na drodze, miasto miałao kontrakty na sprzątanie a my płacili większe zdrowotne na leczenie tych co na tych drzewach zostali. To jakies chore !!

      • 15 19

      • drzewa na pasoe rozdzielajacym nic nie przeszkadzają (1)

        to nie wąska szosa wysadzona drzewami po obu stronach

        • 8 8

        • System korzeniowy będzie niszczył drogę to raz, dwa to więcej liści na drodze.

          • 3 1

      • "... no ale tak była na planie ..."

        • 4 0

    • Naskręt

      powinieneś zamienić "Polacy" na "Naskręt" i wszystko by pasowało...

      • 8 6

    • (4)

      Sam jesteś mistrz w narzekaniu.

      Ziemia w Polsce - masowo wyprzedawana zagranicy...
      Firmy w Polsce - masowo wyprzedawane zagranicy...
      Polacy - robole europy, wytworzyli w ubiegłym roku dla innych krajów PKB wielkości 130 miliardów euro...

      Pobudka Polacy, kraj nam się sypie i rujnuje, a rząd was robi w h.ja...

      • 13 22

      • Pojedź z raz na dłużej za granicę (2)

        pomieszkaj ze trzy miesiące, wgryź się w temat, poczytaj prasę i fora internetowe. Taka jest cecha ludzka - nie polska, że ludzie narzekają. Zawsze chcą, żeby było lepiej lub dobrze. Taka natura ludzka.

        • 5 10

        • Masz minusa za sugestię, że źle napisał, czyli że napisał nieprawdę. Chociaż sam masz rację to jego 4 punkty są także prawdziwe i znacznie bardziej konieczne do wtłaczania tego Polakom!

          • 2 0

        • mieszkałem rok, wróciłem do Lolski i postanowiłem, że wracam za granice

          wniosek jest prosty: narzekanie to cecha wybitnie lolska. Zgodnie z przykładem jak mnie swędzi to ponarzekam, ale się nie podrapię.

          • 3 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • nie narzekaj na nas

      Widzę, że piszesz po polsku, ale może zdradzisz, kim naprawdę jesteś?

      • 3 3

    • znalazł się debil

      co narzeka że inni narzekają, gratulacje baranie

      • 4 3

    • co ty bredzisz to nie jest zbudowane skoro tunele są zamnkniete

      odczep sie od polaków i zajmij się swoimi rodakami.

      • 1 3

  • Olac pieszych!!! (8)

    Dla mnie moga nawet 10 km biegac do przejscia czy przystanku!!!

    • 81 188

    • Bo sam jezdzisz pewnie na wozku

      wiec faktycznie nie dziwi mnie twoja obojetnosc ;)

      • 17 8

    • (5)

      "zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom"
      Jako pieszy uważam, że o wiele łatwiej pokonać ulice schodami niż czekać w nieskończoność na zielone światło. Dlaczego więc piszą, że jest to niewygodne?

      • 32 22

      • (4)

        Dokładnie nie rozumiem tego krzyku o przejścia podziemne. Raz, że są bezpieczniejsze, dwa oszczędza się czas.

        • 16 16

        • (2)

          nie wiem, czy są aż takie bezpieczne

          Nie chodzi o ryzyko wypadku, ale o ryzyko napadu, kradzieży, czegokolwiek.

          Kierujący samochodem w mieście powinien - wzorem choćby Holandii - być odpowiedzialny za potrącenie praktycznie w każdej sytuacji. W mieście ruch samochodów powinien być płynny, ale nie szybki. Szybkiego ruchu w centrum miasta i tak się nie uda wprowadzić.

          • 13 4

          • tak dokładnie

            szczególnie jak pieszy mu ni z tego ni z owego wybiegnie w nieoznaczonym miejscu, wtedy oczywiście kierowca jest winien bo jechał 30km/h a mógł tylko 50.

            • 0 1

          • no właśnie...

            ruch ma być płynny - tunele (oraz kładki) dla pieszych to zapewniają, więc w czym problem?

            • 0 0

        • poczekaj jakieś pół roku.... zobaczysz jak są bezpieczne. Tak budowali 30 lat temu

          • 2 7

    • olac piezych

      jestes jednak DEBILEM DO POTEGI ENTEJ

      • 7 3

  • Wazne zeby te plusy nie przeslonily nam minusow

    takich jak ekrany w srodku miasta ku uciesze mieszkancow.

    • 138 5

  • na szczęście nie wszystko zostało spie...e :-)

    • 72 5

  • Mam wrażenie, że wszystko tu funkcjonuje bez ogólnego planu. (2)

    Trzba mieć wizję całości i ją konsekwentnie realizować, tak jak to robili Gdańszczanie do 1945r.

    Teraz to wszędzie jakieś łaty , plomby i kawałki tras.

    Proponuję pogonić lisickiego. Kotłowskiego także.

    • 71 26

    • Przecież plan jest..

      Trasa Słowackiego, wraz z Trasą Sucharskiego i szeregiem innych inwestycji to elementy planu tzw obwodnicy wewnętrznej, z lat 90-tych, i są realizowane..

      • 24 4

    • Bredzisz

      • 1 2

  • Zaraz ktos wymysli, zeby zasypac tunele... (7)

    Ciekawe kto?

    • 118 17

    • I rozebrać estakady!

      • 50 7

    • Może zgadnę.... (5)

      spróbuję odpowiedzieć, Ten, który nienawidzi, każdego, kto ma inne zdanie w merytorycznej dyskusji, blokując mac adres karty sieciowej, nie odpowiadający na e-maile

      • 24 7

      • (4)

        widze ze przedmowca tez zaliczyl bana od milosciwie nam panujacego p. redaktora "zasypmy tunele" Naskreta. a juz myslalem ze tylko ja jestem pietnowany za wyrazanie niepoprawnych politycznie opinii na temat rozbierania estakad. ban minie po flegaminie;)

        • 19 5

        • w tym artykule również jest psztyczek na tunele, (2)

          "(...) wciąż zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom."
          Panie Nastręt, JA lubię tunele gdyż:
          - nie muszę stać na żadnych światłach, zarówno pieszo, jak i samochodem,
          -nie boję się, że trafię na jakiegoś "pociągniętego" oszołoma pod wpływem.
          Dla mnie wystarczy argumentów, a jeśli dla Pana nie, to proponuje pospacerować po kilku fajnych przejściach (Hallera? Do Studzienki?)
          Prosimy o ostateczne zakończenie forsowania pomysłu, który tylko według Pana wizji estetycznych musi zostać wprowadzony. Estetyka jest TAŃSZA, MNIEJ WAŻNA,MNIEJ ISTOTNA od ludzkiego życia! Zrozum to człowieku!

          • 15 6

          • Cieszę się że są ludzie podzielający zdanie tak samo jak ja (1)

            Czytając ten artykuł odrazu odczułem kto może byc jego autorem gdyż wypowiedz Pana Naskręta dotycząca tuneli i tym samym przejśc dla pieszych jest wyrażnie napisana w taki sposób że na myśl przychodzi tylko jedna możliwośc...,a mianowicie zasypanie tuneli.Brakuje jeszcze żeby Pan Naskręt dopisał że nową estakade trzeba zbużyc argumentując że np.przeszkadza w wizji planu przestrzennego miasta lub tym podobnymi bzdurnymi słowami ale jakże "inteligentnymi".PANIE NASKRĘT.PROSZĘ PANA ABY PRZESTAŁ PAN SZKODZIC,GDYŻ PANA WIZJE SĄ DELIKATNIE MÓWIĄC STRONICZE.CZASAMI ODNOSZE WRAŻENIE ŻE NAWET NIEWIE PAN OCZYM PAN PISZE NP. UŻYWA PAN SŁOWA "TIR" OPISUJAC TYM SAMYM SAMOCHÓD CIĘŻAROWY...A TO UDOWADNIA ŻE NIEM PAN POJĘCIA O TRANSPORCIE DROGOWYM...POZDRAWIAM

            • 6 4

            • nie ma mowy

              o zburzeniu czy zasypaniu tuneli . Droga byla budowana w 85 % z dotacji UE . Jest zakaz przez 5 lat zmiany w inwestycji po jej zakończeniu. Tak więc, gdyby zburzyli tunele musieliby cała kasę zwracać do Brukseli. Poza tym nie wiem o co taki ciągły krzyk o te przejści apodziemne. Jest ich trzy, zaś przejść dla pieszych na nowej trasie jest w sześciu miejscach( Trawki, Srebrniki, nowe skrzyżowanei przy INPRO, Grunwaldzka , Kościuszki, ETC) Zachowana jest więc odpowiednia proporcja . Poza tym jest to trasa wylotowa do obwodnicy i lotniska. Przejscia podziemne więc usprawniają ruch kołowy i podwyższają jego bezpieczeństwo. Wiele osób wypowiadających się tutaj wieszczyo korek od strony etc i co i nic nawet w szczycie, mimo że są jeszcze dodoatkowe i długo trzymające światła przy Kilińskiego. Poza tym mogłiby puścić autobusy starą Słowackiego np. do CHrzanowskiego.

              • 7 3

        • haha

          też zaliczyłem bana od 'naskręt powiedz co ćpiesz rano' ;)

          • 3 4

  • Bezsensowne ograniczenie do 40 km/h i równie bezsensowny zakaz (6)

    wyprzedzania. Znaki te są przez wszystkich olewane.

    • 106 18

    • się postawi fotokasę i będzie golić

      • 36 1

    • (3)

      te znaki to jedyny pozytywny aspekt tej trasy (choć kretyński). Kompletnie olano mieszkańców Wrzeszcza, fundując nam mur dzielący okolice na pół by banda nowobogackich wsiunów którzy wola paręnaście metrów domu więcej niż mieszkanie w mieście, mogła szybciej dojechać do centrum. Trasę która dzieli okolice a jej przepustowość jest i tak identyczna jak normalnej alei 2x2 z przejściami naziemnymi i skrzyżowań bez wysp centralnych - bo i tak ilość samochodów mogących ją pokonać zależy od krzyżówki przy GB. A potem wielkie zdziwienie że ludzie nie chcą mieszkać w mieście bo hałas(od aut),smród(od aut) wszystko pozastawiane(od aut)....

      • 16 31

      • sam jesteś wsiun (2)

        Ja na Słowackiego widzę głównie pół Moreny/Migowa/Myśliwskiej oraz masę ludzi z nowych osiedli przy obwodnicy.

        Gdzie ty te masy chcesz we Wrzeszczu pomieścić?

        sp..alaj bucu z pępka świata

        • 14 9

        • skoro tu przyjeżdżasz, i oni przyjeżdżają, to jest to pępek świata (1)

          Już za 3 lata w pociągu PKM, a wcześniej w autobusie / rowerem.

          Wiem, że dla osoby, która całe życie żyła w kompleksie braku fajnego samochodu sytuacja, w której wreszcie ma 4 kółka jest pokusą nie do odparcia. Jednak miasto nie może się stać zbiorem autostrad.

          • 8 10

          • na wieś misiu

            Tam nie bedziesz miał dróg a cały gdańsk nie będzie musiał się do Ciebie dostosowywać i wyczytywać obelg.
            We wszystkich większych miastach jest ten plus że jego mieszkańscy mogą się poruszać wybranym przez siebie środkiem komunikacji. Drogi rowerowe też Ci przeszkadzają, bo nie możesz swobodnie przez chodnik przejść?

            • 3 6

    • Nikt nie przestrzega 40 km/h heheheh to jakiś babo pozostałości urzedniczej

      • 11 3

  • nieczynne tunele dla pieszych ? Zasypać i po kłopocie (3)

    • 109 10

    • (1)

      i rozebrac estakady!!!!!

      • 31 2

      • bombę zrzucić

        • 8 0

    • a może ciebie zasypać?

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane