Fakty i opinie

stat

Po 10 latach zniknie "tymczasowa" nawrotka przy Okopowej

Najnowszy artukuł na ten temat

Od poniedziałku zwężenie na ul. Wielkopolskiej w Gdańsku


Po 10 latach zniknie prowizoryczny przejazd po torowisku tramwajowym przy ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Betonowe płyty, po których od 2008 roku kierowcy zawracali w kierunku Trasy WZ znikną, bo drogowcy przywrócili lewoskręt na węźle Unii Europejskiej. Część kierowców pyta jednak, czy przejazd - podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk - nie powinien zostać zmodernizowany i pozostać na swoim miejscu.



Czy nawrotka przy Okopowej powinna pozostać na swoim miejscu?

tak, ale wymaga remontu 51%
trudno powiedzieć, bo korzysta z niej niewielu kierowców 8%
nie, przywrócenie lewoskrętu na węźle Unii Europejskiej sprawia, że nawrotka przestała być potrzebna 41%
zakończona Łącznie głosów: 2320
Betonowe płyty na torowisku w ciągu Okopowej miały być rozwiązaniem tymczasowym, wprowadzonym na czas remontu Podwala Przedmiejskiego. Drogowcy w obawie przed korkami i paraliżem centrum miasta zamknęli wówczas skręt z Okopowej w Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska i wykonali prowizoryczny lewoskręt na wysokości wyjazdu z ul. Bogusławskiego.

Jednocześnie zniknęła też wtedy możliwość przejazdu samochodom poruszającym się ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska na wprost (w poziomie "0"), przez Węzeł Unii Europejskiej.

Gdy remont się skończył, urzędnicy postanowili jednak pozostawić przejazd na kolejnych kilka lat, przynajmniej do czasu dobiegającej końca modernizacji układu drogowego wokół Forum Gdańsk. Kierowcy mogą już skręcić z Okopowej w lewo na Trasę WZ, wkrótce ma też zostać przywrócony przejazd na wprost w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Co dalej z betonowym przejazdem przy Bramie Wyżynnej?

- Urzędnicy obiecywali, że ten fragment jezdni zostanie wyremontowany wraz z budową Forum Gdańsk. Tymczasem budowa dobiega końca, a o remoncie ulicy nikt nie słyszał. W XXI wieku, w centrum jednego z największych polskich miast i stolicy województwa pomorskiego, kierowcy muszą poruszać się po dziurawych i zużytych betonowych płytach. Nasuwa się też pytanie, po co ten pas nadal istnieje? Skoro przejazd przez węzeł UE został otwarty, dalsze funkcjonowanie tego tworu nie jest niczym uzasadnione - twierdzi pan Wojciech, nasz czytelnik.

Według niego modernizacji wymaga też odcinek Wałów Jagiellońskich między Huciskiem a Okopową.

- Asfalt jest dziurawy, nierówny, na całej długości ulicy powstały wyrwy i koleiny. W grudniu drogowcy namalowali na niej nowe oznakowanie - na poszczególnych pasach pojawiły się numery dróg krajowych. Piktogramy przetrwały trochę ponad miesiąc - obecnie oznakowanie jest już wytarte i niewidoczne, do czego przyczyniła się też przebudowa zatoki przystankowej obok Forum Gdańsk. Drogowcy musieli zerwać część nawierzchni, dewastując przy tym nowe znaki poziomie. Można śmiało stwierdzić, że pieniądze wydane na malowanie oznakowania zostały wyrzucone w błoto - dodaje.
Jak ustaliliśmy, remontu przejazdu nie będzie.

- To było rozwiązanie tymczasowe, które po przywróceniu relacji na węźle Unii Europejskiej straciło rację bytu. Wkrótce przejazd zostanie zagrodzony i nawrotka z Okopowej zniknie - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (137) 7 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.