Fakty i opinie

Po 40 latach przerwy barka z kontenerami popłynie Wisłą

Najnowszy artukuł na ten temat

30 zabytkowych jachtów w Gdyni

Barka z kontenerami płynie z Gdańska do Warszawy

Żegluga śródlądowa powinna wrócić na Wisłę - uważają organizatorzy rejsu badawczego barką, który w środę wyruszy z Gdańska do Warszawy. Wyprawa jest wstępem do pomysłu, z którym nie chcą się zgodzić ekolodzy.



Wierzysz w odtworzenie żeglugi na Wiśle?

tak, to najtańszy i ekologiczny transport 51%
tak, ale to będzie wyłącznie okazjonalny przewóz towarów 15%
nie, ale ucieszył(a)bym się z żeglugi turystycznej 23%
nie, pomysł nie ma sensu 11%
zakończona Łącznie głosów: 1421
Żegluga śródlądowa na Wiśle funkcjonowała w latach 70. Główną przyczyną, dla której zrezygnowano z tego rodzaju transportu, były pogarszające się warunki żeglugowe.

- Przez lata zaniedbywana była infrastruktura na Wiśle, co doprowadziło do powstania płytkiego koryta, a wymycie ostróg rzecznych spowodowało poszerzenie rzeki. Nikt nie był zainteresowany odbudową tej infrastruktury. Do tego doszedł rozkwit transportu drogowego w latach 90., który skutecznie wypierał pomysły odtworzenia żeglugi - mówi prof. Zygmunt Babiński z Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Królowa polskich rzek - Wisła. Od XV wieku po lata 70 XX w. odbywał się tu regularny transport rzeczny.
Królowa polskich rzek - Wisła. Od XV wieku po lata 70 XX w. odbywał się tu regularny transport rzeczny. fot. Kacper Kowalski/KFP.PL
Warto pamiętać, że po Wiśle można bezpiecznie żeglować ok. 180 dni w roku - pozostały okres to letnia susza i zlodowacenie, gdy po prostu jest to niemożliwe. Eksperci twierdzą, że nakłady finansowe mogłyby wydłużyć ten okres do 250 dni. Stąd też pojawił się pomysł promowania tego typu transportu.

Porównanie środków transportu.
Porównanie środków transportu. graf. Trojmiasto.pl
W 9 dni z Gdańska do Warszawy - 450 km wodą

Województwo kujawsko-pomorskie i Miasto Bydgoszcz zorganizowały rejs, którym chcą pokazać, że nawet przy niekorzystnych warunkach nawigacyjnych możliwy jest ograniczony transport kontenerów w górę rzeki do centrum kraju.

- W portach Gdańska i Gdyni rosną przeładunki kontenerów przewożonych drogą morską i dalszy transport w głąb kraju, drogami i koleją, stanie się niewydolny - przekonuje Stanisław Wroński, pełnomocnik marszałka województwa kujawsko-pomorskiego ds. dróg wodnych.
W środę z Portu Gdańsk wyruszy w kierunku Warszawy ponad 70-metrowy zestaw rzeczny, złożony z pchacza oraz barki załadowanej 20 kontenerami o zanurzeniu 80 cm. W ciągu dziewięciu dni pokona 450-kilometrowy odcinek Wisły przez m.in. Tczew, Bydgoszcz, Włocławek. Powrót zajmie cztery dni, czyli tyle, ile realnie potrzeba na przebycie takiego odcinka.

- Rejs ma promować żeglugę śródlądową jako transport ekologiczny i najbardziej ekonomiczny, pokazać możliwość przemieszczania towarów drogą wodną z portów morskich w Gdańsku i Gdyni do centrum kraju - częściowo już teraz - w warunkach dużej degradacji szlaku żeglugowego. Rejs ma wspierać ideę powstania w regionie platformy multimodalnej - wylicza Wroński.
Wyprawa będzie miała także aspekt badawczy. Studenci Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz pracownicy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku zbiorą specjalistyczne dane, które wskażą zagrożenia dla prowadzenia żeglugi śródlądowej na tym odcinku Wisły. Będą też przydatne przy opracowywaniu studium wykonalności dla Wisły i studium lokalizacyjnego platformy multimodalnej w regionie.

Latem żegluga na Wiśle jest niemożliwa z uwagi na niski poziom wody. Zimą natomiast problemem jest zlodowacenie.
Latem żegluga na Wiśle jest niemożliwa z uwagi na niski poziom wody. Zimą natomiast problemem jest zlodowacenie. fot. Katarzyna Moritz/Trojmiasto.pl
Ekolodzy nie popierają transportu śródlądowego na Wiśle

Jednak dla ekologów idea przywracania ruchu barek na rzece Wiśle jest niezrozumiała.

- Przede wszystkim jest to podcinanie gałęzi, na której siedzimy. Ogromne pieniądze wydajemy z budżetu państwa i UE na rewitalizację linii kolejowych. Dając zielone światło żegludze śródlądowej, podcinamy kolei skrzydła - mówi Dominik Dobrowolski, ekolog i kajakarz.
Ponadto, dostosowując rzekę do ruchu śródlądowego i próbując betonować jej brzegi, rośnie ryzyko wystąpienia powodzi.

- Sądzę, że lepszym rozwiązaniem byłoby zadbanie o walory turystyczne nad Wisłą. Można by wtedy osiągnąć dużo lepszy wizerunek i większe zyski finansowe, niż z przepływu jednej czy dwóch barek dziennie - tłumaczy ekolog.
Porównanie środków transportu.
Porównanie środków transportu. graf. Trojmiasto.pl
Eksperci: ważne względy ekonomiczne

Zdaniem specjalistów żegluga śródlądowa jest jednym z najbardziej ekologicznych i ekonomicznych sposobów transportu towarów.

- Jedna barka z 72 kontenerami odprawiana codziennie z portu w Gdańsku oznaczałaby 15 tysięcy tirów mniej na drogach w ciągu roku. Niestety, zaniedbana i dziczejąca Wisła przestała dawać gwarancję stabilności warunków żeglugowych - mówi Piotr Dwojacki, który w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni naukowo zajmuje się zagadnieniami żeglugi śródlądowej.
Naukowcy przeliczają też koszt tonokilometra. Przewóz kontenera ciężarówką na odcinku 100 km kosztuje tyle samo, co transport tego samego kontenera barką na odcinku 375 km i 300 km koleją.

Jedna z dwóch barek na Wiśle, która została zacumowana w rejonie Kwidzyna z myślą o miejscu lęgowym rybitwy rzecznej. Jest to rekompensata za budowę mostu drogowego w Kwidzynie.
Jedna z dwóch barek na Wiśle, która została zacumowana w rejonie Kwidzyna z myślą o miejscu lęgowym rybitwy rzecznej. Jest to rekompensata za budowę mostu drogowego w Kwidzynie. fot. Katarzyna Moritz/Trojmiasto.pl

Opinie (272) 7 zablokowanych

  • Super ! Gdańsk na Wiśle zbudowany ! (7)

    Nareszcie !

    Wisła to niewykorzystany potencjał, Europa korzysta z Dróg wodnych w szerokim zakresie!

    Ponadto trzeba zadbać o zasoby wodne bo niebawem będzie u nas pustynia, grozi nam brak wody i to bardzo prędko... Podobna sprawa jest z wodami podziemnymi, głębinowymi...

    • 255 46

    • (1)

      Nasłuchasz się głupot nie sprawdzisz do tego jeszcze powielasz...

      • 11 19

      • wejdz na marinetraffic com i zobacz jaki jest ruch na rzekach u naszych zachodnich sąsiadów

        • 26 4

    • Akurat wody w tym roku jest bardzo duzo kolego :)

      • 7 3

    • Wody na Ziemi jest tyle samo, co w momencie jej powstania

      trzeba ją tylko umieć odzyskać

      • 3 2

    • dzięki PISowi wracamy do Europy

      nareszcie koniec kolonii

      • 0 3

    • Należy wrócić do dawnych technologii. Taka barka płynie wiele dni i potrzebuje obsługi marynarzy oraz przy przeładunku. Zwiększy się zatrudnienie i nikt nie będzie narzekał na bezrobocie. Podobnie parowozy - kiedyś w Polsce budowano doskonałe parowozy. Było zatrudnienie przy węglu, przy infrastrukturze no i sama obsługa parowozu to nie było tylko naciskanie guzików. Jakość stali z hut by się musiała poprawić (kotły) to przy okazji wzrósł by jej eksport. A na wsi - konie to takie miłe zwierzęta. Uzależnić dotacje unijne dla rolników od korzystania z naturalnej siły koni. Polska wstanie z kolan i nie będzie uzależniona od ruskiej ropy. Nie straszna też będzie broń jądrowa i jej impuls elektromagnetyczny.

      • 2 3

    • Pustynia = regulacja i betonowanie rzek

      Jeszcze więcej regulujmy i betonujmy rzeki to będziemy prawdziwą pustynią. Woda spływa nie mając możliwość nawadniać przylegających terenów.

      • 1 1

  • kiedyś Pan Tusk obiecał budowę zbiorników retencyjnych i regulację Wisły. (11)

    Szkoda, że nie było środków.

    • 40 71

    • a pisiorowy troll na stanowisku (1)

      nie potrafi wytzrymać

      • 10 30

      • Nasze Rządowe Pany wszystko wybudują!

        I drogi i lotnisko i milion samochodów elektrycznych i stocznie!
        Kraj rozkwitnie jak Grecja!

        • 21 8

    • (1)

      Wszyscy ci cyniczni gnoje wiele obiecuja.
      Nie ważne jakiej opcji
      Ale przy tym stopniu zidiocenia społeczeństwa trafiają na podatny grunt.
      Do tego napuścić jednych na drugich i można wszystko.

      • 29 3

      • Kiełbasa wyborcza

        Lud palaszuje ze smakiem.

        • 15 6

    • Bo nie było a weszli ci zamienili cenę 1 dolara z 3zł na 4zł i mają dużo tańszą siłę roboczą i jeszcze się durny naród cieszy...

      • 5 0

    • Ledwo do koryta starczało...

      Środki były ale starczyło tylko dla ówcześnie rządzących czyli PO.

      • 7 2

    • obiecywali i nic wiecej schetyna teraz terz tylko obiecuje 600 na kazde dziecko i wieksze merytury

      • 2 2

    • środki już w kieszeni Platfusów

      • 5 2

    • Jest coś czego Tusk nie obiecał?

      • 4 3

    • każdemu coś obiecał

      • 1 1

    • Chyba trzeba by powiedzieć wprost i dosadnie - szkoda, że po raz kolejny nie dotrzymał słowa.

      • 0 0

  • Rejs - to dobry tytuł przedsięwzięcia, a jaki znamienny (2)

    ciekawe czy na pokładzie znajdzie się miejsce dla KaOwca

    • 61 14

    • dla KaOwca - nie wiem, ale paru KODowców już się znalazło i drą japy

      • 5 11

    • spokojnie

      KaOwiec kiedyś dzisiaj PISowiec , już pisuary zacierają ręce bo bedzie możan paru Misiewiczów ustawić na stołkach

      • 6 3

  • Piekna sprawa! (8)

    Ren,Dunaj i wiele innych rzek w europie, służą jak wodne autostrady.
    Przewóz towarów, pasażerski kwitnie w najlepsze.
    Ale u nas musi byc po naszemu.
    Zniszczyc, pozwolić aby zaroslo zielskiem i zasypać śmieciami...

    • 165 30

    • (6)

      To jedź do Rajchu.
      Paska b5 w dizlu już pewnie masz.
      To nic, że oni zabili kilka milionów moich rodaków podczas wojny

      • 4 33

      • Nie mam paska w dizlu. (2)

        • 10 2

        • Mam dizel w pasku (1)

          • 9 2

          • A ja pasek z dizla.

            • 14 0

      • Sam volksdojczu jedź do rajchu, a nie wysyłaj tam myślących-w przeciwieństwie do ciebie-ludzi. (2)

        • 18 8

        • Weź tabletki i do spania dziennik na trwam już był. Dobranoc

          • 5 8

        • Wracaj do Radomia.

          • 1 2

    • Ren, Dunaj...

      Transport rzeczny rozwinął się tam w czasach gdy nie było alternatywy w postaci zelektryfikowanych, wszędzie docierających i szybkich kolei a główne ośrodki miejskie i przemysłowe skoncentrowane były wzdłuż żeglownych rzek.

      To są realia XIX-to wieczne a mamy wiek XXI.

      Dziś regulowanie Wisły byłoby niczym miś - wielka inwestycja bez uzasadnienia innego niż polityczne.

      • 9 7

  • Ostatnia nieuregulowana duża rzeka w srodkowo-zachodniej Europie (21)

    W Europie zachodniej zniszczono przyrodę i zalano rzeki betonem.
    Dlaczego mamy popełniać te same błędy?
    Ważny interes ekonomiczny? A co, zabrakło już miejsca na torach na kontenery?

    To jest bardzo, bardzo smutna i niepokojąca informacja.
    Ale,że obecne władze mają gdzieś ochronę przyrody - to nic nowego.

    • 88 174

    • 10/10

      Może coś się zmieni, oby szybko.

      • 10 18

    • (8)

      No tak, lepiej zabetonowac krajobraz i przeciąć lasy szarymi, betonowymi autostradami.

      • 22 22

      • (7)

        Autostrady już są.
        Tory już są.
        To może chrońmy to, co jeszcze zostało?
        Kontenery powinny jeździć po torach.
        No ale widać, ktoś musi zarobić na pracach ziemnych.

        • 31 24

        • (6)

          zgadza się, kontenery na tory, to rozwiązanie wydaje się najsensowniejsze - a barkami można spokojnie wozić np. towary / konstrukcje wielkogabarytowe, gdzie czas transportu nie jest najważniejszy

          • 20 2

          • Koszt jest najważnejszy (5)

            Jak chcesz mieć konkurencyjną gospodarkę i wysokie zazrobki kiedy najzwyczajniej w świecie palisz pieniądze żeby przewieźć rzeczy z punkt A do B? Wszystkie wysokowydajne gospodarki korzystają z transportu wodnego

            • 21 6

            • Rozsądek jest najważniejszy, a nie kasa (4)

              Nie jestem specem w temacie, ale wiem że czas to też pieniądz (a dolicz jeszcze czas na załadunek i rozładunek barki). Z drugiej strony, kilkadziesiąt kontenerów za jednym zamachem, zamiast 2 pociągów albo kilkudziesięciu TIRów - to może mieć sens.
              Jednak - jeśli Wisła miałaby się zamienić na wybetonowaną rynnę transportową, to taka opcja mi się zdecydowanie nie podoba.

              • 17 5

              • (3)

                Lepiej żeby zarosła i była coraz bardziej zamulona i płytka a przez to zwiększa się ryzyko powodziowe. Jeśli słyszę, że ekolodzy z czymś się nie zgadzają, to wiem, że jest to dobre. Wystarczy, że sypnie się im kasą i przestaną krzyczeć.

                • 12 10

              • (2)

                Nie trzeba być "zawodowym" ekologiem, by wiedzieć że Wisła od tysięcy lat płynęła (i jak mówisz - się zamulała), jakoś nadal płynie, i będzie płynęła przez kolejne dziesiątki pokoleń :)

                • 4 3

              • ale trzeba mieć nieco wiedzy historycznej (1)

                aby wiedzieć, że zmieniała też swoje koryto bo .. zamulała. Dzięki temu mamy m.in starorzecza, tereny zalewowe, powodzie ale i Żuławy

                • 5 1

              • OK, zgadzam się; wpływajmy na przyrodę, zawsze tak robiliśmy - ale nie demolujmy jej, bo prędzej czy później obróci się to przeciwko nam.

                • 4 1

    • wszelkiej maści tzw obrońcy przyrody (1)

      są finansowani przez Niemców lub Rosję, albo są tzw pożytecznymi idiotami
      którzy nie rozumieją że jeśli sami nie zadbamy o własny interes to tą samą usługę będziemy kupować od ww , tylko że za grubą kasę (jak np. w przypadku energii)

      • 39 19

      • taaa, akurat energię elektryczną od Niemiec importujemy o wiele tańszą niż z naszego narodowego węgla pomimo gigantycznych jawnych i ukrytych subwencji do górnictwa.

        ale trochę racji masz. tłamszenie rozwoju odnawialnych źródeł energii przez nasze rządy (obecny i poprzedni), opieranie transportu na drogach (samochody zachodnie, paliwo wschodnie), i kilka innych zjawisk uzależniających nas od technologii zachodnich a rosyjskich paliw może sprawiać takie wrażenie...

        • 7 0

    • Ekooszołomy nie są niemieckimi ani ruskimi agentami. Są po prostu beznadziejnie naiwni.
      Ale ich kierownictwo i przywódcy - owszem, tak. Ciągną kasę zza granicy, żeby polski przemysł, transport itp nie był konkurencyjny. Nie o przyrodę chodzi, ale o rynek i konkurencję.

      • 24 11

    • Ty taki jesteś czy tylko udajesz? (2)

      Brak transportu rzecznego to drogie towary dla polaków, duże wydatki na transport i części zamienne do Niemieckich ciężarówek oraz smog!!! który generują silniki diesla ciężarówek. Do tego transport rzeczny to nie betonowanie bo są inne technologie obecnie. Dla przyrody Wisły to także dobra sprawa bo marynarze z barek natychmiast będą donosić o zatruwaniu i zaśmiecaniu rzeki które obecnie ma miejsce.

      • 12 10

      • (1)

        Brak transportu rzecznego to drogie towary?? Posprawdzaj sobie ile kosztowałoby uregulowanie Wisły, a potem ciągłe pogłębianie dna, utrzymywanie infrastruktury, a potem porównaj z przepustowością szlaku. Ile takich barek można puścić dziennie?
        Żegluga śródlądowa była dobra w XIX w., nie teraz. Kto bedzie chciał przesyłać kontenery do/z bydgoszczy, kiedy dalej na południe się nie da z uwagi na zaporę we Włocławku? Bez silnych barier administracyjnych to nie wyjdzie, a ograniczenia regulacyjne oznaczają jedynie wzrost opłat. Także w ostatecznym rozrachunku przerzucanie towarów na Wisłe moze oznaczać jedynie wzrost kosztów + b. wysokie nakłady na regulację Wisły.

        • 6 2

        • we włocławku jest sluza :)

          to czemu na całym swiecie transport rzeczny sie opłaca a u nas nie? zastanów sie :)

          • 3 0

    • Disneyland

      Zamknij sie ty czubie

      • 0 4

    • pierwsza zdziczała a nie oststnia nieuregulowana. Do ksiazek nie do komputera...

      • 6 1

    • Ekolog-Ekonom

      Hahahaha, niezły żart ! czy wy tak serio z ta przyrodą?

      • 1 0

    • zabrakło

      linia kolejowa z Gdańska jest już zakorkowana - m.in, to utrudnia poruszanie się kolei szybkich prędkości

      • 0 1

    • Betonowe rzeki są tylko w Japonii

      Zalano rzeki betonem? Gdzie?
      Tak właśnie poznaje się ekologów, wciskają ludziom coś o czym sami nie mają pojęcia.
      Polecam poczytać, pozdrawiam

      • 2 0

  • (10)

    Skoro tirem się nie opłaca - to dlaczego wszystko nimi jeździ?

    • 54 29

    • Nie zawsze cena gra pierwszą rolę

      czasami np " Dostępność "

      • 14 2

    • (1)

      Bo szybciej. I jak podrobiny iphone z chin nie przyjedzie z portu w ciągu 48h to się ludzie denerwują. Bo podrobiny iphone z chin jest ważniejszy niż zatrucie środowiska i wypadki na drogach.

      • 23 7

      • Chyba w Polsce

        W Stanach czy w Niemczech pływa

        • 8 3

    • czas się liczy teraz wszystkim się śpieszy dlatego tiry wygrywaja nawet z koleja (2)

      a nie z takim wolnym transportem jak ten

      • 8 1

      • (1)

        Kolej z chin do Europy jest szybsza niż statek

        • 8 0

        • I za puchę płacisz 5 razy więcej

          • 4 0

    • Opłaca

      Benzyna drogi chłopcze Benzyna. Jak byś dalej nie wiedział to podpowiem BENZYNA.

      • 0 1

    • Bo wszędzie dojada

      • 3 0

    • hm...

      może dlatego, że nie ma innej możliwości przewozu? i nie można mówić o opłacalności jeśli istnieje prawie "monopol" gałęziowy

      • 3 0

    • Bo nie ma póki o możliwości płynąć rzekami. Oby ten stan rzeczy szybko się zmienił.

      • 2 0

  • (5)

    Pan Tusk i PO przez osiem lat "władzy" na POlską nie byli w stanie uruchomić szlaku wodnego na Wiśle.
    Czy z powodu niskich kosztów, co za tym idzie niskich dywidentów, by w POlsce żyło się lepiej tylko wybrańcom ?

    • 63 82

    • Był plan żeby to zrobić

      Ale PiSdło z powodu braku kasy

      • 7 7

    • (1)

      Nie powstalo bo nie ma to uzasadnienia ekonomicznego specjalisto za dychę . . Dzis to czas transportu odgrywa rolę dominującą w wyborze transportu, a nie bujna wyobraźnia rządzących. Transport na dunaju czy renie kwitnie bo jest to altwrnatywa, u nas drogi i kolej w pewnych odcinkach jest wyremontowana, wyrywkami, brakuje kompatybilnej sieci. Transport na wiśle to gra nie warta świeczki, miliardy euro w bloto yyy tj bagno. Chora ambicja władzy robiacej cos na pokaz. Znowu inwestycje bez rachunku elonomicznego jak przekop mierzeji wiślanej. Tempota i cynizm nie ma granic.

      • 15 10

      • sam " fachowcy" na forum

        jaka elokwencja, znajomość tematu...

        tylu fachowców to czemu " nie stać nas" na wiele inwestycji- przecież przy tylu znawców, wiedzy itd winniśmy być liderem UE

        • 5 0

    • "przez osiem ostatnich lat

      polcy i polacy ..."

      • 5 0

    • co to jest "dywidenta"?

      czyżby znajomość ortografii dorównywała wiedzy z innych dziedzin?

      • 0 0

  • 9 dni mam czekac az cos dopłynie ? (20)

    to chyba jakiś żart ;)

    • 40 99

    • A co ci za różnica czy kontener gaci z Aliexpress przyjedzie kilka dni szybciej czy później (13)

      • 26 6

      • Tylko czy warto betonować rzekę, niszcząc bezpowrotnie skarb, który może przyciągnąć turystów, (12)

        żeby koszt przesyłki sr*jfona spadł o 10%?

        • 18 26

        • (1)

          Jakie 10% debilu?

          • 11 9

          • chyba jakie spadł: tu mi kaktus wyrośnie jak koszt dostawy barką będzie tańszy od dostawy koleją

            • 4 2

        • jakie betonowac rzeke, zacznijmy od tego ze wisla jest 'zamulona' i potrzebuje poglebienia i oczyszczenia (4)

          • 15 3

          • Hehe, płynie od tysięcy lat i nagle potrzebuje pogłębienia? (3)

            A to ciekawostka! Lepiej wykorzystać w pełni transport kolejowy, który ma olbrzymie rezerwy przepustowości, a nie topić miliardy w regulowanie dzikiej rzeki.

            • 3 5

            • idiota (2)

              • 1 5

              • niezły argument...

                • 2 1

              • dokldnie. kij nie argument.

                skonczyly sie argumenty zaczely wyzwiska.

                • 1 0

        • nie 10% a 4x czyli 400% (1)

          w art porównanie kosztów transportu

          • 0 3

          • Wskaż, gdzie kolej jest 4x droższa tłuku jeden?

            • 2 0

        • Widziałeś kiedyś turystów nad wisłą?bo ja nie. (1)

          • 12 3

          • Jak widać, nie ruszasz się z domu...

            • 1 2

        • Jakich turystów o czym ty mówisz??

          • 0 1

    • Żartem jest twoje pojęcie o tym jak świat działa

      • 9 0

    • nie 9 dni ale ok 35 godzin (2)

      prędkość nurtu wisły to ok 2km/h barki na tak szerokiej rzece mogą płynąć bez problemu 8 węzłów względem wody co daje nam ok 13km/h pod prąd i 17km/h z prądem. Barki to nie tylko kontenery, ale i paliwa płynne np do rafinerii Płock.
      Wisła ma ogromny potencjał który się niestety marnuje. A dzikich rzek na kajaki mamy mnóstwo. Największa nieuregulowana rzeka w europie - to raczej nie powód do dumy.

      • 20 6

      • Czas dla statków pasażerskich Warszawa-Gdansk to było 48h z postojami po drodze

        • 1 1

      • Małe ale - żeby barka mogła płynąć w rzece musi być...woda

        A w Wiśle przez 10 miesięcy w roku - niskie stany - które w wielu miejscach oznaczają, że można tą "królową rzek" przejść w kaloszach...

        • 0 0

    • Ta żart

      Lepiej rozebrać konstrukcję na elementy przez 9 dni następnie ją wozić 1 dzień i składać kolejne 9 dni.
      O transporcie materiałów sypkich który niszczy drogi zapewne nie słyszałeś.

      • 4 2

    • A na Ciebie

      trzeba było czekać 9 mies. i co opłaciło się? Na takiego marudę tyle czasu!!!

      • 2 0

  • Wisła

    Jestem za !!!

    • 80 14

  • 9 dni to troche... (8)

    przegięcie - ile kontener idzie z chin ? 14 dni? a potrm jesze 9 na dotarcie do warszawy?... i to możliwe przez ąż 2/3 roku?

    niezły bubel

    • 41 78

    • *kontener z chin płynie ~30 dni (1)

      • 30 0

      • Dokładnie, 14 to miał koleją jechać.

        • 11 0

    • od 4 do 6 TYGODNI (2)

      pozatym ta droga nie transportuje sie zywnosci tylko np ciuchy czy elektronike. I nie detalicznie a hurtowo. Przedsiebiorcy zdecyduja czy wola zaplacic mniej ale poczekac czy szybciej ale drozej a nie ty wąsaczu. Nie znam sie a wypowiem sie. Jestes ekologiem?

      • 24 5

      • Nie, ministrem eksploatacji środowiska.
        Nadszyszkownik.

        • 7 1

      • masz cos do wąsaczy ??

        skrzywdził cię kiedyś taki ?

        • 2 2

    • To rejs badawczy, normalny czas takeigo rejsu z rozkładów statków z lat 40-tych to 48h

      • 4 1

    • Nie samo pływanie.

      Parowe pasażerskie bocznokołowce z z Gdańska do Warszawy płynęły 2,5 doby z kilkugodzinnymi postojami na zwiedzanie mijanych miast. Barka testowa nie płynie non-stop, ale zatrzymuje się na noce i testowy za i rozładunek. Chodzi nie tylko o sprawdzenie możliwości żeglugi na Wiśle ale i o przetestowanie infrastruktury.

      • 0 1

    • Doucz się,jakie 14 dni z Chin,wiesz gdzie leżą Chiny człowieku,właśnie dlatego na szczęście tacy jak Ty nie decydują o tak ważnych sprawach

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.