- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (160 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (103 opinie)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (176 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (88 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (447 opinii)
Po Gdańsku w wakacje jeździmy wolniej niż przed rokiem
Eksperci przekonują, że pomimo otwarcia tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą - latem jeździmy jeszcze wolniej niż przed rokiem, nie tylko w ścisłym centrum, ale też w pozostałych dzielnicach Gdańska. Warto jednak zaznaczyć, że wpływ na złą sytuację drogową ma m.in. budowa Forum Gdańsk.
Jest wolniej. Biorąc pod uwagę wyniki ostatnich pomiarów, nie jest to zaskakujące. Od miesięcy utrzymuje się sytuacja, w której prędkości rozwijane w poszczególnych aglomeracjach są coraz niższe. Z jednej strony jest to pozytywny trend pod względem bezpieczeństwa, jednak niezwykle frustrujący dla kierowców, którzy codziennie w miejskiej dżungli muszą zmagać się z korkami i innymi utrudnieniami na drodze.
45 km/h na terenie Gdańska
W najnowszym badaniu zmierzono średnie prędkości od początku czerwca do połowy lipca w 2015 i 2016 r. Chociaż w tym czasie większość osób wyjeżdża na wakacje, to sytuacja na drogach w miastach wcale się nie poprawia. Gdańsk w tym zestawieniu zajmuje czwarte miejsce ex aequo z Katowicami i Lublinem. Na obszarze w obrębie 10 km od centrum Gdańska jeździmy z prędkością 45 km/h.
W najnowszym rankingu niechlubna pierwsza pozycja najwolniejszego miasta przypada Warszawie. W stolicy w ciągu dnia w całym mieście średnia prędkość nie przekracza 41 km/h. Niewiele lepiej jest w Łodzi i Poznaniu - tam kierowcy jeżdżą ok. 42 km/h. Spośród wszystkich badanych miast, sytuacja wygląda najlepiej w Bydgoszczy, gdzie średnia prędkość wynosi 49 km/h.
3 km/h wolniej niż przed rokiem po Gdańsku
Niestety mimo otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą nie udało nam się poprawić wyniku sprzed roku za ten sam okres. Wtedy to kierowcy jeździli w obszarze 10 km ze średnią prędkością 48 km/h. Wynik jest bardzo zaskakujący, bowiem chociażby otwarto tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej nazywany tunelem pod Martwą Wisłą - który odkorkował m.in. Podwale Przedmiejskie, czy ul. Jana z Kolna do centrum.
Winę można próbować zrzucić na korki, które powstały w obrębie m.in. budowy Forum Gdańsk, gdzie kierowcy niejednokrotnie tracili nawet do pół godziny.
W ścisłym centrum Gdańska kierowcy jadą 35 km/h
Specjaliści z Korkowo.pl postanowili również zmierzyć średnie prędkości w centrach miast - tzn. w obszarze 2 km od centrum. Tutaj zmieniają się liderzy, a miastem z najwolniejszym śródmieściem okazuje się być Wrocław. W stolicy Śląska kierowcy jeżdżą z prędkością ok. 25 km/h w ciągu dnia.
Centrum Gdańska przejedziemy średnio z prędkością 35 km/h i jest to 2 km wolniej niż przed rokiem.
Najlepiej w tym rankingu wypadają Katowice - tam serce miasta wydaje się być najmniej zakorkowane, a samochody w ciągu dnia poruszają się ze średnią prędkością 41 km/h. W przeciwieństwie do pomiaru prędkości w całym mieście, żadne z badanych śródmieść nie osiągnęło lepszego rezultatu niż przed rokiem.
Opinie (398) 5 zablokowanych
-
2016-07-14 11:03
Korki
Polska to przecież piękny kraj. Zawsze jest tak, że wydaje się grube miliony na coś co później nie działa. Tak jest z tristarem. Niech ktoś się przejedzie kilka razy z Gdańska do Gdyni to zobaczy jak się trafia na czerwone światła. A przy okazji tunelu to z tego co pamiętam to miała być podniesiona prędkość z 50 km/h do 70 km/h a poza tunele w stronę obwodnicy południowej z 70 km/h do 100 km/h. To jest parodia z tymi prędkościami. Miało być szybkie i sprawne ominięcie miasta. Chciałbym aby aby na łamach trójmiasto.pl udzielono odpowiedzi na temat tej prędkości.
- 10 2
-
2016-07-14 11:04
Moja średnia to 26 km/h
- 5 0
-
2016-07-14 11:07
Jak nazywa się ten tunel????? (1)
- 6 3
-
2016-07-14 13:28
Tunel pod Martwą Wisłą (tymczasowo Gocłowskiego)
- 1 2
-
2016-07-14 11:09
proszę portal by zaczął pisać o naprawdę ważnych skutkach (1)
Piszecie Państwo o jakiejś "frustracji" kierowców, jakby to w ogóle było ważne. Prawdziwie ważnym skutkiem jest STRATA PIENIĘDZY na skalę ogólnopolską.
- 9 2
-
2016-07-14 14:52
strata pieniędzy wydawanych na co?
budowę tunelu pod Wisłą?
budowę przewymiarowanych elementów infrastruktury drogowej?
paliwo przepalane w korkach na ulicach, w tunelach, na estakadach i innych przewymiarowanych elementach infrastruktury budowanych dla "upłynnienia ruchu" i przecinających miasto na kawałki?- 0 1
-
2016-07-14 11:24
He
W Olsztynie to dopiero się jedzie.Na światłach można uciąć drzemkę i prędkość naprawdę turystyczna (doświadczenie z tego roku)
- 6 2
-
2016-07-14 11:37
zobaczymy za rok
jak centrum nie będzie rozkopane...:)
- 3 2
-
2016-07-14 11:37
Przyczyny: (7)
1. Przeladowanie swiatlami. Przykladowo - Alchemia, gdzie czasami zatrzymuje sie 30 samochodow zeby wpuscic... zero. Szczyt tepoty umyslowej. Da sie to rozwiazac robiac po prostu dla wyjezdzajacych prawoskret z rozbiegowka i zawracanie przed najblizszym skrzyzowaniem.
2. Skrzyzowania jednopoziomowe z duza iloscia pasow. Czyli dramat zasmrodzonego spalinami i zapylonego Wrzeszcza. Tu nie bede sie wyzywal na urbanistach, bo zastali ciasna zabudowe i magicznie domow nie przeniosa. Ale rozwiazaniem moga byc takie mini-tunele jak w Sopocie. Zeby ruch wzdluz Grunwaldzkiej nie byl tamowany przez kazda prostopadla uliczke.
3. Jakosc drog. Nie wiem, czy te wyroby drogopodobne, z polaciami asfaltu odklejajacego sie od bruku w ogole wymagaja jakiegokolwiek komentarza.
Z racji zawodu jezdzilem po roznych panstwach. I generalnie widze, ze plynny i szybki ruch to mniej frustracji, zmeczenia i zanieczyszczen. Typowy Gdanszczanin zanim dojedzie do pracy 10 km musi zatrzymac sie na 15 skrzyzowaniach, wytelepac sie na 8 progach zwalniajacych i stracic na podroz pol godziny. Zanim dojedzie to juz jest zmeczony i zirytowany.- 17 6
-
2016-07-14 11:44
Główną przyczyną jest ilość samochodów na głowę, której nie byłyby w stanie pobić chyba nawet Włochy. (5)
Jak długo własny samochód i używanie go do podjechania do sklepu 300m dalej jest w Polsce oznaką wysokiej pozycji społecznej, tak długo zżerać będziemy własny ogon.
Wiele państw zachodnich już się z tego amerykanizmu wyleczyła, ale Polska jest jak zwykle 50 lat z tyłu i koniecznie musi nauczyć (?) się na własnych błędach.- 9 6
-
2016-07-14 11:57
(1)
ironia? tabletki odstawione? odwracanie kota ogonem?
to wszystko już się przejadło.- 2 4
-
2016-07-14 14:53
nie kopiuj cudzych postów geniuszu
nie karmić trolla
- 0 0
-
2016-07-14 19:51
za mało transportu publicznego (2)
Jeśli standardem jest autobus co 30 min lub co godzinę to tak będzie. Ludzie się z chęcią przesiądą na autobusy (nie wszędzie jest tramwaj co 5 min jak na Chełm) jeśli będą co 7-10 minut. I to nie tak, że wypełnione po sufit mają jeździć, że się człowiek poci w ścisku. Dla naszych decydentów jest niepojęty kurs gdzie zajęte są miejsca siedzące a nikt nie stoi. Wg nich taki kurs jest do skasowania. Jeśli wyprawa do szewca podbić obcas w butach lub wizyta u dentysty ma trwać dwie i pól godziny transportem miejskim to ja dziękuję, bo nie zdążę ugotować obiadu i ogarnąć innych spraw.
- 4 0
-
2016-07-14 20:01
i bilet na każdy środek osobno, albo wysoka cena biletu wspólnego.
- 1 0
-
2016-07-21 16:53
yhm, ja bym wprowadził podatek od samochodu
i z pieniędzy dofinansował transport publiczny
- 0 0
-
2016-07-14 19:12
ludzie wolno dojeżdrząjący do skrzyżowań - tamujący lewo, prawo skręty - np. rondo de la sale.
ludzie nie ruszający jak pali się zielone, przyspieszający do prędkości limitowanej przez poowoli.- 0 0
-
2016-07-14 11:41
60% ankietowanych ma blachosmród przyklejony do zadka. (2)
w takiej sytuacji nawet 100 Tristarów i 100 nowych tuneli nie rozwiąże problemu korków.
- 5 7
-
2016-07-14 11:46
(1)
Można byłoby odpowiedzieć, że 100 % obcisłogacich ma siodełka przyklejone do tyłków. Problem jest tylko w tym, że nie wszystkie cudowne dzieci dwóch pedałów z siodełkami jeżdżą.
- 5 4
-
2016-07-14 14:54
dlaczego zmieniłeś podpis prowokatorku ?
- 0 0
-
2016-07-14 11:51
No cóż Tunel po Martwą Wisłą???
- 1 1
-
2016-07-14 12:01
A gdzie jest centrum Gdańska? (1)
- 2 0
-
2016-07-14 14:55
Gdańsk jest aglomeracją policentryczną
centrum geograficzne przesuwa się na północny zachód
Niedługo Wrzeszcz będzie centrum Gdańska- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.