• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po awarii SKM: ludzie przesiadali się na inną kolejkę... w polu

piw
10 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Pasażerowie SKM przesiadają się w polu z jednej do drugiej kolejki.


Czy po awarii pasażerom kazano przesiadać się w polu między stacjami z kolejki do kolejki? SKM twierdzi, że dyspozytor ruchu absolutnie nie wydał zgody na takie działanie, jednak film naszego czytelnika pokazuje, że zdarzenie miało miejsce.



Powinno się wypuszczać pasażerów z kolejki, która nie może dalej jechać, a stoi w polu?

Do zerwania sieci trakcyjnej doszło w środę po godz. 16. Przez kilka godzin między Gdynią i Sopotem kolejki jeździły tylko po jednym torze. Nasz czytelnik był w jednym z "uwięzionych" przez awarię pociągów, który stanął w połowie drogi między Redłowem a Orłowem. Wedle jego słów, pasażerom nakazano przesiąść się do innej kolejki, którą podstawiono na sprawnym torze. Wszystko udokumentował filmem.

- Kolejka jadąca w stronę Gdańska Głównego zatrzymała się, aby zabrać pasażerów, którzy utknęli w innym pociągu, również jadącym w stronę Gdańska Głównego, ale po torze ze sprawną trakcją - opowiada nasz czytelnik. - Ludzie z wózkami, osoby starsze, wszyscy byli zmuszeni do przesiadki. Oczywiście nie było przystanku.

Kiedy pytamy się o całe zajście przedstawicieli SKM, są bardzo zaskoczeni. Twierdzą, że nie pierwszy raz pojawiły się sygnały o pasażerach, którzy samowolnie otwierali drzwi stojącej kolejki i piechotą udawali się w kierunku najbliższego peronu. O podstawionej kolejce i przesiadce pasażerów jednak nie słyszeli.

- Na pewno na coś takiego nie wydał zgody dyspozytor ruchu. Nie mógł, bo kolejka powinna albo sama dojechać do najbliższego przystanku, albo też zostać tam zepchnięta. Dopiero na peronie powinno się wypuścić z niej pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. sprzedaży i marketingu.

Zaznacza, że SKM będzie wyjaśniać całą sprawę i o wszystko szczegółowo wypyta obsługę pociągu.
piw

Opinie (136) 7 zablokowanych

  • Brawo dla kręcącego film

    Nie oszukujmy się standardy skm do cen biletów dają sobie wiele do życzenia...filmik i wypowiedź władz skm świadczą tylko i wyłącznie, żeby wszystko po cichu i za wszelką cenę załatwić, żeby opinia publiczna się nie dowiedziała...Skm wielokrotnie łamią prawa pasażera m.in. ich "punktualnością", przeładowaniem itp...a przy tym zostają bezkarni...A pani z wózkiem trzeba było najpierw zapytać czy chce wsiąść do tej skm...bo gdzie ma się udać z tym wózkiem? Do przedziału dla osób z dużym bagażem? Bo nie wiem czy Pani by tam chciała być i brać udział w imprezie zakraplanej alkoholem i popalaniem papierosów...idealne miejsce dla matki z dzieckiem...ale oczywiście władze skm nie widzą problemu, więc może filmik trzeba przedstawić władzą skm? To co dzieje się w skm daje wiele do życzenia i jeżeli sami nie będziemy walczyć o swój komfort podróży to się nic nie zmieni...

    • 3 4

  • Pracuje w skm od 20lat

    i powiem, ze ten filmik to ewidentny fotomontasz!!

    • 3 4

  • Co,może mieli zostawić ludków samym sobie

    Chciała obsługa dobrze zrobić ludziom aby się nie nie parzyli w kolejce?Wieśniak dostał komórę i chciał śmieć zaistnieć.

    • 2 2

  • Mój tytuł pod filmem: "Kolej metropolitalna już jeździ tylko we Wrzeszczu wsiada się z nasypu"

    .... na filmie turyści spieszą na samoloty 'Odloty Letnie Tanio', oraz do IKEA po nowy katalog 2013;) Peron kolei będzie wkrótce gotowy, już ogłoszono przetarg na przetarg na ekspertyzę projektową;)

    • 3 1

  • brak organizacji w SKM (1)

    Po raz kolejny widać bałagan i brak organizacji w SKM. W przypadku awarii wystarczyło cofnąć zatrzymany skład do poprzedniej stacji (Redłowo) i zorganizować przesiadkę "normalnie". I dlaczego nie puszczono skłądów po torach dalekobieżnych? W czasie awarii oczekiwałem na Politechnice. Przez megafon podawano komunikat, że kolejki kursują nieregularnie, ale żadnej informacji o przewidywanym czasie odjazdu najbliższej. Po co nam systemy informacyjne i wielkie monitory, jak i tak o niczym nie informują. Kolejne pieniądze publiczne wyrzucone w błoto...

    Może jednak jakaś akcja obywatelska, sugerująca zmianę kierownictwa SKM?

    • 0 2

    • Cofnąć zwłaszcza bez napięcia w sieci trakcyjnej. Polecam podręczniki z fizyki przestudiować

      • 2 0

  • Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. sprzedaży i marketingu. (1)

    Jak zwykle nic nie wie i klei głupa.

    • 6 1

    • On wie jak przetargi organizować dla kolegów

      • 0 0

  • normalnie jakby się Urbana słuchało...

    "powinna albo sama dojechać do najbliższego przystanku, albo też zostać tam zepchnięta."
    "Sama dojechać" ? na zerwanej trakcji? SKM nie ma pojazdów hybrydowych ;p

    "Zepchnięta?" Skoro trakcja zerwana, to pchać mogłaby tylko spalinówka. SKM ma taką na stanie? A może przybiegłaby tona pracowników SKM by popchać ? ;) Bo zanim SKM by dogadało się z innym przewożnikiem na udostępnienie lokomotywy spalinowej a z PLK ustaliła trasę jej dojazdu, to minęło by duuużo czasu.
    Nie wiem w czym jest problem skoro aby przesiąść się z jednego składu do drugiego nie trzeba było chodzić po wolnym torze - bezpieczeństwo w ruchu zachowane.

    • 7 1

  • tak i zrobcie skm na tygodniu z sopotu do gda i gdyni tam od 24 do 3 w nocy nic nie ma!!!

    • 1 0

  • Głuszek - to jest dopieru superspecjalista od marketingu

    Jego wypowiedzi są niesamowite. Zawsze wie co powiedzieć

    • 1 0

  • Zabieranie pasażerów w polu na przystanku służbowym (1)

    W dniu awarii pociąg Sprinter jadący z Gdyni w kierunku Wejherowa (odjazd z Gdyni 17:58) jadąc po torze dalekobieżnym zatrzymał się w okolicy przystanku elektrowozownia. Między torem SKM a dalekobieżnym stało około 10 mężczyzn w ubraniach i ekwipunkiem SKM (torby, koszule, krawaty). Panowie weszli do pociągu w bardzo głośnym i wesołym nastroju.

    To jednak nie wszystko: dwóch z nich pokazywało pasażerom przez pierwsze drzwi pociągu, aby otworzyli drzwi ręcznie i ich wpuścili. Oczywiście żaden z pasażerów tego nie zrobił.

    Ku zdziwieniu pasażerów po chwili z ich przedziału (służbowego) paskudnie zaczęło śmierdzieć dymem z papierosów.

    • 5 4

    • zgłaszaj takie sytuacje na skm@skm.pkp.pl

      ja dwa razy zglaszalam palenie w sluzbówce w mojej powrotnej kolejce, dostałam maile zwrotne, juz nie palą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane