• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co progi zwalniające, które są omijane?

Sebastian
13 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
- Progami zwalniającymi na Chwarznieńskiej kierowcy rzadko się przejmują - twierdzi pan Sebastian. - Progami zwalniającymi na Chwarznieńskiej kierowcy rzadko się przejmują - twierdzi pan Sebastian.

- Po co zostały zamontowane progi zwalniające na ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, skoro i tak są notorycznie omijane? - pyta pan Sebastian, dodając, że przez zachowania kierowców, jest tam niebezpieczniej niż do tej pory.



Co sądzisz o progach zwalniających?

Nieco ponad rok temu opublikowaliśmy artykuł, w którym czytelnik skrytykował zamontowane progi zwalniające na ul. Wielkokackiej na Witominie. Nie chodziło o zasadność inwestycji, ale jej wykonanie.

Czytaj: Progi zwalniające czy ich atrapa?

Progi były tak zamontowane, że większość kierowców przez kilka miesięcy je omijała. Proceder ukrócił montaż dodatkowych elementów na jezdni uniemożliwiających objeżdżanie.

O podobnym problemie napisał do nas pan Sebastian. Tym razem chodzi o progi zwalniające zamontowane w sierpniu na ul. Chwarznieńskiej przy skrzyżowaniu z ul. Amona. Podobnie jak na Witominie, tak i tu wielu kierowców nie chce zwalniać, omija przeszkody i powoduje zagrożenie.

Oto jego spostrzeżenia:

W okolicy skrzyżowania ulicy Chwarznieńskiej z ulicą Amona w dzielnicy Chwarzno zamontowano przed rozpoczęciem roku szkolnego 2017/18 wyspowe progi zwalniające. W tym miejscu jest przejście dla pieszych, a przez jezdnię przechodzi ścieżka rowerowa. Progi zostały zamontowane oczywiście po to, aby poprawić bezpieczeństwo. Ze względu na bardzo duże natężenie ruchu i znajdujący się w okolicy Zespół Szkół nr 15 jest to droga dzieci do i ze szkoły.

Przed montażem progów przejście na drugą stronę ulicy czy przejechanie rowerem nie należało do rzeczy prostych, a już zwłaszcza dla dzieci. Niejednokrotnie oczekiwanie na możliwość przekroczenia jezdni trwało kilka minut. Kierowcy w tym miejscu znacznie przekraczali prędkość i tylko ci - w pewnym sensie - bardziej kulturalni ustępowali.

  • Na zdjęciach przykłady omijania progów przez kierowców zarejestrowane przez naszego czytelnika.
  • Na zdjęciach przykłady omijania progów przez kierowców zarejestrowane przez naszego czytelnika.
  • Na zdjęciach przykłady omijania progów przez kierowców zarejestrowane przez naszego czytelnika.
Najgorsza sytuacja była na pasie od Witomina, gdzie poza pasem na wprost jest także prawoskręt. Tu niestety - jak to często bywa - kierowca na prawoskręcie się zatrzymywał, ustępując pieszym czy rowerzystom, ale ten jadący na wprost nie. Na szczęście nikt nie zginął, ale wielokrotnie niewiele brakowało do tragedii.

Pora dnia? Bez znaczenia

W sumie zamontowano cztery progi na pasach na wprost oraz na prawo- i lewoskręcie w ulicę Amona. Niestety w kwestii bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów niewiele się zmieniło. Jedynie część kierowców przed progami zwalnia. Ci w większych samochodach mogą spokojnie przejechać, nie zmniejszając nawet prędkości. Największym problemem jest to, że znaczna liczba kierowców przejeżdża pomiędzy progami, stwarzając w ten sposób bardzo duże zagrożenie dla innych kierowców - głównie tych skręcających w ulicę Amona.

Nie ma tu znaczenia pora dnia czy natężenie ruchu. W godzinach szczytu, kiedy w tym miejscu jest korek, samochody poruszają się z prędkością max 10 km/h czy w ciągu dnia lub w nocy, kiedy natężenie ruchu jest mniejsze, zawsze taka sama sytuacja - środkiem pomiędzy progami.

Sam często skręcam w ulicę Amona i co najmniej kilka razy w tygodniu taki delikwent stwierdza, że przejedzie środkiem wjeżdżając przed samą maskę. W większości jakakolwiek reakcja jadącego prawidłowo kończy się agresją ze strony kierowcy, który przecież łamie przepisy ruchu drogowego. Tyle, że jest przekonany, że nic złego nie robi.

Wcześniej było bezpieczniej

Miało być bezpieczniej, ale czy faktycznie tak jest? W mojej ocenie niestety jest gorzej, gdyż poza dalszym nieustępowaniem pieszym i rowerzystom kierowcy stwarzają dodatkowo jeszcze więcej niebezpiecznych sytuacji sobie nawzajem.

Wystarczyłoby wykonać takie progi tak, aby nie było możliwości przejechania pomiędzy nimi. Może w tym miejscu powinny być światła, a może powinna dyżurować tu osoba pomagająca przejść dzieciom przez ulicę. W ostateczności co jakiś czas powinien tu stanąć patrol drogówki, aby zdyscyplinować kierowców.

Idealnie byłoby, gdyby kierowcy zaczęli stosować się do przepisów ruchu drogowego i zachowywać się na drodze kulturalnie, patrząc, co się wokół dzieje. Obecnie dominuje zasada, w której górę bierze egoizm. Tyle tylko, że może on doprowadzić do tragedii, chyba że wcześniej zareaguje ktoś z zewnątrz.

Jeszcze kilka miesięcy temu kierowcy mogli wymijać także progi zamontowane na Witominie

Sebastian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (276) 10 zablokowanych

  • Progi są montowane zbyt blisko przejść (3)

    Kierujący skupia się w sposób naturalny na przeszkodzie a nie na tym co jest za nią czyli przejściem. Rozwiązaniem jest próg wykonany w taki sposób jak na Abrahama przy UG. A jeżeli dla kogoś to za drogo to czerokie czarne progi z gumy 10m przed przejściem a nie 30 cm od niego. Chodzi przecież o bezpieczeństwo a nie o idę...

    • 26 0

    • Odleglość progów od przejścia regulują przepisy.

      W Gdańsku większość progów nie spełnia tychże przepisów. Czyżby państwo nadal było teoretyczne?

      • 10 1

    • (1)

      Gdzie jest UG na ul. Abrahama?

      • 1 2

      • Obok Domu Dziecka

        • 1 0

  • Na Myśliwskiej na odcinku od Kartuskiej to samo (1)

    Wszyscy jeżdżą po ścieżce rowerowej a zdiz nie naprawia od lat wyłamanych słupków

    • 11 3

    • Naprawili jeden słupek po roku czasu :) Jeszcze sześć lat i zrobią pozostałe....

      • 5 0

  • mhmm

    Progi progami... w niektórych miejscach jest tak tragiczna droga, że progi nie potrzebne.

    • 26 0

  • Lewactwo wkracza już na drogi (3)

    na drodze ma być tak pedałowo-rowerowo z kontrapasami. Zamiast bezpiecznych przejść podziemnych i naziemnych mają być wszędzie pasy i progi.. dużo progów. Pieszy musi siać terror i strach jeszcze zanim pomyśli, że zachciało mu się wejść na jezdnię.
    Koniec strachu pieszych, że mogą zginąć. Pora odwrócić role.

    • 30 18

    • Terror pieszych? Co ty chłopie ćpasz?

      • 14 9

    • widze biedak umyslowy

      zapewne "rzolniesz wyklety", w dres zaklety, sadzac po prymitywnym slownictwie.

      • 10 8

    • walka klas musi byc

      • 1 0

  • Progi zwłaszcza te tandetne to tylko zarobek dla firmy wujka zleceniodawcy.

    • 19 1

  • Odpowiadam na pytanie (3)

    Progi zwalniające są po to żeby karetka nie dojechała na czas do potrzebującego a jak już będzie w karetce to progi wymasują złamany kręgosłup i wytrzęsą resztkę życia.

    • 45 10

    • debil z ciebie takie progi to karetki biorą miedzy koła i nawet nie poczuje nikt w środku (1)

      • 0 14

      • Chyba nigdy nie przejeżdżałeś (aś) przez progi. Zawsze się czuje

        • 6 1

    • A moze po to zeby nie musiala jezdzic do polamanych?

      • 1 1

  • Masc na bol ..... polecam

    • 5 5

  • Powtarzam. Większość progów jest nielegalna bo (5)

    niezgodna z prawem.
    Poniżej krótki wyciąg z obowiązujących w tym zakresie przepisów czyli
    "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach"

    Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
    – 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg,
    – 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi,
    gdy wewnętrzny promień łuku jest mniejszy od 50 m,
    – 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy
    spadek ten przekracza 10%,
    – 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów
    z przejściami dla pieszych),
    – 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m
    przed i za przejazdem tramwajowym, licząc od skrajnej
    szyny toru na przejeździe,
    – 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji
    nośnej.

    • 45 5

    • Ciekawe za co minus? (3)

      Za to, że potępiam patologię?

      • 8 1

      • Bla, bla, bla....Tylko ci co sami nie przestrzegają prawa (2)

        sami wycierają sobie gębę prawem. Jesteś kierowcą to masz mieć oczy dokoła głowy. Jazda samochodem to najpierw odpowiedzialność a dopiero potem przyjemność.

        • 3 10

        • A skąd wiesz, że nie przestrzegam tego prawa na ulicy?

          Od 2000r mam prawo jazdy i ani jednego mandatu czy punktu. Poza tym stawianie progów niezgodnie z przepisami jest łamaniem prawa przez osoby mające egzekwować jego przestrzeganie. Sami łamią, a innych chcieliby karać. Sankcjonujesz w ten sposób państwo teoretyczne. Może w końcu policja zainteresowałaby się problemem źle umieszczonych progów.

          • 8 1

        • No tak oczywiście, bo pieszego albo rowerzysty już przepisy nie obowiązują ŻADNE i nie ma żadnych obowiązków, tylko same przywileje...KPINA!

          • 6 1

    • Leszcznowa Jasień

      Próg na zakręcie z dodatkową wysepka zryta przez samochody miska olejowa. Po pół roku oznaczono drogę strefa 30.

      • 2 0

  • Kraj zakazów,nakazów oraz pasożytnictwa...

    500+..

    • 29 6

  • Dla autobusow i ciężarówek progi wyspowe nie istnieją (6)

    progi wyspowe powinny zostac zastąpione progami przez całą szerokość jezdni nie tylko ze względu na kierowców osobówek, którzy nagminnie je omijają. Dla ciężarówek czy autobusów, o większym rozstawie kół niż w osobówkach, próg nie stanowi żadnej przeszkody bo mieści się pomiędzy kołami.

    • 18 6

    • (2)

      O to w tym chodzi, żeby autobus i np wóz strażacki nie musiał hamować

      • 4 6

      • Tak o to chodzi, żeby na ograniczeniu do 30km/h autobus lub ciężarówka mogła jechać 50-60? (1)

        Niestety to jest codzienność na takich drogach...

        • 6 4

        • Tam nie ma ograniczenia 30km/h

          • 0 0

    • Na drogach gdzie jeżdżą m.in. autobusy (2)

      nie wolno stawiać progów zwalniających innych niż wyspowe.

      • 2 1

      • (1)

        w jakim ty mieście żyjesz. Przyjedź na Niedźwiednik, na główną ulicę osiedla.

        • 1 0

        • Progi tylko dla osobówek , ciężarówki i autobusy nie zwalniają.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane