- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (410 opinii)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (77 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (244 opinie)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (92 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (166 opinii)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (297 opinii)
Po co sprawdzać trzeźwość rano?
- Czy kontrole trzeźwości rano mają sens? Nie lepiej takie akcje robić w weekend wieczorem i w nocy, a nie w dni powszednie rano? - pyta nasz czytelnik, pan Mateusz, po kolejnej akcji "Trzeźwy poranek". Oto jego argumenty.
I często kończy się to porannymi korkami, w których stoją ci, którzy spieszą się do pracy.
Zazwyczaj uda się zrobić tysiące testów i złapać jednego, w porywach dwóch "wczorajszych", którzy za późno skończyli imprezować i mają jeszcze w wydychanym powietrzu 0,3 promila alkoholu.
Zawsze mnie zastanawia sens takich akcji. Czy chodzi jedynie o statystyki czy policja może pochwalić się sukcesami podczas tych kontroli, tylko nie dzieli się nimi z opinią publiczną z sobie znanych powodów? Bo kiedy o tym czytam, to albo nie złapano nikogo, albo naprawdę jakieś pojedyncze przypadki.
Policjanci powinni sprawdzać trzeźwość wieczorem
Nie trzeba być zresztą Sherlockiem Holmesem, by wiedzieć, że najwięcej pijanych kierowców na drogach można złapać w weekend, kiedy najwięcej osób imprezuje. Tylko z niewiadomych przyczyn niemal zawsze słyszymy o akcji "Trzeźwy poranek", a nie o akcji "Trzeźwa noc z soboty na niedzielę". A przecież chyba dla wszystkich jest jasne, że wtedy jest największa szansa na zatrzymanie nietrzeźwego kierowcy albo wręcz takiego po narkotykach, który stwarza realne zagrożenie na drodze.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (364) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-07 18:40
Opinia wyróżniona
cała prawda o "pladze pijanych kierowców" w tym kraju (48)
Tak naprawdę jazda na bani, w sytuacji kiedy delikwent wstaje od stołu i wsiada do auta jest zjawiskiem zdecydowanie marginalnym, natomiast jeżeli każdy taki drastyczny przypadek, w którym do tego dochodzi do wypadku, media odpowiednio nagłośnią i podleją statystyką, która ma tyle wspólnego z rzeczywistością, co inne statystyki o tym, że 95%
Tak naprawdę jazda na bani, w sytuacji kiedy delikwent wstaje od stołu i wsiada do auta jest zjawiskiem zdecydowanie marginalnym, natomiast jeżeli każdy taki drastyczny przypadek, w którym do tego dochodzi do wypadku, media odpowiednio nagłośnią i podleją statystyką, która ma tyle wspólnego z rzeczywistością, co inne statystyki o tym, że 95% obywateli tego kraju to są katolicy, to można odnieść rzeczywiście wrażenie, że jazda po pijaku jest tutaj powszechna i oczywista.
Otóż nie - poza jednostkowymi przypadkami jazdy po spożyciu, które w większości są popełniane przez nałogowych alkoholików, którym jest wszystko jedno, czy mają prawko, czy nie, czy mają sądowy zakaz, czy nie - i tak za kółko wsiądą, to znakomita większość złapanych to są właśnie kacowicze - z 0.3, 0.4, czasami 0.5 promila (gdzie w cywilizowanych krajach można legalnie jeździć) - ludzie, którzy mają taką samą sprawność jak człowiek z katarem, albo grypą, ewentualnie po lekach.
Niestety taka jest tutaj władza - łatwiej stanąć o 6 rano z AlcoBlow i trałować "przestępców" nabijając statystyki niż wyłapywać naprawdę ryzykowne zachowania (większość wypadków drogowych powodują jednak ludzie trzeźwi), łatwiej czesać małolatów z blantami na rynku, niż rozpracowywać grupę przestępczą. Sztuka jest sztuka, statystyka najważniejsza. Szkoda tylko, że przez te statystyki władza przykręca ludziom śrubę, bo przecież cały kraj chleje i jeździ autem.- 589 101
-
2023-01-10 07:18
Jak mam kaca nie jadę
Więc przestań opowiadać bzdury, ktoś kto rano ma rano 0,3 promila w dzień powszedni musiał pić sporo dzień wcześniej, w cywilizowanych krajach ludzie mają 0,2 po spożyciu czyli wino do obiadu. My jesteśmy krajem pijaków, pijemy na potęgę zaczynając od piwa które jest reklamowane wszędzie nawet kobiety mają swoją wersję owocowych piw, poprzez
Więc przestań opowiadać bzdury, ktoś kto rano ma rano 0,3 promila w dzień powszedni musiał pić sporo dzień wcześniej, w cywilizowanych krajach ludzie mają 0,2 po spożyciu czyli wino do obiadu. My jesteśmy krajem pijaków, pijemy na potęgę zaczynając od piwa które jest reklamowane wszędzie nawet kobiety mają swoją wersję owocowych piw, poprzez bezalkoholowe. kończąc na małpkach. Ja piłem nawet 15 piw dziennie teraz piję maksymalnie 1 na imprezie. Polacy jeżdżą bo piją masowo i liczą że ich nie złapią.
- 1 1
-
2023-01-09 09:40
popieram wszystkimi kończynami
poranne akcje to tylko łapanka. Powinna być owszem jakaś granica, ale w statystykach spadająca ilość alkoholu (a przeciez zawsze są dwa pomiary) powinna zmienić nazwę zeby nie zaburzać tych złapanych po spożyciu.
- 5 1
-
2023-01-09 07:24
(1)
Nareszcie jakiś normalny komentarz. Mam dokładnie takie samo zdanie. Tak samo coraz czesciej używa się słowa "pijany" i "potencjalny morderca" zamiast "nietrzezwy". Bo jak to Przeciez ładnie brzmi w niektórych artykułach... "Policja złapała 10 pijanych kierowców" od razu wszyscy myślą że ci pijani to jeździli Slalomem i nie ważne że 9/10 z nich albo i wszyscy mieli 0,3 - 0,4 promila. No ale przestępstwo to przestępstwo - gdzieś musi być jakaś granica - ale czy taka?
- 7 2
-
2023-01-09 08:48
Skaąd masz takie dane ?
Proszę o źródło.
- 0 2
-
2023-01-08 17:28
(2)
Dlaczego za przykład nie podajesz krajów gdzie jest 0,0? Do 0,5 trzeba dorosnąć . Gdyby było 0.5 mieliby 0, 8 tłumacząc się że myśleli ze mają mniej niż 0,5. Powinno być 0, 0 jak to jest w niektórych krajach.
- 2 9
-
2023-01-10 18:22
bzdury, już dawno dorośliśmy, no chyba że oceniasz po sobie
- 2 1
-
2023-01-08 23:05
Nie nie powinno być 0,0
Typie glupi
- 6 2
-
2023-01-08 10:01
(2)
Ale wiesz że jeśli weźmiesz np Ibuprofen, i w razie wypadku/kolizji/kontroli stwierdzą obecność we krwi to masz jazdę pod wpływem drugów? Widziałeś ulotkę? 12 h po wzięciu leku nie należy prowadzić samochodu.
Bądźmy realistami. w kraju gdzie przodujemy wśród największych pijaków winno być 0.0.- 5 9
-
2023-01-08 21:36
Ciekawe skąd masz ulotkę?
Bo ja widzę, że nie ma danych by ibuprofen miał wpływ na zdolność prowadzenia pojazdów. Są leki, po których nie można prowadzić i które będą traktowane jako substancje psychoaktywne, ale ibuprofen do nich nie należy, więc nie siej paniki.
- 7 2
-
2023-01-08 10:55
bez przesady
Uzasadnij swoją tezę - dlaczego powinno być 0.0 - jaki zamierzasz osiągnąć w ten sposób skutek? I co oznacza że przodujemy wśród największych pijaków?
Podam przykłady innych nacji:
Finlandia - 0.5, co ciekawe na wodzie prowadząc łódź możesz mieć 1.0. O chlaniu Finów krążą legendy, które naprawde nie bez powodu powstały.Uzasadnij swoją tezę - dlaczego powinno być 0.0 - jaki zamierzasz osiągnąć w ten sposób skutek? I co oznacza że przodujemy wśród największych pijaków?
Podam przykłady innych nacji:
Finlandia - 0.5, co ciekawe na wodzie prowadząc łódź możesz mieć 1.0. O chlaniu Finów krążą legendy, które naprawde nie bez powodu powstały.
UK - 0.8 - jak wyżej - profil spożycia Angoli jest naprawdę zbliżony do naszego - piją dużo i na umór.
Francja - 0.5 - co ciekawe dopiero od paru lat tamtejsze władze zaczęły ten limit naprawdę egzekwować, wcześniej jazda na bani z obiadu zakrapianego winem była społecznie akceptowana i władza przymykała na to oko.- 11 3
-
2023-01-08 03:13
Typowe ograniczanie wolnosci spoleczenstwa (1)
Nabijanie statystyk.Druga sprawa,ludzie w Polsce sami sobie na siebie stryczek krecą z mysleniem- powinno byc 0.0.
Po to wlasnie w normalnych panstwach limit jedt 0.5 aby rano ludzie czuli sie bezpiecznie a nie wladza i policja!
Odwrocic myslenie.- 15 5
-
2023-01-09 08:45
Racja
Ludzie na chodniku drodze przejściu dla pieszych .
- 0 3
-
2023-01-07 20:43
Tak tak (5)
W ubiegłym roku pobito rekord spożycia alkoholu w Polsce od kiedy się to bada tj. od lat 20stych ubiegłego wieku. To że Tobie się coś "wydaje" nie znaczy że jest to prawdą. Masz dwie ręce i klawiaturę. Poszukaj, poczytaj i przestań usprawiedliwiać jazdę po alkoholu "bo to tylko kac".
- 14 23
-
2023-01-08 09:46
od lat dwadzieściastych? czyli od kiedy? kto jest synem kogo?
- 0 1
-
2023-01-07 20:47
a co ma piernik do wiatraka? (3)
Co ma poziom spożycia alkoholu do zagrożenia jakie się pod jego wpływem powoduje w ruchu drogowym?
- 22 10
-
2023-01-07 20:50
A to (2)
Że spożycie w Polsce rośnie a Ty uważasz że zwiększenie limitu to dobry pomysł.
- 10 23
-
2023-01-07 21:07
(1)
A czy istnieje dowiedziona badaniami korelacja stopnia spożycia alkoholu w tym kraju z ilością złapanych kierowców pod jego wpływem? Obawiam się, że niekoniecznie.
Mi chodzi tylko o to, żeby policja (a raczej milicja w tych czasach) skupiła się na tych, co stwarzają rzeczywiste zagrożenie - żeby wyłapała 90% kierowców, którzy prowadzą samochód z zawartością powyżej 1 o/oo, zamiast czychać na tych, którzy nie mocniej zagrażają niż ktoś, kto z rana wziął tabletkę bez recepty.- 28 7
-
2023-01-07 21:53
Idąc twoim tokiem myślenia
A czy istnieje dowiedziona badaniami korelacja że to co ty mówisz jest prawda?
- 6 21
-
2023-01-07 20:32
Lepiej...
Bym tego nie ujął, jak bym siebie słyszał.
- 13 2
-
2023-01-07 20:19
To ze na zachodzie można jeździć z 0,3 - 0,5 (9)
To nie znaczy ze jest to dobre. Kiedyś może zabraknąć ułamka sekundy w reakcji vs przy 0,0 i może to się odbyć na przejściu dla pieszych gdzie Ty przechodzisz
- 22 57
-
2023-01-09 07:28
Tak jeszcze napisz "ciekawe czy byś był taki mądry jakby ci pijak potrącił twoje dziecko"
- 2 2
-
2023-01-08 20:12
Ale gdy ty wracasz z nocnej zmiany po 12 godzinach pewnie nie stwarzasz zagrożenia lub kobieta z 2 dzieci wrzeszczących na tylnim aucie.
- 8 1
-
2023-01-07 21:43
To w takim razie niech jeżdżą tylko młodzi i zdrowi.
Nie wyspałeś się, boli Ci głową, masz zakwasy po wczorajszym treningu, jesteś przyziębiony...
Tu wszędzie masz te ułamki sekund, więc czemu możesz jechać w tym stanie, ale mając 0,3 już nie?- 21 8
-
2023-01-07 21:12
(5)
Wiesz co, nie do końca i nie zawsze. Typowy kacowicz boi się własnego cienia i sunie powoli prawym pasem rozglądając się na wszystkie strony świata. A co powiesz na kompletnie trzeźwego typa, który wyjechał te 5 minut później a ma ważne spotkanie i nerwowo SMSuje do szefa, który nie odbiera telefonu? Będąc pieszym, naprawdę wolałbym już tego kacowicza...
- 63 13
-
2023-01-07 21:51
Pytanie co jak nietrzeźwy wyjechał później i też się spieszy (2)
- 8 10
-
2023-01-11 08:36
To jest pytanie z serii: kto byłby w danym momencie lepszym bramkarzem piłkarskim? Szczęsny na kacu czy Kowalski z księgowości, który jest abstynentem?
Odpowiedź? Nie wiadomo! Może Kowalki całe dzieciństwo spędził stojąc na bramce... tak czy inaczej kac Szczęsnego nie ma tu wiele do rzeczy.- 1 1
-
2023-01-07 22:28
tylko, że gość z zawartością 0.4 jest wciąż trzeźwy
- 13 7
-
2023-01-07 21:46
Tyle, że ten "kacowicz" jak potraci ciebie na przejsciu to zacznie hamować 300m dalej (albo wcale). (1)
A ten trzeźwy co jechał 80 na 50-tce zobaczy ciebie z 30m i zdązy wyhamować albo stuknie Ciebie mając 10-20 km\h na liczniku.
- 12 56
-
2023-01-08 09:45
czyli jednak jechał 80 na 50 i to jest argument? niech cie trafi na tych 80 w mozg, bo piszesz bzdury
- 14 1
-
2023-01-07 19:19
(18)
No patrz... rozpisałeś się, natrudziłeś... a wystarczy nie pić :)
- 44 96
-
2023-01-09 09:38
tyle, że on miał rację, a ty nie.
bo nie pisał o sobie, tylko o tym co się faktycznie obywa,
- 1 2
-
2023-01-08 20:16
Wystarczy używać sprawnych narzędzi i nie będzie wypadków w pracy , wystarczy się badać i nawet nowotwór wyleczysz , wystarczy nie jeść byle g*wna i nie będzie cukrzycy itd...
- 4 2
-
2023-01-08 09:44
no patrz...rozpisałeś, a już koniec przerwy i musisz wracać pilnować domku na żoliborzu
- 7 14
-
2023-01-08 09:43
a wystarczyć nie wchodzić do lasu albo do marketu bez maseczki, to nie będzie mandatu
oj piesku wracaj już do pracy
- 16 6
-
2023-01-07 21:17
(2)
Może ty znasz taki kraj w którym kierowcy nie pija bo ja nie znam. Ludzie pili,piją i będą pili, tylko trzeba robić to z umiarem.
- 27 1
-
2023-01-09 07:47
(1)
Szczególnie że w tym kraju alkohol jest tak ogólnodostępny, że można go kupić nawet na stacji benzynowej a spróbuj się dostać do lekarza albo załatwić jakąś sprawę w urzędzie - to jest właśnie paranoja.
- 4 2
-
2023-01-11 08:30
Nie to bym odmawiał racji, ale co ma piernik do wiatraka?
- 0 1
-
2023-01-07 19:29
Najlepiej byłoby w życiu nie spotykać d**ili. Tylko to jest niemożliwe. Trzeba się wiec znieczulić. (10)
Na zdrowie!
- 41 17
-
2023-01-07 22:42
Policja zminia nazwę na Milicja. (9)
Już niedługo MO. To są asiory.
- 18 16
-
2023-01-08 09:41
Moim zdaniem jazda na kacu jest podobnie niebezpieczna jak jazda na przysłowiowej bani (8)
podobnie niebezpieczna jest jazda na dużym zmęczeniu, czy mając gorączkę. Tego policja jednak nie sprawdza. Zatem niech policja skupi się wyłapywaniu kierowców łamiących przepisy.
- 13 16
-
2023-01-08 12:46
Bzdury piszesz panie (2)
Ktos kto ma jeszcze w wydychanym powietrzu jakies procenty wcale nie stanowi zagrozenia. Wszystko zalezy ile masz tych promili. Jak ktos wypil litr wodki i rano ma jeszcze promil to sie zgadzam, ale nie jak masz 0.3 czy 0.5 promila. Zalezy jak sie czujesz kazdy chyba to przerabial. Takie lapanki sa bezsensu...
- 12 12
-
2023-01-09 09:35
oczywiście, że stanowi
nawet większe, bo oprócz tego, że nadal ma opóźnioną reakcję, to jest przekonany, że jest trzeźwy.
- 2 4
-
2023-01-08 13:53
Policja --> MO -->PO
sprawdźcie rudego czy nie pił bo nie mógł dopatrzeć się że rachunek a gaz który pokazuje jest z 2 lat a nie 1 roku - nie było po niemiecku może dlatego :))))))))) teraz właściciel tego lokalu w centrum u mnie nie zarobi nawet złotówki... chciał szopki to będzie ją miał...
- 6 20
-
2023-01-08 11:20
(1)
gdyby wyłapywała regularnie nawet 50% d**ili jeżdżących na obwodnicy na zderzaku przez pół roku, poziom bezpieczeństwa na trójmiejskich drogach by wzrósł drastycznie.
- 23 4
-
2023-01-08 20:10
I oczywiście 90% jadących 90 lewym pasem i wymuszający wyprzedzenie gdy chcę jechać max z dozwoloną prędkością.
- 2 7
-
2023-01-08 10:36
ja mając pół promila na kacu (2)
jestem lepszym kierowcą niż na trzeźwo. Bo jadę Mega ostrożnie.! Mając 1 promil jestem lepszym kierowcą niż 90 procent młodych kierowców z prawkiem od pół roku.
- 6 32
-
2023-01-10 07:21
obyś nigdy nie zabił dziecka na pasach....
ja zabiłem na trzeźwo (wjechało nagle) żałuję do końca mych dni ale nie mogę tego odkręcić
- 3 1
-
2023-01-09 09:13
Myślę, że jeden promil to już niekoniecznie jest bezpiecznie.
Pewnie dla każdego granica jest inna, ale pamiętaj, że twoja ocena nie jest obiektywna.
- 5 1
-
2023-01-07 18:30
Opinia wyróżniona
Jadąc z Niemiec do Polski (58)
po przekroczeniu granicy zz uczciwego obywatela zmieniasz się w przestępcę. Powinna być ustalona norma w całej UE na jednakowym poziomie. W większości krajów europejskich jest 0,5
- 522 139
-
2023-01-13 18:03
Ale polska jest e EU tylko cenami reszta jest jak za komuny uje...ac polaka
- 0 0
-
2023-01-09 15:02
bat
nie jest tam tak cacy,,kiedys przekroczylem przy lesie o 25 km/g, i 140 ejro poszlo, a byl to 2012 jahr,,
- 0 0
-
2023-01-09 11:53
A gdzie jest napisane, że większość ma rację? (1)
Niech UE dostosuje się do przepisów obowiązujących w Polsce i na terenie całej UE będzie 0,2
- 0 0
-
2023-01-09 12:26
A demokracja to pies ?
- 0 0
-
2023-01-09 11:41
Dla suwerena 0,00.
- 0 0
-
2023-01-09 09:07
Co do przestępców (1)
Przekraczając granicę jadąc na zachód polski Schumacher staje się potulny jak baranek,grzeczny,uprzejmy i jeździ jak cio*a.Spróbował by inaczej to policja od razu go wyprostuje.
- 1 2
-
2023-01-09 10:31
Tylko dlatego, że jedzie w nowe miejsce. Się przyzwyczai to przestanie tak jeździć.
- 0 1
-
2023-01-08 15:39
Bzdura. Na palcach jednej ręki można policzyć europejskie kraje gdzie
jest tak wysoki próg
- 2 3
-
2023-01-08 14:56
Proszę nie wprowadzać w błąd...
W Niemczech 0,5 promila nie jest dla wszystkich! Dla pewnych grup limit wynosi 0,0! A są to np. młodzi kierowcy lub kierowcy taksówek, autobusów czy ciężarówek.
Jak ktoś z tych co mają 0,5 zrobi kuku, to limit mu spada do 0,3.- 4 0
-
2023-01-08 13:24
Masz rację
Powinno się w Unii obniżyć limit do 0,2
- 1 0
-
2023-01-08 12:26
Jestem za, popieram zmiany
Jestem za wprowadzeniem wiekszości praw i zwyczajów niemieckich.
Pierwsze to utrzymanie KK przez wiernych a nie przez ogół słołeczeństwa.- 6 2
-
2023-01-08 08:38
0, powinno byc 0! (1)
Zdajesz sobie sprawę z tego, że każdy organizm różnie reaguje na alkohol? Jedni mają 0,5 promila i nic się z nimi nie dzieje, inni ledwo trzymają się na nogach. Tak ciężko rozsądnie podejść do żyć swojego i innych i nie pić, jeśli masz prowadzić?
- 2 16
-
2023-01-09 10:30
To może być jeszcze na czczo?
- 1 0
-
2023-01-08 07:36
Co za bzdury !!! Chyba 0,05 a nie 0,5
Tyle tu znawców, fachowców
- 1 5
-
2023-01-08 06:42
W DE jeżdżą powoli i ostrożnie
U nas 0,5 plus nadmierna prędkość = śmierć.
- 3 8
-
2023-01-08 00:26
Irlandia miała limit 0,8 promila
Ale po "występach" kierowców ze wschodniej Europy zmniejszyli na 0,5.
Anglia i Walia wciąż mają 0,8 ale to już nie UE.- 13 0
-
2023-01-07 21:48
Częściowo się z Tobą zgazam - w całej UE powinien być wspólny limit. (1)
Powinno to być 0.2 promila jak w Polsce.
- 10 23
-
2023-01-08 08:39
Ja tak to plują na UE, a tu nagle jest ona dobra?
- 1 5
-
2023-01-07 20:20
Jedz do Niemiec. (1)
- 9 31
-
2023-01-07 21:23
A ty do Korei Płn.
- 26 7
-
2023-01-07 20:05
Tępić surowo pijanych za kierownicą (2)
Jak pozwolą mieć w Polsce 0,5 promila to, jak znam mentalność Polaków będą mieli 0,7. Były kraje gdzie mieli 0,8 a teraz jest 0,5 promila, a u ruskich czy na Ukrainie jest 0,0 , a ich kierowcy i tak piją co widać na filmikach i na naszych drogach.
- 19 32
-
2023-01-08 02:46
W UK jest 0.8
I chociaż zdarzają się pijani za kołkiem to jest to naprawdę margines, w wielu przypadkach niestety wśród kierowców z naszego regionu Europy. Z jednej strony to wynik edukacji a z drugiej systemu karnego, który za spowodowanie wypadku w takim stanie karze naprawdę surowo. I nie chodzi tu nawet o więzienie tylko prawo pracodawcy do natychmiastowego zwolnienia takiej osoby bez żadnego wypowiedzenia a w przypadku zawodów zaufania społecznego utrata prawa do jego wykonywania.
- 10 3
-
2023-01-07 21:54
a władza nic nie robi
- 0 4
-
2023-01-07 20:03
Powinno byc 0,0. Koniec kropka (4)
- 19 44
-
2023-01-07 21:50
0.2 to dobry limit. (3)
Przy 0.0 zjesz cukierka z alkoholem i już byś prawko stracił.
Przy 0.2 promila nie ma szans aby stracić prawko za wypicie jakiegoś leku czy zjedzenie batonika z adwokatem.
A z kolei przy tym limicie kierowca ma blisko 100% swoich możliwości.- 9 24
-
2023-01-08 19:20
Jasne, wszyscy polscy kierowcy nagminnie spożywają cuekirki z alkoholem i batoniki. W ogóle nie piją alkoholu.
- 4 1
-
2023-01-08 09:52
tak oczywiście, zjesz kilogram jabłek i masz promile. niezła bajka dla d**ili
- 6 4
-
2023-01-08 09:09
Taaaaaa pewnie
Sthur tez mówił, że wypił 2 lampki wina i po 5 godzinach miał 0,7 promila
- 4 8
-
2023-01-07 19:40
U nas musi pozostać zero. (6)
Polscy kierowcy nawet na trzeźwo mają bardzo małe umiejętności oraz zerowy przegląd sytuacji na drodze.
- 29 44
-
2023-01-08 09:52
okej okej, to że jezdzisz jak ostatnia łajza, nie oznacza, że wszyscy tak jezdzą.
trzeba było nie kupować prawka na bazarku
- 5 1
-
2023-01-08 07:10
(4)
Rozumiem, że stanowisz wyjątek od tej reguły co daje Ci prawo do pouczenia innych i wytykania ich błędów?
- 8 5
-
2023-01-08 09:46
Mam 16 lat. Samochodem nie jeżdżę. (2)
Ale jest to fakt ogólnie znany. Oraz potwierdzany przez rzeczywistość każdego dnia.
- 6 3
-
2023-01-08 10:40
Do ksiazek dzieciaku (1)
- 4 10
-
2023-01-08 11:47
Czytam więcej od Ciebie.
- 10 3
-
2023-01-08 09:07
Nie, czytam codziennie raport
Co wyczyniaja na trzeźwo trojmiejskie kierofczyki. Takiego Chamstwa i buractwa nie ma w całej Polsce.
- 11 11
-
2023-01-07 19:22
Jedź do Niemiec. Twoje dzieła sztuki już tam są (4)
Niemcy, jak wiadomo słyną z uczciwości i praworządności. Nie to, co zamordystyczny reżim w Polsce.
- 26 58
-
2023-01-07 19:46
(1)
Jeżeli zobaczysz samochód jadący zigzagiem to niestety polskie numery
- 12 16
-
2023-01-08 14:46
Mówisz o McQueen'ie?
Jasne, wszystko co najgorsze to Polacy, koniecznie z PiSu...
Prawdziwy Niemiec tudzież imigrant nigdy nie pije!- 2 3
-
2023-01-07 19:24
jprd (1)
Jak chciałeś zabłysnąć to było się brokatem posypać.
- 49 17
-
2023-01-09 07:47
zabrakło bo sypiesz codziennie u siebie
- 0 3
-
2023-01-07 19:26
Na przykład Czechy, Węgry, Rumunia i Słowacja 0,00 (1)
0,2 Estonia, Norwegia, Polska i Szwecja. To już 8 krajów. Owszem w 20 innych jest 0,5 ale też należy pamiętać jakie są sankcje gdy popełnisz czyn karany mając te 0,5
- 31 22
-
2023-01-08 08:38
A ubezpieczyciel NIE pokrywa szkód z ubezpieczenia, płacisz je ze swoich prywatnych funduszy
- 6 0
-
2023-01-07 18:49
(1)
W nikogo się nie zmieniasz - najwyżej pozostajesz ignorantem, który nie wie, że w różnych krajach są różne przepisy i dotyczą większej liczby różnych spraw, a nie tylko picia alkoholu.
- 38 57
-
2023-01-07 19:07
to prawda nawet kolory tablic oznaczających autostrady sa zmienne :O)
dobrze byłoby mieć takie same przepisy, ale co nasze osły w sejmie by wtedy robiły?
- 37 7
-
2023-01-07 18:35
przenieś się do Niemiec (13)
- 63 149
-
2023-01-08 09:51
odstaw tvpis (2)
- 16 9
-
2023-01-08 16:51
a skąd wtedy będe wiedział co mam myśleć? (1)
- 5 2
-
2023-01-09 07:46
tvn ci powie, same kłamstwa cała dobę
- 3 5
-
2023-01-08 03:08
Odpowiedz prostaka ktora nic nie wnosi (9)
- 72 21
-
2023-01-09 07:42
prostak to jestes ty a i twoja wypowiedź niczego nie wniosła jakbyś nie zauważył
a jak sie komuś bardziej podoba w niemczech to droga wolna, nikt na siłe w PL nie trzyma i granice też otwarte także do dzieła mądrale i geniusze od siedmiu boleści
- 1 4
-
2023-01-08 09:03
Polak jak przekracza granice Niemiec (7)
Potrafi przestrzegać wszystkie przepisy, a u siebie jak dzicz. Nawet przed przejściem się zatrzymują, a u nad kierofczyki musza udowodnić, że to zły przepis dobrze, że jedna Tuskowa przejechała 10 letniego chłopaka w Wejherowie w grudniu. Naucza się kto ma pierwszeństwo
- 22 44
-
2023-01-08 12:33
Co ty gdasz (3)
W Niemczech nie jeżdżą przepisowo. Codziennie w porannym pakiecie zwanym - droga do pracy widzę:
1. Notoryczne zajmowanie lewego pasa, nawet na ekspresówkach i jazda na równi z prawym
2. Jak już takiego wyprzedzasz to na ograniczeniu 120km/h większość jedzie 130+
3. Wjeżdżanie na baaaaaaardzo późnym czerwonym
W Niemczech nie jeżdżą przepisowo. Codziennie w porannym pakiecie zwanym - droga do pracy widzę:
1. Notoryczne zajmowanie lewego pasa, nawet na ekspresówkach i jazda na równi z prawym
2. Jak już takiego wyprzedzasz to na ograniczeniu 120km/h większość jedzie 130+
3. Wjeżdżanie na baaaaaaardzo późnym czerwonym
4. Parkowanie na chodnikach (w Niemczech nie wolno)
5. Czasem zmiana pasa bez migacza z prawego na lewy wjeżdżając pod maskę innego auta
Polecam pomieszkać w innych miejscach niż w Polsce. Podróże kształcą.- 17 2
-
2023-01-08 19:40
Tylko, że w Niemczech nie ma obowiązku jazdy prawym pasem, z resztą się zgadzam.
- 4 2
-
2023-01-08 14:43
I że to niby wszystko Polacy? (1)
W żadnym kraju nie jeżdżą w 100 procentach przepisowo. Ameryki nie odkryłeś.
Sęk w tym, że nasi w dużej części za granicą woleli uniknąć dużo wyższych mandatów niż ówczesne krajowe. Ot co.- 9 2
-
2023-01-09 10:27
Sęk w tym, że one są wysokie tylko dla biednych ludzi.
- 4 0
-
2023-01-08 09:34
Tuskowa (2)
Ktoś ma kompleks Tuska, szkoda że nie dopisaleś że to wina Tuska
- 33 11
-
2023-01-08 10:48
On w ten sposob leczy kompleks malego wacka (1)
- 22 5
-
2023-01-08 16:50
to niech leczy go w zaciszu, a nie publicznie i cudzym kosztem
- 10 1
-
2023-01-07 18:25
Opinia wyróżniona
Więcej kontroli pod kątem narkotyków (15)
to co się dzieje na drogach wskazuje na duży udział naćpanych !Włącza im się nieśmiertelność. Jazda lewym pasem z włączonym kierunkowskazem z szybkością dwukrotną do dozwolonej , wyprzedzanie na grubość lakieru prawym pasem, siedzenie na kufrze i mruganie światłami ,szaleństwo z lewa na prawo, agresja na drogach ! Ludzie !!!! Kto to jest ?? Ja
to co się dzieje na drogach wskazuje na duży udział naćpanych !Włącza im się nieśmiertelność. Jazda lewym pasem z włączonym kierunkowskazem z szybkością dwukrotną do dozwolonej , wyprzedzanie na grubość lakieru prawym pasem, siedzenie na kufrze i mruganie światłami ,szaleństwo z lewa na prawo, agresja na drogach ! Ludzie !!!! Kto to jest ?? Ja się pytam. Najłatwiej stanąć w krzakach z suszarką i podstawiać gwizdek do dmuchania. Prawdziwych bandytów drogowych łapie się w ruchu. Ale trzeba ruszyć d.......ę
- 385 43
-
2023-01-08 11:25
No przecież w artykule stoi, że co rano tych narkomanów łapią, a tu pretensja jeszcze.
- 0 1
-
2023-01-07 22:23
Jack nie umiesz jeździć i jesteś wredny i jeździsz lewym pasem gdzie za to jest mandat on służy do wyprzedzania to nie wymyślaj ze ktoś naćpany jeździ chłopaku
- 6 2
-
2023-01-07 20:14
No ja bym Ciebie zbadał pod kątem narkotyków, bo jakoś dziwnie pobudzony jesteś.
- 12 2
-
2023-01-07 19:21
Kolejny kierowca co prawo jazdy znalazł w chpisach. (7)
Jeżeli ktoś Cię wyprzedza prawym pasem na drodze dwujezdniowej, na przykład obwodnica, praktyczne wszystkie eSki i autostrady, to znaczy że ty złamałeś(łaś) przepisy o osoba wyprzedzająca z prawej jechała zgodnie z przepisami. Lewy pas służy tylko i wyłącznie do wyprzedzania, bez względu na Twoją prędkość.
- 40 17
-
2023-01-08 00:11
Nie typie. Jeśli Ty wyprzedzasz prawym pasem na dwujedniowej, jednokierunkowej, to nie znaczy (4)
że wyprzedzany złamał przepisy, tylko równie dobrze wyprzedzający ma kalafior zamiast mózgu. I nie mają tu nic do rzeczy przepisy. Tak więc kup jeszcze tonę chipsów a może swoje prawko tam znajdziesz.
- 4 11
-
2023-01-08 10:38
To może zapoznaj się z kodeksem ruchu drogowego. (2)
Zgodnie z nim powinno się jechać przy prawej krawędzi jezdni. Jak ktoś miał wystarczająco czasu żeby wyprzedzić Cie z prawej strony to znaczy że nie powinieneś się tam znajdować.
- 4 1
-
2023-01-08 11:27
O jest i prawilniak (1)
Jak mu przepis pasuje, to każe szukać i przestrzegać. Jak jest przepis, że lewym pasem masz wyprzedzić i jechać prawym, to już gorzej. A dmuchanie w balon to zamach na jego wolność, tak jak szczepienia i sortowanie śmieci.
- 2 5
-
2023-01-08 11:38
To może ty też zapoznaj się z kodeksem ruch drogowego.
Szczególnie artykuł 24 ustęp 10 prawa o ruchu drogowym. Ogólnie to najlepiej przeczytaj całe prawo bo wyraźnie masz braki.
Art. 24. o ruchu drog.
Wyprzedzanie
10.Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1) na jezdniSzczególnie artykuł 24 ustęp 10 prawa o ruchu drogowym. Ogólnie to najlepiej przeczytaj całe prawo bo wyraźnie masz braki.
Art. 24. o ruchu drog.
Wyprzedzanie
10.Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1) na jezdni jednokierunkowej;
2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.- 3 0
-
2023-01-08 00:30
A co w wyprzedzaniu z prawej złego? Prawie codziennie tak robię na A1 i uważam to za lepszą opcje niż mruganie komuś długimi będąc 5m za nim.
- 11 5
-
2023-01-07 22:24
Dokładnie ale to są wredne mendy policja powinna się wsiąść za tych co blokuj lewy pas. I nie ich sprawa ze ktoś przekracza prędkość tylko policji
- 3 7
-
2023-01-07 21:08
Albo kolejny oszczędny
Pedał gazu muska tylko palcami żeby przypadkiem spalanie za bardzo nie wzrosło, a lewym pasem jedzie, bo za 2 km skręca w lewo. Nie popieram wariatów drogowych, ale powinno się jeździć dynamicznie (nie mylić z szybko). Wystarczy normalnie przyspieszać, a nie rozpędzać się do 50 km/h przez 300 metrów. Z podporządkowanej też rozsądnie wyjeżdżać, a nie czekać, bo na horyzoncie widać samochód.
- 17 7
-
2023-01-07 18:48
To nie prochy (1)
to BMW
- 38 7
-
2023-01-09 01:01
jak to dobrze że ten d**ilny stereotyp działa tylko w PL
- 0 4
-
2023-01-07 18:37
Gdzie takie cos sie dzieje (1)
Od nowego taryfikatora ruch sie bardzo uspokoil a pracuje w transporcie wiec widze
- 21 19
-
2023-01-07 20:19
Nosisz skrzynki to mało widzisz. Jak byś jeździł
to byś zobaczył.
- 7 20
Wszystkie opinie
-
2023-01-07 18:04
100% racji (5)
poranne akcje dają tylko statystyki wykonanych kontroli
- 95 29
-
2023-01-07 18:10
0 % racji (2)
Poranne kontrole wyłapują kierowców którzy jeszcze nie zdążyli wytrzeźwieć. Wieczorem walnie kilka piwek idzie spać i rano myśli, że jest trzeźwy.
- 12 30
-
2023-01-07 19:12
Powiedziałbym, że piwko z rana dla wielu to ratunek, żeby opanować poranne lęki i żeby rączki nie drżały na kierownicy. Piwo, albo pięćdziesiątka z rana pozwala chwilowo wrócić do równowagi, a czas na całkowite wyparowanie alkoholu przyjdzie później, w biurze do 15:00 ;)
- 5 4
-
2023-01-08 09:12
Tak jest
Dość nękania trójmiejskich sthurów
- 0 2
-
2023-01-07 21:34
i**ots
Problemem są ludzie nie potrafiący pić żeby rano prowadzić. Po to są takie akcje....Chcesz prowadzić, naucz się pić. Jak nie to wolne
- 0 0
-
2023-01-08 17:43
Nie zgadzam się z artykułem
Planując pracę patrolu bralbym też pod uwagę jakąś wydajność. W nocy ruch jest bardzo mały. Owszem, w Sopocie często stoją w nocy w weekend i to ma sens. Ale gdzie indziej, po co? Mają stać żeby stać i zatrzymywać te nieliczne samochody? To trochę szkoda czasu patrolu na taką ilość kontroli.
- 0 1
-
2023-01-07 18:05
(10)
0,3 uważasz za nic? Na tym portalu nie dalej jak dwa tygodnie temu chwalono grupę speed, która zabrała prawo jazdy gościowi z 0,2 :D to Polska, tu nie liczy się bezpieczeństwo a statystyki i wpływy do budżetu. Ludziom również nie wytłumaczysz, że z 0,2 promila czujesz się jak po zjedzeniu jabłka. A poranne siekanie wczorajszych ma jedynie na celu zastraszanie i wyrabianie norm. Jak nie to, to suszą przy Ikei przy obwodnicy, gdzie jak powszechnie wiadomo trup ściele się gęstą a niewidomi i dzieci hasają pieszo
- 102 32
-
2023-01-07 18:09
A gdzie ma kontrolować policja z Gdańska? Poza granicami miasta, gdzie trup ściele się gęsto? (5)
Poza tym kontrolują w wielu miejscach, po prostu tam nie bywasz. Mnie kontrolowali wieczorem zarówno na Jasieniu jak i w Śródmieściu.
- 5 10
-
2023-01-07 18:14
na każdym skrzyżowaniu (4)
ale nie zatrzymywać tego co pojechał 70 na 60 jak koło Ikea, tylko tych co blokują skrzyżowanie, wjeżdzają na nie choć nie mogą go opuścić, tych co nie zatrzymują się na zielonej strzałce itp
jest co robić- 22 2
-
2023-01-07 18:17
Przecież takim też łapią. Chociażby na skrzyżowaniu WZetki i Łostowickiej często policyjny dron wisi w powietrzu. (3)
Ciągle odnoszę wrażenie, że wyciągasz pochopne wnioski z tego, że nie wiele widzisz.
- 6 1
-
2023-01-07 18:35
robię miesięcznie 3-5 tysięcy km po 3mieście i okolicach (2)
coś tam widzę
dziś przejechane 200km, policja spotkana przy Ikea, przy zjeździe na Matarnię od strony Gdyni, w zatoce przy dworcu Gdańsk Główny i przy BP na Trakcie, czyli wszystko tam gdzie zawsze
w Sopocie i Gdyni nie zauważyłem- 9 0
-
2023-01-07 18:41
może taksiarzy nie zatrzymują (1)
- 1 2
-
2023-01-07 18:41
albo instruktorów
- 2 2
-
2023-01-07 18:18
Trzeżwość
Zakaz kontroli kierowcow w godz 6-8 rano
- 4 3
-
2023-01-07 19:22
Oczywiście że nic przygl..pie w Niemczech tacy kierowcy jadą dalej
- 6 0
-
2023-01-07 20:21
Rozumiem ze jesteś specjalista od wpływu alkoholu na reakcje? (1)
- 2 2
-
2023-01-10 18:36
tak, jestem, dobrze rozumiesz
- 0 0
-
2023-01-07 18:07
Skoro tak piszesz to chyba nigdy nie dmuchałeś w nocy np na granicy Sopotu i Gdyni. Tak, dmuchają wszyscy, a nie na wyrywki.
- 33 13
-
2023-01-07 18:08
Kiedy masowe kontrole kierowców Uber itp (2)
Oni jeżdżą jakby nietrzeźwieli nigdy
- 82 13
-
2023-01-07 18:16
Są cały czas, pieniaczu
- 6 5
-
2023-01-07 19:17
Kiedy wyjdziesz z piwnicy i przestaniesz się pytać o rzeczy które są robione od dawna?
- 4 2
-
2023-01-07 18:08
(8)
Przecież taka akcja jest nielegalna
- 53 41
-
2023-01-07 18:33
I jeszcze głąby plusują... hahaha :))) (3)
- 14 13
-
2023-01-07 18:49
(2)
To wy macie internet w tych zapyziałych komisariatach?
- 8 13
-
2023-01-07 19:21
(1)
Tak. Widzimy też adres tych co piszą nieładnie. Szykuj się.
- 9 5
-
2023-01-08 10:13
dzięki temu wiecie gdzie wysłać umorzenie
- 2 0
-
2023-01-07 19:52
(3)
W sądzie sędzinie powiesz, że taka akcja była nielegalna.
- 3 4
-
2023-01-07 20:57
Sędzina to żona sędziego, po co jej to mówić? (2)
- 10 1
-
2023-01-08 09:15
Ona sie zapyta, na kogo pan/pani glosuje
Na PO. A to, jest pan/pani niewinna
- 1 3
-
2023-01-08 10:19
jeśli zwracasz komuś uwagę to wiedz że język polski jest żywy i ewoluuje https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/sedzia-i-sedzina;2554.html#:~:text=Sędzina to raczej żona sędziego, ale w tym,tak, jak rzeczowniki żeńskie: sędzi Kowalskiej, sędzię Kowalską.
- 1 0
-
2023-01-07 18:09
(14)
Pam Mateusz jest jeszcze malutki i nie rozumie, że jak ktoś się nawali późno wieczorem to nad ranem jest jeszcze pod wpływem. Większość ludzi sobie z tego nie zdaje sprawy ponieważ czuje się trzeźwo.
- 71 80
-
2023-01-07 18:17
Przestań bajki pisać (6)
Nikt, kto ma 0,2 nie "czuje się trzeźwo". No chyba, że schodzi z 2-3 promili to może tak. Wypij wieczorem 0,5 wódy, rano będziesz miał 0,2 i kaca. I co, nie poczujesz?
- 3 30
-
2023-01-07 18:28
Co za bajka ze rano będziesz miał 0,2? (4)
To zależy od wielu rzeczy. Nie raz zdarzało mi się po weselu iść dmuchać na komendę i po 6 godzinach snu było 0.0 a poszło sporo więcej.
Poza tym po wysłaniu się nie poczujesz że masz 0,2. Będziesz się nawet czuć lepiej niż ten co ma 0,0 i kaca.- 13 9
-
2023-01-07 18:33
Bzdury
- 4 12
-
2023-01-09 06:14
(2)
to chyba na trzeźwo te wesele było bo jak łyknąłeś ponad 0.5 litra wody minimum to po 6h nie ma opcji by buc trzeźwym
- 0 2
-
2023-01-09 11:21
Byłeś kiedyś na weselu?
Na weselu pijesz sporo, ale również przez długi czas. Od jakiejś 17 do 2 lub trzeciej. Ale oprócz tego jesz i ruszasz się. Wypij trzy piwa na głodnego, a potem trzy po sutym obiedzie i zobacz różnice.
- 1 0
-
2023-01-10 13:34
ale on napisał że 6h po zakończeniu picia, a wątroba metabolizuje alkohol od momentu jak zaczniesz pić więc jak zaczął pić tak jak pisze o 17, skończył o 2 a badał się po 6 godzinach czyli o 8 to od początku chlania minęło 15 godzin. Przy 80kg wagi jest to całkiem normalne i mieści się w środku męskich możliwości trawienia alkoholu (męskich bo mężczyźni mają większe zdolności niż kobiety na poziomie 0,15-0,25 promila na godzinę)
- 1 0
-
2023-01-10 13:14
bzdury
kaca to będziesz miał jak się obudzisz z 1 promilem albo więcej. Po 0,5 będziesz jeszcze co najwyżej nieswój ale 0,2 to już śladowa ilość we krwi. Z resztą o czym tu gadać. Mam alkomat elektrochemiczny i nie muszę nic wymyślać. Inna sprawa że z tego pół litra trzeźwieję 13,5 godziny więc jak zacznę walić o 18 to od 7:30 nie mam nic we krwi.
- 1 0
-
2023-01-07 18:25
To raczej ty nie rozumiesz że kontrole rano są dla statystyk. (6)
Ten co rano ma jeszcze 0.3 promila czuje się lepiej i ma lepsze zdolności motoryczne niż ten trzeźwy, którego męczy kac. Policja czyha na tych co wypili jedno piwo za dużo i cyk statystyka zrobiona. W nocy źle się stoi, mały ruch, lepiej spać. A jeszcze taki pijany zechce uciekać i trzeba będzie go gonić. Lepiej złapać frajera, który myśli że wytrzeźwiał niż takiego co na bani siada za kierownice.
- 21 12
-
2023-01-07 18:30
Sam te brednie wymyśliłeś? (5)
Pijany ma lepsze zdolności motoryczne niż trzeźwy, którego męczy kac. Ty masz w bani poukładane?
- 10 20
-
2023-01-07 19:07
Zdajesz sobie sprawę ile to jest 0,3? (4)
Tyle co nic, półtorej piwa. Kiedyś robili testy na torze i najlepiej wypadali Ci którzy mieli 0,3-0,5. Lepiej nawet od trzeźwych. Oczywiście nie można porównywać toru z jazdą miejską.
Natomiast jeżeli masz kaca, glowa Ci pulsuje, to czujesz się gorzej niż ten co w pełni nie wytrzeźwiał. Każdy kto trzeźwiał w dzień, a nie w nocy, przyzna mi rację.
A skąd ty bierzesz swoje bzdury?- 13 9
-
2023-01-08 00:59
Chyba półtora piwa a nie półtorej piwa (1)
Pót orej to może być szklanki piwa!Oj Wy niedouczki,ale za klikanie się bierzecie do szkoły spie**zaj cie!
- 3 4
-
2023-01-08 10:41
Półtorej butelki, półtorej puszki, półtorej szklanki.
Jakby był keg to było by półtora. Piwo nie jest zunifikowana jednostką, a puszki oraz butelki głównie występują w 0,5l.
- 2 1
-
2023-01-09 19:22
Poproszę o te testy? Ciekawe, czy jakby odwrócili role, to znowu Ci wcięci by wypadli lepiej.
Kiedyś grałem w jakąś zręcznościówkę, gdzie mijało się jakieś przeszkody. Po 2 piwach nie byłem w stanie zbliżyć się do początkowych wyników. Refleks był nie ten.- 1 0
-
2023-01-10 13:44
0,3 - tak, ale średnio po 2h od rozpoczęcia picia, warto o tym wspomnieć
przy założeniu że ważysz te 100kg a piwo miało 6%. Wspominam o tym bo wyraziłeś się nieprecyzyjnie i potem może powstać bezsensowna dyskusja z tego powodu że ktoś inny zrobi to piwo duszkiem i po 15 minutach alkomat mu pokaże prawie 0,7
- 1 0
-
2023-01-07 18:12
nie ma takiego głupiego listu czytelnika, żeby Trójmiasto go nie wydrukowało (8)
Nietrzeźwym można być i rano, i wieczorem. Jeśli jesteś "wczorajszy" też jesteś nietrzeźwy. Nietrzeźwy kierowca to większe zagrożenie na drodze niż trzeźwy kierowca. Ile można tłumaczyć takie podstawowe rzeczy?
- 79 84
-
2023-01-07 18:14
Im głupszy tym się lepiej klika. A z reklam kasa płynie od odsłony.
- 13 5
-
2023-01-07 19:08
Osoba która ma 0,3 jest takim samym zagrożeniem jak niewyspany. (2)
- 10 5
-
2023-01-07 19:34
ale sprawdzali wszystkich, prawda?
nie tylko tych, którzy mają 0,3, ale też tych z 0,5/1,3 i naprutych jak wory?
- 6 2
-
2023-01-07 20:23
Kolejny specjalista
- 0 3
-
2023-01-07 19:16
Najbardziej niebezpiecznym kierowcą, jest taki na kacu
- 6 1
-
2023-01-07 19:23
Nietrzeźwy (2)
Zmęczony i nie wyspany a trzeźwy jest bardziej niebezpieczny na drodze niż osoba po piwie lub dwóch do obiadu. 0.2 czy 0.3 po 6 godz snu to tyle co nic w porównaniu do zmęczenia
- 4 8
-
2023-01-08 00:16
(1)
Sam mogę potwierdzić, zdarzyło mi się kilka razy w życiu jechać rano po nocy z dosłownie 2-3h snu, mój czas reakcji był gorszy niż po wypiciu kilku piw. Gdyby zatrzymała mnie wtedy policja do kontroli to nic by nie wykazało, byłbym przykładnym kierowcą, który na trzeźwo prowadzi auto.
- 2 3
-
2023-01-10 18:39
w 5th gear zrobili taki test i generalnie to mówisz półprawdę
na trasie gdzie bodźców jest niewiele niewyspany kierowca jest dużo niebezpieczniejszy, to prawda, ale w mieście jest dokładnie na odwrót. Trudniej zasnąc natomiast refleks ma większe znaczenie
- 0 0
-
2023-01-07 18:14
Wy wszystko wywalicie na wierzch, byle tylko się oburzyć na włąsny alkoholizm (4)
Jak rano masz 0,2 0,3 czy cokolwiek innego to znaczy, że masz problem alkoholowy. A co gdyby było 0,0? Miałbyć 0,1 i tez pretensje? Nikt nie pije dnia poprzedniego tak dużo, by rano mieć jeszcze wynik. No chyba, że alkus. Wy nie kontrolujecie siebie i ilości wypijanego alkoholu. Dlatego, jak zwykli, popularni alkoholicy, wsiadacie za kierownice i jedziecie zadżumieni.
- 41 86
-
2023-01-07 23:41
Co ty bredzisz tu co za głupoty,dzbanie,wyluzuj
- 7 8
-
2023-01-08 22:32
o co kaman?
ludzie pija od wiekow i beda pic alkohol
czy ktos badal alkomatem szlachte na koniach przed bitwa?
ludzie powymyslali glupie przepisy i kaza milicji scigac
pomijam ze autorzy norm alkoholu tez pija
no i tak robimy se pod gore sami sobie- 1 1
-
2023-01-09 09:02
Nie jestem alkoholikiem pije od wielkiego dzwonu
Piwa nie lubię w ogóle więc jak już to coś mocniejszego. Metabolizm alkoholu mam słaby może gdybym pił częściej byłby lepszy ale wątpię. W każdym razie nie raz było tak że każdy z moich kolegów w wydychanym powietrzu miał 0.0 nad ranem a ja potrafiłem wydmuchać coś nawet do godzin południowych.
- 1 1
-
2023-01-09 09:24
Rafał
Jakie małe zrozumienie świata i innych ludzi. Aby była pewność to po większej popijawie powinniśmy czekać 24, a nie zawsze tam wypadnie. Ja często korzystam z alkomatu aby zbadać się. Niestety nie mam własnego - na razie nie pije tak dużo aby był sens ingerować 500 w alkomat XD
- 0 0
-
2023-01-07 18:14
Ważniejsze korki niż potencjalni mordercy. (2)
Pijany w krawacie tylko
- 21 37
-
2023-01-07 19:09
To łapcie tez tych niewyspanych.
Takie samo zagrożenie.
- 8 8
-
2023-01-07 21:00
A kłapouchy pie..y jak co dnia!
- 2 2
-
2023-01-07 18:15
Jak ktoś pije ciągiem, to jest nietrzeźwy 24 godz. na dobę. Rano też. (2)
Co więcej, jeśli jest zaprawionym w boju alkoholikiem, to potrafi całkiem trzymać pion pomimo wysokiego stężenia alko we krwi.
- 47 13
-
2023-01-07 18:28
(1)
Wiesz po sobie?
- 6 9
-
2023-01-07 18:49
Niech będzie, że tak.
Więc wiem co piszę.
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.