- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (283 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (219 opinii)
- 3 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (29 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (81 opinii)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (116 opinii)
Po wypadku betoniarki: łącznica zamknięta, wiadukt w dobrym stanie
Na czas naprawy wiaduktu ruch na łącznicy z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską, gdzie w środę po południu betoniarka przebiła bariery i spadła na tory, został zamknięty. W wypadku zginął 30-letni kierowca. Przyczyny i okoliczności bada prokuratura. Sam wiadukt ma ponad 20 lat i - jak zapewniają urzędnicy - jest w dobrym stanie technicznym.
Z niewyjaśnionych przyczyn kierowana przez 30-letniego kierowcę betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, a następnie przebiła balustradę i spadła bokiem na znajdujące się kilka metrów niżej tory kolejowe.
Kierujący mężczyzna zginął na miejscu.
Betoniarka spadła z wiaduktu na Sucharskiego, 30-letni kierowca nie żyje
Co wiadomo?
Odcinek drogi, na którym betoniarka przebiła bariery, to łącznica zjazdowa z Trasy Sucharskiego w kierunku centrum Gdańska. Jednopasmowa jezdnia przebiega tam po łagodnym łuku i wzniesieniu. W środę po południu warunki drogowe były dobre.
Ofiarą wypadku jest 30-letni kierowca z Gdańska.
Czego nie wiemy?
Hipotez dotyczących tego, co mogło doprowadzić do tragicznego wypadku, jest kilka. Czy kierowca zasłabł za kierownicą? Omijał przeszkodę na drodze? A może zjechał na pobocze, bo np. sprawdzał w telefonie trasę, którą jechał? W czwartek ani prokuratura, ani policjanci nie chcieli spekulować, co mogło być przyczyną wypadku. Wyjaśnić ma to śledztwo wszczęte przez prokuraturę.
W wyjaśnieniu przyczyn wypadku mógłby pomóc zapis z tachografu w samym pojeździe. Na razie jednak nie wiadomo, czy ciężarówka była wyposażona w urządzenie rejestrujące prędkość i czas pracy kierowcy (od 2020 roku przepisy dopuszczają, ale nie nakazują pracy takiego urządzenia w tego typu pojazdach).
Sama ciężarówka została zabezpieczona przez policję do celów procesowych.
Świadek: huk, jakby spadł samolot
Jak mówi nam jeden z kierowców, który w chwili wypadku przejeżdżał w pobliżu, jego uwagę zwrócił ogromny hałas.
- Samego momentu wypadku nie widziałem, ale usłyszałem ogromny hałas. W pierwszej chwili pomyślałem, że w pobliżu spadł samolot. Widok leżącej na torach ciężarówki był straszny. Niestety nie było szans na ratunek kierowcy - opowiada.
Trakcja nie została zerwana, wystarczyła regulacja torów
Po usunięciu z torów betoniarki (nazywanej też betonowozem lub betonomieszarką) służby techniczne spółki PKP PLK niemal od razu przystąpiły do prac naprawczych torów, skarpy i sieci trakcyjnej. Początkowe informacje mówiły o zerwaniu przewodów trakcyjnych, ale ostatecznie wystarczyła tylko regulacja sieci. Podobnie było z samym torowiskiem, na którym pracownicy kolei dokonali regulacji na odcinku 500 metrów.
- O godz. 1:50 wznowiono ruch pociągów po jednym z torów, a o godz. 3:25 już po naprawie toru także na sąsiednim. Przywrócona została rozkładowa organizacja ruchu pociągów - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.
Nad ranem, gdy na miejsce pojechał nasz fotoreporter, trwały jeszcze prace ziemne i około torowe, m.in. profilowanie znajdującego się tuż obok nasypu i skarpy. Roboty były już prowadzone przy wznowionym ruchu pociągów towarowych.
Objazdy dla kierowców
Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska w środę wieczorem została zamknięta.
- Wyłączenie z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. Docelowa organizacja ruchu przywrócona zostanie po zakończeniu prac naprawczych elementów zabezpieczających i elementów wyposażenia obiektu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:
- po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
- po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
- na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
- po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.
Stan wiaduktu? Urzędnicy: dobry
Wiadukt w ciągu ul. Sucharskiego (na łącznicy zjazdowej na ul. Elbląską) został wybudowany w ramach budowy ulicy Sucharskiego w 2001 r. Jak zapewniają urzędnicy, obiekt podlega corocznym przeglądom podstawowym, a co pięć lat wykonywany jest przegląd rozszerzony, w ramach których przeglądane również są bariery energochłonne.
- Podczas ostatniego przeglądu nie stwierdzono żadnych zaleceń do barier energochłonnych. Ogólny stan techniczny obiektu jest dobry. Obiekt wymaga jedynie bieżących napraw, które nie obejmują swym zakresem barier - dodaje Kiljan.
Opinie wybrane
-
2022-10-27 12:31
Kondolencje dla rodziny zmarłego kierowcy (7)
- 352 7
-
2022-10-27 14:27
Może jakiś celebryta zajechał mu drogę? (6)
- 8 18
-
2022-10-27 20:50
Jechać każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej... Uuuu
- 1 0
-
2022-10-27 16:45
(1)
Może nie celebryta, ale jakiś zwykły zapominający się dziadziuś lub wystraszona babeczka w jakimś małym auteczku.
Zjeżdża w zjazd i przypomina sobie, że to nie tutaj, i myśli, że jak tak pomalutku przy prawej stronie wycofa się łącznikiem te 200 metrów, to nikt nawet nie zauważy.
A tu z tyłu betoniara 80km/h, próbuje ominąć odbijając wMoże nie celebryta, ale jakiś zwykły zapominający się dziadziuś lub wystraszona babeczka w jakimś małym auteczku.
Zjeżdża w zjazd i przypomina sobie, że to nie tutaj, i myśli, że jak tak pomalutku przy prawej stronie wycofa się łącznikiem te 200 metrów, to nikt nawet nie zauważy.
A tu z tyłu betoniara 80km/h, próbuje ominąć odbijając w lewo. Uuups, spadła? to jednak może pojadę już dalej i nie będę cofać.
Albo tysiąc innych bajek, dociekań i przypuszczeń.
Nie było tam żadnego monitoringu? Choćby na moście wantowym?- 4 11
-
2022-10-27 18:56
betoniara przy 80 km/h to i bez tej babci by stamtąd spadła
- 11 0
-
2022-10-27 16:41
Albo kolumna rządowa z sołtysową Brzeszcza. (2)
- 10 11
-
2022-10-27 18:04
może rajdowiec tusk albo schetyna? (1)
- 10 13
-
2022-10-27 20:20
kto tam szefuje waszej farmie?
0ero, Mati, nieJaki Patryk?
- 5 4
-
2022-10-27 12:36
Szkoda młodego chłopaka (20)
Wieczny odpoczynek racz dać panie.
- 260 21
-
2022-10-27 15:48
Boga nie ma i tego chłopaka też już nie ma, dość tych guseł. (1)
- 9 14
-
2022-10-28 09:18
Udowodnij, zwłaszcza pierwszą część swojej tezy.
- 3 0
-
2022-10-27 14:13
A starych to już nie szkoda?
- 4 2
-
2022-10-27 13:49
(2)
On już na pewno odpoczywa ! I żaden Pan nie ma nic z tym wspólnego.
- 9 10
-
2022-10-27 14:25
no jak nie (1)
jak ten miłościwy lord zadecydował o jego śmierci, przecież zawsze powtarzacie "bóg tak chciał"
- 9 13
-
2022-10-27 15:53
A rzadko dzięki Bogu.
- 3 1
-
2022-10-27 13:40
(2)
Ty, a może kierowca był mądrym człowiekiem i nie wierzył w te religijne gusła i bzdury? Wpadłeś na to, ciemnogrodzie?
- 13 21
-
2022-10-28 09:16
Szkoda że autor powyższego wpisu nie jest "mądrym człowiekiem", bo gdyby był, nie siałby swoich antyreligijnych frustracji obrażając innych ;/
- 3 1
-
2022-10-27 14:58
Istnieje prawdopodobieństwo, że kierowca nie wierzył...
W prawa fizyki...
- 10 3
-
2022-10-27 12:50
"Panie" z dużej litery (10)
Na religię nie chodziłeś To choć gramatyki się naucz
- 22 41
-
2022-10-27 21:04
Jak już chcesz pouczać to: "od dużej (wielkiej) litery" lub "wielką literą" - "z dużej" to naleciałość z innych języków.
A najlepiej odpuść sobie, jako i my odpuszczamy.
- 1 1
-
2022-10-27 20:52
Niewierzących pochodzących od małpy wg Darwina chowamy pod płotem
- 4 1
-
2022-10-27 17:35
Stawiałbym tu raczej na ortografię, a nie gramatykę...
- 2 1
-
2022-10-27 14:29
"To" pisze się z małej litery, a zdanie kończy się kropką (2)
Ktoś nawet poprawnie po polsku nie potrafi napisać, a innych poucza. Brak kropki w zdaniu, brak przecinka przed "To", które napisano z wielkiej litery. Ale pewnie czas spędzony na uczeniu się o zabobonach, które koniec końców nie będą miały znaczenia.
- 2 13
-
2022-10-27 17:39
Jałowa dyskusja
A kropka to górna część średnika.
- 3 1
-
2022-10-27 14:55
W Twoim przypadku do czasu zejścia...
Nie będą miały. Po tym fakcie, rodzina zaprosi księdza, na ostatnią drogę...
- 6 2
-
2022-10-27 13:38
A kropkę na końcu zdania cię uczyli stawiać?
- 10 4
-
2022-10-27 13:17
(2)
I tak pouczajacy pseudokatoliku zabijasz w ludziach dobro diable
- 19 26
-
2022-10-27 13:25
I tak pseudotolerancyjny człowieku (1)
Zabijasz chęć dyskusji
- 12 15
-
2022-10-27 18:57
A twój niemerytoryczny komentarz wprost do niej zachęca?
:D :D :D
- 4 3
-
2022-10-27 17:04
Barierki energochłonne (12)
Te można stosować przy wypadnięciu z drogi do rowu , ale dziwię się że są na wiaduktach . Wypadek autobusu przy Rafinerii niczego projektantów nie nauczył
- 70 26
-
2022-10-27 20:23
prędkość i masa zrobiły swoje (2)
- 10 0
-
2022-10-27 20:45
jaka? (1)
tam jest pod górę, te 32t robi swoje, ja tam osobowym wjeżdżam przy ok. 80km/h i auto samo wyhamowuje przed szczytem.
- 2 2
-
2022-10-27 22:08
Nie opowiadaj bzdur
Wyhamuje ci, jak puścisz gaz zaraz po wjeździe na łącznicę. A taka masa rozpędzona do 80 km/h na pewno ma większą energię kinetyczną od twojej podwody
- 3 0
-
2022-10-27 19:23
(5)
Taka załadowana betoniarka waży 38 ton. I ma środek cięzkości pewnie z metr nad ziemią. Z czego miałyby być zrobione barierki żeby to utrzymać? I ile musiałby mieć wysokości? Jakie fundamenty musiałbyś wylać pod taką barierą?
Taki wypadek zdarza się pewnie raz na kilka milionów przejazdów, a jeśli chciałbyś zabezpieczyć drogę przeciwTaka załadowana betoniarka waży 38 ton. I ma środek cięzkości pewnie z metr nad ziemią. Z czego miałyby być zrobione barierki żeby to utrzymać? I ile musiałby mieć wysokości? Jakie fundamenty musiałbyś wylać pod taką barierą?
Taki wypadek zdarza się pewnie raz na kilka milionów przejazdów, a jeśli chciałbyś zabezpieczyć drogę przeciw wypadającym betoniarkom, to koszt budowy dróg byłby wielokrotnie wyższy niż obecnie, a za przejazd A1 płaciłbyś nie 30zł, tylko wielokrotność (co skądinąd może byłoby dobre, bo więcej ludzi zaczęłoby korzystać z kolei).- 50 2
-
2022-10-28 11:07
"Jakie fundamenty musiałbyś wylać pod taką barierą?" pamiętacie bariery na granicy Berlin-Berlin Zach.?
to byłu żelbetowe wylewane elementy w kształcie litery L - prostopadły wjazd na L (poziome na ziemi krótsze ramię) powodowało niezupełne przewrócenie L a jednocześnie podbicie auta tym krótszym ramieniem
- 0 0
-
2022-10-28 11:04
"I ile musiałby mieć wysokości?" - nieco ponad środek wysokości układu auto-gruszka dla stanu załadowania
- 0 0
-
2022-10-27 21:18
Nie znasz sie
- 0 1
-
2022-10-27 19:41
(1)
przepraszam, na 4 osiach może być zgodnie z przpisami do 32 ton. W tym na przykład 8m sześciennych betonu.
- 6 2
-
2022-10-27 22:04
11,5 tony na oś to jest dopuszczalny nacisk na oś
- 0 0
-
2022-10-27 18:24
Teraz wszyscy są mądrzy. Trzeba było protestować wcześniej
- 8 0
-
2022-10-27 17:43
Pseudo barierki
To jest taki sam standard, jak te d**ilne nieprzeźroczyste ekrany dźwiękochłonne. Zielona ściana płaczu, ale nic nie można z tym zrobić bo i jedna i drugie maja atesty.
- 9 2
-
2022-10-27 17:29
Prędkość, prędkość
Na tej łącznicy betoniarki i inne ciężarowe bardzo często siedzą wolniejszym (przestrzegającym przepisów) na zderzaku. To była kwestia czasu, że dojdzie do takiego wypadku.
- 22 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.