• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg Słoneczny nie pojedzie w tym roku do Warszawy

rb
21 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:25 (22 czerwca 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Piętrusem do Warszawy w 3 godz. za 60 zł
Pociąg Słoneczny po raz pierwszy od 15 lat nie wyjedzie na trasę. Pociąg Słoneczny po raz pierwszy od 15 lat nie wyjedzie na trasę.

Kursujący od 15 lat w wakacje na trasie Warszawa-Ustka-Warszawa, przejeżdżający przez Trójmiasto pociąg "Słoneczny", nie wyjedzie w tym roku na tory. Powodem są ograniczenia w podróżowaniu w związku z pandemią koronawirusa.



Aktualizacja 22 czerwca godz. 12.25. Po publikacji artykułu z redakcją skontaktowali się przedstawiciele PKP Intercity, prezentując ofertę spółki dotyczącą przejazdów na trasie Warszawa - Gdynia - Warszawa, którą zamieszczamy poniżej.

- Od 27 czerwca w okresie wakacji, na trasie Warszawa - Gdynia - Warszawa PKP Intercity, zgodnie z rocznym rozkładem jazdy 2019/2020, będzie uruchamiać codziennie 22 pary pociągów oraz dodatkowo 4 pary pociągów w weekendy. W okresie wzmożonych wyjazdów spółka na bieżąco śledzi frekwencję w swoich pociągach i w razie konieczności podejmuje decyzje o wzmocnieniu dodatkowymi wagonami uruchamianych składów. Tylko podczas długiego czerwcowego weekendu, pomiędzy 10 a 14 czerwca, aby zapewnić bezpieczną i komfortową podróż jak największej liczbie osób, przewoźnik wzmocnił 147 pociągów o 315 wagonów. W przypadku pociągów kursujących na trasie Warszawa - Gdynia - Warszawa wzmocniono łącznie 43 pociągi o 118 wagonów. Ponadto w tym okresie 16 elektrycznych składów trakcyjnych wyruszyło w trasę w podwójnym zestawieniu, w tym 6 pociągów na wspomnianym wcześniej odcinku - informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.


Czy w wakacje planujesz korzystać z transportu kolejowego na dłuższych trasach?

Zaletami zestawionego z piętrowych wagonów Bombardiera pociągu Słonecznego była niska cena przejazdu i możliwość przewozu rowerów. Jednorazowo przewoził on nawet 2 tys. pasażerów, a w całym zeszłym roku podróżowało nim blisko 130 tys. osób.

Nad morze od 15 lat jeździli nim mieszkańcy centralnej Polski, przyczyniając się do rozwoju turystyki w Trójmieście.

Wagony były także zapełnione w drugą stronę, bo oprócz wracających znad morza, korzystało z niego także wielu mieszkańców Trójmiasta, wizytując Warszawę. Niektórzy jeździli nim także na półwysep.

Rozkład PKP



Wśród wad pasażerowie wymieniali przede wszystkim tłok. Bilety na przejazd były bowiem sprzedawane bez miejscówek, co ułatwiało dostęp, ale przyczyniło się też do tego, że pociąg w tym roku nie wyjedzie na trasę.

Pociąg Słoneczny bez miejscówek, więc nie pojedzie



Przedstawiciele Kolei Mazowieckich tłumaczą, że nie są w stanie policzyć osób w pociągu Słonecznym, a - zgodnie z aktualnymi przepisami - zajętych w składzie może być tylko 50 proc. miejsc siedzących i stojących.

- Pociąg Słoneczny w drodze do Ustki zatrzymuje się na kilkunastu stacjach i przystankach osobowych, na których odbywa się rotacja podróżnych. W tej sytuacji, zarówno kontrola składu pod względem jego zapełnienia, jak również każdorazowe zliczanie podróżnych na każdej stacji pośredniej (przystanku), są po prostu niemożliwe do wykonania. Dodatkowym czynnikiem utrudniającym kontrolę frekwencji jest specyfika sprzedaży biletów. W odróżnieniu od przewoźników dalekobieżnych, spółka KM nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży biletów na ściśle określone miejsca - mówi Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.

Najważniejsze bezpieczeństwo



Pojawiały się pomysły bisowania pociągu, ale ostatecznie zapadła decyzja o zawieszeniu połączenia. Jak mówi prezes Kolei Mazowieckich, trudna, ale jedyna możliwa w tym momencie.

- Priorytetem jednak jest bezpieczeństwo naszych podróżnych. Dlatego też liczymy na ich zrozumienie - podkreśla Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Z powodu koronawirusa mniej komfortowe stają się też inne połączenia kolejowe na trasie Gdynia-Warszawa, obsługiwane przez pociągi PKP Intercity. Brak odpowiedniego taboru oraz krótkie perony na stacjach pośrednich powodują, że nie wszystkie pociągi mogą być wydłużone, by przewieźć wszystkich chętnych. Przypomnijmy, że pasażerowie obecnie mogą kupić bilet jedynie na miejsca siedzące.
rb

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • Eheh, nie umieją policzyć pasażerów

    • 14 3

  • I czym teraz studenciaki pojadą do warszafki? Strasznie mi ich żal.

    • 7 10

  • podnieść lekko ceny wprowadzić miejscówki tak trudno Donatko?

    • 11 4

  • Autobus do zoo z Gdyni zlikwidowany, PKM już nie jeździ

    co godzinę do Gdyni. Teraz ten pociąg. A potem płacz aktywistów i rowerzystów, że ludzie samochodami jeżdżą.

    • 26 1

  • " KM nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży biletów na ściśle określone miejsca" (8)

    Dlaczego?

    • 14 5

    • Bo nie.

      • 0 6

    • (3)

      ten pociąg od zawsze był dla pewnych głupich betonowych ludzi z firmy Intercity solą w oku nie wiem czy pamiętasz ale na początku nie sprzedawali na niego biletów w kasach bo nie nie wyświetlali go z wyprzedzeniem na zegarach dworcowych bo nie bo uznawali ten tani pociąg za konkurencje dla swoich wciskali go w najdurniejsze godziny tzn wyjazd z trójmiasta ok 17-18 w czasie remontów torów po 15 i przyjazd do Warszawy na wieczór wyjazd z Warszawy bardzo rano też celowo ja bym się nie zdziwił jakby tego pociągu już nie było nigdy wiecej

      • 12 1

      • Dokładnie, to jedyne wytłumaczenie - działania kogoś z grupy PKP. (1)

        Pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich był rewelacyjny od samego początku. Klimatyzacja, podwójne rolety w oknach, możliwość zakupu przekąsek/napojów. I był tani. Piętrowe składy, jak pamietam - ostatnio jeżdziły i 3 kompletne składy nowoczesnych piętrusów (12 wagonów). W kasach PKP Intercity faktycznie był to nielubiany pociąg, ale w dobie internetu to pikuś. Walić beton PKP. Pamiętam jego początki, bilety po 22 zł z Warszawy do Gdyni, podczas, gdy IC kosztował 70-80 zł. Jechał dłużej, ale nie 3-4x, a 1,5x dłużej ;) Jak faktycznie nie powróci po celebrytce Epidemii COVID-19, to złożymy wniosek o ograniczanie konkurencji na rynku!
        Co do PKP, to doskonale znamy przypadki wycinania fajnych połączeń, które najpierw miały zmieniany pory i czasy przejazdu na niekorzystne dla pasażerów, a potem - pod pretekstem niskiego obłożenie - były likwidowane. To powinno być ścigane przez UTK, ale to jedno towarzystwo!

        • 7 1

        • Jedyny raz kiedy nim jechalem to bylo latem 2006 roku. Sklad typu kibel, bez zadnych wygod o ktorych piszesz. Podroz umilaly trzeszczace glosniki rozkrecone na caly regulator, ktorych nie dalo sie wylaczyc. Do tego tlok. To byla moja ostatnia podroz pociagiem w zyciu i mam nadzieje, ze juz nie bede musial. Mialem juz wtedy samochod ale cos mnie podkusilo, ze fajnie bedzie pociagiem. Nie bylo fajnie.

          • 0 1

      • Bo w PKP sa janusze marketingu pochodzace z negatywnej selekcji. Lepsi poszli do lepszych firm a zostaja miernoty, ktore mysla, ze jak sie zlikwiduje tani pociag to Ci ludzie kupia kilka razy drozszy bilet na pendolino.

        • 1 0

    • Bo to koleje do obsługi Mazowsza. I nikt nie będzie dla jednego sezonowego składu bawił się uruchamianie systemu rezerwacji. A (2)

      • 3 1

      • no i połączenie obsługiwało Mazowsze ;p

        ...wywożąc mieszkańców Mazowsza nad Bałtyk.

        • 3 0

      • Koleje dostaja latwe publiczne pieniadze, wiec sie im nie chce. W prywatnej firmie, w ktorej pracuje tez tak bywa, ze sie nie oplaca, ale wtedy pisze sie to klientowi dlaczego nie warto i zawsze probuje sie zrozumiec czego potrzebuje i ewentualnie podsuwa mu sie inne rozwiazanie.

        • 0 0

  • Jakby chcieli to by znalezli rozwiazanie ale po co - lepszy zasilek

    Zgłoszą się po "wsparcie" z powodu koronawirusa i Glapinski im wydrukuje. Nie trzeba się będzie narobić. A i pociąg się nie zniszczy, same plusy

    • 15 3

  • (3)

    I dobrze. Rogatki na obwodnicy postawić i wpuszczać tylko miejscowych.

    • 25 6

    • I nie wypuszczać miejscowych. Niech każdy siedzi tam, gdzie mieszka. (2)

      Innych nie chcesz wpuszczać, a sam chciałbyś jeździć???

      • 1 1

      • (1)

        A może on nie chce jeździć? Ja na przykład nie chcę.

        • 2 1

        • A co mnie to obchodzi?

          • 0 0

  • Nie wyjedzie bo ktoś jest pierd..niętym pacanem i tyle bezpieczeństwo o mój Boże ta paranoja naprawdę niektórych mocno trzyma ograniczenia w przemieszczaniu jakie niby???

    • 5 6

  • Jakby się chciało to by się dało...

    Czy w XXI wieku wprowadzenie w system sprzedaży miejscówek na pociąg Słoneczny to wyzwanie niczym lot na Księżyc ? Wagon piętrowy to też wagon....

    • 13 5

  • Jaka ściema. Jak niemoga policzyć. W skm polregio nikt nie liczy (1)

    Nikt nie pilnuje niczego . Goście spoza trójmiasta mówili że pociągi też zapelnione siedzenia jeden koło drugiego. A dotacja Dokladnie zostanie wydrukowana.

    • 20 1

    • w nowych składach SKM Trójmiasto są numerowane miejsca siedzące...

      W tych 2, zupełnie nowych składach SKM Trójmiasto, które teraz nie jeżdżą po naszej metropolii, tylko zostały wypożyczone na Dolny Śląsk (za składy spalinowe do obsługi PKM ;) - są numerowane miejsca siedzące ;)

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane