• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h

Michał Stąporek
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Po raz pierwszy w historii pociągi na trasie Trójmiasto - Warszawa pojadą z prędkością 200 km na godzinę na jednej trzeciej całej trasy. Po raz pierwszy w historii pociągi na trasie Trójmiasto - Warszawa pojadą z prędkością 200 km na godzinę na jednej trzeciej całej trasy.

Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.



Jak oceniasz funkcjonowanie kolei w Polsce?

O zmianach skutkujących podniesieniem prędkości m.in. na na trasie z Trójmiasta do Warszawy (magistrala kolejowa E65), PKP PLK oficjalnie poinformowała kilka dni temu.

- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.

200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa



Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.

To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.

Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty



Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.

Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.


Potrzeba więcej inwestycji w miastach



- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Spid (6)

    Spidi gonzales
    Jak prądu dorzucę to i do 225 z górki

    • 36 13

    • Konkurencyjna będzie? Bilety na Pendolino coraz droższe (5)

      • 5 4

      • jak Czesi wjadą na polskie tory /o ile im PKPiści pozwolą/ to pozamiatają

        bilety tańsze niż w Polsce, obiad w ichnim warsie 20zł piwo 3-4zł !!!

        • 8 1

      • Taəńsze niż paliwo do samochodu na tej trasie (3)

        A to jakoś nikomu nie przeszkadza...

        • 2 0

        • 199zł za bilet ... to 40L paliwa (2)

          sorry vinetou ... nie wiem ile twoje autko pali ... ale 40L na 340km wystarczy
          a po drodze jeszcze w lesie sie, możesz zatrzymać na loda

          • 6 6

          • A 49 to niecałe 10 (1)

            Za 199 nigdy jeszcze nie jechałem, nawet decydując się b. późno, max 119.

            • 5 1

            • to weż złap i zaciągnij ze sobą niewidomego ...

              z nim pojedziesz za 15zł !!!

              • 4 1

  • znaczy 250km/h na E65 - to nigdy (70)

    to po co było kupować drogie pendolino?

    • 163 61

    • Dla prestiźu Misiu, dla prestiżu.

      • 30 15

    • ... (36)

      A po co rząd kupuje dla swoich ministrów limuzyny, które mogę jechać z prędkością 250 km/h i więcej, skoro maksymalna na autostradach to 140, a w mieście, gdzie jeżdżą większość czasu 50.

      • 65 8

      • za pieniadze z pendolino można było zakupić 2 pełne składy z husarzem (29)

        też by pojechał te 200km/h ...

        • 31 41

        • wtedy Polska nie produkowała Husarza (3)

          • 30 11

          • Lokomotywy Husarz jeżdżą po polskich torach od października 2009 roku.

            misiu pysiu

            • 18 7

          • Teraz też nie produkuje, bo to niemiecka lokomotywa

            • 32 3

          • nigdy nie produkowała

            Husarz to lokomotywa produkcji niemieckiej

            • 4 0

        • a jechałeś tym badziewiem? (7)

          trzeszczy, skrzypi to przy 200 pewnie jest niezły dramat.

          • 17 11

          • polacy już 10lat temu wyprodukowali wózki wagonowe do 250km/h

            dla niemca !!!

            • 16 14

          • czy jeżdżą w TLK? (5)

            Jeśli tak to o niebo lepsze niż pendolino, jedna przejażdżka... czyli ciasnota, rzuca człowiekiem czy w siedzi czy na stojącą gorzej niż kartofle w worku, za mało miejsca na bagaże - klapa i brak uchwytów do trzymania się. Ktoś dostał nie źle w łapę za to badziewie, żeby jeździło u nas

            • 7 14

            • (4)

              O czym ty mówisz człowieku? Pendolino to jedyny pociąg w którym nie muszę się gnieśc w ciasnym przedziale i jest normalna półka na bagaż na końcu wagonu zamiast skakania pod sufit z każdą walizką.

              • 13 6

              • serio ?? (1)

                Jechałeś w drugiej klasie tym? Szczególnie na południu Polski ?
                Tą butelką wody nie rekompensują siniaków, bałaganu i brak miejsca, nigdy więcej nie wsiądę do pendolino !

                • 4 13

              • jak się podróż zaczyna od trzech piw w Warsie

                to potem i siniaki są. Jestem postawnym chłopem a w Pendolino mi miejsca nie brakuje

                • 2 0

              • ... i strach, że ci bagaż ukradną jak się pójdziesz wysikać

                • 0 0

              • producent pendolino dostał bana na Niemcy /łapówkarstwo i przekupstwo

                Francuzi nie sprzedadzą tam nawet guzika

                • 1 0

        • Przecież Husarz jest niemiecki... (3)

          To jest siemens, więc jeden pies

          • 22 1

          • ale wagony mogłyby być już czysto polskie (2)

            i polski robotnik by zarobił ... i państwo polskie miało by z tego zysk

            • 2 1

            • ze Alstom ma w Polsce 3 oddziały (1)

              i państwo i polski pracownik zarabiają na Pendolino jeżdżących w innych krajach to pewnie wiesz?

              • 1 0

              • zarabia francuz ... i żadnych podatków w Polsce NIEpłaci

                • 1 0

        • Pesa Dart (12)

          Można też było kupić lekko dwa pełne składy Pesy Dart, która ma wygodniejsze fotele od Pendolino i standardem od niego nie odbiega i też pojedzie 200 kmh. Ponadto, z tego co pamiętam, nie ma tak malutkich toalet jak Pendolino. No ale widać ktoś komuś posmarował, tym bardziej, w Pendolino jeszcze do niedawna nie było WiFi....

          • 12 24

          • Standardem nie odbiega? hahaha (3)

            Porównywanie wygody w Pendolino i Pesa Dart to jakieś nie porozumie.
            Siedzenie o niebo lepsze w Pendolino, a jak doda się komfort i stopień wyciszenia przy pełnej prędkości na naszych torach to nie ma porównania.
            W Pendolino człowiek może się spokojnie zdrzemnąć i nic nie słyszeć poza samymi pasażerami, którzy potrafią uprzykrzyć drogę.

            • 24 6

            • ha ha ha (1)

              bez słuchawek w pendolino nie da rady, może inny, ale hałas jest nie wciskaj kitu

              • 3 13

              • jak jeździsz kiblem Regio to się nie wypowiadaj o Pendolino, znaffco

                • 6 0

            • jesli masz 1,6 m wzrostu

              to może jest wygodniej.

              • 3 0

          • Pesa i Dart wygodniejsze fotele od Pendolino hahahahahhaa

            żart jakiś weź sie przejedź najpierw , a i jeszcze jak masz poniżej 180 cm wzrostu to się perspektywa wygody zmienia

            • 14 6

          • gufno nie pesa (1)

            podrózuje słuzbowo pendolino i dartem pare razy w tygodniu od blisko 4 lat. Zanim cos gosciu napiszesz po prostu sie przejedz. Wymiotowac mi sie chce jak czytam od lat te brednie pesudo expertow. Nowa Pesa Dart - po paru misiacach uzytkowania przestaly dzialac automatyczne drzwi w ubikacjach a powyzej 140 spada w takie drgania i wibracje ze sie niedobrze robi, same stoliki. Pendolino to mercedes wandalo i i**oto-odporny i naprawde komfortowy z którym nie widze sladow uzytkowania po tych 4 latach

            • 24 5

            • no cóź

              to musiałeś jeździć jakimś nie używanym pendolino

              • 4 9

          • Jedna wypowiedź, tyle przekłamań (4)

            Darta w momencie zakupu Pendolino nawet na rynku nie było

            Nie, nie pojedzie 200 km/h, tylko 160

            Nie, nie jest 2x tańszy - PESA w swojej ofercie nie wliczyła serwisu, z serwisem kosztuje niewiele mniej za pociąg o co najmniej klasę słabszy (160 a 250 to technologiczna przepaść)

            Standard (wyciszenie, drgania, jakość materiałów) jest w Darcie na poziomie składów piętrowych Goerlitz co najwyżej, nawet nie porównujmy

            Pendolino jeździ normalnie przez te lata - składy były wyłączane przez geniuszy drogowych, którzy doprowadzili do kolizji na przejazdach. Darta spotkało odstawienie na bocznicę z powodu błędów konstrukcyjnych.

            A za WiFi podziękuj PKP, jak nie wpisała w przetarg to nie dostała

            • 18 5

            • Pafawag produkował seryjnie lokomotywy 104E, które do dzisiaj jeżdżą w IC 160km/h (1)

              Projektowane były lokomotywy do obsługi linii 250 km/h , ale po sprzedaniu zakładu Francuzom wszystkie prace projektowe przerwano i produkcję 104E też przerwano. Teraz, po genialnych posunięciach gospodarczych ekip balcerowiczopodobnych jesteśmy zdani na import. To nie jest kryzys, to jest skutek.

              • 11 9

              • Projektował i planował to i Morawiecki elektryczne samochody

                Nie ma certyfikowanego produktu, nie ma tematu. A co da lokomotywa, jak nikt nie wpadł na produkowanie wagonów tyle jeżdżących? ;)

                • 8 3

            • A kto wtedy rządził, gdy "zapomniano" wpisać WiFi do warunków przetargu? (1)

              • 6 4

              • Premier Kaczyński !!!

                i Prezydent Kaczyński !!!!

                • 9 5

      • brawo (4)

        jeszcze powiedz który nowy samochód nie może jechać szybciej niż 140 km/h - może te modele rząd powinien kupić - chyba troszkę żółć oczy zalewa

        • 21 6

        • i smartem możesz dostać mandat na autostradzie za predkość (3)

          • 3 1

          • (2)

            Tylko trzema wersjami silnikowymi z 15 dostępnych przez 3 generacje. Inne mają limit albo 135 albo 145 (a przekroczenie o 5 przy prędkości dopuszczalnej 145 nie podlega penalizacji).

            • 3 0

            • a weź powiedz to skandynawom ;)))) (1)

              Ty - "przekroczenie o 5km/h prędkości dopuszczalnej nie podlega penalizacji"
              a Norweski Policjant - "o 3km za szybko mandat 800 koron ... wasze 350zł ... to płaci pan na miejscu czy wzywać lawetę?"

              • 4 4

              • W Polsce penalizacji nie podlega, a artykuł dotyczy Polski

                Ja polskich kierowców ze skandynawami nie porównuję, bo to jak porównywać zaporożca z maybachem

                • 4 0

      • Uprzywilejowane

        Nie jada 140

        • 1 0

    • A niby czym jeżdzić choćby 200 km/h ? (11)

      Pisowska "narodowa" fabryka potrafi tylko robić wizualizację, a jej produkty po kilkuletniej eksploatacji rozlatują sie / vide Darty /, że o tramwajach nie wspomnę. A propos tramwajów....gdzie gdańskie Jazzy, powinny być już wszystkie 15 szt. a jest tylko 1 szt./ to pytanie do patriotów kochajacych "dobre bo polskie"/

      • 36 21

      • Nowych tramwajów nie ma (6)

        Bo budyń z ferajna taką umowę podpisał. Nowy jazz stoi na zajezdni bo uwaga, nie przeszedł testów i cxeka na przeróbki. Już do Gdańska trafił felerny dlatego tmreszty też narazie nie ściągają. I to właśnie wina platfusow

        • 17 28

        • Wina platfusów, że fabryka przyjęła tyle zamówień, że się nie wyrabia z ich realizacją?

          Ot, myślenie typowego przedstawiciela jedynej słusznej opcji.

          • 34 8

        • Ty to chyba jesteś sprawny inaczej... (4)

          tak jak wiekszość suwerena obłakanej partii.Jeśli "narodowa" :-))) fabryka pod czujnym okiem pisowskiego prezesa robi knoty niezgodne z dokumentacja SIWZ to też wina władz miasta? Z taką logika niech ciebie kobyła kopnie !

          • 36 8

          • uwaga 'bze' to trol (3)

            dla niego wszystko co polskie to be
            jaką opcję popiera nie trzeba wyjaśniać

            • 10 23

            • Ty tak poważnie ?

              ....przesiąkłeś kurkizją na wylot.No dobra, wskaż choć jeden produkt przemysłu narodowego dorównujący standardom europejskim.Nie pisz mi tylko o produktach montowanych w tym pięknym kraju.Wiekszość produktów pesy "jedzie" na podzespołach kupowanych min z Niemiec.Sa to głównie systemy sterowania i jednostki napedowe.nasi fachowcy maja jednak i z tym problem...tj z własciwym zamontowaniem tegoż

              • 19 7

            • BezsilniRazem w akcji :)))

              • 5 0

            • i**ota. licencjonowany. przez dojną zmianę

              • 4 0

      • Spytaj kretynów, którzy pozbyli się pafawagów, zntk itp. (3)

        Jakoś 104E jeździ do dzisiaj 160km/h w IC. Niestety nie pozwolono produkować w Polsce nic lepszego, projekty pozamykano bo mieliśmy być tylko rynkiem zbytu a nie konkuretntem dla francuzów lub niemców.

        • 7 9

        • Przestań kłamać

          Sprawdź lepiej, pytając polskich maszynistów, fakt składów towarowych, jaka jest najlepsza lokomotywa?? A potem sprawdź co to jest Dragon. Oczywiście lokomotywa dla towarowych, najlepsza i najmocniejsza, no i Polska. Myślę, że po niewielkich modyfikacjach może jeździć ze składami osobowymi z dużymi prędkościami.

          • 7 0

        • Mało ci "narodowej" fabryki (1)

          w Bydgoszczy?Wystarczy jedna która zawala wszystkie terminy, robi knoty i jest doinwestowywana przez dojną zmianę z twoich pieniedzy

          • 4 4

          • Dragon 2 tak dokładniej

            Nowocześniejszy, budowany w Newag chyba Nowy Sącz. Najlepsze lokomotywy w Europie. Każdy maszynista Ci to powie.

            • 0 0

    • bo tylko na szybkie pociągi było finansowanie UE (8)

      dostaliśmy miliardy na dostosowanie torów, infrastruktury i na tabor

      • 27 3

      • (1)

        I okazało się że większość kasy z dotacji zgarnęli makaroniarze,a nam zostało na tory które o dziwo zostały ułożone w Polsce a nie gdzieś w Belgi czy Holandii.

        • 9 17

        • Alstom jest firmą francuską

          A cały dowcip polega na tym, że stosunek jakości do ceny w Pendolino jest radykalnie wyższy niż w "polskich" Dartach (te notabene polskie mają tylko spawane, tanie pudła, które popękały i składy zostały uziemione). O ile patriotyzm lokalny w wykonaniu gospodarczym ma sens (i widać to np. jeżdżąc po drogach niemieckich, ale nie włoskich czy hiszpańskich) - automatyczne przyklejanie narodowej łatki jest już po prostu naiwością.

          • 13 5

      • nie ma jak UE (2)

        nie ma grabi co grabią od siebie, dali a my kupli za to pendolino i tak do EU to wróciła kasa

        • 6 7

        • (1)

          tak dziala ekonomia ze zawsze kasa gdzies wraca

          • 4 4

          • ale rządzący powinni dbać aby wracała do nas

            • 3 2

      • Dostaliśmy miliardy na zamówienia u niemców i francuzów. (2)

        A wczesniej musieliśmy pozamykać pafawagi, których lokomotywy (np. 104E) spokojnie ogarnęłyby te 160 km/h

        • 5 10

        • Kasa była na koleje szybkiej prędkości (1)

          A nie na koleje regionalne (bo 160 osiąga w UE byle regionalny). Na ślimaki kasy by nie było.

          • 8 1

          • pitolisz bzdury i dyrdymały skończone

            kasa UE była na modernizację Polskich Kolei...
            to ówczesny rząd se wymyślił ... to pendolino na euro2012... i z tym tez niedotrzymał terminu

            • 1 0

    • Dla gratisowego zegarka.

      • 13 13

    • właśnie, po co? niech puszczają kible

      • 5 0

    • Pinokio Ci wybuduje szybka kolej...

      Tak jak milion mieszkań, samochody elektryczne i służbę zdrowia która nie zabija... :D

      • 20 7

    • jeszcze w dodatku bez wychyłowych wagonów (3)

      • 2 4

      • do tych 160km/h z jaką to pendolino jedzie wózki wychylne są zbędne (2)

        przynajmniej jeden mniej - taki element do wiecznego się psucia

        • 10 1

        • Do 160 km/h pendolino jest zbędne. (1)

          Nie wykorzystamy ich potencjału przez następne kilkanaście lat, a wtedy i tak będą pewnie do wymiany.

          • 6 5

          • Ależ właśnie wykorzystujemy!

            Gdyby nie konieczność przekroczenia (nieprzekraczalnych mentalnie i organizacyjnie dla PKP) 160 km/h na wieczność utknęlibyśmy w nieremontowanych trasach i zakonserwowalibyśmy brak konieczności wdrażania takich "zachodnich fanaberii" jak ERTMS

            • 6 1

    • Ale to nie są Pendolino, bo nie mają pudła wyhylnego

      Złośliwi mówili o tych pociągach inacej, była to xyva kupującego te pociągi ministra Sławomira Nowaka, tego od zegarków. Polecem poszukać w necie.

      • 0 4

    • Dla lapowek rysiu

      • 1 1

    • Pendki jeżdżą nie tylko w relacji do Gdyni, pociągi w kierunku Krakowa/Katowic/Wrocławia korzystają z CMK. (1)

      Na CMK już masz sporo odcinków pod prędkość 200 km/h, a docelowo za kilka lat ma być tam wprowadzona prędkość 230 km/h, jeśli pozwoli zasilanie to nawet 250 km/h.

      • 3 0

      • CMK to ledwo 220km torów . ... a co dalej?

        80-160km/h i ciuf ciuf ciuf ciuf

        • 1 0

  • I dobrze. Superpociągi kupione. (11)

    No to muszą zaiwaniać w końcu !

    • 67 9

    • zwalniać a nie zaiwaniać (4)

      od początku było wiadomo, że w Polsce nie ma i nigdy nie będzie - żadnej trasy kolejowej, gdzie to pendolino mogłoby pośmigać 250km/h

      • 9 10

      • Będą za kilkanaście lat (o ile kolekcjonerzy zegarków nie wrócą), (3)

        ale wtedy pendolino i tak będzie pewnie do wymiany.

        • 3 4

        • NIE będzie ... (2)

          w żadnych planach PKP-PLK nie ma ani jednej modernizacji trasy inter-city do pełnej prędkości 250km/h

          • 3 1

          • CMK jest obecnie modernizowana do standardu 250 km/h, m.in. tak przygotowane są obiekty inżynieryjne. (1)

            • 1 1

            • CMK to tylko 220km torów

              a gdzie choć jedna cała trasa IE ze śr. przewozową 200km/h po caaaałości?

              • 1 1

    • Z Gdanska do stolicy Wielkopolski w 7 minut.

      Super te pociągi. Jednak Nowak dobrym zarządcą był.

      • 2 3

    • (3)

      w Japonii 300 latają lata, trwają testy 600 km/h

      • 1 1

      • japonia nie jest katolicka, tam nie ma obledu swiecenia kazdej srubki, asfaltu, nowo zakupionych drzwi do przychodni, dostawczaka czy lisow i zajecy po polowaniu

        • 4 3

      • Porownujesz Japonię do Polski? (1)

        Sorry, ale to jak przyrównywanie Malucha do Ferrari.

        • 1 0

        • no to CHINY ... w 3lata wybudowali całą 1000km linię swojego pendolino na 300km/h

          można? ależ można !!!

          • 1 1

    • to są pociągi na większe prędkości

      na 200km/h wystarczą zwykłe składy

      • 1 2

  • Połowa pendolino stoi uszkodzona na bocznicy, taki to super zakup i sukces. (31)

    • 91 110

    • Za to samochody nigdy się nie psują...

      • 33 7

    • To idz i napraw.

      Proste.

      • 13 12

    • (10)

      stoi bo pissuarowe PKP nie umie zorganizowac napraw .no i wsioki wjezdzaja na tory pod pociagi

      • 31 31

      • trollu to może naprawić tylko włoski serwis (7)

        Winą źle podpisany kontrakt. Polecam słowa prezydenta Ukrainy o Nowaku

        • 38 13

        • (6)

          Przypomnij te słowa może?

          • 3 2

          • ja przypomnę: (5)

            Prezydent Ukrainy w ostrych słowach skrytykował stan ukraińskich dróg. W naszym kraju będą drogi, kiedy nie będzie głupców, tak mówią stwierdził Zełenski.

            Polityk o ten stan rzeczy oskarżył Ukrawtodor, państwową agencję dróg i zagroził jej kierownictwu więzieniem.

            Trzeba wsadzić do więzienia kierownictwo, które przez wiele lat pracowało i zarabiało na drogach stwierdził Zełenski.

            Szefem Ukrawtodoru jest od października 2016 roku Sławomir Nowak, były minister w KPRM i były szef gabinetu politycznego premiera Donalda Tuska.

            Prezydent Ukrainy w swoim przemówieniu stwierdził, że konieczne jest rozpoczęcie dalszych inwestycji związanych z infrastrukturą na Ukrainie. Dodał jednak, że w jego kraju nikt nikomu nie ufa, co znacznie utrudnia tę sytuację.

            Wszyscy mówią: nie ma sensu ładować pieniędzy w drogi dlatego, że wszystko ukradną podsumował Zełenski.

            • 14 1

            • Zełeński to polityk... znasz polityka, który po przejęciu władzy nie mówiłby źle o poprzednikach, że kraj w ruinie itp.? (3)

              • 9 8

              • to polityk? taki z niego polityk jak z kukiza (1)

                • 8 2

              • oj tam oj tam, Regan też był aktorem a komunę wywrócił do góry kołami.

                • 1 2

              • tłumacz się, tłumacz

                • 3 2

            • nowak przyjechal do ukrainy z czarodziejska rozdzka? tam jest kraj z szalejaca korupcja, podzielony miedzy oligarchow, nowak jak bedzie zbyt radykalny to go odstrzela, zelenskiego zreszta tez, ukra czeka jeszcze dluga droga zeby wejsc na cywilizacyjna sciezke

              • 3 2

      • Platfus szczeka a 13 x i tak pójdzie do budy (1)

        1zl wpadł z ogrodów

        • 13 15

        • 500+ na dorobku się wypowiada? Pisior na łańcuchu za michę odda wszystko

          • 3 1

    • więcej optymizmu ...

      bo druga połowa pendolino stoi sprawna i nieustannie gotowa do drogi

      • 11 8

    • głównie uszkodzona w wypadkach (7)

      na przejazdach kolejowych

      • 32 4

      • PKPiści robili remonty torów pod podnolino... ale zapomnieli o przejazdach bezkolizyjnych? (6)

        w jednej miejscowości zrobili tunel ... ale o kilka cm za niski ;))))
        i coś większego: jak TiR czy ciężarówka z plandeką już tam nie przejedzie ... no bravo PKP-PLK
        i tak 100mln zł w piach ... a stary przejazd ze szlabanami musiał czynny pozostać

        • 2 14

        • Odkąd na platfusów mówi się pekapiści? (3)

          • 5 8

          • (2)

            od wtedy jak na pisiorów zaczęli mówić:"intelektualiści"

            • 4 2

            • (1)

              spie**zaj dziadu wizytowka

              • 1 3

              • Mowa nienawisci to zapoczatkowana przez Ryzego, Zdradka itd

                • 1 1

        • Bredzisz (1)

          i pokazujesz wszystkim,ze jestes ignorantem nieznajacym obowiazujacych na pkp plk instrukcji...a z tym tunelem,to co miałeś na mysli? Zapewne cos ci sie przypomnialo z tunelem srednicowym,resztę sobie bezsensownie wymysliles

          • 4 1

          • stul PiSk

            Tunel w ciągu ul. Bałtyckiej w Grodzisku Mazowieckim

            • 3 4

    • (1)

      Kolega z PESY?

      • 6 8

      • Z Polski

        • 3 2

    • Pomyliło ci sie

      z Dartami z narodowej fabryki w Bydgoszczy....:-)))))).Pendolino w liczbie 19 sztuk jest w eksploatacji.Jeden pociag został zawieziony do wytwórcy przez jednego d**ila co wiechał przed nim na przejazd.

      • 23 6

    • znawca się znalazła

      Pytanie dlaczego stoją. Psują się częściej niż powinny, są źle serwisowane, miały wypadki na przejazdach? Z tego co pamiętam, to kilka czeka na naprawy powypadkowe, więc trudno tu mówić o złym zakupie

      • 10 12

    • Chyba ci sie pomylilo z tym polskim barachlem (2)

      2 razy jechalem dartem i 2 razy awaria elektroniki, pociag stanal w szczerym polu i trzeba bylo czekac na regiokibel

      • 12 10

      • wiem, wiem, Polska to nienormalność, wszystko możemy kupić od Niemca. (1)

        • 8 6

        • PESA kupuje

          A można zamiast robić projekt pociągu specjalnie na 20 egzemplarzy (DART) obok dziesiątków innych składaków jednak skupić siły na jednym, a porządnym produkcie. Którego potem nie trzeba na siłę wciskać PKP, ale sprzedawać w całej Europie...

          • 7 1

    • skad masz to info - z tvp info ????

      • 11 7

    • Nie pisz głupot.

      Trwale odstawiony jest tylko jeden skład po ciężkim wypadku na przejeździe pod Ozimkiem, jest obecnie naprawiany we Włoszech. Pozostałe zjeżdżają na Grochów
      zazwyczaj tylko w celu wykonania planowych przeglądów. Czasem zdarzy się oczywiście jakaś usterka, ale żaden sprzęt nie jest niezawodny. Współczynnik dostępności składów Pendolino jest naprawdę bardzo wysoki.

      • 3 0

  • A kiedy będzie WIFI w Pendolinach? (14)

    • 68 50

    • Już jest

      • 22 3

    • W niektórych pociągach (9)

      już jest ale trzeba się logować od nowa.....co 15 minut

      • 10 18

      • Ojejku to musi być straszne, biedne komputerowe nerdy (4)

        • 18 17

        • jaki nerd pajacu... same nerdy jeżdżą z warszawy do gdańska ?

          kupują pendo, które rozpędza się do pewnej prędkości a i tak nie bedzie mogl tyle jechać i w 2019r. nie ma w nowym pociągu za miliardy najzwyklejszego wifi...

          • 8 7

        • Weź pod uwagę że niektórzy pracują przez komputer (2)

          • 5 0

          • Tru story bro (1)

            Ja przez komputer kociej mordy dostaję...

            • 1 1

            • Najpierw dostałeś g*wnozy mózgu.

              • 0 2

      • nie prawda (3)

        można się zalogować podając e-mail, wtedy nie rozłącza. Prawie cały mecz Polska-Austria obejrzałem na streamie :)

        • 16 2

        • Chyba relację tekstową

          Bo co jakiś czas mimo wszystko wypada się z zasięgu i rozłącza.

          • 3 2

        • dobrze, że nie poprzez kartę płatniczą

          bo nim byś dojechał do celu ... miałbyś konto na glanc wyczyszczone

          • 2 6

        • A wymagane jest potwierdzenie maila? Czy można podać fakowego?

          • 0 0

    • Nigdy, beda za to zainstalowane masazery prostaty w kazdym siedzeniu.

      • 9 6

    • (1)

      a po co skoro internet w telefonie jest za grosze albo darmo w abonamencie? wieksza predkosc i niezawodnosc od tego wifi

      • 1 1

      • I przez takich pajaców jak Ty sieć ledwo dyszy, bo zamiast słuchać muzyki jak normalny człowiek przez mp3, to korzysta pajac ze streamingu.

        • 1 1

  • Taaa... WiFi nadal brak :)) (24)

    • 55 68

    • Po co mi Wi-Fi jak mam dane komórkowe, albo książkę, która nie potrzebuje internetu. (16)

      Wi-Fi w pociągu będzie z tego samego źródła - modemu. Jak połowa pociągu siądzie na Wi-Fi to będzie można co jedyne e-mail bez załączników wysyłać.

      • 22 8

      • Nie kompromituj się

        • 3 4

      • co byś nie gadał ... to w XXIw to standard (11)

        ale nie w zacofanej w Polsce ... gdzie podróż koleją w czystym i sprawnym wagonie to już niespotykany luksus ... a jazda zg. z rozkładem jazdy to już na tym PKP sprawa absolutnie technicznie nie do przeskoczenia...

        • 3 13

        • Wrócicłem z zacofanej Francji, tam nie było wi-fi w pociągach. (3)

          We Francji nie było hot-spotów ani wi-fi w miastach i miasteczkach, na statkach, w pociągach i autobusach. Ja to przeżyłem, bo inaczej się nie dało. Każdy ma wi-fi w swoim smartfonie, każdy ma powerbanka. Nie rozumiem tej histerii dotyczącej wf-fi i gniazdek do ładowania sprzętu, ludziom się poprzewracało w głowach. Potem jedzie takie towarzystwo 18 minut skm i muszą zająć kilka miejsc bo przecież jadą z laptopem, który musi być w nieustannym użyciu. Rozumiem, że dłuższa podróż musi być spożytkowana, ale w razie krótkiej można użyć swojego wi-fi i naładować sprzęt albo użyć powerbanka.

          • 14 3

          • bo nie podróżni się ogłaszali, że mają wifi tylko PKP o tym beczało i piało z zachwytu jak kupowało Pendolino.. (1)

            To byla ich kampania reklamowa a nie pasażerów a potem.... okazało się, że nie ma w tych skałdach WiFi i ... powstał śmiech z Intercity.
            Jeszcze powiedz jak w tej Francji jest dobrze i jak czysto :)
            Jak sie w PL nie podoba to się tam wyprowadz obywatelu swiata.

            • 5 6

            • Dawno pociągami nie jeździłeś...

              Oj dawno.

              • 5 1

          • Pociąg ma większą antenę, w telefonie nie mam internetu na większości trasy do Warszawy

            • 3 0

        • (2)

          Twój XXIw. standard najwyraźniej nie obowiązuje w Europie Zach., a także np. w Japonii. Tam tylko nieliczne pociągi mają wifi.

          • 4 3

          • w Szwecj neta miałem nawet w ich SKMce

            wiec ...
            i nie PiSkuj że w Japonii nie ma ... bo jechałem z yokohamy do oyamy i wifi jest... i na stacjach też było

            • 3 2

          • Może nie mają wifi, bo mają wzmacniacze sygnału. W pendolino nie masz zasięgu sieci.

            • 1 1

        • (3)

          Polecam Deutsche Bahn. Na kolanach będziesz wracał do PKP... Bo ICE znowu verspätet albo fällt aus.

          • 3 0

          • w Niemczech za każde spóżnienie ponad 30min dostajesz rekompensatę (2)

            a w Polsce ... NIE !!!
            kilka lat temu jadąc z Wrocka do Gdyni ... pociąg miał prawie 4h opóźnienie !!!

            • 2 1

            • W Polsce też masz rekompensatę przy spóźnieniu powyżej godziny. (1)

              • 1 1

              • to spróbój ją wydębić od PKP

                życzę MOC sukcesów ...
                --- pani PKPistka z gdyni kazała mi składać wniosek w WaWie ... dasz wiarę w WaWie ?!!! bo niby tam ci oddają - gdzie kupuje się bilet !!!

                • 1 1

      • Wiele osób wciąż ma słabe abonamenty/prepaidy

        gdzie jest limit na Internet, ewentualnie bez limitu mają tylko 3G a nie LTE.

        • 2 3

      • Dane komórkowe powiadasz?

        Chyba nigdy Pendolino nie jechałeś...

        • 16 1

      • Ludzie po co się wypowiadacie jak nie macie na jakiś temat pojęcia.
        Dane komórkowe w pendolino?
        Zgoogluj co to jest klatka faradaya, albo przejedź się tym pociągiem, potem zabieraj gł,os.

        • 9 1

    • Jak pojedziesz zamiast TLK raz Pendolino to będziesz miał WiFi.
      Nie mogę zrozumieć skąd w necie biorą się takie przypały jak ty , nie masz pojęcia ale musisz rozmazać swoje gile na forum.

      • 1 0

    • (2)

      Problemy pierwszego świata - brak wifi.
      Książki do ręki to nie łaska?

      • 9 1

      • Jest wifi, ale z ksiazka to malo trafiona propozycja. Oczywiscie, ze podczas wyjazdow rekreacyjnych to swietne rozwiazanie, ale wiele osob pracuje podczas podrozy. Zwlaszcza w pendolino na trasie Warszawa-Trojmiasto, gdzie poranne pociagi sa wypelnione pasazerami przygotowujacymi sie do spotkan.

        • 2 0

      • hehehe cała prawda 21 wieku. Pozdrawiam ;)

        • 3 1

    • WiFi jest marudo

      Jest wifi marudo... ale oczywiście najpierw marudzenie i jęczenie niż sprawdzenie czy coś się tej sprawie zmieniło...

      • 8 0

    • O boże przecież w dzisiejszych czasach każdy ma jakiś pakiet internetowy w telefonie (1)

      Nie potrzeba już wifi

      • 1 1

      • nie pierdziel synek co z tego że pakiet masz - jak jadąc w pendolino nie masz zasięgu

        • 1 1

  • (27)

    Przed wojną parowozy jeździły 160 km/h. Jest progres.

    • 138 28

    • Żaden polski parowóz nie rozwijał takiej prędkości (8)

      • 24 3

      • ale w 3h do gdańska z wa-wy dojeżdzał (5)

        • 6 20

        • (4)

          Ależ nie.

          • 7 1

          • ależ tak (3)

            express relacji Gdynia via Gdańsk tylko 3 godz. 41 min
            przejazd pociągiem z Warszawy do Łodzi Fabrycznej trwał tylko 88 minut.
            Przejazd z Katowic do Krakowa w roku 1938 - z trzema postojami - trwał dokładnie 58 minut.
            czas przejazdu z Warszawy Śródmieście do Poznania wynosił tylko 3 godz

            • 7 3

            • (2)

              Czyli nie. Pomijając już fakt, gdzie się (nie) zatrzymywał.

              • 3 0

              • z Gdańska do Wa-wy w 3h dawał radę (1)

                PKP też te 2,5h podaje Wawy do Gdańska - a nie do Gdyni

                • 1 3

              • kiedy? Przecież musiał jechać albo przez Bydgoszcz-Toruń albo Laskowice-Brodnica-Działdowo. Nie gadaj głupot, przejrzyj rozkłady jazdy

                • 3 0

      • (1)

        A pendolino polskie jest?

        • 3 2

        • Polskie Polskie bo w polsce chrzczone

          jak ruskie paliowo

          • 4 1

    • przed wojną ruch kolejowy (2)

      był wielokrotnie mniejszy

      • 9 4

      • Za to w czasie wojny pelne sklady jezdzily tu i owdzie...

        • 2 0

      • mniejszy???

        Jak wszyscy jeździli pociągami, bo prywatnych samochodów było zaledwie kilkadziesiąt tysięcy na cały kraj??

        • 1 1

    • powoli wracamy do formy 1939 roku, az strach pomyslec co bedzie dalej (4)

      • 5 8

      • jaki boisz się myślenia to go zaprzestań

        • 8 3

      • (1)

        II wojna światowa.

        • 3 1

        • druga już była ... więc w Polsce bedzie pierwsza

          • 3 0

      • Jakie formy, z kiedy??

        Poczytaj trochę. Wyszukanie w necie rozkładów przedwojennych zajmuję chwilę. W 1939 przejazd tras porównywalnych z dzisiejszymi głównymi szlakami zajmował 1,5 do 2 razy dłużej.

        • 1 0

    • (1)

      Dzięki temu że nie miały Wi-Fi były lżejsze dlatego tak pędziły.

      • 9 1

      • fakt ... takie pole elektromagnetyczne ostro pędzący metal hamuje

        • 3 1

    • (5)

      160 to była maksymalna, a nie średnia. Najszybszy pociąg przedwojenny osiągał średnią niecałe 80 km/h

      • 11 1

      • 107 km/h to średnia prędkość przejazdu relacji Warszawa - Lwów (1)

        więc nie zmyślaj ...

        • 2 1

        • bo do lwowa to z gorki, podaj z jaka szybkoscia jechal w druga strone

          • 1 0

      • Pm36 dawała radę 140km/h (2)

        • 1 5

        • To jej prędkość maksymalna jaka osiągnęła (1)

          W codziennym ruchu tak nie zasuwala

          • 7 0

          • Dodajmy do tego, że Pm36 powstały 2 sztuki.

            A polską kolej przedwojenną obsługiwało dobre kilkanaście jak nie kilkadziesiąt tysięcy parowozów. Pisanie, że przed wojną w Polsce jeżdżono z prędkościami rzędu 160 km/h jest zwyczajnym kłamstwem. Z takimi prędkościami jeździli Niemcy, np. spalinowy Latający Ślązak.

            • 3 0

    • Na forum najczęściej wpisują się sami stekacze i frustraci. W sumie dobra wiadomość, a oni, bo to, bo smo. Narzekajcie sobie w domu, nie podoba się, to wyjechać stąd. ..puknij się w głowę, tyle to chyba latały samoloty przed wojną

      • 1 1

    • nie jeździły

      160 km/h nie było nigdzie w Polsce. Maksymalna prędkość pociągu pasażerskiego do 1939 wynosiła 110 km/h. Za standard dla ekspresu uznawano prędkość maksymalną 100 ko/h

      • 3 0

  • Wolałbym nie (5)

    W Skowarczu telepie tak że strach Regio jechać

    • 31 15

    • Telepie nie z powodu torowisko (1)

      a z powodu luzy na czopach we wspaniałym taborze PR

      • 14 0

      • No tak, bo Regio jest w zarządzie marszałka NieDaSię PoKo Swilskiego.

        • 3 0

    • jak sobie popijesz to telepie :)

      A serio to za Skowarczem czasem trochę pobuja gdy pociąg tor zmienia przed Pszczółkami, jak nie zmienia to nie buja.

      • 5 0

    • Sama nazwa mówi ,skowyczy i warczy.Przeprowadż się do Pierdziawki.

      • 4 4

    • To kup sobie łóżko wodne to poczujesz się jak na rejsie.

      • 1 1

  • (3)

    Na jakim odcinku?

    • 18 7

    • no właśnie w tym tkwi manipulacja (2)

      "1/3 trasy Gdańsk-Warszawa". Zabawne, bo trasa zaczyna się w Gdyni, a nie w Gdańsku. Nie wolno o tym wspominać, bo przejechanie Trójmiasta z przystankami co parę kilometrów zajmuje pół godziny. Średnia prędkość 40km/h na tym kawałku by pogrążyła wszystkie marketingowe bajeczki o polskim shinkansenie.

      • 6 1

      • akurat trudno mieć pretencję, że po drodze w trójmieście ludzi na miejsce rozwozi ...

        w końcu kto chciałby wysiąść dopiero w Gdyni i pół godziny drałować zpowrotem do Sopotu czy Oliwy???

        • 3 2

      • POwiedz kretynie jak przez trojmiasto mozna przejechac 200/h a z Gdanska do Warszawy zostaje jeszcze po nad 300 km

        • 2 1

  • ona mają chyba homologacje do 160 km/h (4)

    Tak chyba Nowak mówił w wywiadzie.

    • 41 51

    • Bredzisz....

      maja homologacje na 250

      • 10 8

    • (2)

      Chyba, to się łódka na falach.

      • 8 6

      • ahaahahhahaahahah haahahahhaha ale mu powiedziałeś ahaaahahahaahhaahaha

        • 4 3

      • hahaha świetny tekst! wchodzi do mojego zestawu podstawowego

        razem z "wygląda to przez okno" i "na oko to baba w szpitalu"

        • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane