- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (216 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (188 opinii)
Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h
Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.
- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.
200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa
Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.
To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.
Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty
Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.
Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.
Potrzeba więcej inwestycji w miastach
- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.
Opinie (369) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-18 07:47
Opinia wyróżniona
Szybciej do Warszawy? (9)
W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak
W rozkładzie jazdy 2016/2017 na przebycie odcinka Gdańsk - Warszawa Centralna pociągi 5400 i 8300 potrzebowały 2 godzin i 39 minut (bez postojów na stacjach pośrednich) a pozostałe pociągi 2 godziny i 46 minut z postojami w Tczewie, Malborku i Iławie. O minutę dłużej kursowały pociągi mające dodatkowy postój na stacji Działdowo i Ciechanów. Tak więc oferowany czas przejazdu skrócony do 2 godzin i 35 minut wynika wyłącznie z wydłużania czasów przejazdów w latach 2017 - 2019 na wskutek niewłaściwie przeprowadzonej modernizacji linii na niektórych odcinkach. Jednocześnie przypominam deklaracje PKP przed rozpoczęciem modernizacji tej linii, że po jej zakończeniu najszybsze pociągi miały ten dystans pokonać w 2 godziny i 10 minut.
- 291 10
-
2019-09-18 17:24
Marny postęp. (1)
W 1999 r. jeździłem pociągiem z Gdańska do Warszawy w 3 godz. 10 min. W sumie na tyle inwestycji marny postęp.
- 6 2
-
2019-09-19 19:27
tyle to i za E.Gierka tam tak popylał
- 1 0
-
2019-09-18 15:32
Taka promocja (1)
Mamy cenę 50 zł na coś. Wyrzucamy jako sprzedający tę etykietę z ceną. Robimy nową. Piszemy na niej dwie kwoty 69,99 zł i przekreśloną kwotę 169,99 zł. Ciemny naród kupi bo przecież o 100 zł taniej. Takie promo. A w rzeczywistości 2 dychy drożej.
Tak samo z tymi prędkościami
Pewnie na ferie w związku z robotami torowymi obniżą prędkość do 90 a potem znowu nam się każą cieszyć że jest ponad sto, łał!- 4 3
-
2019-09-18 17:54
Teraz to nawet ciężko o jakąkolwiek normalną promocję. Na kolei co chwilę korekta rozkładu, w tym roku już chyba 4? Chciałem kupić z wyprzedzeniem, niestety, 20 października korekta rozkładu i nie kupie na żadne połączenie po tym terminie.
- 1 0
-
2019-09-18 14:23
Gdzie taki czas?
Proszę mi pokazać który pociąg jedzie 2,5h do Warszawy, najszybszy EIP 3h.
- 3 0
-
2019-09-18 11:43
Gdynia - Warszawa a nie Gdańsk - Warszawa (2)
Panie Michale! Pociąg na trasie Gdynia - Warszawa! Proszę o odpowiednie wyliczenie czasu.
- 20 3
-
2019-09-18 12:51
(1)
Żeby pokazać jak szybko pociąg jedzie, najlepiej pokazać czas od Tczewa do Warszawy Wschodniej:)
- 8 0
-
2019-09-18 13:10
po co się szczypać?
pokazać przejazd po CMK dwustu kilometrowa linia z rekordem 291km/h ... A CO !!!
- 4 0
-
2019-09-18 11:19
To nie jest jeszcze ostateczny czas. Będą stopniowo wydłużane odcinki ze zwiększoną prędkością wraz z kolejnymi korektami rozkładu jazdy. Nie chce mi się liczyć, ale tak na oko zwiększenie prędkości ze 160 do 200 km/h na ponad 100 kilometrach trasy to ok. 10 min zysku na czasie. Ostateczny czas podróży to będzie pewnie coś w granicach 2:25-2.30.
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2019-09-18 07:01
Spid (6)
Spidi gonzales
Jak prądu dorzucę to i do 225 z górki- 36 13
-
2019-09-18 07:05
Konkurencyjna będzie? Bilety na Pendolino coraz droższe (5)
- 5 4
-
2019-09-18 07:36
jak Czesi wjadą na polskie tory /o ile im PKPiści pozwolą/ to pozamiatają
bilety tańsze niż w Polsce, obiad w ichnim warsie 20zł piwo 3-4zł !!!
- 8 1
-
2019-09-18 08:45
Taəńsze niż paliwo do samochodu na tej trasie (3)
A to jakoś nikomu nie przeszkadza...
- 2 0
-
2019-09-18 12:07
199zł za bilet ... to 40L paliwa (2)
sorry vinetou ... nie wiem ile twoje autko pali ... ale 40L na 340km wystarczy
a po drodze jeszcze w lesie sie, możesz zatrzymać na loda- 6 6
-
2019-09-18 13:03
A 49 to niecałe 10 (1)
Za 199 nigdy jeszcze nie jechałem, nawet decydując się b. późno, max 119.
- 5 1
-
2019-09-18 13:15
to weż złap i zaciągnij ze sobą niewidomego ...
z nim pojedziesz za 15zł !!!
- 4 1
-
2019-09-18 07:02
znaczy 250km/h na E65 - to nigdy (70)
to po co było kupować drogie pendolino?
- 163 61
-
2019-09-18 07:07
Dla prestiźu Misiu, dla prestiżu.
- 30 15
-
2019-09-18 07:14
... (36)
A po co rząd kupuje dla swoich ministrów limuzyny, które mogę jechać z prędkością 250 km/h i więcej, skoro maksymalna na autostradach to 140, a w mieście, gdzie jeżdżą większość czasu 50.
- 65 8
-
2019-09-18 07:26
za pieniadze z pendolino można było zakupić 2 pełne składy z husarzem (29)
też by pojechał te 200km/h ...
- 31 41
-
2019-09-18 07:35
wtedy Polska nie produkowała Husarza (3)
- 30 11
-
2019-09-18 07:42
Lokomotywy Husarz jeżdżą po polskich torach od października 2009 roku.
misiu pysiu
- 18 7
-
2019-09-18 08:43
Teraz też nie produkuje, bo to niemiecka lokomotywa
- 32 3
-
2019-09-18 23:35
nigdy nie produkowała
Husarz to lokomotywa produkcji niemieckiej
- 4 0
-
2019-09-18 07:45
a jechałeś tym badziewiem? (7)
trzeszczy, skrzypi to przy 200 pewnie jest niezły dramat.
- 17 11
-
2019-09-18 07:51
polacy już 10lat temu wyprodukowali wózki wagonowe do 250km/h
dla niemca !!!
- 16 14
-
2019-09-18 09:55
czy jeżdżą w TLK? (5)
Jeśli tak to o niebo lepsze niż pendolino, jedna przejażdżka... czyli ciasnota, rzuca człowiekiem czy w siedzi czy na stojącą gorzej niż kartofle w worku, za mało miejsca na bagaże - klapa i brak uchwytów do trzymania się. Ktoś dostał nie źle w łapę za to badziewie, żeby jeździło u nas
- 7 14
-
2019-09-18 10:24
(4)
O czym ty mówisz człowieku? Pendolino to jedyny pociąg w którym nie muszę się gnieśc w ciasnym przedziale i jest normalna półka na bagaż na końcu wagonu zamiast skakania pod sufit z każdą walizką.
- 13 6
-
2019-09-18 10:34
serio ?? (1)
Jechałeś w drugiej klasie tym? Szczególnie na południu Polski ?
Tą butelką wody nie rekompensują siniaków, bałaganu i brak miejsca, nigdy więcej nie wsiądę do pendolino !- 4 13
-
2019-09-18 19:25
jak się podróż zaczyna od trzech piw w Warsie
to potem i siniaki są. Jestem postawnym chłopem a w Pendolino mi miejsca nie brakuje
- 2 0
-
2019-09-18 20:15
... i strach, że ci bagaż ukradną jak się pójdziesz wysikać
- 0 0
-
2019-09-19 19:31
producent pendolino dostał bana na Niemcy /łapówkarstwo i przekupstwo
Francuzi nie sprzedadzą tam nawet guzika
- 1 0
-
2019-09-18 08:43
Przecież Husarz jest niemiecki... (3)
To jest siemens, więc jeden pies
- 22 1
-
2019-09-18 12:10
ale wagony mogłyby być już czysto polskie (2)
i polski robotnik by zarobił ... i państwo polskie miało by z tego zysk
- 2 1
-
2019-09-18 23:58
ze Alstom ma w Polsce 3 oddziały (1)
i państwo i polski pracownik zarabiają na Pendolino jeżdżących w innych krajach to pewnie wiesz?
- 1 0
-
2019-09-19 19:32
zarabia francuz ... i żadnych podatków w Polsce NIEpłaci
- 1 0
-
2019-09-18 09:43
Pesa Dart (12)
Można też było kupić lekko dwa pełne składy Pesy Dart, która ma wygodniejsze fotele od Pendolino i standardem od niego nie odbiega i też pojedzie 200 kmh. Ponadto, z tego co pamiętam, nie ma tak malutkich toalet jak Pendolino. No ale widać ktoś komuś posmarował, tym bardziej, w Pendolino jeszcze do niedawna nie było WiFi....
- 12 24
-
2019-09-18 09:52
Standardem nie odbiega? hahaha (3)
Porównywanie wygody w Pendolino i Pesa Dart to jakieś nie porozumie.
Siedzenie o niebo lepsze w Pendolino, a jak doda się komfort i stopień wyciszenia przy pełnej prędkości na naszych torach to nie ma porównania.
W Pendolino człowiek może się spokojnie zdrzemnąć i nic nie słyszeć poza samymi pasażerami, którzy potrafią uprzykrzyć drogę.- 24 6
-
2019-09-18 10:37
ha ha ha (1)
bez słuchawek w pendolino nie da rady, może inny, ale hałas jest nie wciskaj kitu
- 3 13
-
2019-09-18 14:32
jak jeździsz kiblem Regio to się nie wypowiadaj o Pendolino, znaffco
- 6 0
-
2019-09-18 15:42
jesli masz 1,6 m wzrostu
to może jest wygodniej.
- 3 0
-
2019-09-18 09:52
Pesa i Dart wygodniejsze fotele od Pendolino hahahahahhaa
żart jakiś weź sie przejedź najpierw , a i jeszcze jak masz poniżej 180 cm wzrostu to się perspektywa wygody zmienia
- 14 6
-
2019-09-18 09:57
gufno nie pesa (1)
podrózuje słuzbowo pendolino i dartem pare razy w tygodniu od blisko 4 lat. Zanim cos gosciu napiszesz po prostu sie przejedz. Wymiotowac mi sie chce jak czytam od lat te brednie pesudo expertow. Nowa Pesa Dart - po paru misiacach uzytkowania przestaly dzialac automatyczne drzwi w ubikacjach a powyzej 140 spada w takie drgania i wibracje ze sie niedobrze robi, same stoliki. Pendolino to mercedes wandalo i i**oto-odporny i naprawde komfortowy z którym nie widze sladow uzytkowania po tych 4 latach
- 24 5
-
2019-09-18 10:38
no cóź
to musiałeś jeździć jakimś nie używanym pendolino
- 4 9
-
2019-09-18 10:33
Jedna wypowiedź, tyle przekłamań (4)
Darta w momencie zakupu Pendolino nawet na rynku nie było
Nie, nie pojedzie 200 km/h, tylko 160
Nie, nie jest 2x tańszy - PESA w swojej ofercie nie wliczyła serwisu, z serwisem kosztuje niewiele mniej za pociąg o co najmniej klasę słabszy (160 a 250 to technologiczna przepaść)
Standard (wyciszenie, drgania, jakość materiałów) jest w Darcie na poziomie składów piętrowych Goerlitz co najwyżej, nawet nie porównujmy
Pendolino jeździ normalnie przez te lata - składy były wyłączane przez geniuszy drogowych, którzy doprowadzili do kolizji na przejazdach. Darta spotkało odstawienie na bocznicę z powodu błędów konstrukcyjnych.
A za WiFi podziękuj PKP, jak nie wpisała w przetarg to nie dostała- 18 5
-
2019-09-18 11:42
Pafawag produkował seryjnie lokomotywy 104E, które do dzisiaj jeżdżą w IC 160km/h (1)
Projektowane były lokomotywy do obsługi linii 250 km/h , ale po sprzedaniu zakładu Francuzom wszystkie prace projektowe przerwano i produkcję 104E też przerwano. Teraz, po genialnych posunięciach gospodarczych ekip balcerowiczopodobnych jesteśmy zdani na import. To nie jest kryzys, to jest skutek.
- 11 9
-
2019-09-18 13:07
Projektował i planował to i Morawiecki elektryczne samochody
Nie ma certyfikowanego produktu, nie ma tematu. A co da lokomotywa, jak nikt nie wpadł na produkowanie wagonów tyle jeżdżących? ;)
- 8 3
-
2019-09-18 11:43
A kto wtedy rządził, gdy "zapomniano" wpisać WiFi do warunków przetargu? (1)
- 6 4
-
2019-09-18 12:11
Premier Kaczyński !!!
i Prezydent Kaczyński !!!!
- 9 5
-
2019-09-18 07:26
brawo (4)
jeszcze powiedz który nowy samochód nie może jechać szybciej niż 140 km/h - może te modele rząd powinien kupić - chyba troszkę żółć oczy zalewa
- 21 6
-
2019-09-18 07:48
i smartem możesz dostać mandat na autostradzie za predkość (3)
- 3 1
-
2019-09-18 10:37
(2)
Tylko trzema wersjami silnikowymi z 15 dostępnych przez 3 generacje. Inne mają limit albo 135 albo 145 (a przekroczenie o 5 przy prędkości dopuszczalnej 145 nie podlega penalizacji).
- 3 0
-
2019-09-18 12:15
a weź powiedz to skandynawom ;)))) (1)
Ty - "przekroczenie o 5km/h prędkości dopuszczalnej nie podlega penalizacji"
a Norweski Policjant - "o 3km za szybko mandat 800 koron ... wasze 350zł ... to płaci pan na miejscu czy wzywać lawetę?"- 4 4
-
2019-09-18 13:09
W Polsce penalizacji nie podlega, a artykuł dotyczy Polski
Ja polskich kierowców ze skandynawami nie porównuję, bo to jak porównywać zaporożca z maybachem
- 4 0
-
2019-09-18 18:27
Uprzywilejowane
Nie jada 140
- 1 0
-
2019-09-18 07:29
A niby czym jeżdzić choćby 200 km/h ? (11)
Pisowska "narodowa" fabryka potrafi tylko robić wizualizację, a jej produkty po kilkuletniej eksploatacji rozlatują sie / vide Darty /, że o tramwajach nie wspomnę. A propos tramwajów....gdzie gdańskie Jazzy, powinny być już wszystkie 15 szt. a jest tylko 1 szt./ to pytanie do patriotów kochajacych "dobre bo polskie"/
- 36 21
-
2019-09-18 07:45
Nowych tramwajów nie ma (6)
Bo budyń z ferajna taką umowę podpisał. Nowy jazz stoi na zajezdni bo uwaga, nie przeszedł testów i cxeka na przeróbki. Już do Gdańska trafił felerny dlatego tmreszty też narazie nie ściągają. I to właśnie wina platfusow
- 17 28
-
2019-09-18 08:01
Wina platfusów, że fabryka przyjęła tyle zamówień, że się nie wyrabia z ich realizacją?
Ot, myślenie typowego przedstawiciela jedynej słusznej opcji.
- 34 8
-
2019-09-18 08:01
Ty to chyba jesteś sprawny inaczej... (4)
tak jak wiekszość suwerena obłakanej partii.Jeśli "narodowa" :-))) fabryka pod czujnym okiem pisowskiego prezesa robi knoty niezgodne z dokumentacja SIWZ to też wina władz miasta? Z taką logika niech ciebie kobyła kopnie !
- 36 8
-
2019-09-18 08:13
uwaga 'bze' to trol (3)
dla niego wszystko co polskie to be
jaką opcję popiera nie trzeba wyjaśniać- 10 23
-
2019-09-18 08:39
Ty tak poważnie ?
....przesiąkłeś kurkizją na wylot.No dobra, wskaż choć jeden produkt przemysłu narodowego dorównujący standardom europejskim.Nie pisz mi tylko o produktach montowanych w tym pięknym kraju.Wiekszość produktów pesy "jedzie" na podzespołach kupowanych min z Niemiec.Sa to głównie systemy sterowania i jednostki napedowe.nasi fachowcy maja jednak i z tym problem...tj z własciwym zamontowaniem tegoż
- 19 7
-
2019-09-18 11:47
BezsilniRazem w akcji :)))
- 5 0
-
2019-09-18 14:34
i**ota. licencjonowany. przez dojną zmianę
- 4 0
-
2019-09-18 11:46
Spytaj kretynów, którzy pozbyli się pafawagów, zntk itp. (3)
Jakoś 104E jeździ do dzisiaj 160km/h w IC. Niestety nie pozwolono produkować w Polsce nic lepszego, projekty pozamykano bo mieliśmy być tylko rynkiem zbytu a nie konkuretntem dla francuzów lub niemców.
- 7 9
-
2019-09-18 12:16
Przestań kłamać
Sprawdź lepiej, pytając polskich maszynistów, fakt składów towarowych, jaka jest najlepsza lokomotywa?? A potem sprawdź co to jest Dragon. Oczywiście lokomotywa dla towarowych, najlepsza i najmocniejsza, no i Polska. Myślę, że po niewielkich modyfikacjach może jeździć ze składami osobowymi z dużymi prędkościami.
- 7 0
-
2019-09-18 15:18
Mało ci "narodowej" fabryki (1)
w Bydgoszczy?Wystarczy jedna która zawala wszystkie terminy, robi knoty i jest doinwestowywana przez dojną zmianę z twoich pieniedzy
- 4 4
-
2019-09-18 18:44
Dragon 2 tak dokładniej
Nowocześniejszy, budowany w Newag chyba Nowy Sącz. Najlepsze lokomotywy w Europie. Każdy maszynista Ci to powie.
- 0 0
-
2019-09-18 07:35
bo tylko na szybkie pociągi było finansowanie UE (8)
dostaliśmy miliardy na dostosowanie torów, infrastruktury i na tabor
- 27 3
-
2019-09-18 08:38
(1)
I okazało się że większość kasy z dotacji zgarnęli makaroniarze,a nam zostało na tory które o dziwo zostały ułożone w Polsce a nie gdzieś w Belgi czy Holandii.
- 9 17
-
2019-09-18 09:19
Alstom jest firmą francuską
A cały dowcip polega na tym, że stosunek jakości do ceny w Pendolino jest radykalnie wyższy niż w "polskich" Dartach (te notabene polskie mają tylko spawane, tanie pudła, które popękały i składy zostały uziemione). O ile patriotyzm lokalny w wykonaniu gospodarczym ma sens (i widać to np. jeżdżąc po drogach niemieckich, ale nie włoskich czy hiszpańskich) - automatyczne przyklejanie narodowej łatki jest już po prostu naiwością.
- 13 5
-
2019-09-18 10:41
nie ma jak UE (2)
nie ma grabi co grabią od siebie, dali a my kupli za to pendolino i tak do EU to wróciła kasa
- 6 7
-
2019-09-18 10:45
(1)
tak dziala ekonomia ze zawsze kasa gdzies wraca
- 4 4
-
2019-09-18 11:59
ale rządzący powinni dbać aby wracała do nas
- 3 2
-
2019-09-18 11:49
Dostaliśmy miliardy na zamówienia u niemców i francuzów. (2)
A wczesniej musieliśmy pozamykać pafawagi, których lokomotywy (np. 104E) spokojnie ogarnęłyby te 160 km/h
- 5 10
-
2019-09-18 13:14
Kasa była na koleje szybkiej prędkości (1)
A nie na koleje regionalne (bo 160 osiąga w UE byle regionalny). Na ślimaki kasy by nie było.
- 8 1
-
2019-09-19 19:37
pitolisz bzdury i dyrdymały skończone
kasa UE była na modernizację Polskich Kolei...
to ówczesny rząd se wymyślił ... to pendolino na euro2012... i z tym tez niedotrzymał terminu- 1 0
-
2019-09-18 08:13
Dla gratisowego zegarka.
- 13 13
-
2019-09-18 08:32
właśnie, po co? niech puszczają kible
- 5 0
-
2019-09-18 08:34
Pinokio Ci wybuduje szybka kolej...
Tak jak milion mieszkań, samochody elektryczne i służbę zdrowia która nie zabija... :D
- 20 7
-
2019-09-18 09:37
jeszcze w dodatku bez wychyłowych wagonów (3)
- 2 4
-
2019-09-18 09:55
do tych 160km/h z jaką to pendolino jedzie wózki wychylne są zbędne (2)
przynajmniej jeden mniej - taki element do wiecznego się psucia
- 10 1
-
2019-09-18 11:29
Do 160 km/h pendolino jest zbędne. (1)
Nie wykorzystamy ich potencjału przez następne kilkanaście lat, a wtedy i tak będą pewnie do wymiany.
- 6 5
-
2019-09-18 13:16
Ależ właśnie wykorzystujemy!
Gdyby nie konieczność przekroczenia (nieprzekraczalnych mentalnie i organizacyjnie dla PKP) 160 km/h na wieczność utknęlibyśmy w nieremontowanych trasach i zakonserwowalibyśmy brak konieczności wdrażania takich "zachodnich fanaberii" jak ERTMS
- 6 1
-
2019-09-18 18:23
Ale to nie są Pendolino, bo nie mają pudła wyhylnego
Złośliwi mówili o tych pociągach inacej, była to xyva kupującego te pociągi ministra Sławomira Nowaka, tego od zegarków. Polecem poszukać w necie.
- 0 4
-
2019-09-18 18:26
Dla lapowek rysiu
- 1 1
-
2019-09-18 19:43
Pendki jeżdżą nie tylko w relacji do Gdyni, pociągi w kierunku Krakowa/Katowic/Wrocławia korzystają z CMK. (1)
Na CMK już masz sporo odcinków pod prędkość 200 km/h, a docelowo za kilka lat ma być tam wprowadzona prędkość 230 km/h, jeśli pozwoli zasilanie to nawet 250 km/h.
- 3 0
-
2019-09-19 07:13
CMK to ledwo 220km torów . ... a co dalej?
80-160km/h i ciuf ciuf ciuf ciuf
- 1 0
-
2019-09-18 07:02
I dobrze. Superpociągi kupione. (11)
No to muszą zaiwaniać w końcu !
- 67 9
-
2019-09-18 07:14
zwalniać a nie zaiwaniać (4)
od początku było wiadomo, że w Polsce nie ma i nigdy nie będzie - żadnej trasy kolejowej, gdzie to pendolino mogłoby pośmigać 250km/h
- 9 10
-
2019-09-18 11:51
Będą za kilkanaście lat (o ile kolekcjonerzy zegarków nie wrócą), (3)
ale wtedy pendolino i tak będzie pewnie do wymiany.
- 3 4
-
2019-09-18 13:19
NIE będzie ... (2)
w żadnych planach PKP-PLK nie ma ani jednej modernizacji trasy inter-city do pełnej prędkości 250km/h
- 3 1
-
2019-09-18 19:45
CMK jest obecnie modernizowana do standardu 250 km/h, m.in. tak przygotowane są obiekty inżynieryjne. (1)
- 1 1
-
2019-09-19 07:15
CMK to tylko 220km torów
a gdzie choć jedna cała trasa IE ze śr. przewozową 200km/h po caaaałości?
- 1 1
-
2019-09-18 11:52
Z Gdanska do stolicy Wielkopolski w 7 minut.
Super te pociągi. Jednak Nowak dobrym zarządcą był.
- 2 3
-
2019-09-18 12:10
(3)
w Japonii 300 latają lata, trwają testy 600 km/h
- 1 1
-
2019-09-18 13:51
japonia nie jest katolicka, tam nie ma obledu swiecenia kazdej srubki, asfaltu, nowo zakupionych drzwi do przychodni, dostawczaka czy lisow i zajecy po polowaniu
- 4 3
-
2019-09-18 19:47
Porownujesz Japonię do Polski? (1)
Sorry, ale to jak przyrównywanie Malucha do Ferrari.
- 1 0
-
2019-09-19 07:17
no to CHINY ... w 3lata wybudowali całą 1000km linię swojego pendolino na 300km/h
można? ależ można !!!
- 1 1
-
2019-09-18 16:28
to są pociągi na większe prędkości
na 200km/h wystarczą zwykłe składy
- 1 2
-
2019-09-18 07:02
Połowa pendolino stoi uszkodzona na bocznicy, taki to super zakup i sukces. (31)
- 91 110
-
2019-09-18 07:06
Za to samochody nigdy się nie psują...
- 33 7
-
2019-09-18 07:07
To idz i napraw.
Proste.
- 13 12
-
2019-09-18 07:09
(10)
stoi bo pissuarowe PKP nie umie zorganizowac napraw .no i wsioki wjezdzaja na tory pod pociagi
- 31 31
-
2019-09-18 07:13
trollu to może naprawić tylko włoski serwis (7)
Winą źle podpisany kontrakt. Polecam słowa prezydenta Ukrainy o Nowaku
- 38 13
-
2019-09-18 08:32
(6)
Przypomnij te słowa może?
- 3 2
-
2019-09-18 09:07
ja przypomnę: (5)
Prezydent Ukrainy w ostrych słowach skrytykował stan ukraińskich dróg. W naszym kraju będą drogi, kiedy nie będzie głupców, tak mówią stwierdził Zełenski.
Polityk o ten stan rzeczy oskarżył Ukrawtodor, państwową agencję dróg i zagroził jej kierownictwu więzieniem.
Trzeba wsadzić do więzienia kierownictwo, które przez wiele lat pracowało i zarabiało na drogach stwierdził Zełenski.
Szefem Ukrawtodoru jest od października 2016 roku Sławomir Nowak, były minister w KPRM i były szef gabinetu politycznego premiera Donalda Tuska.
Prezydent Ukrainy w swoim przemówieniu stwierdził, że konieczne jest rozpoczęcie dalszych inwestycji związanych z infrastrukturą na Ukrainie. Dodał jednak, że w jego kraju nikt nikomu nie ufa, co znacznie utrudnia tę sytuację.
Wszyscy mówią: nie ma sensu ładować pieniędzy w drogi dlatego, że wszystko ukradną podsumował Zełenski.- 14 1
-
2019-09-18 09:49
Zełeński to polityk... znasz polityka, który po przejęciu władzy nie mówiłby źle o poprzednikach, że kraj w ruinie itp.? (3)
- 9 8
-
2019-09-18 09:51
to polityk? taki z niego polityk jak z kukiza (1)
- 8 2
-
2019-09-18 14:31
oj tam oj tam, Regan też był aktorem a komunę wywrócił do góry kołami.
- 1 2
-
2019-09-18 11:52
tłumacz się, tłumacz
- 3 2
-
2019-09-18 14:03
nowak przyjechal do ukrainy z czarodziejska rozdzka? tam jest kraj z szalejaca korupcja, podzielony miedzy oligarchow, nowak jak bedzie zbyt radykalny to go odstrzela, zelenskiego zreszta tez, ukra czeka jeszcze dluga droga zeby wejsc na cywilizacyjna sciezke
- 3 2
-
2019-09-18 07:46
Platfus szczeka a 13 x i tak pójdzie do budy (1)
1zl wpadł z ogrodów
- 13 15
-
2019-09-18 14:23
500+ na dorobku się wypowiada? Pisior na łańcuchu za michę odda wszystko
- 3 1
-
2019-09-18 07:15
więcej optymizmu ...
bo druga połowa pendolino stoi sprawna i nieustannie gotowa do drogi
- 11 8
-
2019-09-18 07:24
głównie uszkodzona w wypadkach (7)
na przejazdach kolejowych
- 32 4
-
2019-09-18 11:29
PKPiści robili remonty torów pod podnolino... ale zapomnieli o przejazdach bezkolizyjnych? (6)
w jednej miejscowości zrobili tunel ... ale o kilka cm za niski ;))))
i coś większego: jak TiR czy ciężarówka z plandeką już tam nie przejedzie ... no bravo PKP-PLK
i tak 100mln zł w piach ... a stary przejazd ze szlabanami musiał czynny pozostać- 2 14
-
2019-09-18 11:55
Odkąd na platfusów mówi się pekapiści? (3)
- 5 8
-
2019-09-18 14:24
(2)
od wtedy jak na pisiorów zaczęli mówić:"intelektualiści"
- 4 2
-
2019-09-18 15:00
(1)
spie**zaj dziadu wizytowka
- 1 3
-
2019-09-18 17:00
Mowa nienawisci to zapoczatkowana przez Ryzego, Zdradka itd
- 1 1
-
2019-09-18 12:47
Bredzisz (1)
i pokazujesz wszystkim,ze jestes ignorantem nieznajacym obowiazujacych na pkp plk instrukcji...a z tym tunelem,to co miałeś na mysli? Zapewne cos ci sie przypomnialo z tunelem srednicowym,resztę sobie bezsensownie wymysliles
- 4 1
-
2019-09-18 13:22
stul PiSk
Tunel w ciągu ul. Bałtyckiej w Grodzisku Mazowieckim
- 3 4
-
2019-09-18 07:45
(1)
Kolega z PESY?
- 6 8
-
2019-09-18 11:54
Z Polski
- 3 2
-
2019-09-18 08:00
Pomyliło ci sie
z Dartami z narodowej fabryki w Bydgoszczy....:-)))))).Pendolino w liczbie 19 sztuk jest w eksploatacji.Jeden pociag został zawieziony do wytwórcy przez jednego d**ila co wiechał przed nim na przejazd.
- 23 6
-
2019-09-18 08:20
znawca się znalazła
Pytanie dlaczego stoją. Psują się częściej niż powinny, są źle serwisowane, miały wypadki na przejazdach? Z tego co pamiętam, to kilka czeka na naprawy powypadkowe, więc trudno tu mówić o złym zakupie
- 10 12
-
2019-09-18 09:05
Chyba ci sie pomylilo z tym polskim barachlem (2)
2 razy jechalem dartem i 2 razy awaria elektroniki, pociag stanal w szczerym polu i trzeba bylo czekac na regiokibel
- 12 10
-
2019-09-18 09:35
wiem, wiem, Polska to nienormalność, wszystko możemy kupić od Niemca. (1)
- 8 6
-
2019-09-18 09:44
PESA kupuje
A można zamiast robić projekt pociągu specjalnie na 20 egzemplarzy (DART) obok dziesiątków innych składaków jednak skupić siły na jednym, a porządnym produkcie. Którego potem nie trzeba na siłę wciskać PKP, ale sprzedawać w całej Europie...
- 7 1
-
2019-09-18 10:27
skad masz to info - z tvp info ????
- 11 7
-
2019-09-18 19:53
Nie pisz głupot.
Trwale odstawiony jest tylko jeden skład po ciężkim wypadku na przejeździe pod Ozimkiem, jest obecnie naprawiany we Włoszech. Pozostałe zjeżdżają na Grochów
zazwyczaj tylko w celu wykonania planowych przeglądów. Czasem zdarzy się oczywiście jakaś usterka, ale żaden sprzęt nie jest niezawodny. Współczynnik dostępności składów Pendolino jest naprawdę bardzo wysoki.- 3 0
-
2019-09-18 07:02
A kiedy będzie WIFI w Pendolinach? (14)
- 68 50
-
2019-09-18 07:29
Już jest
- 22 3
-
2019-09-18 07:30
W niektórych pociągach (9)
już jest ale trzeba się logować od nowa.....co 15 minut
- 10 18
-
2019-09-18 07:34
Ojejku to musi być straszne, biedne komputerowe nerdy (4)
- 18 17
-
2019-09-18 07:55
jaki nerd pajacu... same nerdy jeżdżą z warszawy do gdańska ?
kupują pendo, które rozpędza się do pewnej prędkości a i tak nie bedzie mogl tyle jechać i w 2019r. nie ma w nowym pociągu za miliardy najzwyklejszego wifi...
- 8 7
-
2019-09-18 10:45
Weź pod uwagę że niektórzy pracują przez komputer (2)
- 5 0
-
2019-09-18 10:49
Tru story bro (1)
Ja przez komputer kociej mordy dostaję...
- 1 1
-
2019-09-18 13:40
Najpierw dostałeś g*wnozy mózgu.
- 0 2
-
2019-09-18 07:41
nie prawda (3)
można się zalogować podając e-mail, wtedy nie rozłącza. Prawie cały mecz Polska-Austria obejrzałem na streamie :)
- 16 2
-
2019-09-18 11:01
Chyba relację tekstową
Bo co jakiś czas mimo wszystko wypada się z zasięgu i rozłącza.
- 3 2
-
2019-09-18 11:39
dobrze, że nie poprzez kartę płatniczą
bo nim byś dojechał do celu ... miałbyś konto na glanc wyczyszczone
- 2 6
-
2019-09-18 17:56
A wymagane jest potwierdzenie maila? Czy można podać fakowego?
- 0 0
-
2019-09-18 07:45
Nigdy, beda za to zainstalowane masazery prostaty w kazdym siedzeniu.
- 9 6
-
2019-09-18 13:47
(1)
a po co skoro internet w telefonie jest za grosze albo darmo w abonamencie? wieksza predkosc i niezawodnosc od tego wifi
- 1 1
-
2019-09-18 17:57
I przez takich pajaców jak Ty sieć ledwo dyszy, bo zamiast słuchać muzyki jak normalny człowiek przez mp3, to korzysta pajac ze streamingu.
- 1 1
-
2019-09-18 07:03
Taaa... WiFi nadal brak :)) (24)
- 55 68
-
2019-09-18 07:12
Po co mi Wi-Fi jak mam dane komórkowe, albo książkę, która nie potrzebuje internetu. (16)
Wi-Fi w pociągu będzie z tego samego źródła - modemu. Jak połowa pociągu siądzie na Wi-Fi to będzie można co jedyne e-mail bez załączników wysyłać.
- 22 8
-
2019-09-18 07:58
Nie kompromituj się
- 3 4
-
2019-09-18 07:59
co byś nie gadał ... to w XXIw to standard (11)
ale nie w zacofanej w Polsce ... gdzie podróż koleją w czystym i sprawnym wagonie to już niespotykany luksus ... a jazda zg. z rozkładem jazdy to już na tym PKP sprawa absolutnie technicznie nie do przeskoczenia...
- 3 13
-
2019-09-18 08:44
Wrócicłem z zacofanej Francji, tam nie było wi-fi w pociągach. (3)
We Francji nie było hot-spotów ani wi-fi w miastach i miasteczkach, na statkach, w pociągach i autobusach. Ja to przeżyłem, bo inaczej się nie dało. Każdy ma wi-fi w swoim smartfonie, każdy ma powerbanka. Nie rozumiem tej histerii dotyczącej wf-fi i gniazdek do ładowania sprzętu, ludziom się poprzewracało w głowach. Potem jedzie takie towarzystwo 18 minut skm i muszą zająć kilka miejsc bo przecież jadą z laptopem, który musi być w nieustannym użyciu. Rozumiem, że dłuższa podróż musi być spożytkowana, ale w razie krótkiej można użyć swojego wi-fi i naładować sprzęt albo użyć powerbanka.
- 14 3
-
2019-09-18 09:04
bo nie podróżni się ogłaszali, że mają wifi tylko PKP o tym beczało i piało z zachwytu jak kupowało Pendolino.. (1)
To byla ich kampania reklamowa a nie pasażerów a potem.... okazało się, że nie ma w tych skałdach WiFi i ... powstał śmiech z Intercity.
Jeszcze powiedz jak w tej Francji jest dobrze i jak czysto :)
Jak sie w PL nie podoba to się tam wyprowadz obywatelu swiata.- 5 6
-
2019-09-18 09:52
Dawno pociągami nie jeździłeś...
Oj dawno.
- 5 1
-
2019-09-18 10:47
Pociąg ma większą antenę, w telefonie nie mam internetu na większości trasy do Warszawy
- 3 0
-
2019-09-18 09:16
(2)
Twój XXIw. standard najwyraźniej nie obowiązuje w Europie Zach., a także np. w Japonii. Tam tylko nieliczne pociągi mają wifi.
- 4 3
-
2019-09-18 10:06
w Szwecj neta miałem nawet w ich SKMce
wiec ...
i nie PiSkuj że w Japonii nie ma ... bo jechałem z yokohamy do oyamy i wifi jest... i na stacjach też było- 3 2
-
2019-09-18 17:59
Może nie mają wifi, bo mają wzmacniacze sygnału. W pendolino nie masz zasięgu sieci.
- 1 1
-
2019-09-18 13:05
(3)
Polecam Deutsche Bahn. Na kolanach będziesz wracał do PKP... Bo ICE znowu verspätet albo fällt aus.
- 3 0
-
2019-09-18 13:52
w Niemczech za każde spóżnienie ponad 30min dostajesz rekompensatę (2)
a w Polsce ... NIE !!!
kilka lat temu jadąc z Wrocka do Gdyni ... pociąg miał prawie 4h opóźnienie !!!- 2 1
-
2019-09-18 20:00
W Polsce też masz rekompensatę przy spóźnieniu powyżej godziny. (1)
- 1 1
-
2019-09-19 07:22
to spróbój ją wydębić od PKP
życzę MOC sukcesów ...
--- pani PKPistka z gdyni kazała mi składać wniosek w WaWie ... dasz wiarę w WaWie ?!!! bo niby tam ci oddają - gdzie kupuje się bilet !!!- 1 1
-
2019-09-18 08:04
Wiele osób wciąż ma słabe abonamenty/prepaidy
gdzie jest limit na Internet, ewentualnie bez limitu mają tylko 3G a nie LTE.
- 2 3
-
2019-09-18 08:10
Dane komórkowe powiadasz?
Chyba nigdy Pendolino nie jechałeś...
- 16 1
-
2019-09-18 09:14
Ludzie po co się wypowiadacie jak nie macie na jakiś temat pojęcia.
Dane komórkowe w pendolino?
Zgoogluj co to jest klatka faradaya, albo przejedź się tym pociągiem, potem zabieraj gł,os.- 9 1
-
2019-09-18 09:03
Jak pojedziesz zamiast TLK raz Pendolino to będziesz miał WiFi.
Nie mogę zrozumieć skąd w necie biorą się takie przypały jak ty , nie masz pojęcia ale musisz rozmazać swoje gile na forum.- 1 0
-
2019-09-18 09:22
(2)
Problemy pierwszego świata - brak wifi.
Książki do ręki to nie łaska?- 9 1
-
2019-09-18 12:02
Jest wifi, ale z ksiazka to malo trafiona propozycja. Oczywiscie, ze podczas wyjazdow rekreacyjnych to swietne rozwiazanie, ale wiele osob pracuje podczas podrozy. Zwlaszcza w pendolino na trasie Warszawa-Trojmiasto, gdzie poranne pociagi sa wypelnione pasazerami przygotowujacymi sie do spotkan.
- 2 0
-
2019-09-18 13:01
hehehe cała prawda 21 wieku. Pozdrawiam ;)
- 3 1
-
2019-09-18 09:26
WiFi jest marudo
Jest wifi marudo... ale oczywiście najpierw marudzenie i jęczenie niż sprawdzenie czy coś się tej sprawie zmieniło...
- 8 0
-
2019-09-18 12:35
O boże przecież w dzisiejszych czasach każdy ma jakiś pakiet internetowy w telefonie (1)
Nie potrzeba już wifi
- 1 1
-
2019-09-19 07:23
nie pierdziel synek co z tego że pakiet masz - jak jadąc w pendolino nie masz zasięgu
- 1 1
-
2019-09-18 07:04
(27)
Przed wojną parowozy jeździły 160 km/h. Jest progres.
- 138 28
-
2019-09-18 07:25
Żaden polski parowóz nie rozwijał takiej prędkości (8)
- 24 3
-
2019-09-18 07:40
ale w 3h do gdańska z wa-wy dojeżdzał (5)
- 6 20
-
2019-09-18 08:53
(4)
Ależ nie.
- 7 1
-
2019-09-18 10:16
ależ tak (3)
express relacji Gdynia via Gdańsk tylko 3 godz. 41 min
przejazd pociągiem z Warszawy do Łodzi Fabrycznej trwał tylko 88 minut.
Przejazd z Katowic do Krakowa w roku 1938 - z trzema postojami - trwał dokładnie 58 minut.
czas przejazdu z Warszawy Śródmieście do Poznania wynosił tylko 3 godz- 7 3
-
2019-09-18 13:19
(2)
Czyli nie. Pomijając już fakt, gdzie się (nie) zatrzymywał.
- 3 0
-
2019-09-18 13:57
z Gdańska do Wa-wy w 3h dawał radę (1)
PKP też te 2,5h podaje Wawy do Gdańska - a nie do Gdyni
- 1 3
-
2019-09-18 14:26
kiedy? Przecież musiał jechać albo przez Bydgoszcz-Toruń albo Laskowice-Brodnica-Działdowo. Nie gadaj głupot, przejrzyj rozkłady jazdy
- 3 0
-
2019-09-18 08:04
(1)
A pendolino polskie jest?
- 3 2
-
2019-09-18 11:41
Polskie Polskie bo w polsce chrzczone
jak ruskie paliowo
- 4 1
-
2019-09-18 07:38
przed wojną ruch kolejowy (2)
był wielokrotnie mniejszy
- 9 4
-
2019-09-18 11:15
Za to w czasie wojny pelne sklady jezdzily tu i owdzie...
- 2 0
-
2019-09-18 23:37
mniejszy???
Jak wszyscy jeździli pociągami, bo prywatnych samochodów było zaledwie kilkadziesiąt tysięcy na cały kraj??
- 1 1
-
2019-09-18 07:46
powoli wracamy do formy 1939 roku, az strach pomyslec co bedzie dalej (4)
- 5 8
-
2019-09-18 08:06
jaki boisz się myślenia to go zaprzestań
- 8 3
-
2019-09-18 08:47
(1)
II wojna światowa.
- 3 1
-
2019-09-18 11:41
druga już była ... więc w Polsce bedzie pierwsza
- 3 0
-
2019-09-18 23:39
Jakie formy, z kiedy??
Poczytaj trochę. Wyszukanie w necie rozkładów przedwojennych zajmuję chwilę. W 1939 przejazd tras porównywalnych z dzisiejszymi głównymi szlakami zajmował 1,5 do 2 razy dłużej.
- 1 0
-
2019-09-18 08:46
(1)
Dzięki temu że nie miały Wi-Fi były lżejsze dlatego tak pędziły.
- 9 1
-
2019-09-18 11:42
fakt ... takie pole elektromagnetyczne ostro pędzący metal hamuje
- 3 1
-
2019-09-18 08:53
(5)
160 to była maksymalna, a nie średnia. Najszybszy pociąg przedwojenny osiągał średnią niecałe 80 km/h
- 11 1
-
2019-09-18 11:44
107 km/h to średnia prędkość przejazdu relacji Warszawa - Lwów (1)
więc nie zmyślaj ...
- 2 1
-
2019-09-18 15:06
bo do lwowa to z gorki, podaj z jaka szybkoscia jechal w druga strone
- 1 0
-
2019-09-18 12:01
Pm36 dawała radę 140km/h (2)
- 1 5
-
2019-09-18 12:07
To jej prędkość maksymalna jaka osiągnęła (1)
W codziennym ruchu tak nie zasuwala
- 7 0
-
2019-09-18 20:06
Dodajmy do tego, że Pm36 powstały 2 sztuki.
A polską kolej przedwojenną obsługiwało dobre kilkanaście jak nie kilkadziesiąt tysięcy parowozów. Pisanie, że przed wojną w Polsce jeżdżono z prędkościami rzędu 160 km/h jest zwyczajnym kłamstwem. Z takimi prędkościami jeździli Niemcy, np. spalinowy Latający Ślązak.
- 3 0
-
2019-09-18 18:22
Na forum najczęściej wpisują się sami stekacze i frustraci. W sumie dobra wiadomość, a oni, bo to, bo smo. Narzekajcie sobie w domu, nie podoba się, to wyjechać stąd. ..puknij się w głowę, tyle to chyba latały samoloty przed wojną
- 1 1
-
2019-09-18 23:31
nie jeździły
160 km/h nie było nigdzie w Polsce. Maksymalna prędkość pociągu pasażerskiego do 1939 wynosiła 110 km/h. Za standard dla ekspresu uznawano prędkość maksymalną 100 ko/h
- 3 0
-
2019-09-18 07:04
Wolałbym nie (5)
W Skowarczu telepie tak że strach Regio jechać
- 31 15
-
2019-09-18 07:32
Telepie nie z powodu torowisko (1)
a z powodu luzy na czopach we wspaniałym taborze PR
- 14 0
-
2019-09-18 16:49
No tak, bo Regio jest w zarządzie marszałka NieDaSię PoKo Swilskiego.
- 3 0
-
2019-09-18 08:07
jak sobie popijesz to telepie :)
A serio to za Skowarczem czasem trochę pobuja gdy pociąg tor zmienia przed Pszczółkami, jak nie zmienia to nie buja.
- 5 0
-
2019-09-18 08:50
Sama nazwa mówi ,skowyczy i warczy.Przeprowadż się do Pierdziawki.
- 4 4
-
2019-09-18 13:02
To kup sobie łóżko wodne to poczujesz się jak na rejsie.
- 1 1
-
2019-09-18 07:05
(3)
Na jakim odcinku?
- 18 7
-
2019-09-18 10:04
no właśnie w tym tkwi manipulacja (2)
"1/3 trasy Gdańsk-Warszawa". Zabawne, bo trasa zaczyna się w Gdyni, a nie w Gdańsku. Nie wolno o tym wspominać, bo przejechanie Trójmiasta z przystankami co parę kilometrów zajmuje pół godziny. Średnia prędkość 40km/h na tym kawałku by pogrążyła wszystkie marketingowe bajeczki o polskim shinkansenie.
- 6 1
-
2019-09-18 11:47
akurat trudno mieć pretencję, że po drodze w trójmieście ludzi na miejsce rozwozi ...
w końcu kto chciałby wysiąść dopiero w Gdyni i pół godziny drałować zpowrotem do Sopotu czy Oliwy???
- 3 2
-
2019-09-18 13:52
POwiedz kretynie jak przez trojmiasto mozna przejechac 200/h a z Gdanska do Warszawy zostaje jeszcze po nad 300 km
- 2 1
-
2019-09-18 07:06
ona mają chyba homologacje do 160 km/h (4)
Tak chyba Nowak mówił w wywiadzie.
- 41 51
-
2019-09-18 07:32
Bredzisz....
maja homologacje na 250
- 10 8
-
2019-09-18 07:33
(2)
Chyba, to się łódka na falach.
- 8 6
-
2019-09-18 08:07
ahaahahhahaahahah haahahahhaha ale mu powiedziałeś ahaaahahahaahhaahaha
- 4 3
-
2019-09-18 08:08
hahaha świetny tekst! wchodzi do mojego zestawu podstawowego
razem z "wygląda to przez okno" i "na oko to baba w szpitalu"
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.