- 1 Teren przy plaży w Orłowie na sprzedaż (40 opinii)
- 2 80. urodziny Lecha Wałęsy w ECS (478 opinii)
- 3 Gdańsk na grobach zbudowany. Część 2 (58 opinii)
- 4 W pogoni za znikającym Mevo (191 opinii)
- 5 Tajemnicze literki na jedzeniu w sklepach (104 opinie)
- 6 Przystanki tramwajowe, które zniknęły (101 opinii)
Pociąg omija przystanki, bo połączenie było zbyt popularne
Pociąg łączący m.in. Małe Trójmiasto Kaszubskie z Gdańskiem cieszył się tak dużą popularnością, że już na stacjach w Redzie czy Rumi pasażerowie nie mieścili się do wagonów. Problem postanowiono rozwiązać... usuwając najpopularniejsze przystanki z rozkładu jazdy.
- Skład Polregio ze Słupska zatrzymywał się w Gdańsku
- Pociąg zbyt popularny, więc... zniknął z rozkładu
- Raport z Trójmiasta. Opóźnione Polregio
Skład Polregio ze Słupska zatrzymywał się w Gdańsku
Teraz już takiej okazji mieć nie będą. Problem przepełnionych składów rozwiązano w ten sposób, że z popularnego połączenia wyrzucono stacje: Reda, Rumia i Gdynia Chylonia. Sprawę jako pierwsza nagłośniła Gazeta Wyborcza Trójmiasto.
Poproszone o komentarz Polregio odesłało po stanowisko do Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenie regionalne na Pomorzu.
Pociąg zbyt popularny, więc... zniknął z rozkładu
- Jest to kwestia rozkładu jazdy pociągu nr 85202 Słupsk - Bydgoszcz Główna, który od korekty wprowadzonej 6 listopada 2022 r. nie przewiduje postojów w Redzie, Rumi i Gdyni Chyloni dla tego połączenia. Jako organizator połączeń przychyliliśmy się do wniosku operatora Polregio SA, który wskazywał na występujące ciągłe opóźnienia tego pociągu wynikające z wydłużonego lokowania pasażerów na odcinku Wejherowo - Gdynia Główna" - poinformował "Gazetę" Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że pasażerowie, którzy korzystali z tego połączenia, mają do dyspozycji połączenia aglomeracyjne "kursujące z dużą częstotliwością", które zdaniem Urzędu Marszałkowskiego "w pełni zaspokajają ich potrzeby transportowe".
Raport z Trójmiasta. Opóźnione Polregio
Co ciekawe, "sławne" połączenie dało się we znaki naszym czytelnikom na tyle, że poinformowali o nim dziś w Raporcie z Trójmiasta.
Wiecznie spoźniony Polregio (28 opinii)
Jak się bowiem okazało, skład - mimo cięć w przystankach - i tak zaliczył opóźnienie.
Opinie wybrane
-
2023-05-29 14:33
(45)
takie rzeczy tylko w reliach urzedniczo - publicznych. normalnie to przedsiebiorca dazylby do maksymalizacji zyskow np przez dodanie wagonow lub zwikeszenie czestotliwosci
niestety skm czy pkp to przyklad dlaczego urzednicy nie powinni prowadzic biznesow.- 664 25
-
2023-05-29 14:51
PKP jak poczta nasza polska, jest chronione (4)
i dotowane. Dla nich najważniejsze jest to nic nie zmieniać a już na pewno nie wolno pod żadnym pozorem wpuszczać niepolskiej i obcej nam kulturowo konkurencji.
- 58 16
-
2023-05-29 16:49
Przeczytaj artykuł. To wina urzędu Marszałkowskiego (1)
- 26 8
-
2023-05-30 11:54
Przeczytaj ze zrozumieniem - to pomysł Polregio, Urzędnicy się na niego zgodzili.
- 5 0
-
2023-05-29 22:24
Ale to jest właśnie taka obco rozumiejąca konkurencja. Tyle że wali Afryką. Co, za dużo ludzi? Co za problem! Skreślimy przystanki, hihi.
- 7 0
-
2023-05-30 12:33
brak inwestycji tylko wyciaganie kasy z budzetu
w celu rozdania swoim na stołkach, nowe nie znałem
- 0 0
-
2023-05-29 15:05
Bzdura. Tak się organizuje ruch kolejowy w wielkich aglomeracjach. (12)
Tylko w naszym zapyziałym kraju idea pociągów RegioExpress jest czymś niezrozumiałym.
- 19 25
-
2023-05-29 15:22
Popieram w 100% Ludzie to bałwany.
- 8 12
-
2023-05-29 15:30
Czytałeś artykuł (2)
Marszałek z PO jest organizatorem przewozów. Do kogo masz pretensje, ze głosujesz na PO i tuska
- 25 24
-
2023-05-29 17:11
A ten pociąg nie jest ani miejski ani podmiejski
- 12 4
-
2023-05-30 10:32
Marszałek z PO jest organizatorem przewozów.
No i co z tego jak PiS jest przy władzy.
- 5 3
-
2023-05-29 17:33
(6)
Odkładając na bok mrzonki, że Lębork i Pruszcz stanowi obszar zwartej metropolii, mamy odcinek od GD Śródmieście do Wejherowa. Odcinek ten powinien być obsługiwany przez kolej o charakterze metropolitarnym, tj. SKM. Jest to łącznie 28 stacji. 9 w GD, 3 w Sopocie, 9 w GA, 7 w małym Trójmieście. Jeden przystanek kolei regionalnej, która naturalnie
Odkładając na bok mrzonki, że Lębork i Pruszcz stanowi obszar zwartej metropolii, mamy odcinek od GD Śródmieście do Wejherowa. Odcinek ten powinien być obsługiwany przez kolej o charakterze metropolitarnym, tj. SKM. Jest to łącznie 28 stacji. 9 w GD, 3 w Sopocie, 9 w GA, 7 w małym Trójmieście. Jeden przystanek kolei regionalnej, która naturalnie obsługuje też całość województwa, powinien przypadać na 3 przystanki. 3 w GD (i tak jest - Główny, Wrzeszcz, Oliwa). 1 w Sopocie (i tak jest - Sopot). 3 w Gdyni (i tak jest - Orłowo, Główna, Chylonia). Na małe trójmiasto wypadają dwa. Wejherowo jest oczywiste, więc PKP i marszałek łaski nie robią - drugi powinien być w Rumi.
- 17 0
-
2023-05-29 18:20
(3)
Gdynia Orłowo mimo, że duży to od lat dla kolei przystanek widmo.
- 8 4
-
2023-05-29 19:22
To samo można o Oliwie powiedzieć
- 11 3
-
2023-05-29 19:45
(1)
Funkcja odległości niezbędnej do pokonania na ostatniej mili transportem metropolitarnym. Z kolei najwyższa klasa pociągów - EIP, w całym Trójmieście w zasadzie powinna się zatrzymywać 3x. O ile aż tyle.
- 7 0
-
2023-05-30 07:46
Gdynia, Sopot, Wrzeszcz i Gdańsk Główny biorąc pod uwagę burdel transportu lokalnego nie brzmi wcale nadmiarowo
- 4 0
-
2023-05-30 07:53
(1)
Najszczersze chęci i pomysły marszałka z dowolnej opcji politycznej nie pomogą skoro naród tępy i leniwy. Taki ,czy inny gostek nie rozumie , że na odcinku Wajherowo Dancinger jest to skład przyspieszony i dla luda jadącego dalej poza Gduńsk, a nie dla lokalsów z Redy ,Rumii do Gduńska. I przez takich są problemy.
- 5 7
-
2023-05-30 08:19
a co to, lokalsi gorsi??!
Dalej jezdzic nie moga?
I kto jezdzi ze Strzebielina do Morzeszczyna??!
Grubymi nicmi szyta opowiastka...- 2 1
-
2023-05-29 18:34
Regio Expresy to se marszałek może organizować
jak zapewni sprawy transport zbiorowy...
A go właśnie wyłączył.- 12 1
-
2023-05-29 15:26
(11)
ciekawe jak niby zwiększysz częstotliwość skoro między Rumią a Wejherowem masz po jednym torze( z których też korzysta SKM) zaś za Wejherowem już tylko jeden tor do Słupska.
- 15 10
-
2023-05-29 15:37
Z Norymbergio do Monachium też torów jest tyle
Ile tam jeździ pociągów, zobacz sam
- 13 4
-
2023-05-29 16:11
Nowoczesna sygnalizacja i pociągi mogą jeździć z częstotliwością co 3-5 minut, jak każdy system metra na świecie (4)
- 17 2
-
2023-05-29 18:38
Pociągi tego samego typu i tej samej kategorii (3)
Jeżeli regio przejeżdża dany odcinek w 40 minut a ekpres w 15 - to masz problem
- 1 2
-
2023-05-29 20:01
Tylko Intercity na odcinku Wejherowo-Reda (brak dedykowanych torów SKM) jadą odpowiednio 8 i 9 minut (2)
a SKM 15. To jest różnica 7 minut pomiędzy skrajnymi klasami (mniejsza niż takt SKM!), a nie 25.
- 2 2
-
2023-05-30 09:16
Ale z trzyminutowymi postojami spada separacja do 3-4 minut (1)
PLK na to się nie zgodzi. Nie rżnij głupa
- 0 2
-
2023-05-30 11:51
W sumie chamowi nie warto odpowiadać, ale cóż
Sama SKM jeździła w takcie 6-minutowym przez dekady i się dało. A to było grubo przed współczesnymi systemami sterowania ruchu. Prędzej czy później ktoś w końcu zrozumie, że PLK nie musi się na nic godzić, i zaadaptuje rozwiązanie z metra paryskiego - zautomatyzowane składy.
- 1 0
-
2023-05-29 16:14
W szczycie SKM odjezdza co 8 minut, mozna spokojnie sciac to o polowe (1)
- 11 5
-
2023-05-30 08:21
w szczycie moze
Ale nie na wylaczonym odcinku.
- 0 1
-
2023-05-29 17:37
Bzdura. (2)
Między Wejherowem a Rumią sa dwa tory.Jeden jwst dopiero od Weja w stronę Słupska. Fakt, że odcinek Wejherowo- Gdynia jest mocno napakowany, ale można przecież wydlużyć pociąg poprzez dodanie jednego pojazdu. A tak..klasyczne wygaszanie popytu.
- 16 2
-
2023-05-29 18:38
Jeden dalekobieżny jest też po drodze, na wysokości stp skmki
- 0 0
-
2023-05-29 19:25
Notabene Marszałek chyba myśli, że województwo pomorskie to tylko Gdańsk
bo projekt unijny o przedłużenie torów SKM do Wejherowa jest tak oczywisty, że dawno powinien być zgłoszony
- 15 0
-
2023-05-29 15:51
Cala budzetowka taka jest od policji po urzedy wszelkiej masci.za nigodpodarnosc brak kary finansowej a wrecz nagroda.
Komuna ciagle zywa
- 18 4
-
2023-05-29 15:55
(7)
PKP S.A. nie prowadzi kursów pociągów. Właściwie PKP nie ma kompletnie wpływu na spółki w przypadku kursów.
Wiem co mówię bo pracuję w PKP. Przejazdami zajmują się poszczególne spółki, w tym przypadku polregio s.a.
Gdybyśmy chcieli wpłynąć na polregio w przypadku tego akurat kursu to by nas wyśmiali i kazali spadać na drzewo.
Dziwna sytuacja jest w tzw. Grupie PKP. Spółki córki czują się ważniejsze od spółki matki i są dosłownie bezczelne.
To nie jest taka prosta sprawa.- 20 9
-
2023-05-29 16:52
To sprzedajcie udziały np. SKM miastom lub marszałkowi (6)
I wy się będziecie śmiać ostatni
- 9 8
-
2023-05-29 17:39
Miasta i marszalek mają udziały w SKM. (5)
A jak marszalek zarządza koleją...w artykule mamy przyklad.
- 10 10
-
2023-05-29 19:26
Mniejszościowe (4)
Większość ma PKP i wszystko sabotuje.
- 10 4
-
2023-05-29 19:35
taaa... (3)
Sabotuje swojego jedynego klienta...
Z czym glowe zamieniles?
Zarzadzanie to jedynie dekretami?- 3 6
-
2023-05-29 19:47
Ja wiem, że fajnie jest mieć 60% udziałów i nie dawać złotówki na inwestycję (2)
niech pozostałe 40% sponsoruje. Zawsze jest fajnie, jak kto inny płaci. Za Twoją edukację też płacił. Po stylu pisania i kulturze widać, że koszt utopiony.
- 5 2
-
2023-05-30 08:22
a z czego inwestuje przedsiebiorca? (1)
Z dochodow od klienta.
Ponial??!- 0 1
-
2023-05-30 11:58
A PKP oczekuje, że samorządy będą dopłacać, bo przychodów od klienta nie starczy
na wyłożenie z wyprzedzeniem wkładów własnych w projektach unijnych na zakup nowego taboru, a zyskami chce gospodarować samo. Poniał?
- 0 0
-
2023-05-29 15:56
Bzdury piszesz
Nie można zwiększyć częstotliwości na tych torach. Są maksymalnie obciążone . SKM jedzie po tych samych torach do Rumi co regio , co mają jechać jeden za drugim.
Przecież wydzielone tory dla SKM są tylko do Rumi.- 7 11
-
2023-05-29 16:09
Żeby urząd rozwiązał w podobny sposób problem podwyżki dla osoby, która wpadła na ten genialny pomysł - zrezygnujemy z pracownika ;)
- 10 1
-
2023-05-29 17:34
Akurat to nie SKM ani PKP( Intercity)
Tylko Polregio z marszalkiem się ośmieszyli.
- 8 1
-
2023-05-30 07:46
Niestety, to problem złożony i żadne rozwiązania tu nie pomogą. Z jednej strony sporo luda na długiej trasie ,a z drugiej sporo leniuchów ,na krótkich trasach, bo chcą zaoszczędzić kilka minut jazdy. A osoby jadące np. Słupsk - Reda , Rumia oraz jadący dalej ,np, z Redy do Laskowic ,Bydgoszczy mają kłopot z dostaniem. Puszczanie kibelka z trzech
Niestety, to problem złożony i żadne rozwiązania tu nie pomogą. Z jednej strony sporo luda na długiej trasie ,a z drugiej sporo leniuchów ,na krótkich trasach, bo chcą zaoszczędzić kilka minut jazdy. A osoby jadące np. Słupsk - Reda , Rumia oraz jadący dalej ,np, z Redy do Laskowic ,Bydgoszczy mają kłopot z dostaniem. Puszczanie kibelka z trzech członów na całej trasie mija się z celem. A dwuczłon na odcinku Wejherowo- Gdańsk , to za mało. A doczepiać do dwuczłonu trzeci ,np. w Lęborku, a odczepiać nawet w Tczewie, a nie w Gdańsku wydłuży czas jazdy o co najmniej 15 minut, bo procedury. Nawet dwa Jampulsy szczepione nie zdadzą egzaminu. Chyba ,że
zrobić taki myk w postaci dwóch jampulsów na odcinku Słupsk -Tczew . A tam rozczepka i jeden daje do Budzi a drugi np do Iławy lub Elbląga. Tylko znów odcinek od Słupska do Lęborka nie będzie efektywny- 0 0
-
2023-05-30 11:45
Nie było by problemu
jeśli SKMka kursowala by tak jak powinien kursować transport kolejowy w dużej aglomeracji czyli jak metro - krótkie składy max co 5 minut. I ilość samochodów na ulicach przy okazji tez by drastycznie spadła.
- 0 0
-
2023-05-30 17:31
Jadący do pracy
A co ma SKM z wiecznie spóźnionym Polregio
- 0 0
-
2023-05-29 14:51
Tyle się mówi o zachęcie do zbiorkomu (16)
W Niemczech bardzo tanie bilety, a u nas usuwanie przystanków. Potem się dziwią, że ludzie jeżdżą samochodami i tworzą korki Politycy za to świetni są w usuwaniu miejsc parkingowych i uspokajaniu ruchu.
- 452 9
-
2023-05-29 14:57
Pojedź i zobacz (10)
Mieszkałem kilka lat. Coraz jest tam drożej. No ale dla wielu "boskie" Niemcy mogą być tylko dobre.
- 10 52
-
2023-05-29 14:59
Bilety kolejowe są tańsze (1)
Nie muszę tam jechać, żeby to sprawdzić.
- 32 4
-
2023-05-30 05:51
sa tansze bo panstwo doplaca do biletu normalnie kosztowal prawie 500 e ,a teraz mozna bylo kupic za 49 euro
ale tam nie ma 40 letnich emerytow w policji ,wojsku ,strazy pozarnej ,konczy sie kinder geld i zwroty podakow wiec maja z czego dokladac.
- 3 1
-
2023-05-29 15:03
Co za bzdura. Jest drogo, ale akurat kolej ostatnio mocno potaniała, a promocyjne miesięczne tak napędziły ludzi, że Deutsche Bahna ledwo wyrabiała. Ginter, jak Ci źle to wracaj do Polski, a nie tam posty piszesz, że Ci źle xD No i nie porównójmy np. SKM-ki do S-bahny i U-bahny np. w Monachium. To inna liga, warta swojej ceny.
- 23 2
-
2023-05-29 15:05
Byłem, widziałem. (4)
Sporo rzeczy jest tańszych i lepszej jakości niż w tej krainie mlekiem i miodem płynącej, o wysokości zarobków nawet nie wspominając.
- 38 4
-
2023-05-29 16:07
JAkie te niemce głupie (3)
przyjeżdżają do Polski na zakupy. Nie lubią kupować u siebie taniej?
- 3 19
-
2023-05-29 17:19
A widziała ich tylko Danka Koreanka z TVPutin.
- 7 5
-
2023-05-30 06:09
dlatego sa bogaci ,bo nie wydaja za duzo (1)
widzialem u fryzjera goscia jak sie wyklucal o 10 e znizki
- 0 0
-
2023-05-30 10:27
wyklucal o 10 e znizki
10 euro to ja płacę za strzyżenie.
- 0 0
-
2023-05-29 17:54
Ginter, ci którzy nigdy nie wytknęli swojego nochala za granice zawsze beda utyskiwać tylko na Polskę.
- 4 1
-
2023-05-30 07:48
A w Polsce coraz taniej!
- 0 1
-
2023-05-29 15:27
To takie proste, ale zbyt trudne do przyjęcia przez ludzi z PKP i rządzących (2)
Ludzie stoją w korkach, bo nie daje im się wygodnej alternatywy dla samochodu. A jak są zbyt roszczeniowi, to się ich z powrotem wygania z pociągów z rowerami, likwiduje się połączenia i przystanki. Niech wiedzą gdzie ich miejsce. W korku w samochodzie. Największe marudy zostały przekonane do PKMki. Wszystko czego teraz chcą to parkingi Park&Ride i częstsze kursy. Niestety PKP nawet nie zaczęło jeszcze elektryfikacji.
- 17 5
-
2023-05-29 18:22
Tyle że to Marszałek Struk i jego ludzie zamawiają pociągi (1)
Rządzą tu 30 lat i żadnych zmian czas pogonić to towarzystwo wzajemnej adoracji. Szkoda tylko, że znowu na nich zagłosujecie w imię :mniejszego zła"
- 6 4
-
2023-05-30 10:29
Tyle że to Marszałek Struk i jego ludzie
Ale to Kaczyński rządzi Pisem
- 0 1
-
2023-05-30 00:37
Nie tylko
Te cięcie nie mogą się dogadać choć juz 21wiek tacy ważni ze nie korzystają z PKP to widzieli by lepiej ten burdel jaki stworzyli
- 3 0
-
2023-05-31 08:02
Dobrze zrobilo
To jest szybki pociag dla ludzi dojeżdżających z Lęborka i Słupska. Pendolino też byście chcieli żeby zatrzymywało się na każdej stacji ???
- 0 0
-
2023-05-29 14:33
(3)
Wygaszanie popytu - termin znany na kolei od dekad.
- 436 7
-
2023-05-29 14:57
i standardowa procedura, likwidacja połączenia bo nikt nie jeżdził XD (1)
- 70 2
-
2023-05-29 18:25
Tak jast, tam gdzie PO przefarbowane na KO nie ma konkurencji.
Czyli na Pomorzu. Najgorsze rozwiązania komunikacyjne.
- 19 9
-
2023-05-29 18:40
to są ci sami ludzie
co ochoczo przyklaskiwali likwidacyjnym zapędom PKP w latach 90'.
Brakuje jedynie "Beckhama", bo w senatory poszedł...
A PKP likwidowało, bo samorząd nie chciał płacić.
Tak jak za linię do Nowego Portu.- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.