- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (49 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (263 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (186 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Pociąg-pomnik na terenie bazy SKM
Nietypową pamiątkę po wycofanych z eksploatacji pociągach EW58 przygotowała SKM. Na terenie elektrowozowni Gdynia Cisowa ustawiono fragment pojazdu z kabiną maszynisty. Będzie on dodatkową atrakcją dla osób zwiedzających zakład.
- Pociąg posiada także działające oświetlenie zewnętrzne. W środku wkrótce odtworzymy fabryczny wygląd kabiny maszynisty z wykorzystaniem oryginalnych części - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Nietypowy pomnik powstał z myślą zachowania pamięci o pociągach, które wyprodukowano w latach 70. dla trójmiejskiej SKM we wrocławskim Pafawagu. Jednostki cechowała duża liczba drzwi i niewielki odstęp od peronu, duże przyspieszenie oraz jednocześnie wysoka energochłonność i znaczna awaryjność wynikająca z zastosowania nowych, jak na tamte czasy, rozwiązań technicznych. Z liniowej eksploatacji pociągi wycofano kilka lat temu, choć jeszcze przed Euro 2012 planowano ich gruntowną modernizację.
Więcej na temat historii pociągów EW58 przeczytasz w artykule z listopada 2016 r.
Instalacja będzie stanowiła dodatkową atrakcję podczas zwiedzania elektrowozowni przez wycieczki szkolne oraz inne zorganizowane grupy zainteresowanie codzienną działalnością kolejowej spółki.
- Oprócz fragmentu wbudowanego w halę, w całości zachowaliśmy jeden pociąg EW58. Obecnie nie zostały jeszcze podjęte decyzje, co do jego dalszego losu. Nie jest on jednak przeznaczony do zezłomowania - zapewnia Głuszek.
Materiał z lat 70. prezentujący nowe wówczas pociągi serii EW58.
Opinie (111) 1 zablokowana
-
2017-07-16 11:58
Jak się rozpędzał to wydawał dźwięk jak wchodząca na obroty turbina.
No i w porównaniu do tych żółto niebieskich pociągów, rozpędzał się błyskawicznie. Miały też fajne malutkie 4 osobowe przedziały na końcach każdego składu. Bardzo je lubiłem.
- 5 2
-
2017-07-16 13:10
pomniki to te bydlęce składy 40 letnie
- 5 2
-
2017-07-16 13:59
Propozycja (3)
Najlepiej gdyby odnowili ten skład EW58-028 do stanu fabrycznego i wypuszczali na trasę turystyczną w miesiącach letnich - Kościerzyna- Hel, lub Gdańsk Główny - Hel.
- 4 2
-
2017-07-16 14:00
Oczywiście po elektryfikacji trasy na Hel.
- 1 0
-
2017-07-16 18:47
(1)
Nie zapominajmy, że jest to pociąg elektryczny, a linia na Hel nie jest zelektryfikowana.
- 0 0
-
2017-07-16 21:20
Przecież napisałem, że po elektryfikacji. Czytaj dokładnie.
- 0 1
-
2017-07-16 18:46
EW58-028 powinna wyglądać tak jak na zdjęciu z 2011 i wozić pasażerów! Stanowiłaby doskonałą atrakcję turystyczną tak jak gdyńska linia 326 czy gdański Tram Tour. ;)
- 4 1
-
2017-07-16 19:55
Modraki na 800 Volt były najlepsze.
Jak w latach 70-tych XX wieku zmieniono napięcie sieci na 3000 Volt było gorzej. Pojawiły się nowe pociągi.
Mniej drzwi w wagonie. Czas przejazdu dłuższy.- 2 2
-
2017-07-16 20:31
Slabo (1)
Brak napisu EWC wiec slabo
- 0 5
-
2017-07-17 09:56
Tego EWC to powinno się powiesić
Tak zabazgral pociągi... Obrzydzenie brało jak się na to patrzyło.
- 1 0
-
2017-07-16 22:51
Pod względem Taboru to jesteśmy ok 7 lat za pozostałymi województwami.
- 1 1
-
2017-07-17 12:54
pamiątki skm
Jak dla mnie, EW58 jest mało reprezentatywny jako pamiątka. Jeździł krótko, był niedopracowany i niewygodny. Jeśli już był taki zamiar, to bardziej EW 57 albo... pierwsze wagony z lat 60-tych - te z berlińskiego metro.
- 0 0
-
2017-07-21 18:19
Wieś tańczy i śpiewa...
- 0 0
-
2017-07-27 13:29
Stare Skm-ki
Te stare skm-ki z siedzeniami ze skay-i były wygodniejsze, przynajmniej nikt nie obijał się kolanami
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.