• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi PKM pojadą z Gdańska Głównego. Jest przetarg na przewozy

Maciej Naskręt
14 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dwu- i trzyczłonowe pociągi od Pesy obsłużą pasażerów linii PKM. Dwu- i trzyczłonowe pociągi od Pesy obsłużą pasażerów linii PKM.

Wreszcie ogłoszono przetarg na przewozy kolejowe m.in. na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pociągi wyruszą do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny z Gdańska Głównego.



Czy będziesz korzystać z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?

We wtorek Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o ogłoszeniu przetargu nieograniczonego na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa pomorskiego.

Zamówienie podzielono na dwa zadania. Pierwsze, tzw. aglomeracyjne, składa się z obsługi linii PKM. Pociągi mają po niej kursować z Gdańska Głównego do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny przez port lotniczy. Rozruch tych połączeń zaplanowano na 1 września.

W tym zadaniu znalazło się również połączenie kolejowe z Wejherowa przez Gdynię Główną i Gdańsk Główny do Tczewa. To część, po której poruszają się dzisiaj pociągi SKM. Kontrakt ma obowiązywać tutaj jednak dopiero od 13 grudnia 2015 r.

Przebieg linii PKM w Gdańsku. Przebieg linii PKM w Gdańsku.
Drugie zadanie ujęte w zamówieniu, tzw. regionalne - dotyczy relacji Gdynia-Słupsk/Ustka i także zostanie uruchomione w połowie grudnia.

- Chcemy, by obszar metropolitalny obsługiwał jeden operator. Ważna jest spójność systemu transportowego w aglomeracji trójmiejskiej - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. - Samorząd województwa pomorskiego przekaże na obsługę zadania aglomeracyjnego łącznie 13 pojazdów spalinowych, w tym pięć dwuczłonowych i osiem trójczłonowych.

Termin składania ofert to 25 maja 2015 r.

Jeszcze dzisiaj ogłoszenie o przetargu zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, zaś w terminie 5 dni zostanie umieszczona pozostała dokumentacja związana z postępowaniem przetargowym (w tym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia), ze względu na obowiązek wcześniejszego opublikowania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Pierwszy pociąg do obsługi PKM za kilka dni

Tym razem nie będzie opóźnienia w dostawie składów, które obsłużą linię PKM. Montuje je w Bydgoszczy spółka Pesa. - Pierwszy skład mamy otrzymać 20 kwietnia. Wtedy pociągiem pojedziemy na testy do Chojnic. Po sprawdzeniu skład wróci do Bydgoszczy. Czynność będziemy powtarzać przy każdym kolejnym szynobusie - mówi Świlski.

W sumie 10 składów ma być dostarczonych do końca sierpnia tego roku.

Przypomnijmy, że na linii PKM mają jeździć cztery pociągi na godzinę w jednym kierunku, z czego dwa pojadą do Kościerzyny i Kartuz, a pozostałe do Gdyni.

Zobacz test iluminacji nowego wiaduktu PKM nad ul. Słowackiego


Prace budowlane na linii PKM w czasie ostatniej zimy

Film promocyjny PKM

Miejsca

Opinie (187) 9 zablokowanych

  • Wikipedia

    Kult Cargo
    Kulty cargo (ang. cargo ładunek) ruchy religijne szerzące się głównie na wyspach Oceanu Spokojnego, głoszące nadejście nowego porządku: równości wszystkich ludzi, białych i czarnych, oraz powszechnego dobrobytu. Początkowo rozwinął się na Fidżi w XIX wieku. Kult ten zaczął być widoczny dla antropologów w momencie, gdy ludność tubylcza zaczęła budować lądowiska i pasy startowe dla samolotów, nabrzeża dla statków, magazyny itp. Okazało się, że miejscowa ludność widząc, iż biali budują pasy startowe i lądowiska, czego wynikiem jest przylatywanie samolotów z żywnością i innymi dobrami, zaczęła ich naśladować. W świadomości tubylców samoloty przylatywały z nieba i były kierowane na ziemię przez bogów, natomiast biali ludzie byli tylko pośrednikami, którzy nie przekazywali im wszystkich zsyłanych dobrodziejstw (stąd kult cargo)

    • 0 0

  • a ...biletomaty

    już działają i zarabiają!!!!!!!

    • 0 0

  • brak wyobraźni (1)

    Niestety, zamawiającym tabor dla PKM zabrakło wyobraźni. Jeżeli PKM ma pełnić funkcję kolei dojazdowej, bo tak przecież jest ona zapisana, to jak można zamawiać wagony z tylko jednymi drzwiami na jedną stronę wagonu i to jeszcze z dostępnością dla rowerzystów! Widać, że coraz bardziej oddalamy się od ideału, jakim były składy SKM do lat sześćdziesiątych - EW 90, gdzie w dość krótkim wagonie było czworo drzwi na jedną stronę. Ten brak wyobraźni u urzędników decydujących o wyborze taboru, co widać było i w przypadku niektórych tramwajów i w przypadku Pendolino, sugeruje, że ci ludzie wcale nie zamierzają z tych środków korzystać, oni będą i tak jeździć swoimi (czy służbowymi) samochodami.

    • 5 0

    • I jak tu nie napisac ,ze ktos chyba przytulil gruba koperte?

      Bo chyba skonczony debil zamowil taki sklad z tak mala liczba dzwi?Pewnie byly i inne projekty ale po co wymagac od wykonawcy wiecej dzwi w wagonie jesli i tak za inwestycje zaplaci podatnik-czyli nikt.Mamy idiotow za urzednikow Decydentow-skorumpowanych idiotow.Bo na ten sklad bedziemy patrzyli latami...Przez lata zafundowali nam scisk i drugie Indie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane