• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi będą rzadziej trąbić

Michał Sielski
15 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory. Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory.

Jest dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni i Chyloni, którzy w dzień i w nocy słyszą trąbienie pociągów. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwolni maszynistów z tego obowiązku przy strzeżonych szlabanami przejazdach kolejowych.



Przeszkadza ci częste trąbienie pociągów?

Do tej pory maszyniści muszą trąbić przed każdym przejazdem kolejowym. Nie jest istotne, czy jest on strzeżony, niestrzeżony, czy są szlabany, światła, znak stop dla samochodów czy jakiekolwiek inne zabezpieczenie. W każdym miejscu regulamin każe trąbić - w dzień i w nocy. Jeśli maszynista nie zastosuje się do tego obowiązku, będzie miał kłopoty. Może dostać karę finansową, a nawet zarzuty spowodowania wypadku, jeśli dojdzie do niego na przejeździe, przed którym nie włączył sygnału dźwiękowego, nazywanego na kolei "baczność".

O tym, że jest to absurdem, zwłaszcza w przypadku przejazdów strzeżonych szlabanami, a także w nocy, gdy ruch jest minimalny, od lat mówili maszyniści, ale przede wszystkim mieszkańcy terenów przy przejazdach. Także w Trójmieście.

Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić. Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić.
Czytaj więcej: Pociągi na Oruni za bardzo hałasują.

W końcu jest jednak szansa na zmiany. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje zmianę rozporządzenia nakazującego tak często używać sygnałów dźwiękowych.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreśla Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Już niebawem mieszkańcy terenów przy kolei będą mogli odetchnąć. Ministerstwo zdecydowało, że zmiany są możliwe.

- Maszyniści nie będą musieli trąbić przed strzeżonymi przejazdami, o ile oczywiście zostaną zachowane warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów - podkreśla Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Nowy projekt rozporządzenia trafi do konsultacji międzyresortowych i może zostać wprowadzony jeszcze w tym roku.

Opinie (147) 1 zablokowana

  • RP1 to

    RP1, szkoda, że nie trąbi tak głośno jak pneumatyki w Gagarinach

    • 5 1

  • Bezpieczeńtwo , czy już złośliwość lub nadgorliwość ?

    rozumiem że chodzi o bezpieczeństwo,ale to co wyprawiają niektórzy maszyniści to przechodzi ludzkie granice, hałas pow.100db, 26 kwietnia godz.23.10 ; wiosna-otwarte okna,hałas przeraźliwy ,a miało być nieco ciszej.

    • 4 1

  • Trąbienie pociągu

    Trąbienie pociągu nic nie wnosi. Przeszkadza tylko mieszkańcom. Ludzie są zmęczeni i się nie wysypiają.

    • 8 3

  • opinia (1)

    Trąbienie jest bez sensu,bo kierowca w samochodzie i tak go nie słyszy,a pieszy i tak go ignoruje.zdrowego rozsądku nic nie jest w stanie zastąpić.

    • 3 0

    • Gdzie zmiana tych przepisów

      Jak to jest że te pociągi trąbią dalej gdzie to zgłosić dajcie znać mieszkam 1 km od przejazdu na gościnnej po zmianie przepisów przez parę dni było ciszej a teraz jest jak wcześniej Błagam

      • 1 1

  • TORY...

    nie służą do zabawy; zdrowy rozsądek i rozwaga...

    • 0 0

  • sygnały...

    te przypominają momentami wycie,ujadanie potępieńców itp...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane