• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi na linii PKM co 15 minut. Bilet za 3,5 zł

Maciej Naskręt
23 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Pierwszy szynobus dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Już oficjalnie: pociągi PKM będą kursowały co 15 minut między Wrzeszczem, lotniskiem i Osową. W tym roku będzie tylko 10 kursów dziennie do Gdyni - rano i wieczorem. Pierwszy pociąg z Wrzeszcza do Kartuz w październiku. Bilet na PKM w obrębie jednego miasta będzie kosztował 3,5 zł, a całe Trójmiasto będzie można pokonać za 6 zł.



W czwartek władze samorządu województwa, Szybkiej Kolei Miejskiej, spółki PKM i PKP PLK przedstawiły założenia dla ruchu kolejowego na 18-kilometrowej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Wszyscy podkreślają, że ułożenie rozkładu było trudnym zadaniem. Dlaczego?

- Włączamy się z nową linią - PKM - do szlaków istniejących - we Wrzeszczu i w Rębiechowie. Tam od wielu lat prowadzony jest ruch kolejowy. Zarządca tych tras - spółka PKP PLK - musi tam dla nas znaleźć miejsce - mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego.
Pociągi na tory wyjadą na początku września.

- Koncentrujemy się teraz na dwóch okresach: od 1 do 30 września i od 1 października do 12 grudnia - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, która będzie wozić pasażerów po nowej linii.
- Jest to spowodowane głównie pracami na torach. Między Wrzeszczem a centrum do 30 września z ruchu będzie wyłączony jeden tor linii PKP PLK. Natomiast do grudnia potrwają prace na linii 201 w Wielkim Kacku. Tam ruch do tego czasu będzie prowadzony jednym torem - dodaje.
Konferencja na temat założeń rozkładu jazdy pociągów na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Konferencja na temat założeń rozkładu jazdy pociągów na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Jak pojedziemy PKM-ką do 30 września?

I tak, 1 września po linii PKM pojadą 72 pary pociągów wyłącznie między Wrzeszczem a Osową. Będą jednak wyjątki od tej zasady. Pierwszych pięć porannych składów rozpocznie przewóz z Gdyni do Wrzeszcza. Drugi wyjątek to ostatnie pięć kursów z Wrzeszcza. Te pociągi pojadą do Gdyni, by można było dokonać serwisu w nocy.

Nie będą wtedy kursować pociągi do Kartuz, ani do centrum Gdańska. Składy po linii PKM w dni powszednie mają kursować co 15 minut.

Kursowanie po 1 października

Szynobusy z i do Gdańska Głównego i Kartuz pojadą od 1 października. Pociągi z centrum będą kursowały co 60 minut. Nie będzie jednak połączenia Gdańsk Główny - Kartuzy. Do tego miasta będzie można dojechać z Wrzeszcza. SKM zakłada, że takich pociągów będzie 17. 50 składów będzie poruszać się wtedy między Osową a Wrzeszczem.

Wyjątkiem będzie, tak jak we wrześniu, pierwszych pięć porannych składów, które rozpoczną przewóz w Gdyni i pojadą do Wrzeszcza przez Osowę, a także pięć ostatnich kursów wieczornych z Wrzeszcza do Gdyni - także w tym przypadku składy pojadą przez Osowę.

Co ważne, w ciągu dnia nie będzie kursów z Wrzeszcza do Gdyni przez lotnisko.

Wszystkie te założenia zostaną przedstawione właścicielowi torów między Gdańskiem i Zaspą oraz między Gdynią i Kartuzami - spółce PKP PLK. Rozkład wejdzie w życie tylko po zgodzie ze strony tej spółki.


Rozkład jazdy

Pierwszy pociąg na tory PKM będzie wyjeżdżał z Gdyni o godz. 4:20 i dojeżdżał do Wrzeszcza 5 minut po godz. 5. W drugą stronę rano pierwszy szynobus ruszy o 5:15, a w Osowej zamelduje się o 5:39.

Wieczorem natomiast ostatni pociąg z Wrzeszcza przez Osowę do Gdyni pojedzie o godz. 23:00, a na miejscu powinien być 15 minut przed północą. Z Osowy do Wrzeszcza ostatni skład pojedzie o 22:36.

Warto nadmienić, że na lotnisku ląduje wiele samolotów po godz. 23. Jak wtedy podróżni dotrą do Gdyni?

- Doskonale wiemy, że po zakończeniu kursowania PKM lądują jeszcze samoloty pasażerskie. Niemniej nie znamy jeszcze oczekiwań tych podróżnych. Sytuacji będziemy się przyglądać i w razie potrzeby reagować - mówi Ryszard Świlski.
Ceny biletów

Zmieni się obowiązująca taryfa w pociągach SKM. 3,50 zł zapłacą ci, którzy kupią bilet miejski, pozwalający poruszać się liniami SKM i PKM w obrębie jednego miasta. Podobna cena za bilet będzie obowiązywać w Gdyni - na trasie od Cisowej do Orłowa i dodatkowo do stacji Gdynia Wielki Kack.

Dziś taki bilet na linii SKM kosztuje 3 zł.

Miesięczny bilet na jedno miasto ma kosztować 84 zł, a na całe Trójmiasto - 120 zł.

Dla wszystkich wspomnianych ofert obowiązywać będą ulgi - ustawowe lub handlowe.

Opinie (404) 5 zablokowanych

  • Oczekiwania podróżnych są takie, żeby PKM jeździła do Gdyni także w nocy... Jak SKM. (29)

    Proste.

    • 366 20

    • nocny to podstawa

      dopiero wtedy aglomeracja sie rozrośnie

      • 54 1

    • nieprawda (3)

      Chodzi o to, aby w nocy mozna bylo takze bez problemu podrozowac po trojmiescie.

      Jesli np. zamiast jednego pociagu o 2 i nastepnego o 4 puszczono by kilka nocnych autobusow +/- pokrywajacych trase pociagu co 40 minut to wole autobus. Oczywiscie nie jest tak wygodny, jak pociag i - szczegolnie za dnia - nie jest tak szybki. Noca jednak nie ma korkow i nie ma takiego oblozenia jak w godzinach szczytu.

      Dochodzi jeszcze kwestia biletow na rozne srodki komunikacji... Oby udalo sie to rozwiazac jak najszybciej.

      • 23 2

      • Pytanie (2)

        Gdzie jeździ nocny co 40 min?

        • 1 0

        • gdzie aktualnie jezdzi jakakolwiek PKM? (1)

          Chodzi mi o zarzadzanie srodkami. Jesli stac nas byloby na PKM nocna (ktora sie nie zwroci raczej) to moze lepiej poscic czesciej tansze autobusy.

          jesli juz mamy doplacac, to wybierzmy to, co bedzie najkorzystniejsze.

          • 1 2

          • gdyby babcia miała wąsy

            tymczasem ani PKM ani autobusów

            ale według ciebie wszystko jest OK

            • 1 0

    • w nocy nalezy spac z kochanka a nie jezdzic pociagiem ! (10)

      kazdy uczciwy czlowiek po 22 jest juz w lozku a nie w pociagu. Menele tylko jezdza noca . Zygmunt

      • 45 17

      • ciemno we wsi, wszyscy śpiom z kurami (4)

        łojejku,
        siakiś wariat po zmroku lata po wsi,
        nienormalny jakiś

        • 20 3

        • bredzisz ! wsie sa ponad 100 kilometrow za Gdanskiem ! (3)

          pod Gdanskiem sa przewaznie domy zamoznych i bogatych ! o wsi zapomnij bo to wypasione osiedla domkow i willi . Za Gdanskiem taniej jak za 600 000 - 1 000 000 nic nie kupisz ciekawego . Wies to dzis blokernie Gdanskie gdzie biedota mieszka w falowcach a nie za miastem. Po zmroku to bogaty siedzi w ogrodzie i pije szampana a nie lata jak bieda po osiedlu przy trzepaku . Tak dzieciaku jest. Chcesz zarobic to idz do bogatego to ci da nowego Mercedesa do umycia i wypolerowania i zarobisz wiecej niz w swojej zafajdanej robocie przez miesiac.

          • 13 20

          • (2)

            Taniej jest kupić działke za miastem i postawić średni domek niż kupić mieszkanie ok75m2 na porządnym osiedlu.
            Przykąd morze z Sopotu, ale w kamienicach niedaleko ul. Monte Casino, to ceny za 1m2 dochodza do 10 000 żł.
            Za 1mln zł to masz taki dom postawiony za miastem że głowa mała.

            • 12 1

            • Kto normalny chciałby mieszkać koło Monciaka? (1)

              • 21 1

              • Właśnie, nie można nawet normalnie zaparkować i za jazdę do wariatkowa zamykają...

                • 11 1

      • W nocy spię z żoną (1)

        W nocy spię z żoną, co prawda z żoną kolegi, ale chyba to bez różnicy.

        • 27 3

        • ty z żoną kolegi a ja z twoją

          :)

          • 8 2

      • (2)

        uczciwi tez pracują na 2 zmiany i po 22.00 chcieliby wrócić do domu, ale nie do kochanki tylko do żony !!!

        • 5 3

        • czyjej?

          • 4 1

        • Sprawdzić czy nie ksiądz.

          • 14 1

    • zenua (1)

      Jaki żal ani jednego składu z rana z gdańska do gdynii. na co komu taki rozkład?

      • 16 2

      • Nie ma w pomorskim takiego miasta jak "gdyniia", więc to chyba nie jest problem?

        • 4 0

    • i w ciągu dniam, co jak się okazuje wcale nie takie jest oczywiste

      • 9 0

    • No i wychodzi szydlo z wora (6)

      Po 23-ej bez pociągu. Będziemy się przyglądać powiada Świlski. Człowieku, jesli nie pamiętasz, to przypominam Tobie, że ta kolej jest oficjalnie zbudowana pod potrzeby lotniska. Latam często samolotami i korzystam jak wielu,
      z kiepsko kursującej linii 4A. Po powstaniu PKM liczyłem na to, że ta zła współpraca z ZKM Gdynia wreszcie się skończy i że bez problemów dojadę sprawnie do Gdyni.
      Widzę, że się zawiodę 😡

      • 45 0

      • Bo samoloty nie powinny latać w nocy (1)

        Latanie po 23 to herezja - powinni wszystkich was ekskomunikować w trybie pilnym

        • 23 3

        • Właśnie, samoloty powinny zostać zakazane, jak in vitro... to nie jest normalne, żeby człowiek latał...

          to nie jest zgodne z wolą Bożą...

          • 17 4

      • To nie jest Pomorska Kolej Lotniskowa (3)

        Tylko Pomorska Kolej Metropolitarna.

        Lotnisko jest waznym ogniwem, ale NIE jest to kolej, ktora ma obslugiwac jedynie lotnisko. Przy lotnisku powstaje takze wiele innych inwestycji.

        Byloby dobrze, gdyby pociagi jezdzily cala dobe. Jednak badzmy pragmatyczni. Jesli od 23 beda jezdzic autobusy to nie ma tragedii. Tragedia bedzie, jesli nie bedzie ani kolei ani autobusu.

        • 4 1

        • taki jesteś cwany, ale przecwaniłeś (2)

          dyskusja co prawda jest o lotnisku, bo to jest bulwersujace w jaki sposób 'rozwiazano' problem skomunikowania lotniska z miastem (w krakowie pociagi mają jeździc do godziny 1 w nocy), ale przeciez WŁAŚNIE chodzi o skomunikowanie całej METROPOLII

          a co ty proponujesz?

          albo dzielnice dotychczas słabo skomunikowane (po to sa przystanki PKM po drodze), maja byc nadal sypialniami, z trudnym dojazdem, albo puscic autobusy

          ale skoro autobusy sa takie dobre, to po co w ogóle budowano PKM?

          przeciez autobusy sa o NIEBO tańsze

          • 1 2

          • Pociag z oczywistych wzgledow jest lepszy niz autobus (1)

            za dnia.

            Kiedy oblozenie drog jest olbrzymie i autobusy stoja w korku. Kiedy naraz do centrum chce sie dostac tysiace ludzi - pociagi sa pojemniejsze.

            Natomiast noca ani tak wiele osob nie chce sie przemieszczac jak w godzinach szczytu, ani nie ma korkow. Stad puszczenie autobusu moze byc dobra alternatywa.

            Tak dziala to chocby w wielu miejscach Londynu, jesli zdrowy rozsadek dla ciebie nie wystarcza i musza tak robic gdzies "na zachodzie".

            • 0 0

            • Londyn nie jest dobrym przykładem

              bo UK to dziwny kraj - w takim Londynie(!!) nic nie kursuje 25/12 i 1/1

              natomiast akurat w Londynie oprócz pociagu na lotnisko (czy metra - zalezy na które lotnisko), jest cała masa autobusów w ciagu dnia

              jak juz powołujesz sie na jakies przykłady to nie manipuluj

              • 0 0

    • Oczekiwania są takie, żeby PKM jeździła do Gdyni w ogóle i w nocy i w DZIEŃ, bo jak narazie to PKM do Gdyni nie będzie jeździć!!

      I takie są fakty!!

      • 4 1

    • PKM, a UE (1)

      Panie Szczurek, dziękujemy za wybudowanie Gdyńskiego lotniska, bo jak widać do Gdańskiego tzn. "Trójmiejskiego" nie chcą nas dopuścić.

      Teraz trzeba tylko donos na PKM do UE napisać i będzie po sprawie.

      Założenie UE, do którego PKM miała się zastosować było takie, żeby PKM do Gdyni kursowała co najmniej 2 razy na godzinę. Podczas budowy było mydlenie i słodzenie, że PKM będzie kursować 2 razy do Osowej i 2 razy do Gdyni Głównej na godzinę. (O Kościerzynie już nie wspomnę, miał być 1 kurs na godzinę, raz do Kartuz i raz do Kościerzyny). Miało być tak pięknie, że UE podniosła dotację na wybudowanie dodatkowych Gdyńskich przystanków na linii 201. A tym czasem słyszymy od szanownego zarządu PKM, że oni (PKM) nie mogą się dogadać z zarządcą linii 201 (Gdynia-Kościerzyna) czyli (PKP-PLK), bo według nich (PKP-PLK) 201 nie ma przepustowości. No i teraz jest dylemat, bo może PKP-PLK się zgodzi aby PKM od GRUDNIA jeździła do Gdyni, a może nie i najprawdopodobniej NIE. No to ja się do cholery pytam, po co przystanki PKM na linii 201 skoro jej zarządca nawet nie zgadza się, żeby pociągi PKM po niej jeździły. Jeszcze bardziej śmieszne jest to, że pociąg relacji Gdynia-Kościerzyna jakoś nie potrzebuje dodatkowej przepustowości na linii 201 i jeździ tam bez problemu. NO WIĘC O CO CHODZI??? Nie wiadomo.

      A najśmieszniejsze jest to, że najlepsze połączenie z Lotniskiem będą miały... KARTUZY, które wyrolowały nawet Kościerzynę, która kursów na Lotnisko będzie miała no zgadnijcie ile... ZERO.

      Dla pocieszenia Gdynian - My jeszcze mamy nasz kochany A4...

      • 2 2

      • co za bezedury...

        Akurat PLK bardzo zależy na tym by PKM jeździła do Gdyni, bo PLK zarabia na udostępnianiu torów. Myslisz, że po co robią remont 201, w szczególno0ści modernizację Gdańska Osowy i Gdyni Wielkiego Kacka? Dla kilku par pociągów do Kościerzyny?

        Remont 201 skończy się w październiku / listopadzie. Od początku termin był znany. marszałek trochę przestrzelił, zależało mu na uruchomieniu PKM przed wyborami i ot cała tajemnica. Od grudniowego rozkładu będzie od cholery pociągów do Gdyni i to jest najważniejsze.

        • 0 1

  • Pociągi widmo, bo każda stacja to pole. (13)

    • 129 145

    • a jak wybudują osiedle z dojazdem drogą gruntową,

      to taki sam hejter będzie pisał, że skandal trzeba najpierw infrastrukturę, a potem osiedla

      • 56 9

    • metro na kabaty też najpierw było na pole (4)

      teraz jest osiedle na 20 tys

      • 56 3

      • Można i przykład Gdański (3)

        Pętla Łostowice Świętokrzyska jeszcze nie dawno pole, a gdy budowali to było w ogóle po co przecież tam nic nie ma. Teraz Obstawione blokami, a ludzi na węźle co nie miara o każdej godzinie.

        • 21 7

        • Bredzisz i tyle (2)

          Jak budowali pętle, to bloki już tam były.

          • 13 6

          • ale wtedy było narzekanie, że są bloki, a nie ma infrastruktury! (1)

            zastanów się czego właściwie chcesz. Bo chyba ani rybki, ani akwarium

            • 13 2

            • haters gonna hate - i wszystko w temacie

              • 0 0

    • chyba nie wiesz ze co dnia ludzie jezdza z Koscierzyny i Kartuz masowo do Gdanska ! (1)

      Ludzie co dnia jezdza szynobusem z Koscierzyny do Gdyni aktualnie i jest full ludzi. Na trasie szynobusu sa osiedla domow jednorodzinych . Ty chyba w blokerni caly czas zyles ? ) twoj blok to nie caly swiat dzieciaku !

      • 35 4

      • jw

        A po co oni przyjeżdżają niech zostaną w swojej dziurze

        • 0 6

    • kto ci każe jeździć ?

      KOCHAMY PKM !!!!

      • 6 7

    • najlepszy jest tzw. Rebiechowo, wcześniej tzw. Banino (1)

      tam nawet za 50 lat nic nie będzie. Ludzie jadąc 126 patrzą na tą kropke w oddali i śmieją się. a nie lepiej bylo zrezygnowac z tego przystanku-widmo w Rebiechowie i zbudować jeden na lotnisku? zaoszczędzonoby za jeden przystanek a do lotniska bylby autobus z Żukowa i byloby duuużo mądrzej i taniej. Mam na myśli oczywiście tą dziwnie zamkniętą drogę, która w 80 procentach może dalej służyć do przejazdu ale ktoś się złośliwie uparł i trzeba jeździć przez zapchane rano i popołudniu rondo.

      • 7 7

      • nie byłoby lepiej. to nie będzie przystanek dla miejscowych tylko dla ludzi, którzy dojeżdżają autem i nie chcą nim wjeżdżać do miasta. A na lotnisku, sorry, ale tam jest już wystarczająco trudno o zaparkowanie auta

        • 6 2

    • czyżby na pewno?

      Jakbyś czytał uważnie artykuły, to byś wiedział iż wkrótce na tych polach powstawać będą osiedla, centra handlowe i inne rzeczy, które mają zagospodarować te tereny.

      • 3 2

    • ... na Przymorzu i Żabiance też kartofle rosły. A teraz jeden blok zamieszkuje sześć tysięcy ludzi. Mówi ci to coś.

      • 1 0

  • (30)

    "Doskonale wiemy, że po zakończeniu kursowania PKM lądują jeszcze samoloty pasażerskie. Niemniej nie znamy jeszcze oczekiwań tych podróżnych."

    No właśnie. Nie wiadomo jakie oczekiwania Ci podróżni będą mieli. Prawdopodobnie będą chcieli dojść na piechotę do Gdańska bądź Gdyni.

    • 625 12

    • Oj tam

      Lotnisko jest tak wspaniałe że będą chcieli zwiedzać do rana

      • 98 0

    • (1)

      Podróżni będą oczekiwać na pierwszy poranny pociąg.

      • 71 0

      • bo ja to prosze Pana

        Mam bardzo dobre polaczenie...

        • 17 0

    • (8)

      I wlasnie za takie cos, kretyn ktory wypowiedzial te slowa powinien zostac zwolniony z 10letnim zakazem pracy w spolkach o podobnym charakterze.

      • 96 4

      • (7)

        kazałbym go jeszcze chłostać połamanymi resztkami udanego modelu układu słonecznego na środku targu węglowego ;)

        • 47 1

        • (6)

          Wystarczy, ze nie bedzie pracowal w spolkach, ktore sie zajmuja transportem publicznym. Po 23 przylatuje regularnie 5 samolotow. to jest prawie 1000osob. Niech tylko 1/3 zechce podrozowac koleja.

          • 31 0

          • 1000 osób to ile autobusów? a ile taksówek - ha ha

            • 19 0

          • Jakich 1000 pasażerów?! (3)

            Ja znam z autopsji dwa z tych lotów: Air Berlin (przylot 23:05) i LOT (z Warszawy o 23:35) i oba to maleństwa ( AB to o ile pamiętam był SAAB 2000,no w każdym razie mały turbośmigłowy badziew,LOT niewiele większy. Tam nieco ponad stówę RAZEM przylatuje,wiec wszystkie to pewnie może ze 300 pasażerów. Terazodejmij tych po których rodzina wyjeżdża i tych którzy zostawili furę na parkingu oraz tych,którzy co najwyżej taryfą wrócą (np. podróż służbowa). Ilu zostanie?

            • 9 8

            • popatrz na stronę lotniska zamiast polegać na "autopsji"

              5 Wizzair + parę innych - same przyloty. Od czasu do czasu "mały czarterek" Turcja\Grecja

              • 4 2

            • (1)

              23:05 BERLIN AB 8230 EXPECTED 22:50
              23:10 Milan W6 1682 EXPECTED 23:00
              23:35 Warsaw LO 3827
              23:40 London - Luton W6 1610 EXPECTED 23:35
              23:50 Copenhagen SK 753
              23:50 Doncaster-Sheffield W6 1616 ON TIME
              00:40 Glasgow W6 1624

              do tego o 2:50 jakis czarter. nie liczac tego czarteru, 7 samolotow x ~200 osob.

              • 8 0

              • Jeszcze do tego Frankfurt 22:40 czesto troche opozniony.

                • 0 0

          • 1/3 to 333 osoby.

            Przy założeniu PKM raz na godzinę mam około 6 połączeń. Z tych 333 spora część sobie odpuści bo jak obaczy, że ma czekać 40 minut oleje pociąg. Więc zostanie z nich jakieś 150, wychodzi 25 osób na pociąg - mało lepiej autobus.

            To może co pół godziny, tak to zdecydowanie zachęci więcej osób, nawet 450 (po resztę będzie ktoś znajomy, albo trasa pkm może im nie pasować, przez np. brak dogodnych przesiadek do domu). w tym wypadku mamy 12 kursów, dalej mniej niż 40 osób.

            • 1 0

    • Dokładnie.

      Powiedzą, że podróżni z nieznanych przyczyn wolą taxi zamiast czekać do rana na PKM...

      • 54 2

    • Mogą się przejść (1)

      Najlepiej poboczem drogi.
      Proponuję rozdawać wieczornym podróżnym odpowiednie opaski odblaskowe

      • 42 2

      • i twarzowe czarne platsikowe woreczki do utylizacji zwłok

        • 16 1

    • (2)

      Pan Świlski się ośmieszył.

      • 16 2

      • (1)

        Nie pierwszy i nie ostatni raz. Jeszcze nie raz sie osmieszy, a nas rozbawi. Jeszcze moge zrozumiec, ze ktos go z litosci zatrudnil, ale ze pozwalaja mu sie publicznie wypowiadac to juz tego nie rozumiem.

        • 7 1

        • Jedno mnie zastanawia

          Był on kiedyś wiceburmistrzem Pruszcza. Przestał nim być, bo burmistrzowi działał na nerwy, czy dlatego, że postanowił powk..c ludzi na wyższym szczeblu?

          • 0 0

    • Oczekiwania

      No to jak wysiądą z samolotu to trzeba będzie się ich spytać

      • 4 1

    • Nie rozumiesz, chodzi o to, że podróżnym wystarczy autobus nocny czy nie. (8)

      W sensie, czy osób, które skorzystałyby z kolei byłoby dostatecznie dużo by zastąpić autobus pociągiem. A to nie jest takie pewne. Wiele osób zrezygnowałoby z PKM ze względu na trudny dojazd od stacji PKM do domu, bo mieszkają np. na Chełmnie. Taksówką obwodnica w środku nocy chwila. PKM z przesiadkami kupa czasu.

      W rezultacie nie wiadomo jak wiele z tych osób lądujących/wylatujących w nocy rozważyło by kolej. A ile z tych co by skorzystali jest i tak już zadowolona z autobusu. Co więcej zagęszczenie siatki N3 do dwóch kursów na godzinę jest dużo tańsze od takiej siatki dla PKM, w rezultacie N3 mogłoby jeździć częściej, a gęstość siatki jest dużo ważniejsza w nocy od większego miejsca na nogi w kolejce.

      • 2 2

      • no tak jak mysli sie tylko o Gdańsku (7)

        • 1 1

        • N3 do Wrzeszcza z lotniska jedzie 15 minut. (6)

          Tam z tego co wiem jest dopasowana przesiadka na SKM (kilka minut czekania) i już jesteś w Gdyni.

          Bo ile tych osób by na ta jedną PKM w nocy do Gdyni jechało? Średnio po jednej? Góra dwie.

          • 2 1

          • po pierwsze w kilka minut to trzeba jeszcze BILET kupić (5)

            po drugie skoro autobusy sa takie wspaniałe, to po co budowano PKM?

            swoja droga ja z Gdyni mógłbym jeździc autobusem - gdyby tylko jeździł REGULARNIE co godzine - ale NIE jeździ (nawet w dzień)

            swoja droga to nieco mnie cała sytuacja dziwi, bo w innych krajach pociagi sa lub nie, połaczenia 'miejskie' bywaja, ale przynajmniej sa regularne połaczenia prywatne na lotnisko

            w POLSCE tego brak - jakim cudem? mamy taki sam kapitalizm

            • 1 1

            • leci samolotem za £100 (2)

              na luton dojechal za £15.5 z centrum Londynu. Na St. Pancas International musial dojechac ze strefy 5 autobusem i overgoundem i undergroundem w ponad godzine z 2 przesiadkami, smierdzacym metrem (bez klimatyzacji). Jednak jak panisko wraca do Polski to ma miec nowoczesna, pachnaca i klimatyzowana kolej pod dom (ale nie za blisko jego domu, aby glosno nie bylo) i za darmo. Co 2 minuty odjazd przez cala dobe.

              Bardzo sie ciesze, ze PKM ruszy. I bedzie ulatwieniem podrozy, takze tych z lotniska. Natomiast nie oznacza to, ze trzeba koniecznie puszczac pociag co 10 minut przez cala dobe.

              Jesli po 23, gdy juz nie ma korkow puszczonoby autobusy nocne, to uwazam, ze nie ma wiekszego problemu.

              • 4 2

              • no patrz kurna a ja dojezdżałem z Londynu autobusami

                za głupie 8 funtów (najtaniej), autobusów jest razem taka masa, ze jezdżą co minuta chyba (są różne linie oferujace swoje połaczenia co 10 minut)

                autobusy staruja z paru miejsc w centrum, zatrzymuja sie po drodze na paru przystankach

                ale nie wiem pewnie jestem 'panisko' - bo wymagam nie wiadomo czego

                PS.
                za samolot płace 20 funtów a nie 100

                • 0 0

              • P - sfrustrowany gimbusie - juz zadowolony, wylałeś swoje pomyje?

                • 0 0

            • Bile możesz w SKM kupić już w środku. (1)

              A kolej jest po to by usprawnić podróż w godzinach szczytu, bo nie stoi w korkach i szybko i sprawnie może przetransportować duże grupy ludzi. A nie po to by dowozić wszystkich wszędzie i zawsze.

              Nie oszukujmy się, tak jest na całym świecie, przynajmniej tam gdzie dba się o to, by nie marnować pieniędzy bezsensownie.

              • 3 1

              • jak BUDUJE sie kolej to kursuje często

                inaczej to zmarnowane pieniadze

                od kiedy to SKM dowozi wszystkich i wszedzie? to autobus?

                jakies zlot idiotów na portalu? zebranie w spawie jowów?

                • 0 0

    • Mogą wróć taxi

      • 0 0

    • Totalne debile

      Jak mają poznać oczekiwania ludzi, skoro nie będą puszczać pociągów po 23.00. Ani nie będą mogli sprawdzić ile ludzi wtedy jeździ i czy są chętni. Debile totalni. I kolejka co 15 min.... na razie ok, ale za 6 lat jak powstanie przy kolejce dużo nowych osiedli, to kolejka musiałaby jeździć co 5 min, inaczej będzie straszny tłok. A jak wiemy... ta kolejka już do końca świata będzie jeżdziła co 15 min. A ludzie jak krowy niech sie pchaja. A potem sie dziwią ze nikt nie chce jezdzic komunikacja miejscka.

      • 1 0

  • Dziękujemy ! Podwyżka cen biletów z 3 zł na 3,5 zł (18)

    SKM umie zarządzać koleją.
    Nie pochwalili się o której ostatni pociąg z Gdyni na lotnisko pojedzie.

    • 175 26

    • No szok.... całe 3,50!!!! (10)

      Jestem ciekaw co by było gdyby bilety były darmowe..? Pewnie wtedy krzyczałbyś że to skandal że nie dopłacają szanownym pasażerom.
      Zresztą zawsze możesz dymać piechotą - za darmoszkę.

      • 18 39

      • Jaki szok? Podwyżka o prawie 17% (9)

        Twoja pensja też wzrośnie o 17%? Podobno mamy deflacje, paliwo staniało a tutaj serwują nam podwyżkę.

        • 49 4

        • latanie samolotem nie jest dla pisowskiej biedy.

          • 1 13

        • A uważasz że cena tego biletu była adekwatna czy że to była promocja? (6)

          Bo jak porównam z cenami biletów ZTM i z wezmę czas przejazdu np. z Gdańska Głównego do Oliwy,to bilet na SKM za 3 zeta jawi mi się jako ZDECYDOWANA promocja!Bardzo dobrze że podnieśli,bo to było nie fair w stosunku do pasażerów wszystkich pozostałych środków komunikacji!Linia superpospieszna za 3 złote!

          • 5 7

          • Ale minusują! (4)

            Jak widać w naszym społeczeństwie pełno roszczeniowych g*wniarzy,którym się wydaje że wszystko im się należy i to najlepiej za darmo...

            • 5 5

            • Nie, lepiej wprowadzać bilety za 220 zł (3)

              Taki bilet miesięczny - albo 20 zl za 24h - mają iście adekwatną cenę

              • 2 0

              • tygodniowy bilet sieciowy w Londynie na strefy 1-5 = £54,70 (2)

                MInimalna placa za caly etat (160h) wynosi: 160*8,8 = £1408 .

                zatem minimalna placa +/- taka jaka w Polsce (kwotowo, bez przeliczania).
                cena za bilet miesieczny alglomeracyjny takze calkiem podobna.

                • 2 1

              • Zatem, myśląc twoim tokiem, komputery oraz sprzęty AGD i RTV powinny kosztować 1/4 tego co teraz, a żywność powinna kosztować 1/3 tego co obecnie.

                • 1 1

              • Gdzie Rzym a gdzie Krym...

                • 0 0

          • Eurotram nie bredź, bo marszałek faktycznie pojechał w manowce z tą podwyżką! SKM wcale dużo więcej nie chciała niż przewidywał budżet przetargu, aby tyle podnosić ceny! Patrzysz tylko na cenę tzw biletu miejskiego, ale na taki bilet nie mogą liczyć pasażerowie jadący np z Rumi do Gdańska. A im też cenę podniosą "panowie" z UMWP. Chyba, że wiesz więcej w tym temacie i znasz sponsora biletów dla wszystkich? Ponoć po to ma być zbiorkom, aby samochody nie zajeździły 3City?!

            • 0 0

        • ...deflacja juz umarła...

          proponuję czytać bardziej ambitne portale również...

          • 0 0

    • jeszcze nie uruchomili a juz podwyżka, jeszcze dwa dni temu bilety były po 3 złote, skandal!

      • 32 3

    • jedno pytanie.

      czy ten bilet pozwoli mi np. wysiąść we Wrzeszczu z PKMki i pojechać kolejna kolejka do Oliwy? Wcześniej fizycznie nie było takiej możliwości, ale teraz to będzie jak najbardziej realny problem.

      • 30 0

    • w gdyni 3,50 za jeden przystanek PKM (2)

      miałem nadzieje, zeby zamienic samochod na PKM ale nic z tego, z osowej do Gdyni za 6 zł w jedna strone plus przesiadka na autobus lub SKM - niestety wciąz pomimo korków samochodem szybciej i taniej ....

      • 7 1

      • Tak,ale ten "jeden przystanek" to drobne 10 kilosów.

        Czyli ten jeden przystanek to jak z Gdyni do Sopotu po linii 250. To dużo?Chyba nie. Zresztą za R-kę płacisz więcej.

        • 3 6

      • zakladam, ze bedzie jakis miesieczny

        • 1 0

    • porażka (1)

      Ja liczyłem na konkurencję między pkm a skm. Spodziewałem się bardziej konkurencji a tu zamiast tego jeszcze podniosą ceny biletów, które i tak są wg mnie wysokie. Fajnie jakby tak każdy się buntował i jeździł za darmo. Szkoda, że to nie jest możliwe. Każdy będzie narzekał ale i płacił. A bunt w tym przypadku jest bardzo racjonalnym podejściem do sprawy. Pracodawca za dojazdy kasy nie zwróci, pensji też nie podniesie bo skm będzie droższe...

      • 2 4

      • Jeśli nie jesteś gimbusem to wiesz co to są koszty uzyskania przychodu w PIT

        • 0 1

  • Ale ta pomarańczowa siódemka na budynku coś krzywo zrobiona. (3)

    • 33 6

    • bo to nie tyle "7", co nawiazanie do ksztaltu wiat na przystankach

      Prosze mnie poprawic, jesli sie myle.

      • 3 1

    • siodemka jest prosto tylko budynek jest krzywy ))

      • 7 2

    • masz zły kąt widzenia...

      do okulisty człowieku...

      • 0 2

  • Proponuję przewodnik po biletach w Trójmieście. (3)

    Strasznie ciężko się połapać, kto, za ile i dokąd może pojechać.

    • 256 4

    • (1)

      A może nie tylko przewodnik, a jeden zunifikowany bilet trójmiejski w kilku wersjach.

      • 13 2

      • eee, to by było niesportowo, za łatwo
        i czym by się trUj miasto różniło
        od normalnych miejsc?

        • 24 1

    • Zanim wprowadzą przewodnik po biletach w Trójmieście to najpierw trzeba powołać referat do spraw Trójmiejskich biletów w urzędach w Gdyni i w Gdańsku oraz komórki przy wszystkich przewoźnikach. Następnie będzie trzeba powołać kilka specjalnych komisji które będą pracować nad przewodnikiem kilka lat. Na koniec trzeba będzie oczywiście podnieść ceny biletów mimo deflacji w celu sfinansowania przewodnika. Jak widać na przewodnik przyjdzie poczekać jeszcze kilka lat o ile nie powstanie osobna linia i przewoźnicy np tramwajowi obsługujący wydzielone połączenia do Oruni i Sopot. Opcja alternatywna to zaskarżenie przez mieszkańców praktyk urzędów i przewoźników Trójmiasta jako monopolistyczne i opierające się na udokumentowanej zmowie cenowej która miała miejsce pod pretekstem wprowadzania wspólnego biletu. Tymczasem zamiast wspólnego taniego biletu można pod nazwą "metropolitalny" kupić zestaw osobnych biletów najdroższych w całej Polsce w stosunku do odległości?

      • 1 1

  • Przesiadki we Wrzeszczu chore, chore. (12)

    • 171 24

    • oj Wojtek...

      a robic dzieci po pijaku to nie? :/

      • 18 4

    • oj, wpadniesz do galerii metropolia

      nazwa zobowiązuje...;)

      • 11 0

    • Przesiadki nie takie straszne (5)

      Nie przesadzajcie. Jeżeli przesiadki nie będą trwały więcej niż 5-15min, to przecież nic się nikomu nie stanie. Fakt, że to jest jakaś niedogodność, ale nie da się zrobić tak, żeby każdy mógł podjechać jednym pociągiem z pod domu do pracy. Ja też w codziennych podróżach przesiadam się z autobusu do tramwaju i nie płaczę, że trochę zmoknę, czy zmarznę. Komunikacja zbiorowa tak funkcjonuje na całym świecie.
      Jak komuś strasznie przeszkadza poczekanie 10 min na dworcu to zawsze może postać sobie samochodem w korku. Wolny kraj.

      • 13 6

      • Hehe. Podróż Pruszcz - Kościerzyna: (3)

        SKM Pruszcz - Gdańsk Główny
        SKM Gdańsk Główny - Wrzeszcz
        PKM Wrzeszcz - Osowa
        PKM Osowa - Kościerzyna

        Rzeczywiście przesiadki nie są uciążliwe?
        Bym zapomniał: pojadę z rowerem...

        • 4 1

        • A ile osob jezdzi na tej relacji codziennie?

          • 1 1

        • jw (1)

          Jak ktoś zauważył, zapewne niewielu ludzi jeździ w tej relacji. Po za tym trzeba brać pod uwagę, że na odcinku pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem Już teraz jest tłoczno, Więc ciężko wcisnąć tam dodatkowe pociągi PKM. Po za tym w grudniu skończy się rozkład Regio i kursy na linii Gdynia-Kościerzyna przejmie SKM, więc może doczekamy się choć paru kursów w relacji Gd Główny- Kościerzyna.

          • 0 0

          • Tak, za 25 lat!

            • 0 0

      • 5 min - ok

        Ale 15 to już masakra

        • 1 0

    • Bez przesady

      Bez przesady, z lotniska Chiangi w Singapurze żemy dojechać pociągiem do centrum też musiałem się przesiadać.

      • 6 1

    • (1)

      a kogo obchodzi Gdynia ? :)

      • 3 5

      • Gdynia ma kolej na ,,Górę im. Kaczyńskich,,

        • 0 0

    • Tak jest na swiecie

      wszedzie na świecie sa Hub-Y /węzły. Trzeba sie do tego przyzwyczaić. Inaczej transport nie działa. To musi być tylko dobrze skorelowane i dodatkowo opisane i oznakowane

      • 1 0

  • Podróżny z samolotu zamówi pociąg i po sprawie. (4)

    • 153 0

    • szybciej szynobusem dotrzesz do centrum niz samochodem ! (3)

      Wiesz jak szybko z Gdyni szynobus leci do Koscierzyny ? chlopie ! 40 minut . Samochodem dzis nie dojedziesz tak szybko nigdzie jak szynobus bo na trasie szynobusu nie ma zadnych przeszkod tylko leci max . Spokoj , cisza i komfort jest w szynobusie i pelna kultura bo ludzie z KOscierzyny i Kartuz maja wieksza kulture niz ci z Trojmiasta. Piekne widoki za oknem ! sama przyjemnosc smigac tym szynobusem. Wsiadasz i wysiadasz w centrum bez telepania sie samochodem w koreczkach.

      • 11 3

      • szkoda tylko ze nie zatrzymuje się na lotnisku (1)

        • 9 0

        • tak ! tak ! )

          najlepiej jakby pociag podjezdzal pod samolot i bys bezposrednio do reakawa wchodzil z pociagu :))) .tyle ze szyny by byly na pasie startowym :)))) alez macie berety zrypane )

          • 0 11

      • szczególnie jak ci ludzie wyciągają 2 razy po pół litra i zagrychę w szynobusie może to tak swojsko ale czy kulturalnie

        • 0 2

  • Co się stało z Kościerzyną? (7)

    Jeszcze jakiś czas temu co drugi pociąg nie do Gdyni miał tam jechać. Wokół Kartuz jest trochę lasów do jazdy, ale miało być lepiej.

    • 104 8

    • czy PR nie obsluguje trasy Gdynia - Koscierzyna juz teraz?

      • 10 3

    • caly czas jest linia Gdynia - Koscierzyna ! (1)

      ludzie co dnia do pracy w Gdyni jezdza z Koscierzyny.

      • 8 3

      • Czytaj ze zrozumieniem!!!

        Miały być pociągi z Gdańska do Kartuz i Kościerzyny - po 1 na godzinę.
        A teraz zostały tylko do Kartuz.
        David Beckham jak zwykle niekompetentny - co najmniej od roku trąbiono na różnych forach o konieczności wcześniejszego przetargu na operatora po to, aby to operator mógł negocjować z PKP PLK rozkład jazdy. Ale ten lanser oczywiście miał czas na wszystko inne, tylko nie na to, za co bierze kasę.

        • 15 3

    • (1)

      Planowaliśmy jeździć do Kościerzyny nową koleją, będziemy po staremu autobusami .

      • 5 1

      • albo do Osowy i przesiadka na PR

        NIekoniecznie duzo drozej niz od razu do Koscierzyny, bo bilet do Osowy tlko 3.5

        • 1 0

    • Pewnie założyli, że skoro częśc trasy się pokrywa nie będzie problemu z przesiadką.

      • 1 1

    • Będzie SKM do Kościerzyny...

      ...ale dopiero w grudniu. Na razie Uurząd Marszałkowski ma podpisaną umowę z Regio na obsługę połączenia do Kościerzyny. W Panoramie TVP Gdańsk wczoraj mówili. Więc wraz z nowym rozkładem od 12 grudnia będzie więcej połączeń do Gdyni i Kościerzyny.

      • 1 0

  • Pomorska bez Gdyni. (36)

    A Gdynia miała być co godzinę a będzie co.... Właśnie nie będzie.

    • 135 12

    • (11)

      Co 15 minut będzie matole!!! Czytaj ze zrozumieniem!!!!

      • 8 32

      • Matołem jesteś Ty (10)

        Jedynie pierwsze 5 kursów rano i wieczorem będzie kursowało do Gdyni. Czytaj ze zrozumieniem "kołku"

        • 31 7

        • (9)

          Przez miesiąc.

          Czytaj ze zrozumieniem.

          • 6 20

          • chyba ty tez nie rozumiesz polskiego (7)

            NIGDZIE nie wspomniano, że po jakiejś (jakiejkolwiek) dacie ma się cokolwiek zmienic z Gdyni do Gdanska
            ---
            Wyjątkiem będzie, tak jak we wrześniu, pierwszych pięć porannych składów, które rozpoczną przewóz w Gdyni i pojadą do Wrzeszcza przez Osowę, a także pięć ostatnich kursów wieczornych z Wrzeszcza do Gdyni - także w tym przypadku składy pojadą przez Osowę.

            ---

            albo PKM nie potrafi przekazac faktów, albo dziennikarze nie potrafia zrozumiec, co im powidziano

            • 23 0

            • kurs z Gdyni do Gdanska przez lotnisko nie jest tak wazny (6)

              Bedzie trwal blisko godzine. Podczas, gdy mozna to zrobic "stara" SKM w 35 minut.

              Co innego polaczenie Gdynia-Lotnisko

              • 11 7

              • w 35 minut ale skad? z Gdanska? (5)

                35 minut to poturlasz sie z Gdyni do wrzeszcza, potem przesiadka na PKM razem ponad godzina

                nie wiem czy rozumiesz, ze to nei jest kurs z Gdyni do Gdańska ale z Gdyni na LOTNISKO i z LOTNISKA do Gdańska, a to juz chyba inaczej brzmi, nie?

                bo mało kto bedzie jechał z Gdyni do Gdanska PKM

                myślenie nie boli, choć już sam nie wiem, jak czytam takie wpisy

                • 11 3

              • dziecko drogie, czytaj uwaznie a calosc (4)

                Kto chce jechac z Gdanska Glownego do Gdyni przez Lotnisko?

                Jesli ktos chce jechac z Gdanska do Gdyni to pojedzie zwykla SKM, bo jest duzo szybciej. Budowa PKM, mimo ze stwarza polaczenie miedzy Gdanskiem i Gdynia nie ma sluzyc do obslugi tej relacji per se.

                Glownie ma byc wykorzystywana do ruchu Gdansk - Lotniska/Osowa oraz Gdynia - Osowa/Lotnisko. Czasem w przydku Gdyni przedluzona wycieczka moze byc do Matarni.

                Co do relacji Gdynia - Lotnisko. Przeciez mozesz pojechac Gdynia - Osowa (czy to PKM, czy to PR), a nastepnie przesiasc sie na Lotnisko. Z Osowej kursowac bedzie wiecej pociagow.

                Poki nie powstana przystanki w Gdyni poty PKM dla Gdyni niewiele daje. Poza godzinami szczytu autobus bedzie dowozil pewnie szybciej na lotnisko niz pociag. Tyle, ze pociag ma przewage pewnosci czasu dojazdu.

                • 0 3

              • P - nie wiem czy to skrót od 'palant'? (3)

                piszac Gdynia Lotnisko i Lotnisko -Gdańsk chciałem ułatwić takim jak ty zrozumienie, ze nikt nie ma ochoty jeździc z Gdyni do Gdańska przez lotnisko

                istotne sa DWIE trasy Gdańsk- LOTNISKO oraz Gdynia-LOTNISKO

                po drodze od jednego punktu do drugiego sa przystanki obsługujace bardzo duze osiedla i to UWAGA! przede wszystkim z mysla o nich planowano PKM - lotnisko to JEDEN z przystanków

                módl sie dalej, wiecej katechezy i niedługo nawet najprostszego zdania nie zrozumiesz

                to miała byc inwestycja z sensem, bo bez sensu nie byłaby finansowana przez UNIĘ w 80%

                rece opadaja jak czyta sie takie wypociny gimbusów

                • 2 1

              • To moze po kolei kolego: (2)

                "kurs z Gdyni do Gdanska przez lotnisko nie jest tak wazny (3)
                Bedzie trwal blisko godzine. Podczas, gdy mozna to zrobic "stara" SKM w 35 minut.

                Co innego polaczenie Gdynia-Lotnisko"

                Czyli napisalem to samo, co w ostatnim komentarzu twierdzisz. Przeczytaj swoj komentarz na moja wypowiedz to moze jednak zrozumiesz, kto tu ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

                Poki co Gdynia bedzia miala jeden przystanek PKM. Stad tez poki co dla Gdyni PKM poki co wlasciwie nie istnieje. KIedy zakoncza sie wszystkie remonty na linii 201 + zostana zbudowane przystanki miedzy Osowa i Gdynia kolej ta moze byc przydatna. Aktualnie zgodznie z rozklad-pkp.pl miedzy Osowa i Gdynia kursuja (zakladam zastepczo autobusy):
                ODJ./PRZYJ. 
                odj.ODJAZD04:43 
                przyj.PRZYJAZD05:22
                odj.ODJAZD05:43 
                przyj.PRZYJAZD06:22
                odj.ODJAZD07:04 
                przyj.PRZYJAZD07:43
                odj.ODJAZD08:10 
                przyj.PRZYJAZD08:49
                odj.ODJAZD10:22 
                przyj.PRZYJAZD11:01
                odj.ODJAZD11:32 
                przyj.PRZYJAZD12:11
                odj.ODJAZD12:31 
                przyj.PRZYJAZD13:10
                odj.ODJAZD15:13 
                przyj.PRZYJAZD15:52
                odj.ODJAZD16:17 
                przyj.PRZYJAZD16:56
                odj.ODJAZD18:26 
                przyj.PRZYJAZD19:05
                odj.ODJAZD19:58 
                przyj.PRZYJAZD20:37
                odj.ODJAZD05:43 
                przyj.PRZYJAZD06:22

                Jakie jest oblozenie tych kursow? Ile Gdynia chce dolozyc do interesu PKM? Moze po raz kolejny - jak z SKM - chcialaby korzystac z tego, co inni daja.

                Twoje wpisy nie dosc, ze nacechowane sa brakiem zdrowego rozsadku i analizy danych (czy chocby checi ich poszukania) sa chamskie i prostackie. Co wiecej proba wlozenia mi w rece rozanca ociera sie juz o paranoje.

                Rozumiem, ze jesli bylbym katolikiem to nie moge miec racji.
                Rozumiem, ze jesli bylbym ateista to nie musze miec racje.

                Proponuje spacer.

                • 1 2

              • Poki co, jezeli ktos cos dostal, to Gdansk a nie Gdynia - i jakos kompletnie tego nie dostrzegasz... Gdansk nie finansowal budowy PKM, jedynie zabezpieczyl grunty pod jej budowe. Ale wg Ciebie to Gdynia "chce korzystac z tego, co inni daja"?

                • 1 0

              • jednak jak P głupi to głupi nie pojmie niczego

                według ciebie PKM nie powinna powstac - to w skrócie

                jestes jakimś sfrustrowanym gimbusem i trollem jakich tu pełno

                nawet nei warto takimi jak ty sie zajmowac

                • 0 0

          • Biedaku, ty nawet czytać chyba nie umiesz

            • 0 0

    • Platforma widać (17)

      Gdynię wypisała z Pomorskiego skoro do Gdyni jest tylko przy wyjeździe i zjeździe z trasy ?

      Kpina i Indolencja, mam nadzieje, że odzwierciedli sie to w jesiennych wyborach ?

      • 22 16

      • Prezes zaraz wyda nakaz budowy PKM do Białego Stoku.

        • 11 1

      • Nie politykój matołku... (15)

        ...gdy artykuł o rozkładzie pociągów jest.
        Zamilczcie wszyscy politikierzy od siedmiu boleści i wszechwiedzący najlepiej ignoranci.
        My normalni mamy was po dziury w nozdrzach już!!!

        • 9 12

        • nie znosze trolli z pis, ale akurat przy tej okazji PO strzela sobie w obie stopy (14)

          nie wiem czy do nich dociera, ze to jest czystej wody sabotaz

          ludzie wkurzaja się własnie takimi nieudolnymi działaniami, a nie jakims politycznym kierunkiem z którym moga zgadzac sie lub nie

          takie rzeczy powoduja, ze NIE głosuja na pacanów, którzy nie potrafia dbac o ludzi

          • 11 6

          • Ale czy nie rozumiecie, ze: (13)

            1. W Gdyni poki co bylby 1 przystanek (Gdynia Glowna)
            2. Z Gdyni mozna dojechac na litnisko, np. Autobusem 4A za 3zl(?) w 34minuty. PKM bylaby drozsza (bilet miejski nie obowiazuje, bo wjezdza sie do Gdanska) i jechalaby bardzo niewiele szybciej.

            • 7 12

            • boże co za jełop (4)

              z gdaska tez jeździ autobus, nawet czesciej niz z Gdyni - niestety z gdyni lub do Gdyni jexdzi co pare godzin, i czesto NIE płaca się czekać na ten autobus, tylko kombinowac pod górke przez Gdańsk - ostatnio tak jechałem chyba 1,5 godziny, w perspektywie miałem czekanie 3 godzin na 'autobus' do Gdyni

              • 16 0

              • Masz racje w PO same jełopy (1)

                jak można budować i eksploatować trasę w Gdyni tylko z jednym przystankiem toż to jawny sabotaż.

                Komuś tu normalnie zależy, aby wygrał PiS i inne ugrupowania, a następnie przeprowadził wybory w województwie, celem odwołania sprawców takiego projektu i pociągnięcia ich do odpowiedzialności.

                Ciekawe podejście, ale skoro PO takie głupie to tylko przyklasnąć i niech się rozwala od środka .

                • 6 3

              • nie badżź taki dowcipny, w jesieni pożartujesz

                ja akurat nie głosuje na PIS i uważam ich za 'zarazę', ale nie da sie ukryc, że PO rzadzi w tym województwie, PKM to projekt wojewódzki i przyzwoitoscia jest stwierdzenie faktów - to sama PO 'robi sobie wbrew', a PIS takie głupie potkniecia tylko wykorzysta

                poczekamy pare dni

                • 8 2

              • A czyja to wina, ze Gdynki zaklad komunikacji nie pusci wiecej autobusow? (1)

                Gdanska? PO? Balcerowicza? A moze Mieszka I?

                Ludzie, czy was juz ten pociag uderzyl w leb? Skad pretensje do PKM/PO/Gdanska o to, ze Gdynia zle zaplanowala komunikacje miejska?

                • 1 2

              • Tzw. Kolej Metropolitarna miała połączyć zachodnie dzielnice Gdańska i Gdyni z centrami miast - funkcja połączenia z lotniskiem to osobna sprawa. Finansowana jest nie przez Gdańsk czy Gdynię, ale województwo pomorskie. Wg pierwotnej koncepcji (można odszukać w sieci) w Gdańsku planowano 8 przystanków, w Gdyni 4 przystanki.

                Na dzień dzisiejszy w Gdańsku zbudowano wszystko i to z nawiązką - bo przystanków jest więcej, kosztowało to pomorskie bodajże 720-730 mln; Gdynia nie otrzymała finansowania, więc siłą rzeczy nie buduje nic. Co więcej - tylko dzięki pozyskaniu wyższego dofinansowania unijnego pojawiła się szansa na budowę czegokolwiek w Gdyni. Czyli, póki co, za pieniądze województwa zbudowano w Gdańsku kolej miejską, która obsługuje zachodnie dzielnice miasta. W Gdyni miało to funkcjonować dokładnie identycznie, ale finansowania Gdynia nie otrzymała, pomimo iż jego wymagany poziom jest znacznie mniejszy - tory są, tereny są, przystanków mniej.

                I co to ma planowania komunikacji w Gdyni? Dlaczego Gdynia ma puszczać więcej autobusów? Równie dobrze Gdańsk mógł puścić więcej autobusów zamiast budować PKM za nieswoje pieniądze. Po prostu pieniądze lokowane są w jednym miejscu a rozwój Trójmiasta jest, delikatnie mówiąc, mało zrównoważony (wbrew powszechnie lansowanym hasłom). Nawiasem pisząc, Gdynia zamierzała rozbudować węzeł na Karwinach jako przesiadkowy pod PKM, ale na razie nie ma żadnej motywacji do takiej inwestycji.

                Na marginesie, spodziewam się, że gdyby nie położenie warsztatów SKM w Gdyni, nie byłoby nawet tych porannych i wieczornych kursów.

                • 3 0

            • Czy nie rozumiesz, że bredzisz (7)

              W Gdyni w tej chwili jest jeden przystanek, a od października będzie drugi - Wielki Kack.
              To PKM wstrzymało projekty na gdyńskie przystanki, bo nie miało finansowania i gdańska propaganda teraz krzyczy, że Gdynia jest opóźniona.
              Riwiera też czekała na rozwój wydarzeń ze swoim przystankiem, ale w końcu dali spokój, bo ile można czekać.

              • 9 1

              • Nie do konca masz racje... (2)

                W Gdyni masz aktualnie remont linii i w nie których miejscach masz rozkopane nawet 2 tory. W Osowie budowany jest nowy wiadukt tuż za stacją w stronę Gdyni. Linia na odcinku od Osowy do dawnej stacji Gdynia Wielki Kack ma byc przejezdna w październiku.i to ja się okazuje 1 torem...
                Co do samumych stacji tk chyba maja byc budowane za rok z tego co pisali wcześniej? W sumie trójmiasto.pl mogliby odświeżyć sprawę ;)
                Miejmy nadzieje że od nowego roku Kasia której to będzie wyglądać, szczególnie na odcinku do Gdańska ;)

                • 3 3

              • Tzn, gdzie nie mam racji?

                Piszesz to samo co ja, tylko inaczej.

                • 2 0

              • bzdury..

                Linia będzie przejezdna dużo wcześniej. A pod koniec października będą dwa tory akurat...

                • 0 0

              • No i znowu sprawa zarzadzania Gdynia (3)

                Gdansk pod budowe PKM przekazal sporo terenow. Ich wartosc (zrodlo niesprawdzone) to ok 100mln zl.

                Dodatkowo Gdansk musi zweryfikowac swoje plany rozwoju drog i sieci tramwajowych.

                Co Gdynia dala od siebie dla PKM?

                Wiecznie tylko doszukiwanie sie spiskow i szpiegow, ale rzetelnej pracy zero.

                • 0 2

              • (2)

                Taaak... Bardzo obiektywne podejście.

                Przede wszystkim Gdańsk otrzymał na budowę PKM z województwa potężne pieniądze - to, że musiał przekazać tereny pod budowę to żadne poświęcenie, podobnie jak dopasowanie sieci dróg i komunikacji.

                Co Gdynia ma dawać, skoro nie otrzymała finansowania?

                Koszt zorganizowania PKM przez zachodnie dzielnice Gdyni byłby o wiele mniejszy niż w Gdańsku, bo i przystanków mniej, i tory już są (więc problemów z wykupem gruntów jest znacznie mniej). Sęk w tym, że inwestycję ograniczono do Gdańska, wbrew pierwotnym planom i listom intencyjnym. I tu akurat niczego nie trzeba się doszukiwać.

                • 1 0

              • Gdansk nie otrzymal zadnych pieniedzy na budowe PKM, bo nie Gdansk PKM budowal (1)

                Byla/jest to inwestycja wojewodzka.

                zrodlo:
                http://www.pkm-sa.pl/glowna/o-spolce/podstawy-dzialania-spolki/

                Gdansk przekazal ziemie o lacznej wartosci rynkowej ok 80-90 mln zl. (skoro 1% kosztowal 800-900 tys. zl)

                zrodlo:
                http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/497539,gdansk-przekaze-grunty-pod-budowe-pomorskiej-kolei-metropolitalnej-z-99proc-bonifikata,id,t.html

                Procz tego, Gdansk z wlasnych buduje P&R na swoim terenie. Nie mowiac o koniecznosci zmian w planach miasta co do Nowej Abrahama - idacej w swietle PKM.

                A teraz wracamy do realiow. Co dala od siebie Gdynia? Masz jakies informacje dotyczace tego, ze Gdynia bardzo chciala, ale ktokolwiek z PO/Marsa im to uniemozliwil.

                • 0 2

              • Odwracanie kota ogonem. Oczywiscie, inwestycja wojewodzka, pod haslem metropolitarna i pomorska, wbrew planom zlokalizowana wylacznie w Gdansku. A ze Gdansk ponosi koszty dopasowania do PKM komunikacji w okolicy - straszne.

                A kto podejmowal decyzje o takiej a nie innej realizacji inwestycji?

                • 2 0

    • (5)

      No właśnie. W nazwie "Pomorska Kolej Metropolitalna" zgodne z prawdą jest tylko słowo "Kolej". Powinno być "Gdańska Kolej Miejska". Czy naprawdę nie ma możliwości kursów z i do Gdyni?

      • 9 1

      • Sa (4)

        ale:
        1. Gdynia posiada aktualnie 1 (slownie: jeden) przystanek
        2. Linia prowadzaca do Gdyni nie jest wlasnoscia PKM. Co wiecej przez brak elektryfikacji tego odcinka calosc nie zostala od razu zelektryfikowana.
        3. Nikt przeciez nie powiedzial, ze PKM w takim stanie bedzie do konca swiata jezdzic. Jesli okazaloby sie, ze jest olbrzymie zapotrzebowanie na takie kursy i infrastruktura pozwala (aktualnie tory nie sa tam w remoncie przypadkiem?) to mozna przeciez puscic wiecej skaldow.

        To nie jest przeciez rozklad dozywotni.

        • 0 4

        • (3)

          ale:

          1 - dlaczego jest jeden (chba maja byc 3) przystanek?
          2- PKM tez nie jest zelektryfikowana, a mogła byc, ale 'oszczedzano' według załozeń
          3 - województwo dopłaca do remontów PLK
          4 - gdyby tory były w takim remonci, który nie pozwalałby na jezdzenie co godzinę, to pewnie tez zaden szynobus nie jechałby na Kaszuby, a jexdzi
          5 - dlaczego sa dopiero teraz remontowane
          6 - planowanie ma to do siebie, ze rrobi sie to w jakimś celu i w jakichs ramach czasowych
          7 - operatorem nie jest PKM tylko SKM, ale bilet bedzie osobny...

          itd..

          • 5 0

          • bo (1)

            1. mialy byc 4 (Glowna, Wzgorze, Stadion, Fikakowo)
            2. dokumentacja elektryfikacji jest gotowa. Wg wielokrotnych oficjalnych wypowiedzi wladz wojewodztwa/PKM nie bylo sensu teraz elektryfikowac, bo 201 nadal nie obslugiwalaby takich pociagow. Bylby lament, ze kupili, a nie da sie uzywac. Poza tym - to juz nieoficjalnie slyszalem od jednego z pracownikow PKM - wcale elektryczne sklady nie sa tak tanie patrzac na cene pradu w Polsce.
            -- dla ludzi, ktorzy musza sie podpierac "zachodem": trasa kolejowa Londyn - Bristol nie jest zelektryfikowana --
            3. no i?
            4. zatem co godzine mozna z Gdyni dojechac do Osowej, a stamtad do Gdanska (w tym na lotnisko). Nie jest to rozwiazanie idealne, nie jest to rozwiazanie super wygodne. Nie sadze, aby bylo to rozwiazanie stale. To musi w koncu ulec zmianie, jesli beda chetni na przejazd dalej niz tylko do Osowej.
            5. zgaduje: bo wczesniej remontowano trase Gdansk-Warszawa, co z jenej strony bylo duzym wydatkiem, z drugiej zmniejszalo przepustowosc i moze nie jest rozsadnym robienie wszytkiego na raz, aby moc choc utrudniony, ale jednak utrzymac ruch?
            6. tak. Jesli chodzi o budowe PKM to zarzadzanie bylo wzorcowe. Oni mieli nie tylko linie 201 na karku. A z pewnymi terminami musieli zdazyc nie ogladajac sie na nikogo.
            7. zycie bywa trudne. Nie oczekiwalbym w tej sprawie za wiele przez najblizszych kilka lat. Poki jeden samorzad nie tupnie noga i nie wykupi wiekszosciowego udzialu w SKM, PKM i jednym z zakladow komunikacyjnych, to sie nie zmieni.

            Moim zdaniem Gdansk - np. zamiast budowac idiotyczny tunel pod Pacholkiem - powinien stac sie monopolista komunikacyjnym. Jako miasto wojewodzkie, jako najwieksze miasto Trojmiasta i jako miasto, ktore najbardziej aspiruje do miana leadera.

            • 0 1

            • zarządzanie PKM wzorcowe?

              1) Najpierw dwa lata oglądali projekt, potem się okazało, że go nie rozumieją i przed jego przyjęciem wynajeli drugie biuro projektowe by im wytłumaczyło co pierwsze narysowało.
              2) Fragment Gdańsk Osowa - Lotnisko miał być gotowy w kwietniu 2012 r, pierwszy pociąg pojedzie zaledwie z 3,5 rocznym opóźnieniem.
              3) opóźnienie w dostawie SZT, opóźnienie w wyborze przewoźnika
              4) wnioski o przydzielenie tras o rok spóźnione, efektem jest taki dziadowski rozkład jazdy na starcie,
              5) opóźnienie w budowie przystanków na linii Gdynia - Kościerzyna - czy w przyszłym roku znów czeka nas zamknięcie linii tylko dlatego, ze PKM rok spóźniła się z przystankami?

              Jesli to jest wzorowo zarządzany projekt to niewiele do szczęscia Ci trzeba.

              • 1 0

          • Obecnie do Kościerzyny z Gdyni Głównej jedzie PKS Wejherowo jako kka. Szkoda, że przy okazji remontu 201 przez Salcef nie zrobiono jak należy wszystkich prac, zwłaszcza, że firma dysponowała pociągiem do wymiany szyn i podkładów. No, ale taki był przetarg... Ceny biletów mają być wspólne, ale jak będzie zobaczymy.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane