Fakty i opinie

Pociągi nie będą już budzić buczeniem

Najnowszy artukuł na ten temat

Ciężarówki wciąż rozjeżdżają wąską drogę. Nagrywają to mieszkańcy

Maszyniści nie będą już musieli trąbić przed przejazdami strzeżonymi.
Maszyniści nie będą już musieli trąbić przed przejazdami strzeżonymi. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Od środy obowiązywać będzie rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury, które zdejmuje z maszynistów obowiązek buczenia przed każdym przejazdem kolejowym przez całą dobę. Mieszkańcy osiedli położonych przy torach będą mogli odetchnąć.



Czy przeszkadza ci hałas pociągów?

tak, niestety wciąż je słyszę 22%
tak, ale bardziej szum przejazdu niż trąbienie 9%
nie, mimo że mieszkam blisko kolei 30%
nie, na szczęście mieszkam daleko od torów 39%
zakończona Łącznie głosów: 2227
O planach ministerstwa pisaliśmy w kwietniu. O zmiany - nie tylko w imieniu mieszkańców, ale i maszynistów - prosili kolejowi związkowcy.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreślał Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Czytaj więcej: Pociągi będą rzadziej trąbić

Tu najczęściej mieszkańcy skarżyli się na trąbienie pociągów.
Tu najczęściej mieszkańcy skarżyli się na trąbienie pociągów. graf. Trojmiasto.pl
17 października nowe przepisy wejdą w życie. Sygnał dźwiękowy ma być stosowany tylko przy przejazdach, gdzie widoczność jest ograniczona. Maszyniści nie będą musieli trąbić przed przejazdami strzeżonymi, przy jednoczesnym zachowaniu widoczności z drogi z odległości co najmniej 5 metrów.

Maszynista będzie jednak mógł podjąć decyzję o użyciu sygnału dźwiękowego w uzasadnionych przypadkach, będzie też zmuszony do włączenia go przed przejazdami niestrzeżonymi.

Opinie (184) 4 zablokowane

  • Mam prosty pomysł, jeśli nikt tego nie wymyślił (1)

    ulice wąskie, takie jak Cedrowa, Myśliwskiej i Pagórkowa przy Kartuskiej i inne osiedlowe, powinny być udostępnione tylko dla ich mieszkańców. Niby dlaczego pod moimi oknami mają przejeżdżać zmotoryzowani z innych dzielnic, Ja im n ie zakłócam ciszy, bo na obrzeża nie dojeżdżam a jeśli to głównymi arteriami. Niech oni ponoszą konsekwencje, że mieszkają za miastem. Kupili mieszkania tanio, to niech płacą koszty a nie ja , która mieszkam na Cedrowej od zawsze i jestem Gdańszczanką od urodzenia i mam prawo do ciszy i spokoju w moim rodzinnym mieście na swojej dzielni

    • 0 0

    • Nie trzeba było kupować mieszkań u deweloperów

      • 0 0

  • Pociągi nie będą budzic...

    a na Oruni nadal wyją i jęczą;można wpaść w nerwicę...brak słów co wyprawiają niektórzy maszyniści...

    • 0 0

  • Raz tak zatrąbił że

    ...myślałem że zawału dostanę, a było to w Wejherowie...

    • 1 1

  • Ciekawy artukuł , tylko szkoda że maszyniści nie otrzymali do tej pory zadnego rozporzadzenia o takim przepisie

    • 1 0

  • (1)

    "a także na przejazdach, gdzie pociąg jest widoczny z drogi z odległości co najmniej 5 metrów."

    5 metrów? Ja wiem, że kolej w Polsce szybka nie jest, ale jak się zobaczy pociąg 5 metrów od przejazdu, to i tak nie ma już się czasu zareagować.

    • 10 2

    • Przejazdy sa oznakowane i masz sie tak zachowac aby przed przejazdem sie zatrzymac

      proste? proste!

      • 0 0

  • To będzie selekcja nuturalna (2)

    W tej chwili kierowcy i piesi nie stosują się do znaków, to co będzie jak jeszcze maszyniści nie będą trąbić...
    Dużo jeżdżę na lokomotywie z maszynistami i widzę co się dzieje na przejazdach.

    • 17 3

    • Tory to nie deptak , kierowcy może zaczna respektowac przepisy ,

      Po selekcji zostana tylko rozsadni

      • 1 0

    • Dadzą znać ślepakom w ostatniej chwili wysokim i niskim tonem, ale to już raczej za późno będzie.

      W lepszej sytuacji są maszyniści pociągów pasażerskich, bo to obowiązkiem kierownika pociągu, a nie maszynisty, jest udzielać pierwszej pomocy w nagłych wypadkach przed przybyciem lekarza lub pogotowia ratunkowego. Maszynista po rozjechaniu kogoś nie opuszcza kabiny. Idzie kierownik pociągu.

      • 5 3

  • "pociąg jest widoczny z drogi z odległości co najmniej 5 metrów." oj Sielski Sielski myśleć (1)

    chyba 50 metrów

    • 11 1

    • Laiku , jezeli kierowca bedzie 5 metrow przed przejazdem i bedzia mial widocznosc w prawo i wlewo

      na tor aby stwierdzic ze nie zbliza sie zaden pociag , o to chodzi.

      • 2 0

  • (3)

    a co z PKM-ką ? hałasuje tak ,że okna nie można otworzyć w nocy....

    • 67 10

    • (1)

      mąż chrapie a teściowa pierdzi przez sen, więc zagłuszają te wszystkie wasze PKMki

      • 9 9

      • Mieszkasz z teściową? Brawo ty

        • 1 0

    • W wagonie chcesz otwierać okna gdy chłód???

      • 15 6

  • Śmieciarki weźcie ci odkurzacze ciche kupcie do ulic!

    Policja niech wytępi tych bez rury i jaj...na motórach i w autach

    • 2 0

  • a śmieciarki suezu? (2)

    przed szóstą rano pomimo skarg urządzają pobudke regularnie 3 razy w tygodniu

    • 11 0

    • Dlaczego piszesz na portalu ? (1)

      • 0 2

      • A co, mam poooodddddd?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.