• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pod ACK nie podjedzie midibus....

Marzena Klimowicz
4 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Midibusy ledwo mieszczą się na wąskich uliczkach wokół Akademickiego Centrum Klinicznego. Midibusy ledwo mieszczą się na wąskich uliczkach wokół Akademickiego Centrum Klinicznego.

... zamiast niego najprawdopodobniej od stycznia przez cztery lata na trasie SKM Politechnika - Akademia Medyczna będzie kursował minibus. Powód? Midibus, który jest nieco mniejszy od standardowego autobusu ledwo mieści się w wąskich jezdniach wokół Akademickiego Centrum Klinicznego.



Początkowo planowano, że to właśnie midibus, który może pomieścić ok. 60 osób, pojedzie wznowioną po trzech latach trasą łączącą przystanek SKM Politechnika zobacz na mapie Gdańska z ACK. Jednak podczas próbnej jazdy, która odbyła się w zeszłym tygodniu, okazało się, że ma trudności ze zmieszczeniem się w ciasnych ulicach wokół ACK. Nie radzi sobie też dobrze z wąskimi zakrętami.

O tym czy będzie to mini, czy midibus zdecyduje Zarząd Transportu Miejskiego, który ogłosi przetarg na obsługę nowej linii. - Najpierw jednak rozeznamy się, które z tych autobusów są dostępne na rynku - zaznacza Włodzimierz Popiołek, dyrektor ZTM w Gdańsku.

- Osobiście wolałbym minibusy - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. - Moim zdaniem lepszym pomysłem jest wybór mniejszego pojazdu, który będzie jeździć częściej, niż większego, na którego pasażerowie będą musieli dłużej czekać - dodaje.

Całkiem prawdopodobne, że większość osób wybrałaby kilkuminutowy spacer między przystankami, niż długie wyczekanie na autobus. Dlatego, żeby zachęcić do korzystania z "setki" nie tylko pacjentów, ale także studentów i pracowników ACK, nowy autobus będzie musiał kursować dość często. W tej chwili, według planu, będzie jeździć co 10-15 minut, w zależności od pory dania.

O ile pacjenci, szczególnie osoby starsze, skorzystają z autobusu z przyjemnością, o tyle część pracowników ACK - z musu. Powód? - Nowy dyrektor ACK już zarządził usunięcie prawie 200 miejsc parkingowych na terenie i w pobliżu szpitala - mówi Maciej Lisicki.

Trzy lata temu na podobnej trasie kursował już autobus, ale po trzech miesiącach zamknięto linię, z której korzystało niewielu pasażerów. Tym razem ma być inaczej. - Rzeczywiście, uruchomienie linii "100" jest ryzykowne - przyznaje Maciej Lisicki. - Jednak nawet jeśli znów frekwencja będzie niska, "setka" będzie jeździć przez cztery lata, ponieważ na tyle podpiszemy umowę z firmą, która wygra przetarg.

Planowana trasa "setki" Ul. Trubadurów przy przystanku SKM Politechnika Gdańska - Poliklinika Onkologiczna przy al. Zwycięstwa - rektorat AMG przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie - przedszkole przy ul. Hoene-Wrońskiego - pierwsze wejście do ACK przy ul. Dębinki - drugie wejście do ACK - Szpital Zakaźny na ul. Smoluchowskiego.

Opinie (42) 10 zablokowanych

  • znowu bełkot (1)

    niezrozumiały dla mnie "Jednak nawet jeśli znów frekwencja będzie niska, "setka" będzie jeździć przez cztery lata, ponieważ na tyle podpiszemy umowę z firmą, która wygra przetarg."
    czyli rozumię, że jak linia będzie ponosić straty, to ktoś bedzie musiał dokładać i to przez 4 lata. ale kto? miasto, czy firma, która się w to wpierniczy?!

    natomiast, jeśli projekt zaskoczy, to czemu autorka sugeruje, że dla pracownikóe będzie to mus. A może cząść z nich, mając taką możliwość, z chęcią przesiądzie ro transportu miejskiego.

    tak patrząc na te wszystkie gdańskie inwestycje i projekty, zastanawia mnie, czy pan prezydent Adamowicz, zdaje sobie sprawę, że zarządza 400 tysięcznym miastem, a nie 40 tysięczną miejscowością...?

    • 0 0

    • jesli projekt nie zaskoczy, to straci miasto, jak zwykle
      jesli jakims cudem zaskoczy(w co wątpie) to zysk bedzie obupólny.
      jesli bedzie hitem sezonu przez cztery lata(co jest niemozliwe) to firma przewozowa bedzie sobie w brode pluc, ze nie zazadała wyższej kwoty:DDD

      • 0 0

  • mikrobusy.... (1)

    a ja proponuje jeszcze rozważyć kilka opcji np.:

    a) mikrobusy co 3-5 minut
    b) nanobusy co 2 minuty
    c) pikobusy co 48 sekund

    lol

    :D

    • 1 0

    • hehee ubawilo mnie to

      proponuje jeszcze terabusy ktore podjezdzaja jak sie przychodzi na przystanek

      • 0 0

  • Racjonalne wydatkowanie pieniędzy publicznych po gdańsku

    "Jednak nawet jeśli znów frekwencja będzie niska, "setka" będzie jeździć przez cztery lata, ponieważ na tyle podpiszemy umowę z firmą, która wygra przetarg."

    Brawo. Pan Prezydent Lisicki podpisze sobie umowę na 4 lata a minibusy (pewnie 2, bo mają jeździć częściej niż midibus) będą wozić powietrze.
    Najpierw Panie Prezydencie radzę zbadać rynek, określić popyt a potem podpisać umowę na rok z ZKM bez przetargu (i tak 90% przewozów Gdańsk będzie zamawiać w ZKM bez przetargu więc ki problem?). Minibus kupi spółka gminy ZKM, więc nie będzie mędzenia że się nie opłaca na rok. Jak linia 100 nie wypali wtedy ZTM może uruchomić linię minibsową do dwolnego nowowybudowanego osiedla w okolicy Oruni Górnej. Mieszkańcy was ozłocą.

    • 0 0

  • ACK

    ACK to jest AKADEMICKIE CENTRUM KULTURY...

    • 0 0

  • a co to jest

    midibus? autobus sterowany przez MIDI:) a kto będzie miał kontroler, rodzice?:)))

    • 0 0

  • Ciekawe

    Ciekawe, że w ciągu roku nagle wznawiają taką linię, a jak mieszkańcy Czterech Pór Roku proszą o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu 213, to odpowiedzią jest to, że budżet już jest zamknięty i nie ma kasy, a osiedle rośnie ... obecnie jest to około 2000 osób, a w przyszłym roku może to być nawet 1/3 więcej. Tymczasem 213 sobie jeździ co godzinę i potrafi się spóźniać nawet o 40 minut ... Brawo dla ZKM i ZTM

    • 0 0

  • lipa

    Planowana trasa to lipa !!!! jest za krótka zaczyna trasę na malutkim przystanku skm politechniki Gdańskiej - trasa powinna zaczynać się na którymś z głównych dworców Gdańskim - lub wrzeszcz !!! była by oblegana !! Ja osobiście zachęcam do Dworca głównego bo sama skorzystam pozdrawiam z ACK

    • 0 0

  • Ta linia będzie miała szanse utrzymania się i myślę niezłą frekwencję jeśli przystankiem początkowym będzie Dworzec PKP we Wrzeszczu lub w Gdańsku. A tak to nikt nie będzie chciał wydawać 2 zł żeby przejechać taki kawałek. Zwłaszcza ludzie starsi, którzy z konieczności liczą każdy grosik

    • 0 0

  • O530 to nie jest midibus!

    • 0 0

  • a tych mercedesów citaro kupili ponoć osiem a jest tylko jeden (1)

    to gdzie jest siedem pozostałych bo ten na zdjęciu jest chyba jedyny w gdańsku???!!!!!

    • 0 0

    • ten jest z poprzedniego przetargu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane