• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Maciej Naskręt
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku. Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku.

Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej zobacz na mapie Gdańska i przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy budowa nowych przejazdów na Oruni zwiększy atrakcyjność dzielnicy?

W poniedziałek, 12 marca została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65. Koncepcja dotyczyć będzie budowy bezkolizyjnych przejść i przejazdów głównej linii kolejowej w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.

W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.

Możliwe dofinansowanie



Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.

Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni. Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni.

Teraz projekt, a co z budową?



Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska.

Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nakielskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańskaul. Równą zobacz na mapie Gdańska. Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska

W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.

Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. zobacz na mapie Gdańska. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.

Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.

Opinie (118) 7 zablokowanych

  • wiadomo coś nowego

    6 lat minęło, a przejazdów jak nie było, tak nie ma. Alternatywy dla Traku św. Wojeciach jak nie było, tak nie ma. Ul. Nowiny jak było z dziurami, tak jest...

    • 0 0

  • Na Dworcowej też wiadukt albo tunel dla samochodów! (7)

    Pomyśleliście jaką drogę będzie trzeba pokonać do przychodni na Gościnnej? Wiadomo że chory nie pójdzie na piechotę tylko go trzeba zawieźć i co zamiast przez tory i na miejscu, będzie trzeba nadrabiać 2-3 kilometry? Niepoważny pomysł! To samo mieszkańcy Związkowej i innych ulic którzy pracują np. w Pruszczu. Dojazd komunikacją jest paskudny i drogi, którędy oni mają jechać? Dziurawą Żuławską i po płytach YOMB do Niegowskiej czy dziurawą Równą i znowu nadrabiać drogę? Mało tego przez Dworcową mógłby jeździć autobus w głąb Oruni, prosto z Traktu, a tak to nadal pozostaje tylko 123 z nędzną częstotliwością i z uciążliwym zajazdem na Olszynkę.

    Tu nie chodzi o jakąś głupią fanaberię, to akurat jest bardzo ważny ciąg choćby i nawet dla karetki i straży pożarnej.

    Wiadukt na Sandomierskiej super, na Równej też, ale likwidacja przejazdu na Dworcowej i nieprzewidywanie w tamtym miejscu wiaduktu/tunelu to skrajna głupota i brak myślenia o mieszkańcach

    • 38 18

    • (1)

      "z uciążliwym zajazdem na Olszynkę." Debilu na Olszynką 123 jeździł od lat a uciążliwy to jesteś ty !!! Z tego co mi wiadomo ludziska cieszą się z tych kursów 123. Załatw sobie nową linię i przestań marudzić.

      • 0 2

      • A wsadź sobie prostaku ten 123....

        Chodzi o autobus nie nadrabiający u trasy dodatkowymi pętlami, nikomu nie zależy na konkretnym numerze.

        • 0 0

    • Popieram opinie!!!!!

      To jest jakas kpina zeby likwidowac przejazd dla samochodow na żuławskiej!!!! W pełni popieram Pana opinie.

      • 1 3

    • Poproszę merytoryczne uzasadnienie minusów! (1)

      Bo komentarze w stylu, bo jesteś idiotą i głupi są zbędne.

      • 3 8

      • Skrajna głupota skrajną głupotą, a dwa wiadukty tak blisko siebie, to rozrzutność. Autobus na Olszynkę jest potrzebny mieszkańcom Olszynki. Na całym świecie autobusy nie jadą najkrótszymi trasami, tylko właśnie takimi, by mogło skorzystać wielu pasażerów. Z tym się zgodzę, że powinien funkcjonować autobus, który nie kończyłby biegu na Równej, tylko jechał np. przez Smętną, Żuławską, Smoleńską, Związkową i Przyjemną w pętli ulicznej - to by na pewno polepszyło komunikację. Wtedy 123 możnaby też posłać wiaduktem i skrócić do Olszynki

        • 6 1

    • Drogi się nadkłada, nadrabia się opóźnienia.

      • 2 1

    • Przecież pisie mendy zlikwidują przychodnie! Polska wyleczy się sam!

      • 9 6

  • (4)

    Ja uwazam ze te tory sa jak rak, ktory przecina zywa tkanke miejska. Proponuje zmniejszyc ilosc torow do jednego, z mijankami dla pociagow, do tego co 500m zrobic pasy dla ludzi zeby nie musieli wchodzic do obskornych tuneli.
    Nie moze tak byc ze miasto przez kawalek zelastwa jest dzielone na lepsza i gorsza czesc...
    Nigdy nie istniejaca "dolna orunia" i jej mieszkancy tylko na tym cierpia.

    Teraz tak powazniej, faktycznie te tory to magiczna granica gdzie sie konczy cywilizacja, za nimi nawet calkiem przyzwoite osiedla sa postrzegne jako slamsy...
    Jedynym sensownym rozwiazaniem jest puszczenie torowisk pod ziemia, ale takie cuda mozna robic tylko w warszawie...

    • 12 28

    • Zmień

      może sposób postrzegania,a dopiero później "zakopuj" tory.

      • 0 0

    • Idź się leczyć

      Lecz się na nogi bo na głowę już za późno

      • 0 0

    • przy tobie (1)

      niejaki Suski to geniusz intelektu.....

      • 2 4

      • Podejrzewam, że ta wypowiedź to w dużej mierze sarkazm i naśladowanie wpisów dotyczących przywracania miasta pieszymi ograniczania ruchu samochodowego w centrum.

        • 0 0

  • (7)

    To bardzo dovra wiadomosc

    • 39 5

    • Jaka dobra? Znowu spychanie pieszych do obskurnych tuneli!!1!! (2)

      • 2 9

      • (1)

        A kto szcz* i s*a po tunaleach jak nie mieszkancy orunii?

        • 4 6

        • Zapraszam

          na Orunię zanim wydasz opinię o jej mieszkańcach.To że w twojej okolicy sr* się gdzie popadnie,nie świadczy iż czynią tak wszyscy

          • 0 0

    • (1)

      Nie wiem czy taka dobra. Do tej pory tory to byla taka przeszkoda dla pijanbej holoty z Orunii, ktora co ktoregos pociagiem powstrzymywala przed robieniem wiochy w miescie.

      • 3 6

      • Hołoty

        to szukaj w swoim najbliższym otoczeniu,bo sądząc po twoim komentarzu - z takiego właśnie środowiska się wywodzisz.

        • 0 0

    • i tak zaraz wejdą lewacy (1)

      i po zakończeniu budowy zgłoszą tam pomysł przejść dla pieszych i dróg rowerowych

      • 2 10

      • Zdradzę ci mały sekret.

        Stajesz się pieszym za każdym razem, jak tylko odspawasz du*ę od fotela kierowcy.

        • 7 2

  • Niegowo

    Jak zwykle o dzielnicy lipce Niegowska nikt nie mówi że będąc usytulowani zaraz obok wjazdu na s7 zostajemy odcięci od świata i w ciągu roku musimy nadrabiać 10000 tyś km no ale cóż PKP ma to w du....e a jak budowano S7 obiecano nam na spotkaniach ze będzie szybki dostęp do s7 i co teraz kto się pod tym podpisze

    • 0 0

  • ) (13)

    Taki wiadukt/tunel przydałby się w Gdyni na Puckiej)

    • 51 6

    • tam jest wiekszy ruch samochodowy czy na Puckiej? (6)

      • 6 10

      • (5)

        myślę, że podobny

        • 8 4

        • (4)

          To się mylisz. Na Puckiej jest duzo wiekszy ruch. Na Oruni za torami jest dużo mniej mieszkańców

          • 3 5

          • 5000tys. Mieszkańców za torami na Oruni

            • 0 0

          • Niemożliwe (1)

            Jak na Puckiej może być duży ruch, jak większość czasu jest tam zamknięte.

            Za to co ładują w remonty estakady, już dawno zbudowaliby ten tunel.

            • 2 1

            • Chodzi o potencjalny ruch osób które by tamtędy jeździły a teraz tkwią w korkach na estakadzie

              • 2 0

          • Trzeba jechać do estakady albo Rumii

            Panie Wojtku niech pan może poszuka innej roboty i dla dobra miasta nie kandyduje. Ja wiem, że pańskie otoczenie mówi, że jest Pan niezastąpiony ale w 20 lat można zrobić dużo

            • 3 1

    • Póki jest szczur to wiaduktu nie będzie (1)

      Dziadkom którzy na niego głosują wiadukt jest nie potrzebny. Oni wolą skwerki, ławeczki, pomniczki i wyrzycanie kasy w błoto. Szczur zrobi wszystko żeby przebijać się na kolejną kadencję. A później znów wszystko w d.... Nie chodźcie na wybory to pójdą ci którzy wybiorą tego nieudacznika.

      • 2 0

      • Tylko że skwerki w Gdyni to się głównie likwiduje

        • 1 0

    • (1)

      hehe skacze wam gul gdynianie?

      • 9 3

      • nie, ale widze, ze malo masz radosci w zyciu skoro kazdym projektem podniecacie sie nie tym, ze powstaje a tym ze w gdyni nie

        • 1 5

    • czyli tradycyjnie, w Gdańsku można a w Gdyni na Puckiej nie da się!!!

      • 24 3

    • Szczurek patrz i ucz się!!

      • 21 2

  • a kiedy jakikolwiek wiadukt w Gdyni?

    • 1 0

  • w chruszczu ktańskim

    winien powstać na południu miasda

    • 1 1

  • Jakby po II wojnie swiatowej w takim tempie odbudowywano Polske, to do tej pory zylibysmy w ruinach

    • 3 1

  • Tylko Paweł Adamowicz jest gwarantem wolności i demokracji w Gdańsku. (1)

    To Paweł Adamowicz przez naście lat swojej prezydentury nie był w stanie przywrócić Oruni do macierzy a teraz tuż przed wyborami nagle ma wielki plan budowy wiaduktów. Ktoś temu Panu jeszcze wierzy? Jak wygra to i tak plany pójdą w zapomnienie a Orunia pozostanie podrzędną dzielnicą za torami.

    • 3 3

    • Skoro miałeś zbędne 150 mln, trzeba było iść do Adamowicza i dać te pieniądze na budowę wiaduktów na Oruni. Ale pewnie wziąłeś iść na piwko bo na miałeś kasę. Zobacz jak wygląda Trakt i park .

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane