• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Maciej Naskręt
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku. Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku.

Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej zobacz na mapie Gdańska i przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy budowa nowych przejazdów na Oruni zwiększy atrakcyjność dzielnicy?

W poniedziałek, 12 marca została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65. Koncepcja dotyczyć będzie budowy bezkolizyjnych przejść i przejazdów głównej linii kolejowej w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.

W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.

Możliwe dofinansowanie



Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.

Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni. Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni.

Teraz projekt, a co z budową?



Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska.

Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nakielskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańskaul. Równą zobacz na mapie Gdańska. Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska

W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.

Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. zobacz na mapie Gdańska. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.

Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.

Opinie (118) 7 zablokowanych

  • w pryszczu gdańskim (2)

    winien być jeden więcej niż dwa, więc trzy, bo są jeno dwa

    • 2 2

    • W Pruszczu Gdańskim potrzebna jest wygodny ciąg pieszo-rowerowy do stacji Pruszcz Gdański (1)

      oraz przejazd dla rowerzystów pod drogą krajową obok Raduni

      • 1 2

      • w pryszczu gdańskim

        jest potrzebne to co jet potrzebne i ty nie bedziesz mi wypisywal co jest potrzebne

        • 3 0

  • Coraz bliżej

    do wyborów.

    • 2 4

  • Dwa lata na projekt, potem trzy na poprawki, protesty, badania środowiskowe. Jak ogłoszą przetarg to nie będzie chętnych robić za te pieniądze i za jakieś 15 lat się za to zabiorą.

    • 2 3

  • W Gdyni też będzie projekt za 30 lat (1)

    Na hutniczej na 3 przejazdach kolejowych stoi się pod szlabanami ok. 20-30 min. Szczurek że swoją ekipa woli jednak wydawać kasę na idiotyczne pomniki, skwerki i inne pitoly. W Gdańsku jednak ludzie myślą w przeciwieństwie do Gdyni.

    • 4 0

    • szczuras to psycho cowboy from hell

      zniszczy gdynie roztrwoni wszystkie wasze podatki na bzdety, pobuduje syf za ktory trzeba bedzie placic przez 100lat utrzymanie ( lepiej wybuzac) i nigdy na nic kasy niebedzie :)

      Gdynianie uwierzyli w swoja propagande , glupcy

      • 1 0

  • Gonić szczura!

    • 8 0

  • Ale płatne Pisowskie hejtery z pampersami w kroku rzucają się z negatywnymi opiniami na

    każdy temat , Gdańsk dziękuje Pisowi kościołow mamy wystarczającą ilość w Gdańsku

    • 3 4

  • te wiadukty zdewastują Orunię. Czy ktoś w ogóle analizuje to krajobrazowo?

    czy tylko przepustowość?

    • 4 6

  • wybory idą....

    kto chciał by mieszkać na ul. smętnej?

    • 3 2

  • Orunia powinni odciąć z Gdańska i przyłączyć do Tczewa.

    • 4 3

  • Tylko Paweł Adamowicz jest gwarantem wolności i demokracji w Gdańsku. (1)

    To Paweł Adamowicz przez naście lat swojej prezydentury nie był w stanie przywrócić Oruni do macierzy a teraz tuż przed wyborami nagle ma wielki plan budowy wiaduktów. Ktoś temu Panu jeszcze wierzy? Jak wygra to i tak plany pójdą w zapomnienie a Orunia pozostanie podrzędną dzielnicą za torami.

    • 3 3

    • Skoro miałeś zbędne 150 mln, trzeba było iść do Adamowicza i dać te pieniądze na budowę wiaduktów na Oruni. Ale pewnie wziąłeś iść na piwko bo na miałeś kasę. Zobacz jak wygląda Trakt i park .

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane