- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (75 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (80 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (211 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (248 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (21 opinii)
Pociągi elektryczne pojadą po linii PKM za 4 lata
Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała w piątek umowę na opracowanie projektu elektryfikacji linii PKM i budowy przystanku Gdańsk Firoga. Dokumentacja ma być gotowa na początku przyszłego roku. Elektryczne pociągi pojawią się na trasie PKM w 2023 roku.
- Zakładamy, że w 2020 roku uzyskamy stosowne zgody na realizację inwestycji, a zelektryfikowaną linią pojedziemy trzy lata później - mówi marszałek województwa pomorskiego, Mieczysław Struk.
Uruchomiona w 2015 roku linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna. Jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia - Kościerzyna) należącej do PLK, z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.
Zobacz nasz rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
Nowy przystanek PKM
Przy okazji elektryfikacji wrócił także pomysł budowy dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga , pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego peronu.
Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej, która dominuje w sąsiedztwie tego przystanku. Również numeracja tego przystanku dodatkowo podkreśli jego związek z branżą IT.
W związku z tym, że stałym elementem grafik na przystankach PKM w Gdańsku jest numeracja (od 1 - Gdańsk Strzyża do 8 - Gdańsk Rębiechowo), a przystanek Gdańsk Firoga powstaje pomiędzy nr 6 (Matarnia) i numerem 7 (Port Lotniczy) będzie miał on numer 6@ - dzięki czemu idealnie wkomponuje się w gdańską "Dolinę Krzemową" - jak bywa nazywana ta okolica.
PKM ramię w ramię z PLK
Obok elektryfikacji linii PKM jednocześnie ma być realizowana przebudowa linii 201 z Gdyni do Kościerzyny. W ramach inwestycji PLK wybuduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz zelektryfikuje 88 km linii. Trasa z Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa - obecnie jedziemy tam po jednym torze. Wymienionych zostanie także 86 km toru i 88 rozjazdów.
Koszt tej operacji, wraz z rozbudową linii w kierunku Bydgoszczy, to ponad 1,25 mld zł.
Powodem rozbudowy alternatywnej trasy kolejowej, pozwalającej wyjechać i wjechać do Trójmiasta (przez Kościerzynę) są rosnące potrzeby transportowe wynikające z ruchu pasażerskiego oraz towarowego z i do portu w Gdyni. Obecnie odbywa się on głównie linią E65 do Warszawy i prowadzi przez środek Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (230) 5 zablokowanych
-
2019-01-11 23:09
Wyczyn!
Przeszczep twarzy lub mozgu pójdzie szybciej..:
- 6 0
-
2019-01-11 23:37
Dopiero za 4????
juz tyle o tym bylo gadania.......
- 3 0
-
2019-01-12 00:12
Jak informatycznie, to by bardziej pasowało 6.1 ;)
- 2 0
-
2019-01-12 00:15
PKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana (1)
Ciekawe czy powstanie razem z elektryfikacją.
- 4 0
-
2019-01-12 07:09
Nie da się.
- 1 0
-
2019-01-12 01:45
Ja wiem,dla ?was?to posuniecia kosmetyczne.Od jedenastu lat mieszkam za granica.Trzy tygodnie byłem z Wami,dzisiaj wróciłem,bo musiałem,ale tak pięknie rozwiniętego miasta nawet najstarsi islandorzy nie widzieli.Bylismy w Berlinie,na Lotwie, W Dablinie,Londynie,w październiku w Krakowie będziemy.W kwietniu byliśmy w Sopocie zameldowan-rok temu-Gdansk jest perelka.stolec mnie obchodzi wasz budyn,miasto kwitnie.i
- 4 4
-
2019-01-12 02:13
nie wierzę (2)
te trakcje są tak wybitnie brzydkie...
- 1 1
-
2019-01-12 12:52
Wlaśnie!
Czyż nie można zaprojektować zgrabniejszej kratowniczki?
- 0 1
-
2019-01-12 14:13
Nie zgadzam się
Trakcja parowa jest ładna
- 1 0
-
2019-01-12 04:01
(6)
Przykład sprzed kilku dni, goście z Kopenhagi mieli samolot o 18, i w okolicach 16 nie było pociągu, który zawiózłby ich na lotnisko z Gdynia Stadion. Najbliższy - 17:15 był za późno.
- 11 1
-
2019-01-12 14:54
Jest pociag Polregio o 16:15. (3)
Trzeba go tylko umieć znaleźć, najlepiej w rozkładzie pociągów na skm.trojmiasto.pl/rozklad. Niestety SKM nie pokazuje pociągów Polregio w swoim rozkładzie i vice versa. Kuriozum....
- 2 1
-
2019-01-12 17:58
(1)
ależ rozklad pkp pokazuje też skm...
że instytucja skm jest do D to chyba wie każdy, kto mieszka w 3m, mogłeś im doradzić- 3 0
-
2019-01-13 06:23
A wiec drugi przewoznik, dziękuję za wyjaśnienie!
- 0 0
-
2019-01-13 13:46
Wiedziałem, że wprowadzenie drugiego przewoźnika na linii PKM będzie zbyt skomplikowane dla niektórych.
Inna sprawa, że SKM nie ma żadnego powodu do nieumieszczania pociągów Polregio w rozkładzie na swojej stronie. To czysta złośliwość za zabranie im części kursów na PKM.- 1 2
-
2019-01-12 19:38
To niech lepiej sprawdzą rozkład jazdy i ty też
Bo pomiędzy godz. 16 a 17 są 2 możliwości dojazdu z Gdyni Stadion do gdańskiego lotniska:
1. O godz. 16:15 - połączenie bezpośrednie (przyjazd o 16:36)
2. O godz. 16:40 - połaczenie z przesiadką w Gdańsku Rębiechowie na pociąg z Kartuz (przyjazd o 17:09).
Może więc następnym razem najpierw sprawdź o czym piszesz, zamiast powielać błędy innych, nawet jeśli to twoi znajomi.
Sam tylko okazjonalnie korzystam z PKM na trasie Gdańsk - Gdynia, ale nie mam problemu z czytaniem rozkładu jazdy, bo to naprawdę nie jest trudne... ;)- 1 1
-
2019-01-13 14:17
do wszystkim "mądrych", którym udało się znaleźć
Rozkłady jazdy i infrastruktura nie powinny być polem konkurencji przewoźników. Rozkładów Regio nie ma na peronach SKM i vice-versa.
To pokazuje jak głupie jest zarządzanie pod hasłem "moja chata z kraja" oraz jak nieudolny i nie znajączy realiów jest zarządca w postaci samorządu w osobach Świlskiego i Struka.
Jest niedopuszczalnym działaniem przerzucanie trudności organizacyjnych i napięć pomiędzy interesariuszami przewozów na klienta, z którego pieniędzu jest ta usługa finansowana.
Nos do tabakiery, czy tabafira do nosa?
Ze stanowiska samorządu komunikacja publiczna to przykry obowiązek, przeszkadzający w "porannej kawie".- 0 0
-
2019-01-12 08:16
A ja myślałem że na poduszce magnetycznej
Ech szkoda
- 3 0
-
2019-01-12 09:05
Pamiętacie bajki o ciepłym lecie i hałasie ?
To wyje w mrozy tak samo :D
- 6 0
-
2019-01-12 09:17
Poznaniacy
Umoczą. W tej cenie nadzór autorski....
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.