• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na remont trasy tramwajowej na Stogach

Maciej Naskręt
8 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach
  • Moment podpisania umowy na remont torowiska.
  • Obecnie torowisko jest w fatalnym stanie.
  • Obecnie torowisko jest w fatalnym stanie.

W piątek władze Gdańska i spółka Aldesa podpisały umowę na remont trasy tramwajowej na Stogach. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł. Po nowych torach tramwaje pojadą w połowie 2019 r.



Czy czekałeś na remont trasy tramwajowej na Stogach?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Stogów. Wreszcie rusza przebudowa 3-kilometrowej trasy tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska do Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wygrała hiszpańska firma Aldesa. Ma ona przebudować torowisko za kwotę 110 mln zł. Do inwestycji trzeba było dołożyć 40 mln zł, by miasto mogło ją realizować.

Co dalej w sprawie inwestycji?

- W czwartek spotkamy się z wykonawcą, by ustalić szczegółowo harmonogram prac i tym samym zamknięć ruchu tramwajowego czy też drogowego. Mieszkańcy muszą przygotować się na utrudnienia, niestety musi być przez chwilę trochę gorzej, by za pewien czas można było sprawnie poruszać się tramwajem przez Stogi - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O planowanych zmianach w komunikacji miejskiej będziemy na pewno informować.

Zakres planowanych prac na Stogach. Zakres planowanych prac na Stogach.

Trzy odcinki do remontu



Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną: sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej etap IV A składa się nie tylko z sześciu zadań inwestycyjnych, ale również przewidziano wydatki na wykupy gruntów oraz dokumentację projektową.
  1. Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej
  2. Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej
  3. Budowa linii tramwajowej ul. Nowej Warszawskiej w Gdańsku
  4. Zakup 15 szt. tramwajów.
  5. Nowe wiaty przystankowe na terenie Gminy Miasta Gdańska
  6. Nowe tablice informacji pasażerskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska

Na tym etapie dofinansowanie wynosi łącznie 286 mln zł.

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • czy prawdą jest, ze posłowie chcieli skontrolowac stan finasów Gdańska ale im to uniemozliwiono? (6)

    • 14 28

    • posłowie nie są od kontroli skarbowych wolaku

      • 18 6

    • Nieprawda

      A wszystkie finanse Gdańska są na stronie internetowej miasta - łącznie ze spisem umów i wydatków.

      • 17 5

    • Senatorowie i mają do tego prawo
      A chodzilo konkretniej o nagrody wyplacane przez Gdańsk

      • 6 10

    • nie posłowie, a posłowie pisu to raz

      a dwa była to zwykła ustawka

      • 12 6

    • dlaczego Horała nie pojechał i nie skontrolował szczurka? przecież jest posłem z Gdyni!

      DNO!!!

      • 7 2

    • Czy prawda ze jestes jednym z nie wielu durni glisujacym na pis i siejesz tu ferment glupcze???

      • 5 3

  • Po co skoro jak tak dalej pójdzie to nie będzie komu jeździć?

    Albo i nie będzie czym jeździć, bo naprawiać też nie ma komu, jako że mechanicy zamiast grzebać przy pojazdach robią za kierowców i motorniczych.

    • 10 7

  • Raz, że podpisali (4)

    Teraz czeka nas jak zwykle - czekanie.

    Obstawiamy, ile lat potrzebują, by to zrobić?

    • 7 14

    • Do połowy przyszłego roku. Nie umiesz czytać? (1)

      • 7 3

      • Serio wierzysz, że zdążą?

        • 2 4

    • Ja się bardziej zastanawiam jak to zrobią. Znowu projekt wyrysuje student, który nigdy nie słyszał o dylatacji, i tory w lato będą się odkształcać (jak przy Głębokiej).

      • 3 4

    • to nie Gdynia

      • 2 0

  • (2)

    A czy będzie miał kto i czy będzie miał czym po tych torach jeździć?

    • 10 7

    • Polska trudnA jezyk co ?

      • 1 1

    • Oto się nie martw, świeżo wyszkoleni motorniczowie hinduscy.

      • 1 0

  • No i wzór

    • 4 1

  • Nowa świecka tradycja (1)

    Podpisywanie umów w plenerze, pod namiotem. Jakaś nowa moda u Pana JaśnieWielmożnieOświeconegoEkscelencji Przezydenta?

    • 17 14

    • wreszcie nauczyłeś się wypowiadać z szacunkiem o Panie Prezydencie Gdańska

      • 5 7

  • A kiedy umowa na wyeliminowanie patologi z ulic ... (2)

    Ja się grzecznie pytam

    • 8 3

    • Pis sam zniknie po wyborach

      • 4 3

    • jedż na Stogi i sam spróbuj

      jeśli przeżyjesz, to daj znać

      • 2 2

  • (1)

    czy nie mozna podpisywac umow w urzedzie ? gabinecie? J

    • 6 8

    • Chcieli uniknąć podsłuchu.

      • 1 4

  • Czy Paweł A. dostanie swój prywatny wagon czy tylko standardowo weźmie działkę od kwoty kontraktu? (1)

    • 17 13

    • Jest tak dobrym Prezydentem ze ja bym byl..

      ..za tym aby jego imieniem nazwac jeden z tramwaji

      • 2 2

  • 1 czerwca 2019 r.

    ciekawe czy to realne że pojadą zmodernizowaną trasą? właściwe pewne są opóźnienia

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane