• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na remont trasy tramwajowej na Stogach

Maciej Naskręt
8 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach
  • Moment podpisania umowy na remont torowiska.
  • Obecnie torowisko jest w fatalnym stanie.
  • Obecnie torowisko jest w fatalnym stanie.

W piątek władze Gdańska i spółka Aldesa podpisały umowę na remont trasy tramwajowej na Stogach. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł. Po nowych torach tramwaje pojadą w połowie 2019 r.



Czy czekałeś na remont trasy tramwajowej na Stogach?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Stogów. Wreszcie rusza przebudowa 3-kilometrowej trasy tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska do Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wygrała hiszpańska firma Aldesa. Ma ona przebudować torowisko za kwotę 110 mln zł. Do inwestycji trzeba było dołożyć 40 mln zł, by miasto mogło ją realizować.

Co dalej w sprawie inwestycji?

- W czwartek spotkamy się z wykonawcą, by ustalić szczegółowo harmonogram prac i tym samym zamknięć ruchu tramwajowego czy też drogowego. Mieszkańcy muszą przygotować się na utrudnienia, niestety musi być przez chwilę trochę gorzej, by za pewien czas można było sprawnie poruszać się tramwajem przez Stogi - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O planowanych zmianach w komunikacji miejskiej będziemy na pewno informować.

Zakres planowanych prac na Stogach. Zakres planowanych prac na Stogach.

Trzy odcinki do remontu



Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną: sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej etap IV A składa się nie tylko z sześciu zadań inwestycyjnych, ale również przewidziano wydatki na wykupy gruntów oraz dokumentację projektową.
  1. Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej
  2. Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej
  3. Budowa linii tramwajowej ul. Nowej Warszawskiej w Gdańsku
  4. Zakup 15 szt. tramwajów.
  5. Nowe wiaty przystankowe na terenie Gminy Miasta Gdańska
  6. Nowe tablice informacji pasażerskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska

Na tym etapie dofinansowanie wynosi łącznie 286 mln zł.

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Swój

    Nie wiem czemu wy wszyscy narzekacie miasto chce wam stworzyc dogodny nowoczesny transport na fajna dzielnice widze ze tylko pisowskie psy maja z tym problem

    • 1 3

  • Remont

    Umowa na remont torów powinna być podpisana w konstalu 105n jadącego na Stogi :) stolik na trawie nie oddaje doznań zjazdy tramwajem na Stogi

    • 0 0

  • Kiedy coś zrobią z pętlą w Oliwie?

    Tramwaje Jazz Duo mają zakaz jazdy po lewym torze , niedługo dostawa nowych tramwajów tego typu. Ja podczas przerwy nie będę jeździł w kółko po pętli bo Jazz Duo chce sobie przejechać

    • 1 0

  • WOW

    110mln za 3km-powaznie!!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane