• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opinie (294)
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • (10)

    Piękny hajłej,niczym w juesej,tylko że tam po 8 pasów w jedną i drugą mańkę.I jak tam zbudują to na 50 lat,u nas sypie się po 3 a po 5 generalny remont.

    • 50 63

    • Widocznie nie byles w Stanach. Du..y nie urywa jesli chodzi o jakosc drog. Maja tyle pasow bol miasta wieksze to i ruch wiekszy

      • 16 2

    • (2)

      A my powielajmy głupi model rozcinania centrów miast autostradami, zamieniania ich w kotły biurowo-komunikacyjne dzięki czemu centra amerykańskich miast się wyludniały a wiele części zamieniało się w getta. Namacalny przykład to właśnie to co wytworzyło się na Łąkowej i okolicach, czy stogach choć w przypadku tej ostatniej dzielnicy winna była separacja względem reszty miasta przez jej położenie.

      • 20 8

      • centra się wyludniły - bo ceny najmu są gigantyczne (1)

        po za tym nikt nie chce mieć za sąsiada czarnego getta

        • 0 5

        • Zdecyduj się

          Ceny kosmiczne, ale mieszkają tam biedni, czarni ludzie?

          • 3 0

    • Mańka jest tylko jedna

      Nie ma jednej i drugiej mańki. Może być tylko jedna tzn w lewo.

      • 1 2

    • W Redzie bez zmian, sven szaleje

      • 2 0

    • Jest program Adopt a Highway w USA

      Pokazuje jak te 8 pasów wygląda po 20 latach i nie ma publicznych pieniędzy aby je wyremontować. Szuka się prywatnych sponsorów aby za ich logo przy drodze dołożyli się do remontu.

      • 0 0

    • chcesz 8 pasów przez środek miasta?

      gratuluję wyobraźni

      • 1 0

    • Po 10latach zacznie się sypac

      • 0 0

    • stałeś kiedyś na ośmiopasowej autostradzie, w korku, w stanie Kalifornia ?

      nie polecam ... 6 godzin z życiorysu ... koreczki w PL to ledwie drzemka ... proponuję poznać trochę świata

      • 0 0

  • (8)

    Przejscie na chemielnej, pomiędzy torami a wyspa dla pieszych jest maksymalnie metr zapasu ani to funkcjonalne ani bezpiecznie . Robienie na siłę tych przejsc.

    • 131 59

    • (4)

      Lepsze takie rozwiązanie niż wspinaczka po schodach z tunelu, w którym smierdzi uryną, a w nocy jest niebezpiecznie.

      • 28 18

      • Tam są zjazdy do tunelu, więc nie trzeba chodzić po schodach.

        • 15 9

      • No to może lepiej te pieniądze przeznaczyć na walkę z uryniarzami (2)

        sikającymi w tunelach. Kamera, zdjęcie trach po oczach i się skończy.

        • 8 3

        • Ta, żul się przejmie :D

          • 5 3

        • Nie lepiej.

          • 1 0

    • W weekend

      stal tam rowerzysta z rowerem, zgadnij jak trzymal ten rower?

      • 7 1

    • Kilka razy przechodziłem tamtędy i nie przypuszczałem ze narażałem życie ...... ufff

      • 2 3

    • To prawda, powinno się je znacznie poszerzyć w ramach walki o bezpieczeństwo. Kosztem drogi

      • 0 0

  • (11)

    Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe

    zapomnieli o korkach?

    • 114 63

    • (8)

      Regulacja świateł to kwestia czasu, wiec pewnie problem zaraz zniknie. Natomiast mam jedne złe wieści dla Ciebie. Na potrzeby twojego królewskiego wjazdu passatem do centrum nie wyburzą całej starówki, dobre też jest to, ze ten teren ucywilizowano, wgle co to był za pomysł przeszywać miasto na pół i wydzielać jego części ochydnymi tunelami

      • 28 26

      • Regulacja świateł (3)

        Czy masz pojęcie co piszesz ??? Jakoś światła przy Chlmielnej mają prawie dwa lata a jednak w godzinach szczytu korek sięga pod Akademie. Nie jest to wina świateł tylko nadal bardzo dużego natężenia ruchu na tej drodze. Niedługo to się okaże ze budowa tunelu za miliard zł była bez sensu bo tylko zniwelowała korki na Jana z Kolna bo co się dzieje pod dworcem głównym to chyba kazdy wie.

        • 22 11

        • Czyli budowa dróg, objazdów nie ma sensu bo tylko potęguje korki.

          więc rozwiązaniem są działania odwrotne. czyli zwężanie i uspokajanie ruchu.
          dokładnie to się tu robi

          proste

          • 11 12

        • (1)

          Spoko loko. Korki na Chmielnej już się skończyły. Teraz zaczynają się na Łąkowej a kończą na wiadukcie koło GKSu :)
          Zobaczymy co będzie we wrzesniu, o ile otworzą szkoły

          • 11 0

          • Jeszcze zdziwią się jak na Łąkowej przybędzie aut i nie będzie miejsca by zaparkować

            • 6 1

      • (3)

        A jak chcesz skorzystać z pociągu to przechodzisz przez tory kolejowe bo nie skorzystasz z "ochydnego tunelu"? Gdańsk jest przedzielony linią kolejową widać to szczególnie we Wrzeszczu. To co z tym zrobisz?

        • 9 4

        • (2)

          Z przejściami kolejowymi niewiele się da zrobić muszą być tunele albo przejścia nadziemne .Pozostają jeszcze szlabany i rogatki ale to niedobre rozwiązanie. . Zastanawiam się dlaczego porównujesz szlaki kolejowe z komunikacja tramwajową . Aaaaa chyba wiem tory, tu tory i tam tory ! Brawo !

          • 3 4

          • (1)

            To raczej porównanie jednego tunelu do drugiego. Jak widać tego samego rozwiązania nie da się wykorzystać. Czyli tunel pod ulicą jest zły ale pod torami kolejowymi już dobry?

            • 2 2

            • Tunel pod torami kolejowymi jest koniecznością , tunel pod ulicą koniecznością jak widać nie jest.

              • 4 2

    • Jak masz czerwone światło to powinieneś się zatrzymywać i ci za tobą też ale czy to już korek ?Jeden efekt z pewnością został uzyskany - trzeba zwolnić i o to między innymi chodziło . Dojedziesz 1 -3 minut później i to chyba nie zawali twojego dziennego kalendarza.Drugi efekt to znaczny skrót do Długich Ogrodów co rozładuje skrzyżowanie pod estakadą na skrzyżowaniu Elbląska Siennicka.

      • 4 8

    • no jak zapomnieli

      właśnie pamiętali o tym by je stworzyć zabierając po jednym pasie.

      • 1 0

  • W końcu jakaś prawdziwa infrastruktura rowerowa (5)

    Jeszcze jak by miała sensowny początek i koniec byłoby super.

    • 74 53

    • Strasznie prawdziwa (4)

      Najprawdziwsza...
      Mogli chociaż tak jak w Gdyni( farba) pociągnąć ten pas rowerowy dalej niż tylko do przystanku....

      • 5 9

      • Ja to widzę tak:

        pas i kontrapas rowerowy od początku traktu konnego aż do końca 3maja i od 3maja pasy z obu stron do długich ogrodów.

        Byłby w końcu jakiś porządny dojazd i objazd centrum rowerem.
        Może się doczekam

        • 3 5

      • (2)

        Ciekawe jak teraz superrowerzyści uzasadnią jazdę jezdnią zamiast ścieżką rowerową.

        • 6 11

        • Nie uzasadnią, bo tego nie robią.

          Drechy na szosówkach niczym się nie różnią od drechów w BMW trenujących "drift" na publicznych drogach.

          • 5 3

        • Przecież właśnie ta "ścieżka" jest na jezdni w formie pasa rowerowego.

          • 8 1

  • (3)

    Łąkowa to taka nasza lokalna Brzeska :D

    • 19 14

    • Wiem gdzie to jest :)

      • 3 0

    • bredzisz bidaku

      • 0 1

    • Nie stać cie bidaku

      • 0 1

  • (11)

    Francja elegancja. Wz-ka w czasach i realiach powstawania była na wagę złota, lecz niefortunnie poprowadzono ją tak, że rozcięła miasto na pół tworząc z dolnego miasta getto odzielone tunelami od cywilizacji. Pokutowała powojenna modernistyczna wizja tego, aby śródmieście zamienić na duży węzeł komunikacyjny, powstał ochydny zieleniak oraz autostrada rozcinająca miasto (ul.Wały Piastowskie). Passacierze to by chcili nawet 8 pasów w dwie strony przez starówkę.

    • 80 66

    • Przejscia bezkolizyjne to przyszlosc (5)

      Konczyc ta dyktature rowerzystow

      • 17 14

      • Przespałeś ostatnie 70 lat? (4)

        Wtedy to była przyszłość. Okazało się, że się nie sprawdza.

        Teraz tylko zostaje nauczyć ludzi, którzy zostali mentalnie w PRL, że istnieje zielona fala i że jadąc wolniej dotrą szybciej i wszyscy na tym zyskają.

        A jak stoisz na czerwonym - podziękuj sobie, albo kierowcy przed Tobą, za to że nie rozumie jak działa ruch drogowy.

        • 18 13

        • komuna robiła zieloną falę z gdańska do gdyni (3)

          nawet były wskaźniki prędkości z jaką trzeba jechać by trafić na zielone. Tristar tego nie ogarnia.

          • 9 0

          • Jak nie ogarnia? (2)

            Wskaźniki są na takich okrągłych znakach z czerwoną obwódką...

            • 3 6

            • (1)

              I jakbyś posiadał i używał auto to byś zauważył że te cyferki w czerwonych obwódkach nie działają tak jak piszesz;) ynteligent

              • 2 2

              • Posiadam i używam

                Wiesz jak wkurza, jak próbujesz jechać płynnie, co w Gdańsku oznacza 3-4km/h poniżej limitu, a wszyscy Cię wtedy muszą wyprzedzić i dać po heblach przed czerwonym?

                A wystarczyłoby, żeby bandzie Januszy, którzy terroryzują innych kierowców pozabierać prawa jazdy.

                • 0 2

    • Ogarnij się !!

      • 6 1

    • (1)

      Odnoszę wrażenie że przybyłeś do tego miasta za nauką i niechybnie zostałeś i na siłę swoją postawą próbujesz narzucić porządek z miejsca skąd pochodzisz. Idąc twoim tokiem rozumowania proponuję lobbowanie pomysłu likwidacji linii SKM którą to zbudowano dla dobra mieszkańców ale tym samym podzielono miasto na część wschodnią i zachodnią. Tak więc czas zburzyć linie kolejowe przecinające miasto bo część A lub B może się czuć tak jak to ująłeś jak w gettcie.

      • 17 7

      • Pisz na temat a nie oceniaj osób z którymi chcesz dyskutować. Za cienki jesteś do tego.

        • 2 1

    • (1)

      Orunia Wrzeszcz Oliwa podzielone linią kolejową i okropnymi tunelami. Robimy więc przejścia naziemne przez tory pociągi będą jeździć 20km/h i dzięki temu dzielnice ożyją

      • 7 5

      • No i w czasie jazdy pociągu będzie można grzyby zbierać!

        • 2 0

  • Tylko że na wyjazd z Łąkowej w Powale w stronę Centrum (9)

    czekałem z 5 zmian świateł, to już szybciej nawracałem koło estakady przy żużlu

    • 84 18

    • To samo z Podwala w Łąkową (2)

      max 2 samochody na jednej zmianie świateł. Chyba że stoi "L"ka...

      • 18 2

      • Zgadzam się.

        Proponuję jednak napisać w tej sprawie do ZDiZu.

        • 2 1

      • No tak a potem będzie rozpacz, że korek i zanim dojadę do dłuższego lewoskręty mija pół godziny

        • 0 0

    • Nie kłam (2)

      To nie wina samej krzyżówki czy świateł. To wina kierowców, którzy nie potrafią albo boją sie włączyć do ruchu na zielonej strzałce.

      • 4 27

      • Bojà się przejechać pieszych a ty ich celowo rozjeżdżasz?

        • 17 1

      • Gdzie przy wyjeździe z Łąkowej w stronę Elbląskiej ty zieloną strzałkę widziałeś?

        • 19 1

    • Życie samo przynosi rozwiązania , jeżeli tobie wygodniej po staremu jeździj po staremu .Wybór należy do każdego z nas.

      • 0 0

    • jeździj po staremu

      • 0 0

    • Noo...

      Tylko najpierw musisz się do tych świateł dostać... korek aż od kościoła

      • 1 0

  • Przejście (4)

    Nareszcie! Teraz będzie chętniej się szło na Długie Ogrody :)

    • 37 72

    • A co z Łąkowa do ogrodów ?centrum,czy wiocha? (1)

      • 6 2

      • Z tego co wiem to część ma być deptakiem.

        • 2 3

    • (1)

      A co nie potrafisz chodzic po schodach?

      • 2 3

      • Przejście

        Nie potrafię chodzić po schodach.

        • 1 0

  • (1)

    Janusze ze wszystkich wiosek się denerwują, a nawet za parkowanie nie chcą płacić.

    • 65 25

    • hahaha, strzał w dziesiątkę 10/10 ;)

      • 10 1

  • Bardzo ładnie to wyszło, tylko ma pytanie (17)

    1 czy nie można skorygować świateł tak aby nie zatrzymywać się co 500 metrów? Długie ogrody- Łakowa- Chmielna, tam cały czas wypada czerwone.

    2 Dlaczego nie została wymieniona nawierzchnia mostu między Łąkową a Chmielną? Można było to zrobić podczas remontu na skrzyżowaniu Chmielnej albo teraz podczas prac przy Łąkowej. Jak rozumiem miasto zaserwuję jeszcze raz w tym miejscu utrudnienia i korki, bo nie oszukujmy się, dylatacja jaki i nawierzchnia na tym mostku są do remontu. To jest wstyd dla tego kto podejmował decyzję o remoncie tych krzyżówek i nie ujął w swojej decyzji tego mostku. Teraz jedziemy 300 metrów jak po blacie, 100 metrów jak w trzecim świecie i znowu 300 metrów blat...

    • 92 6

    • Nie zadawaj takich trudnych pytań tym neandertalczykom (3)

      Całe miasto stoi bo nawalili na każdym rogu światła. Zapalają sie jak chcą. W nocy pusta droga i wszędzie czerwone i mają to w d*pie. Ruszasz spod jednych a w połowie drogi na następnych zapala się czerwone. Tyle miejsc gdzie dziennie przechodzi 1 osoba a światła zmieniają się co pół minuty. Ale kilkaset baniek z naszych pieniędzy poszło na Tristana który nie daje nic. Ale kolesie Pprzytulili do kieszonkowe kasę i zadowoleni.

      • 23 6

      • Daje i to dużo

        Tylko co z tego, jeżeli przy próbie jazdy z zieloną falą zaraz ktoś Cie wyprzedzi i zahamuje przed czerwonym, a potem musisz na niego czekać?

        • 5 9

      • podziwiaj królów i ich zarobki zamiast narzekać

        • 1 0

      • A dlaczego twoi kolesie z twojej partii przez 5 lat tego nie zmienili ?

        • 1 2

    • Potwierdzam,

      Chłopak ze stogów

      • 2 0

    • Tyle pytan, tak mało odpowiedzi. Pani Ola pozdrawia.

      • 5 2

    • Z jaką prędkością jechałeś? :D (7)

      Jeżeli trafiasz na czerwone - spróbuj wolniej...

      • 3 7

      • Mordo. Jechałem w nocy... (6)

        Małą ciężarówką...

        I nie chodzi o to żeby jechać wolniej. Światła przełączają się w połowie dystansu. Musiałbym jechać 140 żeby to przejechać na zielonej

        • 14 1

        • Jeżeli przy 140 masz zielone (5)

          To przy 70 omijasz jedną zmianę świateł i trafiasz na następne zielone - magia...

          A jeżeli chodzi o fakty, to poza Grunwaldzką/Zwycięstwa światła są ustawione ciut poniżej 50.

          I tak, sam bym nigdy tego nie zauważył, gdybym nie zaczął jeździć skuterem, bo w Polsce uczy się kierowców od początku, że cyferka na znaku to prędkość minimalna...

          • 3 14

          • Sprawdź teraz ile maksymalnie pojedzie ciężarówka (4)

            Policz to przez połowę dystansu i skasuj swój komentarz, bo pierdolisz jak potłuczony

            • 6 2

            • Twoja Ciężarówka nie pojedzie 45km/h? (3)

              To jak ona przegląd przeszła?

              Zastanów się zanim się ośmieszysz :)

              • 1 5

              • Następny inteligent (2)

                Ciężarówka porusza się z maksymalną prędkością 90km/h biorąc. Biorąc pod uwagę start ciężarówki spod czerwonego i rozbujanie jej do odpowiedniej prędkości nawet do tych 90km, średnia prędkość pojazdu na odcinku od świateł do świateł wyniesie średnio około 45-55 km/ a więc w granicach dozwolonej na tym odcinku prędkości co pozwoliłoby przejechać te odcinki zgodnie z przepisami, a co za tym idzie na zielonej fali. Ale tam nie ma ustawionych świateł na jazdę przepisową tylko na zapiersalanie albo jazda 35 kmh.

                • 3 1

              • Brawo, geniuszu. (1)

                Powiedz mi tylko, po co ciężarówka ma się rozpędzać, skoro już jedzie 50km/h i ma zielone?

                Ale oczywiście geniusze jak Ty zapłacili za cały prędkościomierz, więc całego będą używać, co tam, że wtedy średnią masz mniejszą...

                Światła są ustawione idealnie na samochód ruszający spokojnie spod świateł i jadący 50km/h, co znaczy, że jak już jedziesz, to wychodzi mniej więcej 45km/h.

                Wtedy jak dojeżdżasz do sygnalizatora, zapala się zielone.
                Nie gaśnie od razu, więc i ciężarówka nie będzie mieć problemu.

                O ile za kierownicą nie siedzi pacan Twojego pokroju oczywiście.

                • 1 3

              • Nie dociera

                To trzeba nawyzywac od pacanów

                T

                • 0 0

    • Tak samo jak ul.Łąkowa przy Akademii Muzycznej i SP nr 4 - nie można od razu było odnowić tej ulicy? Przecież to jedna z części tego skrzyżowania, a jej stan jest katastrofalny. No, ale ja nie oczekuję logiki...

      • 11 2

    • przyjałem

      jutro chłopaki rozściela nowa nawierzchnię

      • 3 1

    • Dokladnie! Switla to jakis dramat. Zastanawiam sie czy ktokolwiek te switla kontroluje przed ich wlaczeniem.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.