• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • (10)

    Piękny hajłej,niczym w juesej,tylko że tam po 8 pasów w jedną i drugą mańkę.I jak tam zbudują to na 50 lat,u nas sypie się po 3 a po 5 generalny remont.

    • 50 63

    • stałeś kiedyś na ośmiopasowej autostradzie, w korku, w stanie Kalifornia ?

      nie polecam ... 6 godzin z życiorysu ... koreczki w PL to ledwie drzemka ... proponuję poznać trochę świata

      • 0 0

    • Po 10latach zacznie się sypac

      • 0 0

    • chcesz 8 pasów przez środek miasta?

      gratuluję wyobraźni

      • 1 0

    • Jest program Adopt a Highway w USA

      Pokazuje jak te 8 pasów wygląda po 20 latach i nie ma publicznych pieniędzy aby je wyremontować. Szuka się prywatnych sponsorów aby za ich logo przy drodze dołożyli się do remontu.

      • 0 0

    • (2)

      A my powielajmy głupi model rozcinania centrów miast autostradami, zamieniania ich w kotły biurowo-komunikacyjne dzięki czemu centra amerykańskich miast się wyludniały a wiele części zamieniało się w getta. Namacalny przykład to właśnie to co wytworzyło się na Łąkowej i okolicach, czy stogach choć w przypadku tej ostatniej dzielnicy winna była separacja względem reszty miasta przez jej położenie.

      • 20 8

      • centra się wyludniły - bo ceny najmu są gigantyczne (1)

        po za tym nikt nie chce mieć za sąsiada czarnego getta

        • 0 5

        • Zdecyduj się

          Ceny kosmiczne, ale mieszkają tam biedni, czarni ludzie?

          • 3 0

    • W Redzie bez zmian, sven szaleje

      • 2 0

    • Mańka jest tylko jedna

      Nie ma jednej i drugiej mańki. Może być tylko jedna tzn w lewo.

      • 1 2

    • Widocznie nie byles w Stanach. Du..y nie urywa jesli chodzi o jakosc drog. Maja tyle pasow bol miasta wieksze to i ruch wiekszy

      • 16 2

  • Przejście (4)

    Nareszcie! Teraz będzie chętniej się szło na Długie Ogrody :)

    • 37 72

    • (1)

      A co nie potrafisz chodzic po schodach?

      • 2 3

      • Przejście

        Nie potrafię chodzić po schodach.

        • 1 0

    • A co z Łąkowa do ogrodów ?centrum,czy wiocha? (1)

      • 6 2

      • Z tego co wiem to część ma być deptakiem.

        • 2 3

  • dramat

    dramat i jeszcze raz dramat!!! Teraz po wspaniałej zmianie organizacji ruchu Łąkowa zamieniła się w 1 wielki korek. Auta stoją.prawie w miejscu, te światła to jakiś żart, przepustowość żadna!!!! Urzędnicy kiedy zaczniecie być dla mieszkańców a nie przeciwko mieszkańcom???

    • 4 0

  • Bardzo ładnie to wyszło, tylko ma pytanie (17)

    1 czy nie można skorygować świateł tak aby nie zatrzymywać się co 500 metrów? Długie ogrody- Łakowa- Chmielna, tam cały czas wypada czerwone.

    2 Dlaczego nie została wymieniona nawierzchnia mostu między Łąkową a Chmielną? Można było to zrobić podczas remontu na skrzyżowaniu Chmielnej albo teraz podczas prac przy Łąkowej. Jak rozumiem miasto zaserwuję jeszcze raz w tym miejscu utrudnienia i korki, bo nie oszukujmy się, dylatacja jaki i nawierzchnia na tym mostku są do remontu. To jest wstyd dla tego kto podejmował decyzję o remoncie tych krzyżówek i nie ujął w swojej decyzji tego mostku. Teraz jedziemy 300 metrów jak po blacie, 100 metrów jak w trzecim świecie i znowu 300 metrów blat...

    • 92 6

    • Z jaką prędkością jechałeś? :D (7)

      Jeżeli trafiasz na czerwone - spróbuj wolniej...

      • 3 7

      • Mordo. Jechałem w nocy... (6)

        Małą ciężarówką...

        I nie chodzi o to żeby jechać wolniej. Światła przełączają się w połowie dystansu. Musiałbym jechać 140 żeby to przejechać na zielonej

        • 14 1

        • Jeżeli przy 140 masz zielone (5)

          To przy 70 omijasz jedną zmianę świateł i trafiasz na następne zielone - magia...

          A jeżeli chodzi o fakty, to poza Grunwaldzką/Zwycięstwa światła są ustawione ciut poniżej 50.

          I tak, sam bym nigdy tego nie zauważył, gdybym nie zaczął jeździć skuterem, bo w Polsce uczy się kierowców od początku, że cyferka na znaku to prędkość minimalna...

          • 3 14

          • Sprawdź teraz ile maksymalnie pojedzie ciężarówka (4)

            Policz to przez połowę dystansu i skasuj swój komentarz, bo pierdolisz jak potłuczony

            • 6 2

            • Twoja Ciężarówka nie pojedzie 45km/h? (3)

              To jak ona przegląd przeszła?

              Zastanów się zanim się ośmieszysz :)

              • 1 5

              • Następny inteligent (2)

                Ciężarówka porusza się z maksymalną prędkością 90km/h biorąc. Biorąc pod uwagę start ciężarówki spod czerwonego i rozbujanie jej do odpowiedniej prędkości nawet do tych 90km, średnia prędkość pojazdu na odcinku od świateł do świateł wyniesie średnio około 45-55 km/ a więc w granicach dozwolonej na tym odcinku prędkości co pozwoliłoby przejechać te odcinki zgodnie z przepisami, a co za tym idzie na zielonej fali. Ale tam nie ma ustawionych świateł na jazdę przepisową tylko na zapiersalanie albo jazda 35 kmh.

                • 3 1

              • Brawo, geniuszu. (1)

                Powiedz mi tylko, po co ciężarówka ma się rozpędzać, skoro już jedzie 50km/h i ma zielone?

                Ale oczywiście geniusze jak Ty zapłacili za cały prędkościomierz, więc całego będą używać, co tam, że wtedy średnią masz mniejszą...

                Światła są ustawione idealnie na samochód ruszający spokojnie spod świateł i jadący 50km/h, co znaczy, że jak już jedziesz, to wychodzi mniej więcej 45km/h.

                Wtedy jak dojeżdżasz do sygnalizatora, zapala się zielone.
                Nie gaśnie od razu, więc i ciężarówka nie będzie mieć problemu.

                O ile za kierownicą nie siedzi pacan Twojego pokroju oczywiście.

                • 1 3

              • Nie dociera

                To trzeba nawyzywac od pacanów

                T

                • 0 0

    • Nie zadawaj takich trudnych pytań tym neandertalczykom (3)

      Całe miasto stoi bo nawalili na każdym rogu światła. Zapalają sie jak chcą. W nocy pusta droga i wszędzie czerwone i mają to w d*pie. Ruszasz spod jednych a w połowie drogi na następnych zapala się czerwone. Tyle miejsc gdzie dziennie przechodzi 1 osoba a światła zmieniają się co pół minuty. Ale kilkaset baniek z naszych pieniędzy poszło na Tristana który nie daje nic. Ale kolesie Pprzytulili do kieszonkowe kasę i zadowoleni.

      • 23 6

      • A dlaczego twoi kolesie z twojej partii przez 5 lat tego nie zmienili ?

        • 1 2

      • podziwiaj królów i ich zarobki zamiast narzekać

        • 1 0

      • Daje i to dużo

        Tylko co z tego, jeżeli przy próbie jazdy z zieloną falą zaraz ktoś Cie wyprzedzi i zahamuje przed czerwonym, a potem musisz na niego czekać?

        • 5 9

    • Dokladnie! Switla to jakis dramat. Zastanawiam sie czy ktokolwiek te switla kontroluje przed ich wlaczeniem.

      • 3 2

    • przyjałem

      jutro chłopaki rozściela nowa nawierzchnię

      • 3 1

    • Tak samo jak ul.Łąkowa przy Akademii Muzycznej i SP nr 4 - nie można od razu było odnowić tej ulicy? Przecież to jedna z części tego skrzyżowania, a jej stan jest katastrofalny. No, ale ja nie oczekuję logiki...

      • 11 2

    • Tyle pytan, tak mało odpowiedzi. Pani Ola pozdrawia.

      • 5 2

    • Potwierdzam,

      Chłopak ze stogów

      • 2 0

  • Tylko że na wyjazd z Łąkowej w Powale w stronę Centrum (9)

    czekałem z 5 zmian świateł, to już szybciej nawracałem koło estakady przy żużlu

    • 84 18

    • Noo...

      Tylko najpierw musisz się do tych świateł dostać... korek aż od kościoła

      • 1 0

    • jeździj po staremu

      • 0 0

    • Życie samo przynosi rozwiązania , jeżeli tobie wygodniej po staremu jeździj po staremu .Wybór należy do każdego z nas.

      • 0 0

    • To samo z Podwala w Łąkową (2)

      max 2 samochody na jednej zmianie świateł. Chyba że stoi "L"ka...

      • 18 2

      • No tak a potem będzie rozpacz, że korek i zanim dojadę do dłuższego lewoskręty mija pół godziny

        • 0 0

      • Zgadzam się.

        Proponuję jednak napisać w tej sprawie do ZDiZu.

        • 2 1

    • Nie kłam (2)

      To nie wina samej krzyżówki czy świateł. To wina kierowców, którzy nie potrafią albo boją sie włączyć do ruchu na zielonej strzałce.

      • 4 27

      • Gdzie przy wyjeździe z Łąkowej w stronę Elbląskiej ty zieloną strzałkę widziałeś?

        • 19 1

      • Bojà się przejechać pieszych a ty ich celowo rozjeżdżasz?

        • 17 1

  • (11)

    Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe

    zapomnieli o korkach?

    • 114 63

    • no jak zapomnieli

      właśnie pamiętali o tym by je stworzyć zabierając po jednym pasie.

      • 1 0

    • (8)

      Regulacja świateł to kwestia czasu, wiec pewnie problem zaraz zniknie. Natomiast mam jedne złe wieści dla Ciebie. Na potrzeby twojego królewskiego wjazdu passatem do centrum nie wyburzą całej starówki, dobre też jest to, ze ten teren ucywilizowano, wgle co to był za pomysł przeszywać miasto na pół i wydzielać jego części ochydnymi tunelami

      • 29 26

      • (3)

        A jak chcesz skorzystać z pociągu to przechodzisz przez tory kolejowe bo nie skorzystasz z "ochydnego tunelu"? Gdańsk jest przedzielony linią kolejową widać to szczególnie we Wrzeszczu. To co z tym zrobisz?

        • 9 4

        • (2)

          Z przejściami kolejowymi niewiele się da zrobić muszą być tunele albo przejścia nadziemne .Pozostają jeszcze szlabany i rogatki ale to niedobre rozwiązanie. . Zastanawiam się dlaczego porównujesz szlaki kolejowe z komunikacja tramwajową . Aaaaa chyba wiem tory, tu tory i tam tory ! Brawo !

          • 3 4

          • (1)

            To raczej porównanie jednego tunelu do drugiego. Jak widać tego samego rozwiązania nie da się wykorzystać. Czyli tunel pod ulicą jest zły ale pod torami kolejowymi już dobry?

            • 2 2

            • Tunel pod torami kolejowymi jest koniecznością , tunel pod ulicą koniecznością jak widać nie jest.

              • 4 2

      • Regulacja świateł (3)

        Czy masz pojęcie co piszesz ??? Jakoś światła przy Chlmielnej mają prawie dwa lata a jednak w godzinach szczytu korek sięga pod Akademie. Nie jest to wina świateł tylko nadal bardzo dużego natężenia ruchu na tej drodze. Niedługo to się okaże ze budowa tunelu za miliard zł była bez sensu bo tylko zniwelowała korki na Jana z Kolna bo co się dzieje pod dworcem głównym to chyba kazdy wie.

        • 22 11

        • (1)

          Spoko loko. Korki na Chmielnej już się skończyły. Teraz zaczynają się na Łąkowej a kończą na wiadukcie koło GKSu :)
          Zobaczymy co będzie we wrzesniu, o ile otworzą szkoły

          • 11 0

          • Jeszcze zdziwią się jak na Łąkowej przybędzie aut i nie będzie miejsca by zaparkować

            • 6 1

        • Czyli budowa dróg, objazdów nie ma sensu bo tylko potęguje korki.

          więc rozwiązaniem są działania odwrotne. czyli zwężanie i uspokajanie ruchu.
          dokładnie to się tu robi

          proste

          • 11 12

    • Jak masz czerwone światło to powinieneś się zatrzymywać i ci za tobą też ale czy to już korek ?Jeden efekt z pewnością został uzyskany - trzeba zwolnić i o to między innymi chodziło . Dojedziesz 1 -3 minut później i to chyba nie zawali twojego dziennego kalendarza.Drugi efekt to znaczny skrót do Długich Ogrodów co rozładuje skrzyżowanie pod estakadą na skrzyżowaniu Elbląska Siennicka.

      • 4 8

  • Kretynizm urzedniczy

    Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. Chmielnej, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta. Takiej bzdury juz dawno nie slyszalem. Te prrzejscia naziemne spowodowaly gigantyczne korki. A bedzie jeszcze gorzej. Kto normalny buduje przejscia naziemne obok przejsc podziemnych. No brak slow poprostu.

    • 5 1

  • (8)

    Przejscie na chemielnej, pomiędzy torami a wyspa dla pieszych jest maksymalnie metr zapasu ani to funkcjonalne ani bezpiecznie . Robienie na siłę tych przejsc.

    • 131 59

    • To prawda, powinno się je znacznie poszerzyć w ramach walki o bezpieczeństwo. Kosztem drogi

      • 0 0

    • Kilka razy przechodziłem tamtędy i nie przypuszczałem ze narażałem życie ...... ufff

      • 2 3

    • (4)

      Lepsze takie rozwiązanie niż wspinaczka po schodach z tunelu, w którym smierdzi uryną, a w nocy jest niebezpiecznie.

      • 28 18

      • No to może lepiej te pieniądze przeznaczyć na walkę z uryniarzami (2)

        sikającymi w tunelach. Kamera, zdjęcie trach po oczach i się skończy.

        • 8 3

        • Nie lepiej.

          • 1 0

        • Ta, żul się przejmie :D

          • 5 3

      • Tam są zjazdy do tunelu, więc nie trzeba chodzić po schodach.

        • 15 9

    • W weekend

      stal tam rowerzysta z rowerem, zgadnij jak trzymal ten rower?

      • 7 1

  • Wyniki ankiety pokazują jasno

    Wyniki ankiety pokazują jasno, że przeciwników blokowania miasta pod przykrywką wygody pieszych jest znacznie więcej. Pieszy nie chce iść tunelem - to niech mu miasto zafunduje schody ruchome, albo pas jak na lotnisku, albo tunel dla samochodów. STOP dominacji krzykaczy. 10% osób chce blokowania miasta, a wszyscy Ci pro działacze realizują ich postulaty. To, że 90% osób nie sprzeciwia się temu nie znaczy, że to popierają. Zwyczajnie mamy co robić każdego dnia.

    • 5 1

  • Super!!!

    Z istniejacych trzech pasów powstaly piękne dwa pasy, pas dla rowerzystów, szeroki chodnik... powstalo tez przejście dla pieszych ( w końcu bedzie bezpiecznie). Tam gdzie jest skrzyżowanie jest tez prawdopodobienstwo wypadków, poczekajmy wiec na piersze ofiary. Mozna też jeden pas zaadoptowac na buspas, komunikacja bedzie sprawniejsza, skoro zostanie nam jeden pas to moze przeznaczyc go na pas zieleni??? Dla mnie, kretynstwo!!!!

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane