- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (62 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (489 opinii)
Pojechaliśmy SKM-ką do PGE Areny
Sprawdziliśmy, jak podróżuje się przebudowaną linią kolejową z Gdańska Głównego do peronu przy stadionie w Letnicy. Pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się w czwartek.
- Odjazd! - krzyknęła o godz. 9 kierownik pociągu SKM. Pierwszy od siedmiu lat skład pociągu SKM na linii ze stacji Gdańsk Główny w stronę Nowego Portu zaczął się rozpędzać. Chwilami skład mknął niemal 80 km/h, szybsza podróż nową linią jest już niedozwolona.
Kolejarze nie kryli radości z powrotu pociągów pasażerskich na torowisko w stronę Nowego Portu. - Pojedziemy liniami kolejowymi, bo drogami, które obiecywano, nie da się jechać - mówił Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Podróż w kierunku stadionu trwała krótko. Przy peronie Gdańsk - Stadion Expo skład pociągu SKM zatrzymał się o godz. 9:06.
Podobnie będą teraz podróżować kibice i goście centrum targowego AmberExpo. - Obsługę będziemy wykonywać pociągami o długości trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przejazdy na mecze będą bezpłatne - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.
Torowisko przebudowała firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzymało nieco ponad 6 mln zł. Wykonawca zmodernizował torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbudował rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazdy umożliwią wymijanie pociągów.
Zakończono też prace budowlane przy budowie peronu Gdańsk - Stadion Expo. Inwestycja pochłonęła 2,1 mln zł i była finansowana przez miasto, choć prace zlecała po wcześniejszym uzgodnieniu spółka PKP PLK. Peron to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów. Wykonawcą była spółka Rajbud.
Dodatkowo zabezpieczono peron i wiaty na nieczynnej stacji Gdańsk - Kolonia. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego . Wykonawcą była również spółka Rajbud. Koszt wyniósł 440 tys. zł.
Wymiana torów, budowa peronu i zabezpieczanie starej stacji pochłonęły prawie 8,5 mln zł.
6 minut na stadion
Odjechał pierwszy pociąg z dworca głównego w Gdańsku na stację Gdańsk Stadion-Expo w Letnicy.
Przejazdy przed meczem, 3 maja
Gdańsk Główny - 16:15 16:29 16:44 16:58 17:13 17:27 17:41 17:51
Gdańsk Stadion-Expo - 16:21 16:35 16:50 17:04 17:19 17:33 17:47 17:57
Gdańsk Stadion-Expo - 16:27 16:41 16:56 17:10 17:25 17:39 17:53
Gdańsk Główny - 16:33 16:47 17:02 17:16 17:31 17:45 17:59
Przejazdy po meczu, 3 maja
Gdańsk Główny - 20:01 20:15 20:30 20:44 20:58
Gdańsk Stadion-Expo - 20:07 20:21 20:36 20:50 21:04
Gdańsk Stadion-Expo - 20:00 20:13 20:27 20:42 20:56 21:10
Gdańsk Główny - 20:06 20:19 20:33 20:48 21:02 21:16
Miejsca
Opinie (271) 5 zablokowanych
-
2012-04-30 12:23
Sprytny filmik! (1)
Przyspieszyliście, żeby było bardziej jak teżewe - cwaniaki!
- 25 4
-
2012-04-30 12:37
W normalnym tempie wstyd to komuś pokazywać
Do Zachodu nam coraz dalej... mogli by jeszcze pokazać jak wygląda wjazd z Pruszcza do Gdanska :) Ta droga chyba jest kompatybilna z EURO :D
- 9 4
-
2012-04-30 12:25
(4)
A ile będzie za bilet kasować ta (potrzebna? komu?) spółka SKM z Dworca Głównego na stadion w Letnicy?
- 1 15
-
2012-04-30 12:27
to może przeczytaj tekst... (1)
Cyt."Przejazdy na mecze będą bezpłatne - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej. "
Trudno się zresztą dziwić. Bandyci z Renomy nie podskoczą przecież bandytom kibolom.- 12 0
-
2012-04-30 13:36
dzięki, tak długich tekstów nie chce mi się czytać, wolę się spytać
- 0 6
-
2012-04-30 12:55
idiota ... (1)
- 6 1
-
2012-04-30 13:39
może sprecyzuj że mądry idiota, przecież mądrością jest pytać by nie zbłądzić
- 2 1
-
2012-04-30 12:28
Jak zwykle nikt nie pomyślał. (13)
Należało odremontować skład typu EW-58, dostosować perony do jego wysokości - nie było by przerwy między peronem a kolejką. To raz. A dwa: skład EW-58 ma więcej drzwi, więc znacznie lepiej się sprawdza w przypadku, gdy chce wsiąść chmara kibiców. No i trzy - EW-58 lepiej przyśpiesza, ale to akurat najmniej istotne.
- 8 7
-
2012-04-30 12:35
W czynie społecznym? (11)
Czy może masz jakiś pomysł na sfinansowanie modernizacji 6 EZT serii EW58?
No powiedzmy, ze nawet tylko trzech, wtedy da się złożyć z nich jeden 9-wagonowy skład, bo z rozkład wynika, że to będzie jeździć jeden skład wahadłowo. Choc teoretycznie mogłyby jeździć dwa.- 1 5
-
2012-04-30 12:38
Skoro wydaje się kasę na pudrowanie EN-57, to nie widzę przeszkód żeby tę samą kasę (4)
wydać na EW-58.
- 5 1
-
2012-04-30 12:42
No to wyłóż tę kasę. (2)
Bo przypuszczam, że SKM - wbrew twoim sugestiom - jednak mysli i najwidoczniej modernizacja EN-57 wychodzi korzystniej. Choćby dlatego, że to robota seryjna.
To prawda, że EW58 z uwagi na liczbę drzwi i podłogę bez stopni sie lepiej nadawały, ale ich nie ma. Nawet jak były, to w zbyt małej liczbie, by obsługiwac kursy SKM.
A modernizacja specjalnie pod ten stadion, to chyba jednak nie ma sensu.- 3 1
-
2012-05-01 01:07
(1)
a dlaczego pod ten stadion?Te pociągi powinny jeździć bo sa miejskie i lepsze od EN57 a że głupole kasy żałują mają na masę pierdół tylko nie na inwestycje kolejowe to cóż poradzić kto ma dawać pieniądze?Pieniądze są tylko mamy takich geniuszy że nie umieją ich wykorzystać
- 1 0
-
2012-05-01 08:50
Moderniazacja EW58...
...dla całej SKM miałaby sens, gdyby WSZYSTKIE pociągi były tej serii. Inaczej nie da sie wykorzystać ich mocy i szybkiej wymiany pasażerów - rokład jazdy i tak musi być ułożony pod EN57, z dwoma parami drzwi i stopniami wejściowymi. To oznacza dłuższe postoje na przystankach, i nic tu nie pomoże fakt, że kursowałoby kilka lepiej dostosowanych składów.
Otóż nawt w latach świetności EW58 było ZBYT MAŁO, na to, żeby mogły być własciwie wykorzystane. A teraz istnieje najwyżej kilka takich EZT, których modernizacja byłaby duzo droższa niż EN57.- 0 1
-
2012-04-30 13:48
Nie tę samą. Modernizacja EW58 jest dużo droższa przez to że brakuje dokumentacji pociągów tej serii, a każdy skład posiadał różne prototypowe rozwiązania, cała seria nie była jednolita.
- 3 0
-
2012-04-30 13:45
z rozkładu nie wynika, że będzie jeden skład wahadłowo (5)
ale trzeba mieć trochę inteligencji, zeby to zauwazyc
- 3 2
-
2012-04-30 13:49
Częstotliwośc odjazdów... (4)
...wynosi akurat tyle ile przejazd tam i z powrotem. Trochę inteligencji podpowiedziało mi ze to obsłuzy jeden skład.
Nie zmienia to faktu, ze mozliwe byłoby puszczenie dwóch składów, co oznacza 6 EZT mijających sie po drodze, o których wspominałem.- 2 2
-
2012-04-30 13:54
teoretycznie mógłby obsłużyć 1 skład (3)
ale 1 minuta na zmiane kierunku jazdy to za mało
- 1 1
-
2012-04-30 14:03
Przy optymistycznym założeniu... (2)
...że jeździłoby dwóch maszynistów na obu krańcach pociągu to może i nie:)
No ale OK, ja nie twierdze, ze to będzie jeden skład. Wyraziłem takie przypuszczenie. Jesli nie mam racji, to przedmiotowych EW-58 należałoby odbudowac 6, a nie 3 - i tu nawet nie wiadomo, czy tyle jeszcze w ogóle istnieje w stanie nadającym się do odbudowy...- 1 1
-
2012-05-01 00:31
(1)
Minuta to przede wszystkim za mało czasu na wymianę pasażerów. Zwłaszcza biorąc pod uwagę zbyt małą liczbę wejść oraz brak ich dostosowania do peronów (trzeba uważać przy wsiadaniu i wysiadaniu).
- 1 0
-
2012-05-01 08:53
No, tu...
...byłaby nie tyle wymiana pasażerów, co ich wyjście lub wejście, to kursy dowożące, lub odwożące z imprezy. Peron ma wysokość 76 cm (na SKM normą jest 96), czyli wysokość taką jak stopień wejściowy wagonów.
Problemem pozostaje zbyt mała liczba drzwi, to faktycznie wydłuży postój.- 0 0
-
2012-05-01 11:21
A ja uważam, że to dobrze, że jest ta przerwa. Kto sobie z nią nie poradzi, ten na pewno jest pijany. Szybsza selekcja przed
wpuszczeniem na mecz. Hahaha.
EW jest droższy w eksploatacji, bo kółka zębate nie są pod kątem jak w EN. Tak przynajmniej mówił przewodnik, gdy był dzień otwarty w Elektrowozowni.
Pociąg przeznaczony wyłącznie dla tej linii powinien mieć wyłącznie miejsca stojące. Na tak krótkim odcinku w drodze na mecz, tylko wadziłyby.- 0 0
-
2012-04-30 12:31
widoki bezcenne (2)
naziemne magistrale rur ciepłowniczych w izolacjach z wełny mineralnej i blachy ocynk + nieczynna stacja i peron gdańsk kolonia - proponuję zawiesić tam tabliczki "obiekt zabytkowy".......albo zasłonić kotarą :-))) oj będą się dziwić kibice jak przyjadą co to za cuda za oknem, albo pomyślą, że to scenografia do filmu z czasów 1939 roku.....no bo co innego
- 37 3
-
2012-04-30 12:56
Jedź do Londynu, nie takie rury zobaczysz i nie takie stacje czy perony ...
- 11 0
-
2012-04-30 21:54
bzdura
jeśli Euro jest w Polsce, a nie w Szwajcarii a mecze w Gdańsku a nie w Zurychu, to są widoki takie a nie inne. nie zmienisz całego miasta dla kilku meczy, proszę Cię.
- 0 0
-
2012-04-30 12:32
Skoro mozna kibiców Lechii dowieźć pod sam stadion SKM to czemu nie można ich dowiozić tramwajami?? (3)
- 6 11
-
2012-04-30 12:32
Bo tramwaj szybciej się pali
- 9 0
-
2012-04-30 12:34
Może dlatego, że tramwaj jest dużo krótszy... (1)
... i przez to znacznie mniej pojemny?
- 7 1
-
2012-05-01 14:07
to można ich dać więcej. Poza tym przy Traugutta jakoś jeździły
- 2 1
-
2012-04-30 12:33
Z taką prędkością jak na filmiku to nawet za 20 lat nie będziemy jeździć
Niestety, ale mimo wszystko 6 minut to też całkiem niezły czas.
- 11 2
-
2012-04-30 12:35
ciekawe (4)
Oby tylko deszcz nie padał bo co ten biedny kibic zrobi na peronie pod gołym niebem gdzie z parasolem może się już nie zmieścić
- 20 3
-
2012-04-30 12:55
Zrobi to samo... (3)
...co w trakcie spaceru z peronu na stadion. Zmoknie.
Ale oczywiście można dodatkowo postawić dach nad całą drogą z peronu na stadion, żeby biedni kibice z cukru sie nie rozpuścili.- 5 3
-
2012-04-30 14:10
To nie to samo (2)
Inaczej jest jak się idzie i pada bo można podbiec a inaczej jak się stoi bo może już i zimno się zrobić - proste
- 2 4
-
2012-04-30 14:20
Ojej. (1)
Kibic dostanie kataru. Albo mu się rozmaże makijaż na twarzy. Straszne.
- 6 2
-
2012-05-01 21:16
Kibice ostatnio tacy cherlawi
i problemy kostne mają, widać po butach ortopedycznych...
- 1 0
-
2012-04-30 12:40
(1)
Dlaczego modernizując SKM-ki nikt nie zrobi automatycznie wysuwanych podestów, tak by zminimalizować dziurę między peronem a pociągiem? W Dortmundach, ponad 30 lat temu wykonano dodatkowy wysuwany przez motorniczego stopień (chwała niemieckim konstruktorom, bardzo przydatne na Mickiewicza!), a my w XXI wieku nie potrafimy wykonać tak prostego mechanizmu?
- 17 2
-
2012-04-30 13:18
w tych, które idą do najbliższej moderny, mają być zastosowane takie stopnie.
- 1 1
-
2012-04-30 12:45
Zabrakło chyba informacji....jaki czas jest potrzebny aby pokonac odległosc miedzy stadionem a przystankiem ? (3)
- 4 7
-
2012-05-01 09:56
czas (2)
wyruszył o 9:00 a na miejscu był 9:06. a przejazdy na mecze mają być bezpłatne. wszystko jest w artykule. ludzie skupcie się.
- 1 2
-
2012-05-01 10:26
"między stadionem a przystankiem" (1)
ludzie skupcie się.
- 3 0
-
2012-05-01 10:44
to jest jakieś 400 metrów
Po drodze nie ma barier architektonicznych, np. schodów. Chodzisz z prędkością ok. 5 km/h. Policz sobie :)
- 1 0
-
2012-04-30 12:45
Zapomniano o przymorzu i Sopocie (15)
Mieszkam przysłowiowy rzut beretem od stadion a nie mam się jak na niego dostać.
Dojazd z przymorza jest fatalny, nie mówiąc już o Sopocie.- 19 4
-
2012-04-30 12:47
To SKM z Sopotu i Przymorza przestały dojeżdżać do Gdańska Głównego, gdzie można się przesiąść na poci do stadionu? (8)
- 7 0
-
2012-04-30 12:51
Zobacz ile nadrabiasz (4)
- 5 3
-
2012-04-30 13:09
no chyba Cię pogięło.. (3)
ile nadrabiasz? a ile byś zaoszczędził czasu? 5-7 min?
- 6 0
-
2012-04-30 13:35
Nic nie zaoszczędzi.
Bo pociąg z Głównego na stadion ma swój rozkład jazdy i nie zjawi sę na zawołanie tam gdzie ktoś sobie zażyczy.
- 3 0
-
2012-04-30 13:50
żadne 5 - 7 minut (1)
gdyby były pociągi bezpośrednie z Sopotu do Stadionu, to taki pociąg musiałby zmieniać kierunek jazdy w Gdańsku Głównym, co wymaga ok. 5 minut, przesiadka wymaga max. 1 minuty, więc o jakiej oszczędności mówimy?
- 4 1
-
2012-05-01 01:05
gdyby doszło do realizacji nadmorskiej SKM, to by były bezpośrednie
a przy obecnym stadionie krzyżowałyby się linie. Niestety, projekt szlag trafił.
- 0 1
-
2012-04-30 12:54
(2)
Mieszkam tuż obok, a nie mam połączenia. To jest chore. Twoja propozycja jest taka jakby z sopotu do oliwy jechać przez chwaszczyno
- 4 5
-
2012-04-30 12:59
Nie przesadzaj. (1)
To jest kolej, a nie rower. Czas dojazdu z Sopotu do stadionu łącznie wyniesie jakies pół godziny - to az tak długo? A przesiadka praktycznie drzwi w drzwi w Gdańsku Głównym.
- 8 1
-
2012-04-30 19:16
z Sopotu do stadionu na rowerze się jedzie pół godziny
- 2 2
-
2012-04-30 13:43
Nordic Walking
- 4 1
-
2012-04-30 13:44
(2)
SKMka powinna iść dalej przez Zaspę i Przymorze do Sopotu
- 2 1
-
2012-04-30 13:54
Cóż, za PRL mieli plany żeby powstała druga linia SKM przez właśnie Zaspę, Przymorze do Sopotu. Tak samo jak szybka linia z Katowic/Krakowa/Warszawy do Gdańska.
- 2 0
-
2012-04-30 15:27
;-)
Ale do Gdyni już dalej nie...;-)
- 3 0
-
2012-04-30 14:00
Cycling (1)
Kierownica, rama i dwa koła, siodełko i łańcuch
- 2 4
-
2012-04-30 14:09
I kartka z zyczeniami miłego uzytkowania dla złodzieja.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.