• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy SKM-ką do PGE Areny

Maciej Naskręt
30 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 


Sprawdziliśmy, jak podróżuje się przebudowaną linią kolejową z Gdańska Głównego do peronu przy stadionie w Letnicy. Pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się w czwartek.



Nowa linia kolejowa dla pasażerów na mapie Gdańska. Nowa linia kolejowa dla pasażerów na mapie Gdańska.
- Odjazd! - krzyknęła o godz. 9 kierownik pociągu SKM. Pierwszy od siedmiu lat skład pociągu SKM na linii ze stacji Gdańsk Główny w stronę Nowego Portu zaczął się rozpędzać. Chwilami skład mknął niemal 80 km/h, szybsza podróż nową linią jest już niedozwolona.

Kolejarze nie kryli radości z powrotu pociągów pasażerskich na torowisko w stronę Nowego Portu. - Pojedziemy liniami kolejowymi, bo drogami, które obiecywano, nie da się jechać - mówił Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Podróż w kierunku stadionu trwała krótko. Przy peronie Gdańsk - Stadion Expo skład pociągu SKM zatrzymał się o godz. 9:06.

Podobnie będą teraz podróżować kibice i goście centrum targowego AmberExpo. - Obsługę będziemy wykonywać pociągami o długości trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przejazdy na mecze będą bezpłatne - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy skorzystasz z SKM-ki podczas podóży na stadion?

Pociągi SKM niestety będą kursowały wyłącznie podczas imprez sportowych na stadionie, bądź targów, które odbywać będą się w AmberExpo.

Torowisko przebudowała firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzymało nieco ponad 6 mln zł. Wykonawca zmodernizował torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbudował rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazdy umożliwią wymijanie pociągów.

Zakończono też prace budowlane przy budowie peronu Gdańsk - Stadion Expo. Inwestycja pochłonęła 2,1 mln zł i była finansowana przez miasto, choć prace zlecała po wcześniejszym uzgodnieniu spółka PKP PLK. Peron to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów. Wykonawcą była spółka Rajbud.

Dodatkowo zabezpieczono peron i wiaty na nieczynnej stacji Gdańsk - Kolonia. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą była również spółka Rajbud. Koszt wyniósł 440 tys. zł.

Wymiana torów, budowa peronu i zabezpieczanie starej stacji pochłonęły prawie 8,5 mln zł.

6 minut na stadion

Odjechał pierwszy pociąg z dworca głównego w Gdańsku na stację Gdańsk Stadion-Expo w Letnicy.



Już w czwartek w związku z meczem Lechii Gdańsk z Legią Warszawa na stadionie w Letnicy spółka SKM uruchomiła osiem połączeń przed i sześć po spotkaniu.

Przejazdy przed meczem, 3 maja


Gdańsk Główny - 16:15 16:29 16:44 16:58 17:13 17:27 17:41 17:51
Gdańsk Stadion-Expo - 16:21 16:35 16:50 17:04 17:19 17:33 17:47 17:57

Gdańsk Stadion-Expo - 16:27 16:41 16:56 17:10 17:25 17:39 17:53
Gdańsk Główny - 16:33 16:47 17:02 17:16 17:31 17:45 17:59

Przejazdy po meczu, 3 maja

Gdańsk Główny - 20:01 20:15 20:30 20:44 20:58
Gdańsk Stadion-Expo - 20:07 20:21 20:36 20:50 21:04

Gdańsk Stadion-Expo - 20:00 20:13 20:27 20:42 20:56 21:10
Gdańsk Główny - 20:06 20:19 20:33 20:48 21:02 21:16

Miejsca

Opinie (271) 5 zablokowanych

  • Proponuję mijane i wstydliwe rzeczy np. przystanki zasłonić wielkimi bilbordami. (2)

    A na nich pan Premier Tysiąclecia i hasło: "Nie róbmy polityki, stawiajmy bilbordy", albo pan Adamowicz Prezydent Tysiąclecia i napis: "Gdańsk, tu się żyje!!"

    • 11 8

    • Albo np: g@llux do dziury !

      • 3 0

    • nie bój żaby

      pożyczy się kotarę z Gdyni ;)

      • 3 0

  • A kiedy będzie można dojechać na mecz tramwajem? Zupełnie nie rozumiem czemu jeżdżą one tylko do Klinicznej. Jak na Traugutta bywało po 10 tys. ludzi to tramwaje normalnie jeździły, tutaj dochodzi teraz kolejka, ale tylko z Głównego. A jak dojechać komunikacją z Wrzeszcza, Oliwy itd?

    • 6 0

  • Trochę porażka z powrotami z meczu. Większość ludzi pojedzie pierwszymi dwoma pociągami...

    ... które będą na maksa zapchane. A ten o 20:27 pojedzie prawie pusty - przecież nikt nie będzie czekał po meczu 30 minut, żeby sobie kolejką wrócić. Pociągi bezpośrednio po meczu powinny trochę częściej odjeżdżać.

    • 4 2

  • (1)

    1. Brak przystanków na trasie to oszczędność pieniędzy na remonty oraz brak przepychanek przy drzwiach - a w polskiej naturze leży stanie w przejściu bo za 3 stacje się wysiada. To więc akurat dobre.

    2. To, że komunikacja miejska nie dojeżdża pod sam stadion to celowe. Im dłuższa droga do przejścia tym strumień ludzi się bardziej rozciąga i bardziej równomiernie wsiada do autobusu/tramwaju/pociągu. Gdyby te podjeżdżały pod drzwi to (znając Polskę) ludzie by się stratowali na śmierć i pobili o wejście do autobusu (bo jakby mieli pojechać następnym to koniec świata).

    • 15 0

    • no i też się bydło wymęczy drogą "na piechotkę"

      i mniej siły na awantury zostanie...

      • 1 0

  • osoby na wozkach (1)

    inwalidzkich i kobiety z dziecmi w wozkach poradza sobie z wsiadaniem i wysiadaniem.

    • 1 1

    • Przypuszczam...

      ...że to będzie raczej znikomy odsetek kibiców.

      • 1 0

  • hmmm (6)

    czemu ten peron pod stadionem wyglada jak zwykly przystanek gdzieś na zadupiu gdańska ? zwykła płyta i tani płotek.

    • 4 4

    • A jak powinien wyglądac? (3)

      I niby gdzie on sie znajduje, jesli nie na zadupiu Gdanska?

      • 4 0

      • Zadaszenie powinno byc facet (2)

        A nie plyta betonowa jak do przewozow cargo.

        • 3 2

        • tak, i moze jeszcze calodobowy mcdonald's

          • 5 0

        • Masz rację.

          Bez zadaszenia to kibole nie mają czego zniszczyć.

          Do okazjonalnych przejazdów dla kibiców koniecznie musi być zadaszenie. I potem jeszcze nad drogą pieszej wędrówki z peronu na stadion. Bo kibice by sie rozpuścili.

          • 3 0

    • Kontrast między stadionem a "dworcem" (1)

      • 1 0

      • czego oczekujesz po czymś, co i tak zostało wywalczone w wielkich bólach?

        przypominam, że przystanek miał być drewniany, potem stalowy. Teraz mamy coś, co nie przynosi wstydu, i dobrze. Zadaszenie? zawsze można dobudować.

        • 0 0

  • Obowiązują bilety? (1)

    Szkoda, że nie ma przystanku Politechnika jak kiedyś

    • 4 3

    • A kiedy go zlikwidowano?

      Wczoraj jeszcze był...

      • 7 0

  • Żałosny komentarz z PLK (1)

    "Nie pojedziemy drogami, których nie ma"? A dlaczego pan z PLK nie wspomniał o przejazdach pomiędzy miastami, w których będą mecze Euro? Dlaczego od 5 lat jeździmy 2 razy dłużej niż 30 lat temu? Dlaczego remonty prowadzone przez PLK ciągną się w nieskończoność, a pasażerowie muszą płacić więcej za przejazd objazdami, zamiast otrzymać bonifikatę za niedogodność?

    • 6 2

    • Żałosny komentarz od F.

      Wyobraź sobie że pomiędzy Gdańskiem a Poznaniem tory będą wyremontowane a i jeździło się będzie dużo szybciej niż jakiś czas temu. To że do Warszawy jest słaby dojazd nie powinno być problemem większym akurat w kwestii Euro.

      • 1 3

  • ale turbolino !!!

    niech wkreca ten filmik w jakis spot promocyjny EURO2012 w Gdansku....predkosc pociagu robi wrazenie! Nikt nie musi wiedziec za granica ze to jest szybkosc x 4

    • 6 0

  • GIT!

    Jest stadion?Jest!
    Polska wygra EURO 2012?Wygra!
    I co?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane