- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (160 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (171 opinii)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (124 opinie)
- 4 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (41 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (101 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (56 opinii)
Pojechaliśmy SKM-ką do PGE Areny
Sprawdziliśmy, jak podróżuje się przebudowaną linią kolejową z Gdańska Głównego do peronu przy stadionie w Letnicy. Pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się w czwartek.
- Odjazd! - krzyknęła o godz. 9 kierownik pociągu SKM. Pierwszy od siedmiu lat skład pociągu SKM na linii ze stacji Gdańsk Główny w stronę Nowego Portu zaczął się rozpędzać. Chwilami skład mknął niemal 80 km/h, szybsza podróż nową linią jest już niedozwolona.
Kolejarze nie kryli radości z powrotu pociągów pasażerskich na torowisko w stronę Nowego Portu. - Pojedziemy liniami kolejowymi, bo drogami, które obiecywano, nie da się jechać - mówił Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Podróż w kierunku stadionu trwała krótko. Przy peronie Gdańsk - Stadion Expo skład pociągu SKM zatrzymał się o godz. 9:06.
Podobnie będą teraz podróżować kibice i goście centrum targowego AmberExpo. - Obsługę będziemy wykonywać pociągami o długości trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przejazdy na mecze będą bezpłatne - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.
Torowisko przebudowała firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzymało nieco ponad 6 mln zł. Wykonawca zmodernizował torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbudował rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazdy umożliwią wymijanie pociągów.
Zakończono też prace budowlane przy budowie peronu Gdańsk - Stadion Expo. Inwestycja pochłonęła 2,1 mln zł i była finansowana przez miasto, choć prace zlecała po wcześniejszym uzgodnieniu spółka PKP PLK. Peron to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów. Wykonawcą była spółka Rajbud.
Dodatkowo zabezpieczono peron i wiaty na nieczynnej stacji Gdańsk - Kolonia. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego . Wykonawcą była również spółka Rajbud. Koszt wyniósł 440 tys. zł.
Wymiana torów, budowa peronu i zabezpieczanie starej stacji pochłonęły prawie 8,5 mln zł.
6 minut na stadion
Odjechał pierwszy pociąg z dworca głównego w Gdańsku na stację Gdańsk Stadion-Expo w Letnicy.
Przejazdy przed meczem, 3 maja
Gdańsk Główny - 16:15 16:29 16:44 16:58 17:13 17:27 17:41 17:51
Gdańsk Stadion-Expo - 16:21 16:35 16:50 17:04 17:19 17:33 17:47 17:57
Gdańsk Stadion-Expo - 16:27 16:41 16:56 17:10 17:25 17:39 17:53
Gdańsk Główny - 16:33 16:47 17:02 17:16 17:31 17:45 17:59
Przejazdy po meczu, 3 maja
Gdańsk Główny - 20:01 20:15 20:30 20:44 20:58
Gdańsk Stadion-Expo - 20:07 20:21 20:36 20:50 21:04
Gdańsk Stadion-Expo - 20:00 20:13 20:27 20:42 20:56 21:10
Gdańsk Główny - 20:06 20:19 20:33 20:48 21:02 21:16
Miejsca
Opinie (271) 5 zablokowanych
-
2012-05-01 21:59
super
skm tylko dla kiboli zeby mieli co demolować na wspaniałej nowej trasie
- 1 0
-
2012-05-01 22:45
NIE SAMĄ ZABAWĄ CZŁOWIEK ŻYJE
Podniecają się dojazdem do stadionu skm-ką, a to,że w mniejszych miejscowościach polikwidowali ostatnie pociągi mieszkańcą ( a tym samym dojazdy do pracy, szkół itp. itd.) to już nikogo nie interesuje.
- 4 2
-
2012-05-05 15:09
SKM na stadion to idelana decyzja wladz Gdańska
większość nie dawno pisała jak dojechać, korki, brak dróg itp itd.
Teraz jest idealne rozwiązanie 6 min z głównego i jestem na stadionie żyć nie umierać :) można by rzec.
Tak powinno być już rok temu.
Jeszce jedno sa tacy co nie kibicują bo piłki nie lubią, wiec pytam po co? siejecie ferment, że dla kiboli" budowany peron i SKM. Zajmijcie sie tym co lubicie a nie tym co was nie interesuje !!!- 0 1
-
2012-05-07 23:50
Ta linia miała by sens w przyszłości
Gdyby wjechała bardziej do Brzeźna bliżej plaży-pętli. I mniejsze składy, bardziej szynobusy a nie takie krowy...
( oczywiście z przystankiem w N.Porcie)- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.