• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy pociągiem z Obłuża do centrum Gdyni w 13 minut

Maciej Naskręt
10 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję

Zobacz, jak wyglądał przejazd z Obłuża do Gdyni Głównej


Szynobusem z Obłuża można pojechać do centrum Gdyni w 13 minut. Taki wynik osiągneli w sobotę miłośnicy kolei korzystając ze specjalnie w tym celu podstawionego szynobusu firmy Arriva. To ważny test w kontekście trwającej dyskusji w sprawie stworzenia połączeń kolejowych do północnych dzielnic Gdyni.



Myślisz, że połączenie kolejowe z północą Gdyni zostanie kiedyś uruchomione?

10 grudnia firma Arriva - znana głównie z przewozów kolejowych na Kujawach - zapewniła miłośnikom kolei niemałą atrakcję. Mogli oni zobaczyć z okna szynobusu trasę z Gdańska do Obłuża. Byliśmy tam razem z nimi. Kurs odbywał się przy okazji zapoznania się przez maszynistów przewoźnika Arriva ze szlakami kolejowymi na Pomorzu.

Podróż pociągiem rozpoczęliśmy w Gdańsku Głównym. Skład pojechał przez Rumię do Oksywia. W drodze powrotnej dodatkową atrakcją było mierzenie czasu przejazdu pociągu od Obłuża do centrum Gdyni. Szynobus zatrzymywał się na dawnym przystanku pod Estakadą Kwiatkowskiego, a także w Gdyni Chyloni.

W tym czasie mogliśmy się przekonać, że pociąg poruszający się torami z Gdyni Głównej przez Chylonię do Obłuża nie zwalnia poniżej 40 km/h. W efekcie dojechaliśmy do centrum z Obłuża w 13 minut.

W wydarzeniu kolejowym wzięły także udział władze Gdyni.

- Dzisiejsza podróż pociągiem była dla nas przyjemnością, a nie testem naszej wiedzy o linii na Obłuże. Doskonale znamy jej parametry. Poprowadzenie połączenia wymaga szerszego zakresu działań niż tylko zaplanowanie pociągów, o czym przypomniałam w toczącej się dyskusji - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, zastępca prezydenta Gdyni.
Miłośnicy kolei dołożyli ważny głos w sprawie kolei na Obłuże

Przypomnijmy, że miniony listopad mieszkańcom północnych dzielnic Gdyni będzie kojarzył się z ogromnymi korkami. Wywołały je nieduże prace prowadzone na Estakadzie Kwiatkowskiego. Kierowcy tracili często nawet 1,5 godz., by przejechać w godzinach szczytu z Grabówka na Obłuże.

Z tego powodu rozgorzała dyskusja na temat przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej do Oksywia. Regularne połączenia funkcjonowały tam w latach 90 ubiegłego wieku. Ponowne uruchomienie takiego połączenia złagodziłoby skutki korków.

Sugerowana przez ekspertów linia do odtworzenia w kierunku Obłuża. Sugerowana przez ekspertów linia do odtworzenia w kierunku Obłuża.
Gdynia: połączenia kosztują, nie ma taboru

Zdaniem władz Gdyni połączenia nie da się przywrócić zaledwie kilkumilionowymi nakładami. Oznaczałoby to bardzo prymitywne perony, bez żadnych udogodnień. W takich kalkulacjach nie bierze się też pod uwagę kwestii bezkolizyjnego przekraczania ul. Hutniczej.

Kolejnym wydatkiem, który wyliczają przedstawiciele władz Gdyni, jest zakup taboru. Dlatego urzędnicy zabiegali, by przedsięwzięcie to wpisać do Kontraktu Terytorialnego - umowy rządu z samorządem województwa. Niestety projekt ten został w toku negocjacji wykreślony.

Z prostych wyliczeń wynika, że uruchomienie "natychmiast" połączenia kolejowego do północnych dzielnic Gdyni od strony stacji Gdynia Chylonia, oznaczałoby zaledwie dwa kursy na godzinę. Wynika to z faktu, że dzisiaj tory te służą transportowi towarów. Na ulicy Hutniczej tworzyłyby się korki, gdyż zamykanie rogatek kolejowych następowałoby co 8-10 minut w ciągu każdej godziny.

Przeczytaj więcej na temat stanowiska miasta w sprawie linii do Gdyni.

Eksperci: wykorzystajmy istniejącą infrastrukturę

Linia kolejowa łącząca Chylonię z Oksywiem, zdaniem specjalistów branży kolejowej, wciąż znajduje się w bardzo dobrym stanie technicznym. Pociągi mogą poruszać się tą trasą z maksymalną prędkością 60-70 km/h, czyli praktycznie taką samą, jak na linii SKM (prędkość maksymalna na całej linii kolejowej nr 250 Gdańsk Śródmieście - Rumia wynosi 70 km/godz.).

- Gdyby w przyszłości poważnie rozpatrywać uruchomienie pociągów do Obłuża - w pierwszej kolejności trzeba myśleć o wykorzystaniu istniejącej infrastruktury. W przeciwieństwie do budowy nowej linii - można to zrobić i bardzo tanio, i bardzo szybko - twierdzi Paweł Rydzyński, dyrektor ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
Przeczytaj cały artykuł eksperta o linii kolejowej do Obłuża.

Opinie (420) ponad 10 zablokowanych

  • Co by tu zrobić, żeby nic nie zrobić... (29)

    • 400 17

    • (1)

      Zająć się polityką,to żyła złota!

      • 41 3

      • To się zajmij i oszczędź czytelnikom trojmiasto.pl

        swoich komentarzy.

        • 8 36

    • (5)

      Pierwszy raz pójdę na wybory samorządowe.

      • 45 6

      • (4)

        a jednak da się :)

        • 32 2

        • Pewnie, ze sie da. To kwestia chciejstwa, a nie niedasizmu. (3)

          Do tego trzeba miec jednak prezydium z jajami.

          • 35 3

          • Katarzyna G-S z jajami? (1)

            • 14 2

            • chyba na wielkanoc

              • 11 1

          • ale co konkretnie chcesz robić skoro żadnych korków nie ma

            4 minuty na estakadzie i to tylko w godzinach szczytu nazywasz korkiem????
            z igły widły ktoś tu robi

            • 0 3

    • (1)

      to jest dobre bo estakada należy do gddia i nic nie robia nawet rowerem nie przejedziesz estakada z morsiej na obluze dzięki tej inwestycji ceny nieruchomości za estakada wzrosną i ludzie będą mieli lepsze polaczenie

      • 22 3

      • ale pseudo lotnisko się dało

        brawo brawo

        • 45 5

    • gdynia? (15)

      Jako Łodzianin mieszkający przez 7 lat w GDYNI poznałem dosyc dobrze to miasto.Obiektywnie to nie dzieje sie tam nic konkretnego dla mieszkańców ,brak inwestycji,kolesiostwo i organizacyjny bałagan.Połaczenie kolejowe to dobry pomysł ale priorytetem powinno byc wybudowanie tunelu na Puckiej.W Łodzi ostatnio oddano do uzytku tunel który wybudowano w chyba pół roku,miejsce analogiczne do przejazdu na Chylońskiej równiez pod torami kolejowymi.Lotnisko w Kosakowie?Dla kogo?Kompromitacja.Przykro mi to pisac do mimo wszystko mam dobre wspomnienia z Waszym miastem ale w porównaniu z innymi miastami w Polsce bardzo slabo to wygląda.Kiepskie wąskie dziurawe jezdnie,źle poustawiana sygnalizacja swietlna,wysokie czynsze,drogie media a osiedla typu Chylonia,Leszczynki czy nawet Obłuże to ciężka komuna.Obudźcie sie i gnajcie tą szajke bo faktycznie słabo to wygląda.Łódź oferuje zdecydowanie duzo więcej swoim mieszkańcom,żyje sie zdecydowanie dużo lepiej a przedewszystkim taniej a zarabia sie więcej.

      • 43 16

      • Sorry ale pytanie samo się nasuwa.... (4)

        co tu jeszcze robisz, skoro porównanie z innymi miastami wygląda tak słabo, skoro nie satysfakcjonują zarobki i kiepskie wąskie dziurawe jezdnie itd...

        • 18 26

        • nie kolego

          to pytanie się nie nasuwa. jeśli coś się nasuwa to skąd taka naiwność u Gdynian, że tolerują niszczenie i zacofanie miasta. sposób zarządzania miastem jest tak żenujący, że ciężko już komentować kolejne posunięcia, a raczej brak posunięć, naszych włodarzy. i bardzo dobrze, że coraz więcej jest głosów krytycznych. może ta bezrefleksyjna, zapatrzona w swoje miasto masa przejrzy w końcu na oczy. zacznijcie kierować się argumentami merytorycznymi a nie emocjami przy kolejnych wyborach! to, że się kocha swoje miasto i uważa je za najlepsze nie sprawi, że prezydent i władze też będą najlepsze. a taki jest klucz dokonywanych wyborów w Gdyni. przykro na to patrzeć bo w latach 90 naprawdę było nowocześniej niż w innych miastach. ale teraz? wszyscy nas przegonili, inwestycyjnie, komunikacyjnie... ale zaślepienie w Gdyni to jakas paranoja. oby w końcu minęło bo naprawdę szkoda miasta z takim potencjałem.

          • 29 6

        • Łódź Fabryczna 2016

          mieszkałem przez 7 lat i wróciłem do swojego miasta i prawde powiedziawszy żałuje ze tak długo wegetowałem w Waszym miescie,moja zona Gdynianka w Łodzi jest zakochana i do Gdyni jeździmy tylko w wakacje bo poza nimi miasta do zaoferowania nie ma nic.

          • 8 3

        • Jak to co robi w Trójmieście? (1)

          Leczy się z deprechy po 20 latach życia na widzewskim blokowisku. Łódź taka wspaniała, szczególnie jeśli za lepszą pracą/płacą dojeżdża się codziennie koleją do Wawki.

          • 7 2

          • HAHA

            kolo Lodz to ta smieszna Gdynie noskiem zaciaga,jestescie jak jedna dzielnica tego miasta,bujnij sie do Lodzi zobaczysz jak wyglada wielkie miasto,zobaczysz tramwaj,ogarnietych charakternych ludzi ktorzy z pokolenia na pokolenie w tym miescie mieszkaja nie to co Gdynia miasto kmiotkow z okolicznych wiosek co poprzyjezdzali za komuny.Zero tradycji,zero histori,nie ta liga.Pozdrowienia z Torunia

            • 1 3

      • Gościu w Łodzi dopiero co uruchomili obwodnicę

        Wstyd na cały świat

        • 20 12

      • Tel Aviv?

        • 7 5

      • A ja mieszkałem 30 lat w Trójmieście

        ... i teraz mieszkam 6 lat w Poznaniu. Jeżeli chcesz zobaczyć, jak to jest kiedy się nic nie dzieje, to zapraszam. Największymi inwestycjami jest niewielkie rondo przebudowywane przez lata (teraz nie pamiętam, ale miało być chyba na euro) i galerie handlowe.

        • 15 3

      • Była gdynianka (3)

        Przez 28 lat mieszkałam w Gdyni. 7 lat temu wyniosłam się do Wejherowa. Mozecie sie smiac ale male trojmiasto rozwija sie szybciej niz "prężna" Gdynia, która ma tylko dobry PR i nic więcej. Nie powstają nowe miejsca pracy tylko korki coraz . Developrzy Budują osiedla a za praca trzeba jechać za Gdynie.

        • 22 6

        • (2)

          Przestań, przyznać się do mieszkania w Wejherowie to jak puścić bąka w towarzystwie.

          • 10 22

          • (1)

            Jak Wejherowo było miastem, to po Twojej Gdyni biegały boso dzieci i zbierały szyszki na zupę.

            • 18 2

            • No tak,

              ale mówimy o dniu dzisiejszym. Wejherowo pozostało małą mieściną.Gdyby nie kolejka do Trójmiasta to nie było by co tam robić. A Gdynia kiedyś szybko się rozwijała. Szkoda, ze przestała.

              • 1 0

      • (1)

        W Łodzi dzieje się od niedawna.Wcześniej , jak sam wiesz, ruina i beznadzieja.Dlatego 70 tys Łodzian dojeżdża codziennie do pracy w Wawie. Jedna Piotrkowska, Manu oraz trasa W-Z to trochę mało, jak na 700 tys miasto.

        • 10 2

        • Łódź Fabryczna 2016

          70 tyś Łodzian dojezdza do Wwa nie wydaje mnie sie,Kolego z Bałut 2 stadiony,no moze półtora:),tunele,obwodnica jedna zaraz zaczyna sie budowa drogiej,Indesit,Bosh,Dell,Manta,największe w Polsce planetarium w odrestaurowanej Elektrociepłowni EC1,niebawem ma rozpocząc sie budowa terminalu kontenerowego obsługujacymi przesyłki z Chin itd.

          • 1 1

      • WRACAJ DO ŁODZI

        Skoro klimat nie odpowiada

        • 1 0

    • Na samym puszczeniu pociągów niewiele można wziąć w łapę... (1)

      Trzeba przecież zmarnować 4 złote żeby ukraść złotówkę, ludzie nie mogą wsiadać z prymitywnych peronów, tylko ze specjalnie zaprojektowanych i mega drogich.

      • 26 3

      • każdy sądzi swoją miarą

        czyli jesteś łapówkarz?

        • 3 7

    • Antyszczur

      Czas 13 minut (i tak w istocie teoretyczny, rozkładowy byłby dłuższy) jest bardzo słaby i byłby atrakcyjny co najwyżej dla garstki osób. Oczywiście w wariancie "pomarańczowym" zaznaczonym na mapie nie da się lepszego uzyskać. Sens miałby tylko przejazd bezpośredni z Obłuża torami wzdłuż Wiśniewskiego i taka poprawa przejezdności, żeby czas wynosił nie więcej niż 5-6 minut. W innym wypadku zakończyłoby się tak jak w PKM, czyli kupą kasy wyrzuconą na marne. Inna rzecz, że UM i tak nic nie zrobi ani z wariantem omówionym w tym artykule, ani z żadnym innym.

      • 5 9

  • Urzędnicy UM Gdyni: Nie da się. (9)

    Mieszkańcy w wyborach za rok: Da się. Do widzenia.

    • 528 25

    • Potwierdzam. (1)

      Jest to niewykonalne. Pozdrawiam.

      • 42 6

      • To byl moj prezydent. No coz, swiat wokol sie zmienia, a Gdynia ?

        Czas na pilna zmiane, mamy obecnie hiper stagnacje

        • 41 4

    • w punkt! (1)

      mam nadzieję, że się uda!

      • 34 5

      • Trzeba przeprowadzić konsultację i referendum.

        A może lepiej drugą nitkę kolejki linowej na Jasną...tfu., Kamienną Górę?

        • 21 6

    • Nie ma pieniędzy na transport miejski i tabor

      ale na lotnisko wywalić 100 mln zł to władze bez problemu znalazły fundusze i nikomu to nie służy

      • 34 2

    • (1)

      może się da- wejdzie pIS PO i lewactwo wtedy na pewno będzie lepiej oni nawet alternatywy programowej dla tego miasta nie maja

      • 3 17

      • to opluwane przez ciebie debilu jak to nazywasz lewactwo

        to demokracja, której nie miałeś okazji się nauczyć mając szczurzą dyktaturę przez długie lata i co z tego wynika? lotnisko nie wiadomo dla kogo z grube miliony i kolejka na Kamienną Górę, no może jeszcze fontanna!

        • 19 4

    • Minie następny rok po wyborach i nowa władza stwierdzi "Nie da się. A my nigdy nie obiecywaliśmy, że się da. Tak sami jakoś ro zrozumieliście".

      • 2 2

    • Oby do widzenia!

      Ale już teraz musza się znaleźć sensowni kandydaci bo za rok będzie już za późno na zdobycie poparcia.

      • 2 0

  • (20)

    Zdaniem władz Gdyni: Nie da się.

    • 252 18

    • (12)

      Szczurek, Gruszecka - Spychała, Stępa najwyźszy czas powiedzieć wam won. W najbliźszych wyborach trzeba usunąć tych nieudaczników!!

      • 245 29

      • (4)

        pisiory nie mają życia prywatnego, że nawet w sobotnie wieczory hejtują na trójmieście? :D

        • 19 50

        • Artykul poza godzinami pracy UM (2)

          To i komentarze w końcu prawdziwe!

          • 29 9

          • Oni i tak mają dyżury i się zdzwaniają jak jest jakiś artykuł pokazujący ich nieudolność

            • 19 6

          • jasne, 300 IP z ruskich serwerów prawdziwe

            brawo PiS i ich ruskie trole

            • 1 6

        • nie masz tego

          co byś chciał POssać to siejesz jadem

          • 0 0

      • (2)

        przecież oni obstawiają swoimi ludkami wszystkie Urzędy miejskie w Gdyni,NIC SIE NIEMORZE zmienić ,a ile ludzi zostanie zwolnionych z tych intratnych posad spróbujcie coś złego mówić w UM o Gdyni oni zlinczują słownie was.

        • 6 6

        • Jak NIEMORZE , to ląd. (1)

          • 8 1

          • SHORE

            • 1 1

      • Przejechali sie pociagiem i twierdza, ze bylo milo. No kurcze, wiec o co chodzi ? (1)

        • 14 0

        • o korki.

          Kiedyś w Gdyni był o'Korek ale już go nie ma.

          • 3 0

      • a przyjdą jeszcze (1)

        więksi bałaganiarze z pisu

        • 6 10

        • Bo na świecie istenieje tylko samorządnośc albo pis

          • 8 7

    • przejechali sie pianoye**y kolejeczką i pół miasta stoi w korku... ale kij z tym (6)

      wazne ze za darmoche na oksywie pojechali a np karetki na sygnale stoją po 20 minut pod szlabanem na Hutniczej albo Północnej. to jest Polska megalomania typu lotnisko kosmodrom i inne infoboxy czy kolejki na Gubałówke a KJM tunelu pod torami jak nie było tak nie ma i nigdy nie będzie. Ale kolejeczka ariwa sie pojechało,no nie??

      • 10 25

      • (4)

        Masz trochę racji. Ale potrzebne sa wszystkie inwestycje.

        • 5 1

        • irytujące są te tematy o kolejce na Oksywie (3)

          korki na Hutniczej i połowie Chyloni to są i tak a byłyby dużo większe ale nie to jest najgłupsze w tym wszystkim. tylko to ze nawet gdyby to doszło do skutku to wiesz co będą wozić te wagoniki? odpowiadam: powietrze... tak jak PKM Zaden szanujący sie mieszkaniec który wozi tyłek autem nie przesiadzie sie do kolejki. wiem to z doswiadczenia. Powiem wiecej,z tych pseudoreformatorów najgłosniej krzyczacych tutaj i tych którzy dzis jechali na Oksywie ilu pojedzie tak na codzien? ilu? 5-8% może mniej.

          • 8 24

          • pojada nie pojada, ale bedzie alternatywa (1)

            13minut? nie ma szans aby to zrobic autem.

            • 21 2

            • i to przez Chylonię

              a gdyby kolej jechala tym krótszym torem? nie blokując drogi samochodom....

              • 14 2

          • a wystarczy wybudować 2 tunele

            słownie: dwa.
            Zamiast tych wszystkich kretyńskich pseudoinwestycji typu estakada rowerowa z nikąd do nigdzie, kolejka linowa na mount kamienna gora, fontanna z wodotryskiem na Placu Kaszubskim i wiele innych....
            To jest myślenie rodem z komuny jeszcze , jest kasa to trzeba ją wydać nieważne na co , bo inaczej przepadnie.

            • 25 3

      • Nie "polska" megalomania, a "gdyńska".

        • 4 5

  • Gdynia (6)

    to stan umysłu.

    • 222 37

    • obrażasz gdynian takimi tekstami (2)

      na obrażaniu ludzi daleko nie zajedziesz pisiorze

      • 20 30

      • Pewnie miał na myśli władze Gdyni czyli W. "nie da się" Szczurka (1)

        • 25 8

        • no chyba

          • 8 3

    • widać i sluchać po nas ze jesteśmy z Gdyni :) (1)

      To jest miejska kultura, mozna nazwac stanem umyslu, a najlepsze jest to ze lubimy ten stan umyslu. I kandydata z pisu nie wybierzemy haha

      • 15 1

      • juz wybraliście, śledziku, już wybraliście

        • 1 2

    • Gdzie nie dojedziesz to..

      .. dobiegniesz w kolejnym super hiper, ultra fantastycznym jakimś thlonie... KORKI wszędzie KORKI widzę :/ Gdynio byłaś moim miastem, teraz wolę małe trójmiasto

      • 2 1

  • A więc można! :) (8)

    Brawo!!!
    Ludzie biorą sprawy w swoje ręce, bo na władzę oczywiście nie można liczyć...

    Taka ciekawostka: od jutra z Gdańska do Tczewa będzie jeździło nie 41 par pociągów, tak jak dotychczas, a tylko 26!!! A to jeden z najbardziej obciążonych na Pomorzu odcinków, stanowiący alternatywę dla zakorkowanej drogi nr 91. Nowy rozkład w naszym województwie to jakaś kompletna porażka.

    • 273 10

    • (1)

      a GPU dalej będą korkować estakadę....

      • 12 20

      • O czym Ty prawisz czlowieku

        • 9 7

    • Nie, nie można. (1)

      • 9 2

      • Ano mozna, tylko to nasze Pomorskie jest takie zacofane w tym kraju

        Mamy najgorsze koleje w Polsce, w calym kraju. Jezdze tu i tam i wszedzie woza mnie jakimis nowymi pociagami. O co w tym chodzi ? Czemu nie u nas ?

        • 14 5

    • Brawo, dobry pomysł ale pod pewnymi warunkami na filmie 1min 48sek kolejka na Hutniczej która i tak jest przeciążona.
      Bez wiaduktu będą jeszcze większe korki!!!

      • 3 10

    • (1)

      Dokładnie 28 połączeń PR, 24 połączenia TLK/IC i 10 EIP/EIC - to mało?

      • 3 5

      • Litości...

        Kto w dojazdach do Tczewa będzie korzystał z pociągów pospiesznych, o ekspresach i Pendolino nie wspominając??? Mnie na dojazd w cenie 100 zł nie stać. Prawda jest taka, że liczba pociągów podmiejskich zostanie zmniejszona o 1/3 i jest to realny problem dla olbrzymiej grupy ludzi korzystających z tych połączeń.

        • 15 1

    • Kiedyś na Kaszubach się nie zakluczało domów na noc...

      A jak się nam zwaliła Najjaśniesza Rzeczypospolita z Całym Swoim Majestatem,
      to nie dość że wszystko trzeba kluczyć , to nawet i do domu normalnie dojechać się nie da.
      A jeszcze banda bosych antków miesięcznicą kraj cały terroryzuje.

      • 19 7

  • Korki (7)

    Ta Pani niech się lepiej nie wypowiada już lotnisko w Kosakowie uruchomiła

    • 201 12

    • wczesniej sukces w Agencji Rozwoju Gdyni

      Czyli straty, których nikt zliczyć nie potrafi :)

      • 38 4

    • (4)

      Odkąd pani gruszeczka spychała dostala awans z agencji rozwoju gdyni na wice prezydenta od spraw nie ważnych w naszej ukochanej gdyni wszystko się sypie

      • 44 3

      • co ona robila zanim Szczurek ja wzial do agencji? (2)

        Szukam i nic nie widzę. Jakies doświadczenia? Oprócz teatrzykow na zamku w Malborku?

        • 32 3

        • Ze strony Gdyni (1)

          "Jako nastolatka pracowała przy obsłudze medialnej pielgrzymki papieskiej, potem na kilka lat związała się z Biurem Prasowym Arcybiskupa Metropolity Gdańskiego."

          • 27 3

          • Brała udział w konkursach krasomówczych i teraz korzysta z tego doświadczenia ;)

            • 17 3

      • kto się sypie?

        Ta pani?

        • 5 4

    • ta

      • 2 1

  • Gdynia to (14)

    północna dzielnica Metropolii Gdańskiej

    • 70 169

    • Gdynia i Gduńsk (7)

      Nie można porównywać rdzennie polskiego fenomenu, naszego marzenia, ekspresji geniuszu inżynierskiego i witalności społecznej, z post-teutońskim fenomenem podarowanym Polsce przez dobrotliwość Józefa Wasirionowicza Stalina. Jego pomnik, podobnie jak niegdyś w Koningsbergu, powinien stać tam na honorowym miejscu. To dlatego Gdańsk nigdy nie będzie przyjacielem Gdyni. Czuje się tam to genetyczne piętno, które sprawia, że Gdynia jawi się tam jako moralny skandal. Najchętniej wymazali by ją z mapy świata, tak jak kiedyś Hitler chciał uczynić z Warszawą.

      • 33 40

      • Portret Stalina powieś sobie nad łóżkiem (4)

        Historii to ty się uczyłeś chyba w IPN. Stalin akurat bardzo chciał Gdańsk zniszczyć. Kazał go intensywnie bombardować i ostrzeliwać z armat, na koniec planował zaorać i zbudować miasto z wielkiej płyty na wzór Kaliningradu. Niewiele brakowało. Czytaj mniej propaganowych broszurek z UM Gdynia, bo "miasto z marzeń" i inne głupie hasła trochę ci pomieszały w głowie. Gdynia jest fajna, ma swój urok, ale niestety mieszkają w niej takie zakompleksione muły jak ty, które wszystko psują.

        • 14 12

        • Drogi tłumoku... (1)

          ... egzegezę tekstu należy wykonywać w kontekście (vide wątek). I nie ma żadnej niespójności między najpierw bombardowaniem sowieckim, a później hojnym gestem Generassimusa....

          • 8 10

          • mądrala się znalazł, a błędy robi...

            • 6 5

        • Jeśli mowa o kompleksach to Gdańszczanie zawsze je mieli względem Gdyni i zawsze je będą mieli. (1)

          • 12 7

          • względem czego?

            czego biedni Gdańszczanie mogą zazdrościć lepszej Gdyni? Tego, że w Gdyni są niższe płące, gorsza komunikacja i prezydent z kosmosu? No tak, Szczurek przynajmniej nie ma problemu z doliczeniem się mieszkań, wszak on nic nie ma, a całym majątkiem rozporządza żona. Co jeszcze powoduje u Gdańszczan kompleksy? To, że Gdynia jest miastem wojewódzkim, gdzie są wszystkie ważniejsze urzędy i szpitale, a zaściankowy Gdańsk jest "młodszym bratem"? Powiedz mi, mądry człowieku.

            • 3 3

      • przcież to w Gdańsku Polacy mieszkają tam gdzie mieszkali Niemcy (1)

        • 6 6

        • a Kaszebi tam

          gdzie za wsze

          • 0 0

    • Buhaha, ależ gdański komleks, zakompleks!!

      • 14 12

    • masz kompleksy...

      w majtach pewnie

      • 2 6

    • nie podniecaj się tak bardzo bo ci żyłka pierdząca pęknie

      • 3 0

    • jakiś kolejny tępy gdańszczanin z kompleksami...

      • 3 2

    • Jeszcze ze dwie kadencje Szczurka i tak będzie o ile Gdańsk się zgodzi bo średnio mu się to będzie opłacać

      • 1 2

    • Metropolia Gdańska?

      Nigdy o takiej nie słyszałem. Metropolia Trojmiejska

      • 0 0

  • obywatel (2)

    Ja też chcę?

    • 31 2

    • Gdynia a Danzig (1)

      • 2 5

      • Gotenhafen a Danzig

        • 7 3

  • 2 pociągi na godzinę (37)

    Chyba nawet 2 pociągi na godzinę są ok? Lepsze to niż stać w korku 1,5h. Hutnicze nie będzie się mocno korkować bo 2 przejazdy zabiorą w ciągu godziny 3 minuty. Dawać te szynobusy i otwierać połączenie. Tylko nie zatrudniać Ryszarda Rembiszewskiego z Lotto do wylosowania godzin rozkładu tylko dać to komuś kto ogarnia a nie leśnym dziadkom

    • 339 14

    • prawde ci napisze yo

      raczej powinny być 4 na godzinne i cena biletów jednorazowych dobowych czy tam kilu dniowych miesięcznych nie powinna być droga

      • 11 12

    • ale bzdura... (2)

      też jestem za tym połączeniem, ale powiedz mi łaskawie kiedy jechałeś 1.5h z centrum na obłuże albo na odwrót? oczywiście nie zaliczaj do tego okresu jak był remont estakady.

      • 10 31

      • a kiedy ostatnio nie było remontu estakady? (1)

        • 35 3

        • Rok temu, dwa lata temu

          • 0 3

    • (10)

      Bzdura korki robią mieszkańcy powiatów ościennych. Puck i Wejherowo stoi w korkach bo kupili chaty w polu kapusty a do pracy jada do Gdyni.

      • 31 25

      • (3)

        Nie w polu kapusty, a w Kosakowie, Dębogórzu, Suchym Dworze, Kazimierzu, Pierwoszynie, Mostach, Rewie, Pogórzu, Mechelinkach!

        • 30 6

        • (1)

          A to nie pola? Piękne miejscowości, pola, kapusty czy czegokolwiek tez są ok. Ale bez sensu mieszkać w tych uroczych miejscowościach, a pracować w Gdyni, bo to strata czasu na dojazdy i generowanie korków.

          • 21 5

          • pola z nawozem, śmierdzącym, końskim

            • 7 5

        • Może należy podstawić pociąg po pola kapusty?

          • 4 0

      • (5)

        no i buraku? cały zachodni świat tak robi....ale Ty i Twoja mentalność

        • 16 4

        • (1)

          ekspert a cały zachodni świat ma takie drogi......? Nie. Debilu.

          • 6 14

          • masz rumuńskie nazwisko Debilu?

            • 8 3

        • (2)

          Masz na myśli amerykański styl czyli suburbia? Super, z tym że od tych miejsc wylewane są nowe nawierzchnie o 3 pasach w każdą ze stron, w około budowana infrastruktura PRZED MIASTEM i generalnie poczytaj sobie o tym troszkę a nie chrzanisz tu o zachodnim świecie.

          • 8 1

          • Nie tylko amerykanskie (1)

            Sztokholm i wiele innych miast europy funkcjonuje tak samo ludzie dojezdzaja z miasteczek obok do pracy tworzac aglomeracje ale co ty wiesz knykciu

            • 4 5

            • a czemu nie.... pociągiem?

              komunikacja publiczna w Sztokholmie ma wspólną taryfę na autobusy, metro, pociągi podmiejskie, tramwaje i promy. bilety mają po 75minut 120 minut 24 godziny 72 godziny i 7 dni. na kazdy bilet mozna sie przesiadac do woli miedzy wszystkimi srodkami komunikacyjnymi w obrebie trzech stref

              a u nas tylko furmanki i wioskowe głupki, jak ci co tu piszą przeciw kolei na Oksywie, która działała, ale komuś to przeszkadzało i mogła by dalej działać i dziś, ale luźna koalicja imbecyli bruździ

              • 12 0

    • Nie (7)

      Już wyjaśniam czemu: 2 na godzinę to tak naprawdę 4 przejazdy bo pociąg jedzie w dwie strony. Szlabany zamykają dużo wcześniej, więc licz spokojnie 6 minut na przejazd. 6x4 = 24 minuty. Korki będą i to ogromne.

      • 16 12

      • a nieprawda (4)

        Podczas dzisiejszego przejazdu przejazd na Hutniczej był zamknięty 3 minuty. To zasadnicza różnica.

        • 9 2

        • Postój raz na Piaskowej (2)

          to zobaczysz jak rzeczywiście wyglądają 3 minuty

          • 8 5

          • no to trzeba wreszcie dobudowac druga nitke Hutniczej z wiaduktem (1)

            Rezerwa terenowa czeka od ponad 40 lat !!!

            • 20 1

            • działka nabiera wartości ;D

              • 8 1

        • Facet nie 3 minuty tylko 10 i więcej żaden pociąg nie jedzie tymi torami 60 km/h tylko Góra 30 a czujka zamykający szlaban jest chyba z 5 km od przejazdu wiele razy mierzyłem czas od zamknięcia szlabanu do wjechania lokomotywy z wagonami na przejazd to było 12-15 minut załóżmy że szynobusu jedzie trochę szybciej ale na tym filmie doskonale widać że kompletnie zakorkowac w obie strony hutnicza na kilometr od przejazdu a dziś jest sobota

          • 8 10

      • jest połączenie omijające Hutniczą (1)

        Wystarczy popatrzec na google maps. Jest połączenie obok elektrociepłowni.
        Zrobili sobie z niej bocznicę do remontu kontenerów przy przejeździe na Puckiej.

        Omija się Chylonię, ale wtedy linia nie krzyżuje się z żadną ruchliwą ulicą.

        więc się da bez korków...

        • 6 0

        • I będzie szybciej.

          • 1 0

    • (1)

      A widziałeś na filmie jaki korek już był na tej hutniczej jak jechali? A dziś jest sobota ruch na terenach przemysłowych mniejszy teraz sobie wyobraźmy zamykanie szlabanu dwa razy na godzinę po 10 minut bo automatyczne rogatki na tym przejeździe zamykają się z dużym wyprzedzeniem od pociągu byłaby permanentny blokada hutniczej plus zakazie północnej i punktem oraz wzrost ruchu na chylonskiej i morskiej

      • 10 11

      • To byl przejazd okazjonalny, a ruch zostal wstrzymany 5 minut wczesniej

        Ten przejazd i wczesne zamkniecie przejazdu absolutnie nie maja odniesienia

        • 7 4

    • Już od lat 90 ubiegłego wieku (3)

      Wiadomym jest że na Obłuże dojechać można pociągiem z okolic ulicy Wendy i nabrzeża portowego w sąsiedztwie Skweru Kościuszki. Ariiva RP może takie przejazdy realizować jeżeli Zbynio (książę północy) z PR nie potrafi.

      • 14 1

      • im gorzej, tym lepiej (2)

        Arriva - the DB company

        • 3 0

        • niepodległość? czy okupacja przez imbecylów pokroju Głuszka i Szczurka? (1)

          nie jesteśmy skazani na prześność i Polnische Wirtschaft takich podrobów i chciwych niedorajdów jak wspomniałem

          Biegler i Horngacher pracowali i pracują dla polskich reprezentacji narodowych!!
          dlaczego by nie pozwolić nam spróbować niemieckich kolei, skoro polskie niedorajdy i pokraki tak żałośnie zawodzą?

          • 0 3

          • to teraz Szczurek jest też za koleje odpowiedzialny?

            śmieszne

            • 2 2

    • Bez przystanku Pogórze Dolne - Elektrociepłownia mówię temu połączeniu nie! (2)

      Jaki jest sens dla mieszkańców Pogórza Dolnego jeżdżenia do Obłuża, żeby przesiąść się na pociąg jadący przez Pogórze, Chylonię do centrum? Jak już, niech powstanie przy elektrociepłowni kolejny przystanek, o minutę wydłuży przejazd do centrum, ale ułatwi życie wielu mieszkańcom Pogórza Dolnego.

      • 17 2

      • 13 min wyszlo z postojami przy elektrocieplowni i na Chyloni.

        • 9 0

      • odzwyczaj się od myślenia linearnego

        to przeżytek

        • 1 0

    • 1 przejazd to trzy minuty (2)

      2 przejazdy w jednym kierunku x 2 kierunki = 4 przejazdy na godzinę x 3 minuty = minimum 12 minut zamkniętych szlabanów na Hutniczej. To minimum uzyskane na potrzeby jednorazowego przejazdu. W rzeczywistości gdy będzie śpiący dróżnik (Pucka!:(, to i 4 minuty będą standardem. Tak czy inaczej zamknięcie Hutniczej dla dwóch szynobusów na godzinę w jednym kier. przez 12 - 15 minut na godzinę? Sorry, ale zaproponujmy zamiast namiastki coś konkretnego!

      • 6 5

      • (1)

        najlepsze rozwiazanie to jest polaczenie do rumi, pociag by przejezdzal nad hutnicza, granica rumi z gdynia, nikomu by nie przeszkadzal.

        • 3 1

        • do krainy trzech wieżowców jest SKMka

          • 4 1

    • optymista...

      Nie jest to jedyny pociąg, który tam się pojawia. Coraz częściej widać tam składy towarowe. I to niemałe. Przejazd to od 5-10min - byłem, widziałem, mierzyłem. Korek, który powoduje taki przejazd, jest po horyzont. Rozładowuje się kolejne 10min.
      Miasto przyjęło strategię przeczekania. Nie ma kasy bo nie ma pracy. Kolej ma dużą kasę na modernizację węzła wokół portu ale trzeba tego pilnować aby i tych "kulek" miasto nie spaprało. Na pewno taniej i szybciej przebudować rozrząd koło Wiśniewskiego aby dało się szybko przejechać. Oraz sprawna przesiadka w Gdyni.
      Jednak wiadukty w okolicach Hutniczej, Północnej i Puckiej muszą powstać niezależnie, co widać po narastającym ruchu towarowym. Miasto i administracja państwowa powinny mieć zadanie na najbliższą "pięciolatkę". Gdańsk dostał remont "towarowej"...

      • 4 1

    • Zanim wypowiesz się na temat...

      ...czasu zamknięcia szlabanów i korków na Hutniczej skonsultuj wpierw to ze swoim lekarzem.

      • 0 0

  • Cóż za wyniosłość wydarzenia

    Co najmniej jakby ludzkość wystrzeliła pierwszą misję załogową na Marsa... Chociaż ilość wysiłku który trzeba włożyć w realizację obu projektów jest widać podobny (zagonienie urzędników w Gdyni do pracy i podróży międzyplanetarnej).

    • 70 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane