- 1 Tatuaż jak wskaźnik zamożności społeczeństwa (349 opinii)
- 2 Agresywny mężczyzna skoczył do Motławy (365 opinii)
- 3 Dziś nocny przejazd rowerowy (52 opinie)
- 4 Gdańsk: 30 "elektryków" za 90 mln zł (396 opinii)
- 5 Ktoś ostrzelał z wiatrówki okna szkoły (133 opinie)
- 6 Utrudnienia dla pasażerów SKM (106 opinii)
Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?
Wydłużenie obecnie jeżdżących po Gdańsku tramwajów o dodatkowy człon lub kupno nowych, aż 45-metrowych pojazdów rozważają Zarząd Transportu Miejskiego wraz ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Niewykluczone.
W Zarządzie Transportu Miejskiego trwają analizy takiego rozwiązania. Pod uwagę brane są dwie opcje.
Pierwsza to kupno nowych, dłuższych składów. Dotychczasowe tramwaje kursujące po gdańskich torach mierzą ok. 30 metrów. Nowe byłyby o 15 metrów dłuższe i w kilkuletniej perspektywie miałyby zapewnić komfortową obsługę pasażerów na liniach na południu Gdańska.
Druga opcja zakłada wydłużenie obecnie kursujących tramwajów o dodatkowy człon. Wbrew pozorom nie jest to bardzo skomplikowany zabieg. Modułowa konstrukcja pojazdów pozwala na takie zmiany.
Oba rozwiązania mogłyby także funkcjonować równolegle.
Spodziewany wzrost liczby pasażerów
Wzrost liczby pasażerów w komunikacji tramwajowej spodziewany jest m.in. po planowanym na przyszły rok uruchomieniu trasy "Nowa Warszawska", między pętlą Ujeścisko a al. Havla.
Kartuska czarnym punktem na mapie zderzeń z tramwajami
Do większych potoków pasażerskich może też przyczynić się wdrożenie zmian, które skrócą czas przejazdu tramwajów.
Nie bez znaczenia są też doświadczenia z ostatnich miesięcy, gdy obostrzenia związane z pandemią mocno uderzyły w transport zbiorowy, radykalnie ograniczając liczbę pasażerów w tramwajach i autobusach. W większych pojazdach ta liczba byłaby proporcjonalnie większa.
Linia na Chełm na granicy przepustowości
Już teraz z analiz wynika, że tylko przez Chełm po otwarciu linii w ciągu Nowej Warszawskiej w jednym kierunku przejeżdżać będzie nawet do 30 tramwajów na godzinę (w godzinach szczytu). Obecnie do pętli "Chełm Witosa" dojeżdża 27 pojazdów na godzinę, a do Łostowic - 21 składów.
Dwuminutową częstotliwość na całym tym odcinku ZTM wraz z GAiT zapewniają tylko raz w roku. Wszystkie ręce (i tramwaje) są rzucane na pokład 1 listopada, gdy z zajezdni wyjeżdżają niemal wszystkie dostępne pojazdy.
Pierwsze tory tramwajowe na budowie Nowej Warszawskiej
- Rozwijamy w Gdańsku komunikację szynową i przewidujemy dalszy wzrost liczby pasażerów komunikacji tramwajowej - przyznaje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku. - Niektóre ciągi komunikacyjne, np. przed Dworcem Głównym już teraz pracują na granicy przepustowości. Dalsze zwiększanie częstotliwości będzie wiązało się z komplikacjami technicznymi i ekonomicznymi. Potrzebujemy jeszcze mocniejszego zasilania, większej liczby tramwajów i motorniczych, a sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach musiałaby zostać przeprogramowana tak, by "przepuścić" więcej tramwajów, często kosztem innych uczestników ruchu. Stąd prace w kierunku zwiększenia pojemności tramwajów - dodaje Zomkowski.
45-metrowe składy już kiedyś jeździły po Gdańsku
Eksploatację 45-metrowych tramwajów dopuszcza Uchwała Rady Miasta Gdańska z 2014 r.
- Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Gdańska na lata 2014-2030 zakłada eksploatację tramwajów do 45 metrów - przypomina dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Taka długość tramwajów w Gdańsku to nic nowego: wozy starszego typu (105Na) były łączone w składy trzywagonowe o długości 45 m. Taki tramwaj jest bardzo pojemny, przez co pasażerowie podróżują w większym komforcie.
Do dłuższych tramwajów potrzebne dłuższe perony przystankowe
Już teraz ZTM opiniując wszelkie projekty budowy lub przebudowy przystanków tramwajowych, każdorazowo wskazuje na konieczność zapewnienia minimalnie 45-metrowych peronów.
Wysokie kary za opóźnienia tramwajów. Cztery Pesy za darmo
- We współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje przeanalizujemy wszelkie możliwości zwiększenia pojemności tramwajów. Wchodzi w grę zarówno zakup fabrycznie nowych, dłuższych tramwajów, jak i wydłużenie tych już użytkowanych. Tzw. konstrukcja modułowa powoduje, że rozbudowa nowoczesnego tramwaju nie jest szczególnie skomplikowanym i kosztownym procesem - mówi Zomkowski.
Kiedy i ile nowych, dłuższych tramwajów pojawi się w Gdańsku? ZTM nie chce składać jednoznacznych deklaracji.
Nieoficjalnie mówi się nawet o 60 wagonach, co oznacza że wymiana lub modernizacja dotyczyłaby prawie połowy całego taboru w Gdańsku.
Okazją do wydłużenia pierwszych wagonów mogłaby być z kolei zbliżająca się tzw. naprawa główna pięciu niskopodłogowych "Jazzów" kupionych w 2013 r. Podczas takiej modernizacji, każdy wagon (niezależnie od stanu technicznego) przechodzi gruntowny remont, podczas którego wymieniane lub regenerowane są wszystkie jego elementy. Przypomnijmy, że za gruntowną naprawę 10 Pes Swing z 2010 r. GAiT w tym roku zapłaci ponad 30 mln zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-05 07:18
Słuszna koncepcja. Trzeba stawiać na tramwaje, żeby nie zakorkować miasta do reszty. (26)
Już teraz jeździ się nimi bardzo dobrze, a jeśli może być jeszcze lepiej, to super. Choć pewnie i tak zaraz znajdą się dyżurne marudy, które będą miały na co ponarzekać i nie odmówią sobie tej frajdy.
- 272 51
-
2021-11-05 12:47
tej koncepcji mówimy NIE!
tu chodzi tylko o to by puscic jeden trawaj co pół godziny a nie 3 co 10 minut. Czyli jeszcze wiecej ludzi przesiądzie się na diesle...
- 4 2
-
2021-11-05 10:07
(14)
Średnia prędkość tramwaju - 17km/h to wg ciebie bardzo dobrze? Urwałeś się z choinki i to bardzo wysokiej. Rozwój tego archaicznego środka transportu sprawi jedynie, że będą jeszcze większe korki - przepustowość na wielu drogach spadnie. Zapytaj dowolnego eksperta z dziedziny ekonomiki transportu zanim zaczniesz wypisywać bzdury na forum
- 5 13
-
2021-11-05 10:37
(13)
a jaka jest średnia w czasie jazdy samochodem , mnie wychodzi gdzieś koło 20
- 6 5
-
2021-11-05 11:41
(2)
Tramwaj zawsze ma te 17, nigdy więcej, a jak się trafi awaria poprzedniego składu to spada do 0. 17 na godzinę to można rowerem zrobić, nie jadąc zbyt szybko. Samochodem tylko w korku można się zbliżyć do tej wartości (nie wspominając już o czymś tak oczywistym że tramwaj też stoi w korku - wystarczy porównać czas przejazdu w godzinach szczytu i w
Tramwaj zawsze ma te 17, nigdy więcej, a jak się trafi awaria poprzedniego składu to spada do 0. 17 na godzinę to można rowerem zrobić, nie jadąc zbyt szybko. Samochodem tylko w korku można się zbliżyć do tej wartości (nie wspominając już o czymś tak oczywistym że tramwaj też stoi w korku - wystarczy porównać czas przejazdu w godzinach szczytu i w innych porach). Dorzuć do tego przesiadki, dojście + stanie na przystankach. Tramwaj potrzebuje godziny aby z Łostowic dojechać do Oliwy. Nie wiem, co by się musiało stać, aby samochodem tyle czasu to zajęło.
- 2 2
-
2021-11-05 12:15
Żeby godzinę jechać z Oliwy do Łostowic samochodem, potrzebne jest... Popołudnie. (1)
Godzina jak masz szczęście, bo często dłużej to trwa...
- 6 4
-
2021-11-05 15:46
To chyba jedziesz naokoło przez Gdynię, bo ja osobiście nigdy nie jechałem aż tyle. A jeżdżę codziennie w korkach
Ale cały dowcip polega na tym, że w luźniejsze godziny do Oliwy dostaniesz się w 25 minut. Tramwajem zawsze godzina + dojście na przystanek, czekanie + ewentualnie spóźnienie składu lub awarie. I zawsze jest pełno ludzi.- 4 1
-
2021-11-05 11:07
(9)
Porównujemy samochód w korku (co nie zawsze się zdarza) i tramwaj bez korków, za to zatrzymujący się co 500 metrów (co zawsze się zdarza, bo taki ma rozkład)? To może porównajmy czas od drzwi do drzwi, i dodajmy czas dojścia na przystanek, czekania na tramwaj, jeszcze najlepiej czekania na przesiadkę i dojścia z przystanku, a średnia prędkość
Porównujemy samochód w korku (co nie zawsze się zdarza) i tramwaj bez korków, za to zatrzymujący się co 500 metrów (co zawsze się zdarza, bo taki ma rozkład)? To może porównajmy czas od drzwi do drzwi, i dodajmy czas dojścia na przystanek, czekania na tramwaj, jeszcze najlepiej czekania na przesiadkę i dojścia z przystanku, a średnia prędkość tramwaju wyjdzie poniżej 10km/h. Nawet jak uwzględnisz czas szukania miejsca parkingowego to auto będzie szybsze, wygodniejsze, a jak nie masz biletu miesięcznego to nawet tańsze.
- 6 5
-
2021-11-05 13:31
(2)
Tańsze powiadasz . 600 przejazdów w roku X 3, 6 zł = 2160 zł . Ubezpieczenie mojego samochodu OC, AC i NW to 2260zł a to tylko ubezpieczenie . Z tym że ja płacę za przejazd zniżkowy więc tramwaj to niecałe 1100 zł rocznie . Dlatego tam gdzie mogę jadę tramwajem bo odpadają koszty związane z eksploatacją samochodu (paliwo 6zł ) no i koszty parkingów
- 3 1
-
2021-11-05 16:43
Jedynie OC musisz placic, wiec zostanie Ci z tych Twoich kosztow 700 zl rocznie.
- 1 0
-
2021-11-05 14:54
Czyli płacisz 2260zł za auto stojące na parkingu + 2160zł za komunikację miejską = 4420zł. W tym przypadku tramwaj ma sens tylko jeśli te przejazdy są na odległość większą niż 5,5km (zakładając że palisz w korku 10l/100km) albo do SPP, bo za auto płacisz tak czy owak.
- 3 1
-
2021-11-05 13:23
jak żyć kiedy każdy by chciał mieć swój tramwaj.
- 0 0
-
2021-11-05 12:31
(4)
Z tym tańsze to przesada. Samochód będzie zawsze wielokrotnie droższy od komunikacj zbiorowej (chyba że dostałeś od bezdomnego jak Tadeo a od drugiego pakiet ubezpieczeniowy). Jakbyś nie liczył to 500zł miesięcznie najmniej po uwzględnieniu amortyzacji. Kiedyś poprosiłem znajomych żeby policzyli i nikt nie zszedł poniżej tych 5 stówek jak uczciwie
Z tym tańsze to przesada. Samochód będzie zawsze wielokrotnie droższy od komunikacj zbiorowej (chyba że dostałeś od bezdomnego jak Tadeo a od drugiego pakiet ubezpieczeniowy). Jakbyś nie liczył to 500zł miesięcznie najmniej po uwzględnieniu amortyzacji. Kiedyś poprosiłem znajomych żeby policzyli i nikt nie zszedł poniżej tych 5 stówek jak uczciwie policzył. Naturalnie jeśli jeździsz kupionym za grosze złomem którego szczęśliwie nie musisz ciągle naprawiać do wyjdzie taniej ale i tak drożej niż komunikacja zbiorowa.
- 7 3
-
2021-11-05 13:23
Może być tańsze (1)
Samochód i tak musi być jeden na rodzinę, choćby żeby zrobić większe zakupy, wyjechać za miasto czy podwieźć kogoś w razie nagłej potrzeby. Jak robisz codziennie zakupy w Żabce pod blokiem i przepłacasz albo masz catering to może nie masz takiej potrzeby, ale żeby zrobić zakupy w większych ilościach na cały tydzień dla całej rodziny w Biedronce czy
Samochód i tak musi być jeden na rodzinę, choćby żeby zrobić większe zakupy, wyjechać za miasto czy podwieźć kogoś w razie nagłej potrzeby. Jak robisz codziennie zakupy w Żabce pod blokiem i przepłacasz albo masz catering to może nie masz takiej potrzeby, ale żeby zrobić zakupy w większych ilościach na cały tydzień dla całej rodziny w Biedronce czy Auchan i skorzystać z efektu skali to jednak potrzebne jest auto. W nagłych wypadkach nie możesz liczyć na żadne taksówki czy ubery czy inne carsharingi, co pokazała pandemia. Dlatego utratę wartości i OC bym nie liczył, bo za to płacisz nawet jak nie jeździsz. Oprócz tego omijam centrum szerokim łukiem bo nie chcę fundować kolejnych przejść dla pieszych, i tam gdzie jeżdżę parkuję za darmo.
Zostaje paliwo. Stojąc w korku palę jakieś 10l/100km (gdyby nie było korków paliłbym w okolicach 5-6l/100km, tak a propos ekologii w mieście), więc w porównaniu do biletów jednoprzejazdowych samochód opłaca się przy trasach krótszych niż 5,5km w jedną stronę, a to już jest pół Gdańska.- 2 2
-
2021-11-06 18:39
Nie, nie każda rodzina musi mieć samochod. Moi rodzice nie maja prawa jazdy i nie mieli samochodu. Na większe zakupy jeździłam z Mama i siostra, a czasem i z Tatą i bratem zwykłym tramwajem i autobusem. Każdy niósł po 1czy 2 siatki, rodzice często mieli po tej jednej wielkiej prostokątnej torbie i się dawało radę. Teraz za to każdy wozi tylek swoim autem, korkujac drogę, zanieczyszczając powietrze i jeszcze płacz że korki... A znam osoby co busem by miały 10 min drogi, rowerem może 20...
- 1 1
-
2021-11-05 12:58
Ba, powiem Ci nawet, że kiedyś robiłem test (1)
I jeżdżenie do pracy taksówką wyszło mnie taniej licząc za cały miesiąc niż całkowity koszt utrzymania samochodu...
- 4 2
-
2021-11-05 16:41
Czy w calkowity koszt utrzymania wliczasz koszt jego zakupu?
- 2 0
-
2021-11-05 09:33
Dzbanku!Trzeba likwidować tramwaje a stawiać na autobusy i bus pasy i tylko to odkorkuje miasto! (2)
Tramwaj jest przezytkiem w kazdym miescie!I teraz jest era nowoczesnych bez emisyjnych autobusów!
- 6 27
-
2021-11-05 09:53
era to teraz jest "bez mózgowych" znaffców (1)
- 15 5
-
2021-11-05 10:09
Toć to standardowy troll z Bohaterów Getta.
Wypisuje takie brednie pod każdym artykułem o tramwajach, bo się boi że zabiorą mu sponsorowane z podatków miejsce parkingowe pod kamienicą...
- 13 4
-
2021-11-05 08:21
i bedziemy siedziec w korku tramwajowym (5)
Po kazdej awarii...
A jest ich niemalo.
Monokultura nigdy nie jest zdrowa a "proste" mentalnie rozwiazania rzadko skaluja sie liniowo...
Chociazby lansowane rowery staja sie problemem z powodu ich ilosci. Drastycznym przykladem jest sciezka nadmorska ale i to nie pokazuje rozmiaru problemu. Nalezy przejsc sie skandynawskimi czyPo kazdej awarii...
A jest ich niemalo.
Monokultura nigdy nie jest zdrowa a "proste" mentalnie rozwiazania rzadko skaluja sie liniowo...
Chociazby lansowane rowery staja sie problemem z powodu ich ilosci. Drastycznym przykladem jest sciezka nadmorska ale i to nie pokazuje rozmiaru problemu. Nalezy przejsc sie skandynawskimi czy niemieckim ulicami, zasmieconymi rowerowym zlomem (nawet Polacy nie nadazaja ich krasc) a dla wytrwalych polecam scenki z chinskich ulic, gdy rower byl tam dominujacym srodkiem transportu.
To juz przeszlosc ale materialy istnieja...- 21 17
-
2021-11-05 10:08
No zaraz, ale to samo dotyczy samochodów. (2)
Każdy skrawek wolnej powierzchni jest nimi zastawiony...
- 12 1
-
2021-11-05 11:17
tak (1)
bo to jest to samo zjawisko.
Zmienia się tylko dekoracja.- 3 0
-
2021-11-05 12:14
Dlatego im więcej możliwości - tym lepiej.
Proplem w tym, że za PRL już oddaliśmy wszystko pod samochody, więc nie bardzo jest skąd zabrać żeby poprawić jakość pozostałych środków transportu...
- 0 6
-
2021-11-05 09:12
kolejny wpis człowieka ogarniętego cyklofobią (1)
Co ci ludzie biorą? Jakie problemy z ilością rowerów? Przypuszczalnie nie ma zielonego pojęcia o skali wzrostu ruchu rowerowego w największych stolicach Europy: Paryżu, Londynie czy Berlinie. U nas liczba rowerów rośnie, ale nie widziałem jeszcze ani razu "korka" rowerowego, chyba że w Kopenhadze na Norrebrogade. Jak na razie to cyklofobi
Co ci ludzie biorą? Jakie problemy z ilością rowerów? Przypuszczalnie nie ma zielonego pojęcia o skali wzrostu ruchu rowerowego w największych stolicach Europy: Paryżu, Londynie czy Berlinie. U nas liczba rowerów rośnie, ale nie widziałem jeszcze ani razu "korka" rowerowego, chyba że w Kopenhadze na Norrebrogade. Jak na razie to cyklofobi specjalizowali się w tekstach o braku potrzeby budowania dróg dla rowerów, twierdząc, że na nich nikt nie jeździ. Teraz zaczynają niektórzy z nich grać w innej orkiestrze, dając wyraz podobnym uprzedzeniom.
- 14 21
-
2021-11-05 09:33
Kolejny wpis cyklonazisty. Co ci ludzie biorą?
- 14 13
-
2021-11-05 07:59
Ale z tym obecnie bardzo dobrze to raczej przesada. Potencjał jest, ale obecnie jeździ się tłoczno, wolno (światła) a w weekendy to jeszcze rzadko.
- 41 4
-
2021-11-06 12:04
Korzystając z komunikacji zbiorowej odpada problem parkowania który potrafi być uciążliwy są takie miejsca gdzie więcej czasu zajmuje znalezienie miejsca do zaparkowania niż dojazd do tego miejsca dlatego gdy nie jest to konieczne to jeźdzę komunikacją miejską.
- 24 3
-
2021-11-05 08:45
(26)
Komunikacja miejska będzie atrakcyjna tylko wtedy, gdy będzie czasowo porównywalna z autem. W tej chwili autobusy i tramwaje stoją w tych samych korkach, co auta, wiec nie ma o czym mówić.
- 136 42
-
2022-06-17 13:47
Opowiadasz glupoty
Niecały kilometr jest wspólny z autami i to jest w Nowym Porcie. W innych częściach miasta torowisko jest wydzielone.
- 0 0
-
2021-11-05 15:28
jeśli (1)
tramwaje stoją w korkach to ja jestem królem Anglii
- 0 2
-
2021-11-06 00:08
Tramwaje stoją w korkach
A Ty nie jesteś królem Anglii
- 2 0
-
2021-11-05 15:17
od kiedy tramwaj stoi w korku? (1)
- 1 3
-
2021-11-06 00:07
Od zawsze
Najlepszy przykład to Hucisko po 4 linie tramwajowe jedna za drugą
- 1 2
-
2021-11-05 13:03
Bzdura totalna
Dla przykładu tramwaj dwójka, ma z Łostowic do Oliwy 37 przystanków + światła.
Jak chcesz to porównać - też się zatrzymasz 37 razy, przecież ty masz tylko światła
Wiadomo, że samochód będzie szybszy (jak nie ma korków)- 4 0
-
2021-11-05 11:48
Nie jedźcie autami a komunikacja miejska będzie pędzić bardzo szybko bez żadnych korków.
Ale dla niektórych to za trudne aby to zrozumieć i dalej stoją w swoich korkach autem.- 3 3
-
2021-11-05 11:32
(1)
Komunikacja nie musi być czasowo porównywalna z autem bo to niemożliwe. Ważne aby była wysoka częstotliwość, punktualność, czystość i komfort. Wtedy mogę się przesiąść z auta, pod warunkiem, że nie będę miał 2 przesiadek w drodze do pracy jak autem mam 12 kilometrów obwodnicą. Nawet jak jest korek to 20-25 minut jadę autem.
- 3 1
-
2021-11-05 12:26
No to nie ma co marudzić na korki skoro alternatywy są gorsze.
- 1 0
-
2021-11-05 09:38
(2)
"Komunikacja miejska będzie atrakcyjna tylko wtedy, gdy będzie czasowo porównywalna z autem." W Gdańsku wydano miliardy żeby komunikacja miejska nie była porównywalna czasowo z autem (tunel, W-Z, Żołnierzy Wyklętych). Czy to oznacza, że należy wydać kolejne miliardy żeby jednak była? :)
- 1 5
-
2021-11-05 10:11
Komunikacja miejska jest porównywalna czasowo z autem... (1)
Chyba że ktoś jeździ z jednej dzielnicy przy obwodnicy do drugiej...
- 4 1
-
2021-11-05 11:49
BO jakiś cep nie umi uruchomić autobusu obwodnicą.
- 1 1
-
2021-11-05 09:31
Nie tylko o to chodzi. Obecnie mamy sytuację gdy ZTM urządza sobie soboty w różne dni, które sobotami nie są. Bo tak. Zbiorkom który jeździ tak jak chce, a czasami nie przyjeżdża w ogóle, nie jest w tej chwili racjonalną opcją.
- 3 6
-
2021-11-05 09:21
Tramwaj (1)
Chcemy żeby tramwaj jeździł na Osowe!
- 6 3
-
2021-11-05 14:54
macie PKM
- 5 0
-
2021-11-05 09:18
Ładnie jest wszystko zabetonowane. Nie narzekaj
- 2 3
-
2021-11-05 09:05
Tramwaje, gdy nie ma awarii, są najszybszym środkiem komunikacji (2)
Stoją w korkach?
- 21 3
-
2021-11-05 09:22
tylko wtedy, gdy nie mają wydzielonego torowiska (1)
- 5 2
-
2021-11-05 11:49
i świastła z osiedlowymi drozkami ichg nie blokuja
- 3 0
-
2021-11-05 09:03
Atrakcyjną to sobie możesz dziewczynę wybrać na dyskotekę , tyle ze atrakcyjna dziewczyna nie zawsze nadaje się na żonę(również męża w przypadku chłopaka ) ....co prawda mniej atrakcyjna też może się nie sprawdzić ale jest szansa ze nie będzie tylko leżeć i pachnieć .Trzeba żeby to wszystko zagrało żeby było rozsądnie , rozwiązywało problemy w miarę możliwości , podkreślam w miarę możliwości!
- 10 6
-
2021-11-05 08:51
(5)
Żeby komunikacja zbiorowa była szybsza to musi mieć wydzielone trasy - czy to w postaci torowiska czy buspasów (albo nawet fizycznie oddzielonych dróg dla autobusów). W innym przypadku nie masz szans w tym samym potoku ruchu ze wględu na przystanki. Tyle jeśli chodzi o samą jazdę, a jest jeszcze kwestia odległości między parkingiem/przystankiem a punktem docelowym podróży. Mniej wielkich darmowych parkingów to bilans lepszy dla komunikacji zbiorowej z korzyścią dla wszystkich.
- 17 11
-
2021-11-05 09:24
Kolejny Janusz... "Może mi być żle, ale najważniejsze, żeby somsiad miał gorzej" (4)
Żeby bilans był na korzyść komunikacji miejskiej to należy usprawniać i ulepszać komunikację miejską, żeby ta dogoniła samochód, a nie na siłę komplikować życie kierowcom przez zwężanie dróg i płatne parkingi.
- 27 22
-
2021-11-05 10:10
Zaraz, drogi się zwęża dla kierowców. (3)
Przecież na wszystkich zwężonych drogach są parkingi w miejscach poprzednich pasów...
- 4 10
-
2021-11-05 10:21
Na wszystkich ? Gdzie na przykład (poza Traktem Konnym) (2)
Na Podwalu Przedmiejskim, Wałach Jagiellońskich, Schuberta i innych ulicach/alejach zwęża się by wprowadzić pasy dla pojazdów uprzywilejowanych. Trudno znaleźć ulice zwężone pod miejsca parkingowe.
- 5 1
-
2021-11-05 13:00
Moja ulubiona - Kołodzieja.
Sama się oddolnie zwęziła pod miejsca parkingowe. Podejrzewam że na wielu nowych osiedlach jest identycznie.
- 1 2
-
2021-11-05 12:08
Grunwaldzka w Oliwie zwężona do 2 pasów, aby zrobić miejsca postojowe.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.