Fakty i opinie

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Najnowszy artukuł na ten temat

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. trojmiasto.pl

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

tak, tam niewiele trzeba, by był swobodny przejazd 5%
trudno powiedzieć, poczekajmy na efekty prac 21%
nie, 5 cm to za mało 74%
zakończona Łącznie głosów: 1326
Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • Obniżyć nawierzchnie zamiast modyfikować trakcję. (1)

    Można obniżyć nawierzchnie nawet o 20cm pod mostem i fragmenty przed i za (wyrównanie różnicy zjazdu, podjazdu dla tramwaju). Być może nie będzie taniej bo każdy metr asfaltu tez swoje kosztuje ale mimo wszystko skuteczniej niż walka o rychło 5cm.

    • 0 0

    • drogi nie da się już obniżyć to raz, dwa : po każdej ulewie i tak jest już bajoro, trzy - tu nie chodzi o podniesienie o 5 cm, tylko o kompletne przebudowanie drutów jezdnych na szynoprzewody i dodania izolatorów sekcyjnych których tam brakuje (jest to wyraźnie napisane w treści artykułu)

      • 0 0

  • Co tam do czarta tyle kosztuje ? (1)

    Ano: przetarg, dokumentacja, pozwolenia, itd. itp. . Sama robocizna i materiały pewnie 1/10 tego.

    • 1 0

    • jeden izolator to 30k x 6 szt , sztywna sieć tez trochę kosztuje

      • 0 0

  • edward (1)

    za pol miliona podniesione bedzie 5 cm ? to chyba zart !!! dlaczego sie jezdni nie obnizy i przy okazji kanalize poprawic ..

    • 1 0

    • czytanie ze zrozumieniem się kłania ...

      • 0 1

  • Gdańsk nigdy nie był gospodarnym miastem (4)

    • 28 2

    • (2)

      Pomnik smolenski w Warszawie kosztowal 5000000 ,a to troche wiekszy nagrobek.Nie martwi Ciebie 20000000000 (20 miliardow) rocznie dla KK, 200000000 (200mln) dla rydzyka.2 miliardy dla TVPIS, 70 milionow na wybory, ktorych nie bylo, 40 tys miesiecznie dla prezesa nieistniejacego lotniska, miliony na respiratory, ktorych nie ma, a gdzie nasze zloto

      • 0 0

      • A, zapomniałem

        Ile za strefę relaksu z palet?

        • 0 0

      • Ile za rydwan?

        Ile za amber gold? Ile za mieszkania, które trudno policzyc? Ile za kompostownie, ktora i tak nie radzi sobie ze smrodem? Ile za przestarzałą spalarnie smueci? Ile za niedzialajaca oczyszczalnue sciekow czajka?

        • 0 0

    • Jest jednym z najbogatszych miast wiec chyba potrafia rzadzic w Gdansku

      • 0 0

  • Zakaz ruchu ciężarowych gdzie jest? (1)

    Zakaz ciężarowych w tym rejonie i ż głowy

    • 5 1

    • Jest

      • 0 0

  • Pani Prezydent

    po takich decyzjach sugeruję nie starać się o reelekcję!
    Mój głos straciła Pani za tę decyzję, zadymę z ul. Piramowicza i generalnie wszystkie zagrywki GZDiZ.
    Sorry Winnetou.

    • 1 0

  • to jak za darmo

    majster z Rotmanki

    • 1 0

  • To i tak lepsze

    od strefy relaksu z palet w stolicy za grube miliony ;P PS. Ale co do wydawania miejskiej kasy, to chyba powinny być bardziej przemyślane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • trakcja hallera

    Magdalena Kiljan,pani niema pojęcia co do trakcji pojęcia niem cały tłuków urząd miejski i wijewódzki od kiedy zydowstwo cokolwie umie oni tyko kłamia gradną i żbijają ludzi polaków traktuja ja smieci

    • 0 0

  • Równoległa rzeczywistość

    Kraj absurdu i tyle w tym temacie, pisać się już nie chce :(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.