• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • Rozumiem, ze składają się na to Januszexy transportowe, których wiecznie poganiani kierowcy uderzali we wiadukt i trakcję?

    • 21 0

  • hoho... 5 cm (1)

    Na pewno to pomoże, jestem pewien.

    • 22 4

    • tu nie chodzi o 5 cm tylko o przebudowę i odizolowanie sieci

      • 2 0

  • Za pół miliona to można cały wiadukt podnieść.

    Cena z sufitu jak zawsze.

    • 29 4

  • Wszyscy piszą 500tys a tymczasem wybrano ofertę za 584.000zł!!! drobny dodatek 84tysia

    • 32 0

  • Jak zawsze oszustwo

    • 17 2

  • Gdańsk nigdy nie był gospodarnym miastem (4)

    • 28 2

    • (2)

      Pomnik smolenski w Warszawie kosztowal 5000000 ,a to troche wiekszy nagrobek.Nie martwi Ciebie 20000000000 (20 miliardow) rocznie dla KK, 200000000 (200mln) dla rydzyka.2 miliardy dla TVPIS, 70 milionow na wybory, ktorych nie bylo, 40 tys miesiecznie dla prezesa nieistniejacego lotniska, miliony na respiratory, ktorych nie ma, a gdzie nasze zloto

      • 0 0

      • Ile za rydwan?

        Ile za amber gold? Ile za mieszkania, które trudno policzyc? Ile za kompostownie, ktora i tak nie radzi sobie ze smrodem? Ile za przestarzałą spalarnie smueci? Ile za niedzialajaca oczyszczalnue sciekow czajka?

        • 0 0

      • A, zapomniałem

        Ile za strefę relaksu z palet?

        • 0 0

    • Jest jednym z najbogatszych miast wiec chyba potrafia rzadzic w Gdansku

      • 0 0

  • za ta kase to ja sie podejmuje podnosic trakcje reka jak bedzie jechala ciezarowka

    • 20 2

  • Inwestycja na miarę kompostowni. (2)

    Po pierwszym zerwaniu okaże się, że to nic nie dało. I jak zwykle nie będzie winnych.

    • 39 3

    • Idź kwakać w Strefie

      Ta przebudowa ma wprowadzić osobny odcinek zasilania, przez co jeżeli jakiś dureń się zaklinuje - to tramwaje z Hallera będą mogły jechać w Kliniczną

      • 2 1

    • Za trudne?

      Przecież jest napisane w jakim celu to robią.

      • 1 0

  • Tylko kolce w asfalcie

    każdy wjeżdżający pojazd będzie automatycznie niższy nie o 5, a o 10 cm

    • 12 1

  • Marnotrawienie pieniądzy podatników

    Nie swoje wydaje się lekką ręką. Za każde kolejne uszkodzenia obciążać kierowcę które nie ma mózgu. Dodatkowo niech odda prawo jazdy.

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane