• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • No tak...

    Bo jak będzie 5 cm wyżej to już nikt nic nie zerwie...ręce opadywują

    • 10 1

  • Zaczijmy od tego, że

    ciężarówki wcale nie muszą tamtędy jeździć!

    • 11 0

  • Zerwać asfalt i bedzie 5cm w dół

    • 5 2

  • Zrobiłbym to za 50k (1)

    Po co przepłacać?

    • 5 1

    • 30k to koszt jednego izolatora, a potrzeba tam 6 .....

      • 0 0

  • Obniżyć nawierzchnię 100 m i bedzie klawo egon

    a jak tam Łukaszenka w spódnicy

    • 2 0

  • Są inne sposoby marnotawstwo,pieniędzy,znamy to ,może postawić rydwan,bezde ostrzegał,czy w Gdańsku będzie normalnie,nie bo ta władza jest nie zmieszkancami

    • 6 1

  • Przeciez znaleźli tanszy sposob.

    Zakorkowali hallera odwracając ruch na piramowicza. Za nim teraz podejdzie ciężarówka pod trakcję to zdąży się wezwać służby, wyjść do kierowcy , Zmienić rozkład tramwajów.

    • 4 2

  • Problemem nie jest nisko zawieszona trakcja, tylko pojazdy które ją zrywają niestosujac się do znaków

    • 5 0

  • Wyobraźmy sobie że:

    Jest rok 1944 i pod mostem na Hallera nie mieści się najnowszy niemiecki czołg Mause (wysokość 3.66 m) który ma tamtędy jeździć "od czasu do czasu". No i mamy problem. Jak myslicie ile by trwała przebudowa wiaduktu kolejowego? Ja stawiam, że po tygodniu wszystko by było fertig.
    Pozdrawiam serdecznie

    • 5 1

  • Najłatwiej i najtaniej i najlepiej byłoby podnieść cały wiadukt .

    Zrobić raz a dobrze i każdy zadowolony, a 5cm więcej to gdzie indziej robi robotę. Dziękuję i do widzenia.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane