• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polaczek wygasił koncesję na A1

Mikołaj Chrzan
17 stycznia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Trwa zamieszanie wokół budowy autostrady A1. Minister transportu Jerzy Polaczek (PiS) podjął kolejny krok, który ma doprowadzić do przejęcia budowy drogi przez rząd
Minister transportu wydał w poniedziałek decyzję stwierdzającą wygaśnięcie udzielonej spółce Gdańsk Transport Company koncesji na budowę autostrady A1 - ogłosiło we wtorek biuro prasowe resortu transportu.

To kolejny krok podjęty przez Polaczka, który chce doprowadzić do tego, żeby A1 na odcinku Grudziądz - Toruń wybudowała państwowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a nie, jak planowano wcześniej, prywatne GTC. Działanie Polaczka nie dotyczy odcinka Gdańsk - Grudziądz, gdzie GTC już buduje autostradę.

- Decyzja ministra została wydana z naruszeniem prawa - uważa Aleksander Kozłowski z rady nadzorczej GTC. - Minister miał na to czas do 8 stycznia, a decyzja zapadła tydzień później. Trudno powiedzieć coś więcej o naszych dalszych krokach. Oficjalnie nic jeszcze nie wiemy, do spółki nie dotarło żadne pismo w tej sprawie. Jesteśmy głęboko zbulwersowani sposobem, w jaki przedstawiciel rządu zajmuje się sprawą największej inwestycji drogowej w tej części Europy.

Decyzja ministra Polaczka

Nieoficjalnie wiadomo, że GTC zaskarży decyzję Polaczka. A czemu ten uparł się, by koncesji GTC pozbawić?
- Zbudujemy autostradę taniej i szybciej niż GTC - powtarza od marca 2006 r. minister Polaczek.

Jednak są co do tego poważne wątpliwości. Proponowana przez GTC cena za wybudowanie kilometra autostrady z Grudziądza do Torunia wynosiła ok. 7,4 mln euro. W marcu 2006 r. Polaczek twierdził, że autostradę wybuduje za 5,5 mln euro, ale dzisiaj boom w budownictwie wywindował ceny w górę i np. za budowę kilometra autostrady A4 najtańsze firmy drogowe chcą od państwa ponad 10 mln euro.

Od kilku dni w mediach pojawiają się spekulacje, że minister transportu Jerzy Polaczek (PiS) zostanie wkrótce odwołany ze stanowiska.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (113) 5 zablokowanych

  • Ci co pisza albo mają taka nadzieję żę wybuduje taniej sa w z****i.. błedzie .....



    nie ma takiej możliwosci ... wacha idzie w górę, materiały. Skanska se przyjęła odp ceny materiałów żeby na tym nie stracić ale zarobic to raz, dwa że na kilometr autostrady przypadają bowiem 3 obiekty mostowe do k ... nędzy a nie jak w hiszpanii z*******e grunty i brak przeszkód wodnych , słabych gruntów, czy kaczek pod ochroną ....



    kaczki pewnie otwierają firmę budowlana albo w GDDKiA widza jakiś biznes - albo kurski będzie do swojej kieszeni myto ściagął za przejazdy

    • 0 0

  • BAJKA PANA POLACZKA

    wynika z tego , ze najdluzszy realizowany dotychczas polski odcinek autostrady - 103-kilometrowy odcinek A2 (Konin-Stryków) - zostanie zdetronizowany w 2008 roku na rzecz odcinka A1 Grudziac - Sośnica o długości UWAGA 427 km!!!

    Bedzie to chyba najdluzszy odcinek na świecie realizowany w tak krótkim czasie (2008-2010). To chyba wszystkie firmy drogowe z polski jednocześnie będą musiały być zaangażowane.

    Ciekawe czy premier w to uwierzy.

    • 0 0

  • DEBIL

    i koniec komentarza

    • 0 0

  • brawo

    jak przejmie to rzad, to w zyciu nie zbudujemy dalszego odcinka A1 i utkniemy gdzies 100 km od Torunia
    prosze bardzo ilu ludzi poszukuja do pracy przy A1:
    Poszukiwany, poszukiwana
    Aktualnie poszukujemy pracowników na poniższe stanowiska:
    Pracownicy fizyczni:
    - Cieśle
    - Zbrojarze-betoniarze
    - Monterzy konstrukcji stalowych
    - Elektromonterzy (z aktualnymi uprawnieniami SEP powyżej 1 kV)
    - Monterzy instalacji wodno-kanalizacyjnych zewnętrznych
    - Robotnicy drogowo-mostowi (mile widziane uprawnienia na zagęszczarki, ubijarki oraz przecinarki)
    - Robotnicy bitumiczni
    - Brukarze (mile widziane uprawnienia na zagęszczarki, ubijarki oraz przecinarki)
    - Spawacze: gazowi, elektryczni (z aktualnymi uprawnieniami)
    - Operator przesiewacza kruszyw (z aktualnymi uprawnieniami)
    - Operator wytwórni mas bitumicznych (uprawnienia kl. II oraz uprawnienia SEP do 1 kV)
    Pracownicy umysłowi:
    - Kierownik robót mostowych
    - Inżynier robót mostowych
    - Majster robót mostowych
    - Majster (kopalnie)
    - Specjalista (Inspektor BHP)
    - Asystentka (Sekcja 6)
    - Koordynator sprzętu
    - Inżynier (Przekazanie Projektu)
    - Inżynier Projektu (Kopalnie Kruszyw)
    Inżynier Projektu (Logistyka Betonu)
    -Menedżer Produkcji (Kopalnie Kruszyw)
    - Menedżer Sekcji (Produkcja)
    - Inżynier Projektu (Inspektor Nadzoru – mosty)
    - Geodeta
    to do czasu ukończenia tego odcinka na który jest koncesja.
    na czas teraz, jeżeli chodzi o sprawy kadrowe wyglada to tak:
    Statystyka kadrowa
    W ciągu ubiegłego roku liczba zatrudnionych na A1 wzrosła o 896 osób (z 331 osób w grudniu 2005 do 1227 osób w grudniu 2006).
    Rekordowy pod względem rekrutacji miesiąc to lipiec - zatrudniliśmy wtedy 172 osoby.
    Na Projekcie A1 pracują 123 kobiety. Średnia wieku pracowników to 38 lat.
    Pan Polaczek chyba nie wie co robi.
    Pomorze podziekuje za takie decyzje.
    im szybciej Kaczyński go odwola tym lepiej.

    • 0 0

  • Opus Dei

    Polaczek
    Zabawna nazwa mieszkańca kraju nad Wisłą.
    Polaczek nie Fotyguj się.
    Pan Premier od kota znajdzie ci następną fuchę.
    Może zostaniesz ministrem kolei - tma też jest rozpierducha....

    • 0 0

  • i jeszcze troche statystyki

    Obiekty mostowe - 86
    Miejsca obsługi podróżnych (MOP) - 3
    Węzły drogowe - 6
    Obwody utrzymania autostrady (OUA) - 2
    Punkty poboru opłat (PBO) - 1
    Stacje poboru opłat (SPO) - 5

    Na A1 planowanych jest sześć węzłów drogowych, jeden punkt poboru opłat i pięć stacji poboru opłat, zlokalizowanych w miejscach dzielących autostradę na poszczególne sekcje. Sześć parkingów, po trzy z każdej strony drogi, zostało umieszczonych na 6, 42 i ok. 70 kilometrze trasy. Dwa obwody utrzymania autostrady powstaną w Pelplinie i w Nowych Marzach.

    Przy budowie Autostrady A1 zostanie wykorzystany największy park maszynowy na projekcie drogowym w Europie. Na budowie będzie pracowało ponad 230 maszyn.
    Część z nich jest wyposażona w system naprowadzania 3D oparty na technice GPS, który dzięki danym z satelity pozwala na prowadzenie prac z dokładnością do 1 cm.

    O CO CHODZI POLACZKOWI? bo na pewno o nic dobrego.
    obniżenie kosztów do 5.5 to jest BZDURA.bzdura

    • 0 0

  • Wot poliaczek

    Gratulacje dla elektoratu PiS i pozdrowienia dla mojej tesciowej. Ona juz zrozumiała swój błąd. Ale dlaczego mając 74 lata dopiero zrozumiała.Jestem za Utworzeniem Wolnego Ksiestwa Pomorskiego i podjeciem uczciwego handlu z kolejnymi RP oraz każdym kto płaci

    • 0 0

  • z Polaczkiem na Księżyc?

    ... nie ma Księżyca
    ...ukradli:)

    • 0 0

  • szlag człowieka trafia

    jak sie zaczyna cos dziać, jak wszystko idzie ku lepszemu znajduje sie nagle taki jeden pajac z drugim,gówno wie i sie zna i zaczyna psuc i niszczyć.stopować, cofac nas z znowu .oni chyba naprawde chca żeby coraz więcej ludzi ginęło na beznadziejnych drogach,bo nie stać nas na budowanie autostrad.
    przyciać troche koszty panstwa to i kasa na autostrady sie znajdzie.
    popieprzone towarzycho.

    • 0 0

  • Polaczek

    z Braćmi - na Marsa
    rakieta już czeka

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane