• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polaczek wygasił koncesję na A1

Mikołaj Chrzan
17 stycznia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Trwa zamieszanie wokół budowy autostrady A1. Minister transportu Jerzy Polaczek (PiS) podjął kolejny krok, który ma doprowadzić do przejęcia budowy drogi przez rząd
Minister transportu wydał w poniedziałek decyzję stwierdzającą wygaśnięcie udzielonej spółce Gdańsk Transport Company koncesji na budowę autostrady A1 - ogłosiło we wtorek biuro prasowe resortu transportu.

To kolejny krok podjęty przez Polaczka, który chce doprowadzić do tego, żeby A1 na odcinku Grudziądz - Toruń wybudowała państwowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a nie, jak planowano wcześniej, prywatne GTC. Działanie Polaczka nie dotyczy odcinka Gdańsk - Grudziądz, gdzie GTC już buduje autostradę.

- Decyzja ministra została wydana z naruszeniem prawa - uważa Aleksander Kozłowski z rady nadzorczej GTC. - Minister miał na to czas do 8 stycznia, a decyzja zapadła tydzień później. Trudno powiedzieć coś więcej o naszych dalszych krokach. Oficjalnie nic jeszcze nie wiemy, do spółki nie dotarło żadne pismo w tej sprawie. Jesteśmy głęboko zbulwersowani sposobem, w jaki przedstawiciel rządu zajmuje się sprawą największej inwestycji drogowej w tej części Europy.

Decyzja ministra Polaczka

Nieoficjalnie wiadomo, że GTC zaskarży decyzję Polaczka. A czemu ten uparł się, by koncesji GTC pozbawić?
- Zbudujemy autostradę taniej i szybciej niż GTC - powtarza od marca 2006 r. minister Polaczek.

Jednak są co do tego poważne wątpliwości. Proponowana przez GTC cena za wybudowanie kilometra autostrady z Grudziądza do Torunia wynosiła ok. 7,4 mln euro. W marcu 2006 r. Polaczek twierdził, że autostradę wybuduje za 5,5 mln euro, ale dzisiaj boom w budownictwie wywindował ceny w górę i np. za budowę kilometra autostrady A4 najtańsze firmy drogowe chcą od państwa ponad 10 mln euro.

Od kilku dni w mediach pojawiają się spekulacje, że minister transportu Jerzy Polaczek (PiS) zostanie wkrótce odwołany ze stanowiska.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (113) 5 zablokowanych

  • Doprawdy nie rozumiem o co wam chodzi

    PiS konsekwentnie realizuje politykę taniego państwa, a wy jątrzycie bezrozumnie.
    Państwo wybuduje taniej autostrady korzystając z taniej siły roboczej. Jak w ZSRR budowano Biełomorskij Kanał? Wykorzystując niewolniczą pracę więźniów. Wkrótce nasze więzienia zapełnią się zlustrowanymi, byłymi TW, posłami PO i dziennikarzami Szkla Kontaktowego, Bolem ect. Będzie miał kto budować mai mołodcy!

    • 0 0

  • Jego W.

    Slusznie .
    Wyglada faktycznie na to , ze wiezniow nie powinno zabraknac - tylko co z kruszywem dla takiej ilosci skazancow ?

    • 0 0

  • własnie słyszę w TV o Narodowym Funduszu Drogowym
    w ubiegłym roku oddano 250 km autostrad, 50 km dróg ekspresowych i 40 km obwodnic
    fundusz zasila akcyza z paliwa itd
    spoko luz:-) wiecej optymizmu ludzie:-) zajmijcie sie lepiej działalnoscią gospodarcza np przy produkcji znaków drogowych, na których mozna bedzie niexle zarobić:-)

    • 0 0

  • jego w
    odnośnie więzień:-)
    gdyby w Polsce istniało lobby więziennicze jak w USA to i budowa dróg ruszyłaby z kopyta
    na razie płacimy za liberalizacje polityki wiezienniczej która pozwala bandziorom na luksusowe zycie w pudle...
    to twoi idole sprawili że ofiara ma wiecej praw jak bandyta

    • 0 0

  • Marek

    PiS zacierając pamięć o komunie w szale rozliczeń powinien rozpieprzyć wszystkie budynki wybudowane do 1989 r., a może do 2005 kiedy to władzę przejała jedyna słuszna siła. Nie jest to co prawda kruszywo, ale skoro Gosiewski udowodnił, że Intercity może się zatrzymywać we Włoszczowie to udowodnią gruz może służyć do budowy autostrad. Tak to widzę.

    • 0 0

  • gluś

    "to twoi idole sprawili że ofiara ma wiecej praw jak bandyta"

    The Beatles i Eric Clapton? Na Boga, a czemu oni są winni?

    • 0 0

  • panowie

    czasy kiedy więźniowie budowali drogi odeszła w przeszłośc. teraz nawet do tak prostej wydawałoby sie rzeczy jak budowa dróg, trzeba mieć kadrę wykwalifikowaną. dobry brukarz np. jest na wage złota.niewykwalifikowanych robotników nie jest az tak wielu.
    budujemy autostrady a nie trakty konne.

    • 0 0

  • jana

    Nie zgadzam się. Jak się zapełni więzienia, oprócz już wymienionych, wykształciuchami to prace ruszą z kopyta.
    Zaprawdę powiadam Ci - będzie pięknie. Przyszłość naszą widzę jasno.

    • 0 0

  • ..." w ubiegłym roku oddano 250 km autostrad "...

    Gallux . A podali w jakim kraju ?
    Czy od czasow gdy w EU nie ma granic , nie gra to dla statystyk zadnej roli ?

    • 0 0

  • Jana

    ..." dobry brukarz np. jest na wage złota "...
    A po co brukarz do budowy autostrady ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane