- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (74 opinie)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (77 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (493 opinie)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (726 opinii)
- 5 Uziemił się przez skradziony miernik (26 opinii)
- 6 Te zabytki otwierają się po remontach (63 opinie)
Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska
Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.
Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą
- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.
Rady Dzielnic w Trójmieście
Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.
Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową
- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. Stężycka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina
Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.
Miejsca
Opinie (144) 10 zablokowanych
-
2020-06-15 12:15
Opinia wyróżniona
Bardzo ciekawa inicjatywa
niemniej jednak, myślę że warto linię wydłużyć aż do okolic szlabanu na hokejowej. Kawał miasta został pominięty
- 20 3
Wszystkie opinie
-
2020-10-26 17:46
A może kolej linotorowa?
Warto spojrzeć na sposób rozwiązania problemów komunikacyjnych w miastach o istotnej różnicy wysokości "sypialni miejskich" nad śródmieściem. Myślę o kolei linotorowej, nie zajmującej miejsca na podłożu, nieinwazyjnej, zastępującej przy intensywności ruchu 10 tys. osób/godz. 2 tys. samochodów osobowych lub 100 autobusów. Nie emitującej spalin, nie korkującej się.
Przykład: linowa kolej miejska w Limie (Peru).
Pozdrawiam,- 0 0
-
2020-06-15 10:03
Ponury żart (26)
Od dawna to mieszkańcy dolnego tarasu cierpią na chroniczne niedoinwestowanie swoich dzielnic, z uwagi na pakowanie wszytskich środków w górny taras, gdzie uciekają ludzie do tanich mieszkan. Potem przyjeżdzają do wrzeszcza, na przymorze, rozjeżdżają infrastrukturę i wracają na noc do siebie. Dziś potrzeba środków na dolny taras a nie na fanaberie ludzi którzy idą na suburbia z własnej woli
- 87 114
-
2020-06-22 13:52
jakbys nie zauwazyl
wlasnie o to chodzi by zostac na gornym tarasie, a nie jezdzic przez dolny
- 0 0
-
2020-06-15 10:04
(2)
Trzeba walczyć o inwestycje na dolnym tarasie.
- 25 5
-
2020-06-15 13:53
same inwestycje nie wystarczą (1)
potrzebne są także działania obciążające użytkowników samochodów kosztami, które generują ich zachowania komunikacyjne. Parkingi w mieście nie powinny być darmowe.
- 6 1
-
2020-06-15 18:16
Może też drogi powinny być płatne?
- 1 1
-
2020-06-15 10:22
Gdańsk to zapyziałe miasto (1)
polukrowane lekko pijarem że to niby najcudowniejsze miasto na świecie
- 3 12
-
2020-06-15 13:34
Dalej mieszka się tu lepiej niż w większości miast w Polsce
Wyjedź z Trójmiasta na miesiąc, albo dwa, zmienisz zdanie, jak wrócisz :)
- 4 3
-
2020-06-15 10:46
Przeciez te klimatyczne kamienice z wspolnym (2)
wc na 3 mieszkania i dresiarzami prawicowymi w okolicy, sa tansze niz nowe budownictwo po 2000 roku na gornym tarasie. To samo z tymi komunistycznymi wielkoplytowcami na przymorzu czy zaspie. Nowe na morenie, czyli gornym tarasie lepiej sie sprzedaje.
- 4 10
-
2020-06-15 12:05
(1)
Ale sebixy wyklęte podlegaja prawom doboru natrualnego, pamietaj, ze ta banda zlodziejow i cpunow sama dazy do destrukcji i takie ekipy regularnie przerzedzaja sklonnosci do nalogow/przestepstw i problemy z tym powiazane, rowniez smierc.
- 0 1
-
2020-06-15 13:27
Spokojnie, lata mijają, a nowe pokolenia Sebixów zajmują ich miejsce.
Masz sporą szansę na zostanie dresem, jeżeli wychowujesz się w dresiarni.
- 0 0
-
2020-06-15 10:25
(3)
Słusznie. Np o tramwaj łączący wreszcz górny z zaspa. To żart ze na jakieś obrzeża chce się robić tramwaj skoro nie ma podstawowych połączeń w mieście
- 8 5
-
2020-06-15 10:49
Z wrzeszcza gorrnego do zaspy na piechote masz (2)
max 20min. Skm jedzie 2 min. Czlowieku co ty piszesz?
- 12 4
-
2020-06-15 12:10
(1)
on miał na myśli np jak dojechać z Manhattanu do chociażby bloków na Jana Pawła :) Wyprawa na godzinę, to już do obwodnicy szybciej dojedziesz komunikacją
- 6 2
-
2020-06-15 13:25
EEE?
Manhattan - Szpital św Wojciecha:
158 - 20min
127 - 25min.- 5 3
-
2020-06-15 10:13
Nie każdy chce mieszkać w blokowisku na Przymorzu (3)
- 19 11
-
2020-06-15 10:23
(1)
Patrząc po cenie metra wręcz przeciwnie
- 4 1
-
2020-06-15 13:23
Przyfarciło z budową biurowców w Oliwie
Gdyby nie dystans do pracy, nikt tam by nie mieszkał :)
- 3 2
-
2020-06-15 10:22
Chciałbym, ale mnie nie stać
I muszę na tym cholernym Południu
- 16 6
-
2020-06-15 10:12
(6)
Hehe
Śmiechu warte
Widać, że masz pojęcie o górnym tarasie skoro według Ciebie są tam tylko tanie mieszkania... tam są też konkretne domy gdzie ludzie płacą konkretne podatki.
W ogóle na górnym tarasie jest więcej ludzi pracujących niż u Ciebie gdzieś tak na przymorzu.
I po co miałbym jeździć na blokowiska na dolnym tarasie?
Co tam jest atrakcyjnego bo patologia średnio mnie interesuje.- 22 34
-
2020-06-15 10:24
(2)
Marzysz o tej patologii. Niestety za twój apartament na Nowej Piernikowej czy innym Jasminowym Raju, jak to zazwyczaj nazywają się te miejsca na suburbiach, możesz sobie kupić kawalerkę w bloku z lat 70 na Przymorzu
- 13 8
-
2020-06-15 10:51
Tylko po co? ;) (1)
- 14 8
-
2020-06-15 13:22
Żeby potem płakać, że miasto ma Ci zapewnić parking pod blokiem, bo niespodzianka, zabrakło.
- 8 0
-
2020-06-15 10:15
(2)
Chyba jakiś przyjezdny ba ból.... Niech lepiej powie, jak tam dojazdy z apartamentu "30m2" z pachnących szadółek w "5"minut do centrum? Przecież w ofercie deweloperskiej tak było napisane.
- 17 18
-
2020-06-15 10:26
gorny taras to nie tylko szadółki, są też ładne miejsca o które trzeba dbać
- 12 1
-
2020-06-15 10:22
Widzę doskonałą znajomość topografii gornego tarasu Gdańska u rodowitego mieszkańca, gdańszczanina od kilku pokoleń.
Tak górny taras to tylko szadołki, ale nawet jeśli to głównie są tam młodzi ludzie, którzy w przeciwieństwie do Ciebie pracują i płacą podatki.- 20 19
-
2020-06-15 12:13
Tylko pomyśl, po co mam tam do was przyjężdżać.
W takim razie po co wyjeżdżacie do parku trójmiejskiego , na lotnisko, na autostradę, centrów Handlowych itp:. Odciąć was od świata zewnętrznego i siedźcie w tych swoim getcie.
- 4 2
-
2020-06-15 11:34
Po to inwestuje się w górny taras, żeby było jak najmniej powodów zjeżdzać do tych wszystkich zasp i innych blokowisk na dole. Już tak naprawde nie ma po co tam jeździć. Wam też się poprawi, zapewniam
- 9 2
-
2020-06-15 12:04
Ten autobus musi jechać do centrum Gdańska (4)
Kursy co 10 minut. Drugi do Wrzeszcza i też co 10 min
- 5 6
-
2020-06-15 14:31
Nasi "eksperci" od transportu uznają tylko taki rozkład (1)
Dzień powszedni, godziny szczytu - co 55 minut, poza szczytem co 1,5 godziny. W sobotę 3 razy na dzień, w niedzielę nie kursuje.
- 1 1
-
2020-06-16 16:04
I bardzo dobrze!
- 0 0
-
2020-06-15 13:06
(1)
Dla kogo? Wg papierow na tych osiedlach jest garstka zameldowanych
- 2 0
-
2020-06-15 13:45
Garstka?
Kokoszki - 10 tysięcy
Matarnia - 6 tysięcy
Osowa - 16 tysięcy
Jasień - 20 tysięcy
To jest garstka?- 3 3
-
2020-06-16 10:41
Kpina (1)
połączcie siły i zróbcie Kielniańską i ścieżkę rowerowa do Oliwy , dopóki tego nie zrealizujecie nie będziecie wiarygodni ( vide Chmiel), a tylko wykonywać będziecie pozorne ruchy dla swojego interesu i kariery ( co niektórzy ).
- 1 0
-
2020-06-16 11:51
Obywateliku
Zobacz gdzie jest miasto w sprawie Kielnieńskiej - projekt! I tego się trzymaj! Albo udaj się do swojej rady dzielnicy po więcej informacji!
- 0 0
-
2020-06-15 17:47
(1)
Stan ulicy Kielnieńskiej , pomimo mieszkających na Osowej Pani poseł i Pana senatora katastrofalny od lat. Ilekroć przejeżdżam , zastanawiam się czy oni naprawdę tak mało mogą (mogli) ?
- 4 0
-
2020-06-16 11:50
Pani Poseł
Pani Poseł Chmiel mieszka w dzielnicy VII Dwór, a nie w Osowej. Odświez swoje informacje :)
- 0 0
-
2020-06-15 15:45
! (1)
Kiedyś były linie specjalne. Np. z Moreny 242. Nie zatrzymywał się po drodze tylko na dole w Gdańsku koło czołgu. Podobna linia w sezonie jeździła na Stogi - Plaża. I jeszcze pamiętam przez chwilę prywatną linie, która obsługiwała połączenie Wrzeszcz - Morena. Teraz się mówi górny taras, a to przecież zwyczajnie jest - za miastem.
- 4 4
-
2020-06-16 11:50
ZA miastem
Sam jesteś za miastem. Umysłowo.
- 1 0
-
2020-06-15 15:40
klukowo (1)
A co z Klukowem przecież ta dzielnica się rozrasta a tam nawet chodnika nie ma przy ul Radarowej do Słowackiego jest bardzo niebezpiecznie i mnóstwo samochodów które omijają zakorkowaną obwodnicę więc do roboty radni....
- 3 1
-
2020-06-16 11:49
Klukowo?
Nie narzekaj. dostaliście 169! Za darmo!
- 0 0
-
2020-06-15 15:15
(1)
Matarnia jest nie tylko za obwodnica. Po co tam jakiś autobus jak jest ich pełno plus pkmka. Na slabego zajeżdża 1 spóźniony autobus raz na pół godziny.
- 2 2
-
2020-06-16 11:49
Linia 110
Często, gęsto, zawsze. Nic więcej Wam nie potrzeba. A na Słowaka macie z 5-6 linii. Ludzie...
- 0 0
-
2020-06-15 14:05
Spoko, tylko, że (1)
ten autobus omija Jasień, a linia prowadzi przez Szadółki. Proszę o precyzyjne określenia i nazwenictwo, które nie wprowadza czytelnika w błąd
- 5 0
-
2020-06-16 11:49
Kochanieńki, Kochanieńka
Szadółki, to według granic i prawa, jasień! :)
- 0 0
-
2020-06-15 11:57
Wiekszosc radnych dzielnic to zwykłe prostaki co ich interesuje tylko polityka."Polityka jest wszystkim" (1)
I tylko to ich interesuje i rozdawnictwo środków dzielnicy by się promować politycznie za kase mieszkańców dzielnicy .Przypominam ze radni dzielnic pobierali cały czas kase w epidemii i nie tylko nie chcieli jej przekazac na walke z wirusem dla szpitali ale jeszcze chieli podwyzkę!!
- 4 3
-
2020-06-16 11:47
Prostaki.
Powiedział... cebulak.
Pokaż fakty w sprawach o których piszesz, buraku!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.