• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska

Ewelina Oleksy
15 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia. Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia.

Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.



Czy udzielasz się społecznie na rzecz swojego osiedla lub dzielnicy?

Inicjatywa Górny Taras Gdańska powstała, żeby rozwiązywać wspólne problemy dzielnic Osowa, Matarnia, Kokoszki, Jasień. Mowa o inwestycjach, prowadzonej strategii działań, które dotyczą nie tylko jednej dzielnicy, ale szerzej - całego górnego tarasu Gdańska.

Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą



- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.

Rady Dzielnic w Trójmieście



Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.

Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową



- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. StężyckaMapka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina

Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.

W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice. W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • lk (3)

    Tu na tarasie mówimy Drugie Miasto i widać że brakuje wewnętrznych połączeń. Kiedyś może i tramwaj albo odmiana PKMki ze Straszyna do Osowej się rewitalizuje. Może byc nawet na tych samych torach

    • 5 4

    • Pruszcz sie nie bedzie chcial dorzucic

      • 0 0

    • ! (1)

      Kogo czego? - Osowy

      • 0 1

      • Osowej.

        Polecam poprawną polszczyznę.

        • 0 0

  • Kupiles na koncu swiata (3)

    Wlasnie po to. by nie bylo sklepow autobusu parkingu itp to teraz nie wymagaj centrum miasta bo zaplaciles 3000za m2 a nie 12000.

    • 25 23

    • (2)

      Twoja zaspa też kiedyś była końcem świata, w sumie niedawno...
      Lepiej pomóż matce kwadrat sprzątać

      • 9 10

      • Ale na Zaspie sa ludzie zameldowani, a na tych za d*piach co dziesiaty, a walcza jakby tu mieszkali i placili podatki

        • 8 2

      • Jaka zaspa. Kto pisal o zaspie

        Kolego czy tam czym jestes... Srodmiescie bylo kiedy twoja babcia na jedzenie mowila ptaptu. Szkoda gadac z zakreconymi pustymi sloikami.

        • 3 2

  • Ten bajzel urbanistyczno-podmiejski to można tylko zaorać, tu już ciężko coś poprawić (1)

    Rozwalone w polach osiedla grodzone płotami, brak dróg, oświetlenia, godziny dojazdów do centrum. Żyje się tu strasznie, ale dzięki polityce naszej wspaniałej władzy gdańszczan już nie stać na mieszkanie w mieście

    • 28 6

    • 100% racji. Generalnie nie powinno się zabudowywać w ogóle "Górnego tarasu". Osiedlówką, póki są tam Szadółki. Za to powinno być tam centrum biznesowe a'la OBC, najlepiej w okolicach obwodnicy i z połączeniem z lotniska.

      • 6 0

  • Pięknie

    Bedo piwo rozdawać

    • 3 0

  • Stezycka to niech sobie developerzy wybuduja. Postawili osiedla na polach, droga z plyt i autobus sie rozpada na tym badziewiu

    • 29 1

  • (4)

    patrząc po komentarzach to panicze z centrum są oburzeni :)

    • 21 14

    • Patrzac po twoim to masz problem z innymi

      A jednak poblemem jestes sam sobie.

      • 3 4

    • (2)

      Panicze z falowców albo z innych bloków z klatkami od A do P i mieszkaniami z numerami od 1 do 599.
      Ja podziękuję. Wolę być nazywany słoikiem albo wieśniakiem.
      Idę dopić kawę w ogrodzie...Osowa + dom = tak można żyć.

      • 4 5

      • Tatuś za komuny tyle nakradł materiałów że dom na Osowie zbudowal (1)

        Lepiej zamilcz, bo jesteś zwykłym potomkiem złodzieja. Cała Osowa zbudowana jest z materiałów kradzionych z ówczesnych budów. Wtedy kupno po legalu było praktycznie niemożliwe

        • 2 7

        • A ja mam dom w dobrym punkcie w Osowej, kupiony za taką kasę że bym miał 8 kawalerek w falowcu :) Żyje się świetnie, pozdrawiam

          • 4 0

  • Brrr...

    Jak słyszę że ktoś chce zrobić ciąg pieszo-rowerowy (chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem) to aż mi się nie dobrze robi

    • 10 3

  • Problem jest bardziej złożony (6)

    Zarówno władze miasta, jak i deweloperzy, a także prezesi różnych firm upodobali sobie centrum miasta do prowadzenia zakładania tam swoich biur. W efekcie m.in. wzdłuż Grunwaldzkiej powstało kilka biurowców, a w planie są kolejne. To zaś sprawia, że zapotrzebowanie na transport do jak i z centrum miasta jeszcze wzrośnie. Nie wiem, co sprawia, że firmy nie dość, że nie przenoszą swojej działalności poza miasto, to jeszcze otwierają swoje kolejne biura w centrach miast. W efekcie zarówno pracownicy tych firm, jak i ich klienci, muszą tracić więcej czasu na dojazd do nich. Powiem tak, mieszkam w dzielnicy Piecki-Migowo i jeszcze ani razu nie byłem m.in. w CityForum, bo nie widzę najmniejszego sensu, aby akurat tam jechać na zakupy. Jeśli już jadę co centrum miasta, to jedynie aby załatwić sprawy, których nie załatwię przez internet czy telefon, a zakupy, to robię w okolicy, ewentualnie w sklepach zlokalizowanych przy obwodnicy.

    • 22 0

    • No wlasnie.. (4)

      Teoretycznie biura w centrach są ok, bo wiadomo, że nie ma miejsc parkingowych, więc ludzie przyjadą SKM czy komunikacją miejską.
      Ale komunikacja zbyt wydajna nie jest.

      A biura poza centrum też są, ale bardziej magazynowe, nie takie molochy jak OBC.

      • 3 1

      • (3)

        No właśnie nie są ok. Gdyby były rozmieszczone w różnych częściach proporcjonalnie, ruch odbywałby się we wszystkie strony i nie byloby korków.

        • 5 0

        • To jest zbyt skomplikowane dla naszych pozal się boże planistów (2)

          Oni tkwią umysłowo w latach 70. Tu dzielnica przemysłowa, tu biurowa, a tu się da blokowiska. I korki gotowe

          • 6 0

          • Obawiam się, że rządzą nie planiści ale przypadek (1)

            To, że powstało OBC to tylko zbieg okoliczności a nie jakaś przemyślana strategia rozwoju miasta.

            • 2 0

            • Ja bym ten zbieg kojarzył z jakimiś mieszkaniami...

              • 0 0

    • Budują centra handlowe tam gdzie uważają i dopuszcza prawo

      Masz centra handlowe w wielu miejscach. W twojej dzielnicy istniejące od lat, teraz pod nazwą Galeria Morena. Są trzy skupiska przy obwodnicy, jest GB we Wrzeszczu i Alfa na Przymorzu.
      Ja tu nie widzę skupienia tylko w centrum.

      • 1 1

  • Szkoda ze pominięto w tym zakresie górną cześć Jasienia koło jeziora. (1)

    Cbyba coś nie ten tegez....

    • 1 5

    • Przy jeziorze?

      Znaczy się działki, czy te śmieszne nowe bloki w autentycznym szczerym polu, których mieszkańcy jeszcze nie wiedzą ile tam jest komarów latem?

      • 7 1

  • P. Radny Perucki (6)

    P. Perucki 3 lata temu biegałeś i zbierałeś podpisy w sprawie PKM przystanku "Kukawka" . I co przystanku nie ma a podpisy na radnego Gdanska się przydały z Osowy. Obiecanki kiełbasa wyborcza.

    • 14 3

    • Buduj przystanek, buduj... (4)

      Na ziemiach PKP. Człowieku, ogarnij głowę.

      • 3 0

      • Sam ogarnij głowę (3)

        Sam ogarnij głowę. Dziwne na firodze można wybudować stacje bo co bo korporacje developerzy itd Kasa .A po co dbać o zwykłych mieszkańców którzy płacą podatki do budżetu miasta i nie mogą dojechać do pracy, bo Kieleńska roz..... Chodził obiecywał przed wyborami a teraz cisza

        • 0 5

        • Chłopie, ogarnij się (2)

          Na Fiordze zbudują przystanek kolejowy, ponieważ teren nie należy do PKP (państwowy beton) , tylko do PKM, czyli spółka Urzędu Marszałkowskiego, więc nie ma sensu porównywania tych 2 spraw.

          • 4 0

          • Chłopie.. (1)

            Chłopie widzę że jesteś nie źle zorientowany. Albo jesteś radnym albo samym P.Peruckim i teraz boli że nie da się spełnić obietnicy wyborczej.

            • 0 2

            • Dobrze poinformowany?

              Wystarczy czytać ze zrozumieniem doniesienia w lokalnych portalach.
              Także się ogarnij, Gdańszczanku.

              • 1 0

    • Teren należący do PKP

      Tak, teren należy do PKP i to oni byliby inwestorami. Działalność społecznikowska w postaci petycji zapewniła, że cały czas się o tym przystanku mówi, Prezydent RP nawet zadeklarował jego zbudowanie do 2024. Adresatem zażaleń powinno być PKP. Petycja na pewno nie zaszkodziła, a zapewne pomogła!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane