- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (57 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (236 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (412 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (173 opinie)
Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska
Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.
Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą
- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.
Rady Dzielnic w Trójmieście
Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.
Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową
- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. Stężycka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina
Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.
Miejsca
Opinie (144) 10 zablokowanych
-
2020-06-15 10:17
lk (3)
Tu na tarasie mówimy Drugie Miasto i widać że brakuje wewnętrznych połączeń. Kiedyś może i tramwaj albo odmiana PKMki ze Straszyna do Osowej się rewitalizuje. Może byc nawet na tych samych torach
- 5 4
-
2020-06-15 13:04
Pruszcz sie nie bedzie chcial dorzucic
- 0 0
-
2020-06-15 15:49
! (1)
Kogo czego? - Osowy
- 0 1
-
2020-06-16 11:42
Osowej.
Polecam poprawną polszczyznę.
- 0 0
-
2020-06-15 10:20
Kupiles na koncu swiata (3)
Wlasnie po to. by nie bylo sklepow autobusu parkingu itp to teraz nie wymagaj centrum miasta bo zaplaciles 3000za m2 a nie 12000.
- 25 23
-
2020-06-15 10:25
(2)
Twoja zaspa też kiedyś była końcem świata, w sumie niedawno...
Lepiej pomóż matce kwadrat sprzątać- 9 10
-
2020-06-15 10:28
Ale na Zaspie sa ludzie zameldowani, a na tych za d*piach co dziesiaty, a walcza jakby tu mieszkali i placili podatki
- 8 2
-
2020-06-15 10:30
Jaka zaspa. Kto pisal o zaspie
Kolego czy tam czym jestes... Srodmiescie bylo kiedy twoja babcia na jedzenie mowila ptaptu. Szkoda gadac z zakreconymi pustymi sloikami.
- 3 2
-
2020-06-15 10:21
Ten bajzel urbanistyczno-podmiejski to można tylko zaorać, tu już ciężko coś poprawić (1)
Rozwalone w polach osiedla grodzone płotami, brak dróg, oświetlenia, godziny dojazdów do centrum. Żyje się tu strasznie, ale dzięki polityce naszej wspaniałej władzy gdańszczan już nie stać na mieszkanie w mieście
- 28 6
-
2020-06-15 11:02
100% racji. Generalnie nie powinno się zabudowywać w ogóle "Górnego tarasu". Osiedlówką, póki są tam Szadółki. Za to powinno być tam centrum biznesowe a'la OBC, najlepiej w okolicach obwodnicy i z połączeniem z lotniska.
- 6 0
-
2020-06-15 10:23
Pięknie
Bedo piwo rozdawać
- 3 0
-
2020-06-15 10:25
Stezycka to niech sobie developerzy wybuduja. Postawili osiedla na polach, droga z plyt i autobus sie rozpada na tym badziewiu
- 29 1
-
2020-06-15 10:28
(4)
patrząc po komentarzach to panicze z centrum są oburzeni :)
- 21 14
-
2020-06-15 10:32
Patrzac po twoim to masz problem z innymi
A jednak poblemem jestes sam sobie.
- 3 4
-
2020-06-15 10:51
(2)
Panicze z falowców albo z innych bloków z klatkami od A do P i mieszkaniami z numerami od 1 do 599.
Ja podziękuję. Wolę być nazywany słoikiem albo wieśniakiem.
Idę dopić kawę w ogrodzie...Osowa + dom = tak można żyć.- 4 5
-
2020-06-15 11:27
Tatuś za komuny tyle nakradł materiałów że dom na Osowie zbudowal (1)
Lepiej zamilcz, bo jesteś zwykłym potomkiem złodzieja. Cała Osowa zbudowana jest z materiałów kradzionych z ówczesnych budów. Wtedy kupno po legalu było praktycznie niemożliwe
- 2 7
-
2020-06-15 11:32
A ja mam dom w dobrym punkcie w Osowej, kupiony za taką kasę że bym miał 8 kawalerek w falowcu :) Żyje się świetnie, pozdrawiam
- 4 0
-
2020-06-15 10:31
Brrr...
Jak słyszę że ktoś chce zrobić ciąg pieszo-rowerowy (chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem) to aż mi się nie dobrze robi
- 10 3
-
2020-06-15 10:36
Problem jest bardziej złożony (6)
Zarówno władze miasta, jak i deweloperzy, a także prezesi różnych firm upodobali sobie centrum miasta do prowadzenia zakładania tam swoich biur. W efekcie m.in. wzdłuż Grunwaldzkiej powstało kilka biurowców, a w planie są kolejne. To zaś sprawia, że zapotrzebowanie na transport do jak i z centrum miasta jeszcze wzrośnie. Nie wiem, co sprawia, że firmy nie dość, że nie przenoszą swojej działalności poza miasto, to jeszcze otwierają swoje kolejne biura w centrach miast. W efekcie zarówno pracownicy tych firm, jak i ich klienci, muszą tracić więcej czasu na dojazd do nich. Powiem tak, mieszkam w dzielnicy Piecki-Migowo i jeszcze ani razu nie byłem m.in. w CityForum, bo nie widzę najmniejszego sensu, aby akurat tam jechać na zakupy. Jeśli już jadę co centrum miasta, to jedynie aby załatwić sprawy, których nie załatwię przez internet czy telefon, a zakupy, to robię w okolicy, ewentualnie w sklepach zlokalizowanych przy obwodnicy.
- 22 0
-
2020-06-15 10:47
No wlasnie.. (4)
Teoretycznie biura w centrach są ok, bo wiadomo, że nie ma miejsc parkingowych, więc ludzie przyjadą SKM czy komunikacją miejską.
Ale komunikacja zbyt wydajna nie jest.
A biura poza centrum też są, ale bardziej magazynowe, nie takie molochy jak OBC.- 3 1
-
2020-06-15 14:08
(3)
No właśnie nie są ok. Gdyby były rozmieszczone w różnych częściach proporcjonalnie, ruch odbywałby się we wszystkie strony i nie byloby korków.
- 5 0
-
2020-06-15 14:29
To jest zbyt skomplikowane dla naszych pozal się boże planistów (2)
Oni tkwią umysłowo w latach 70. Tu dzielnica przemysłowa, tu biurowa, a tu się da blokowiska. I korki gotowe
- 6 0
-
2020-06-15 23:54
Obawiam się, że rządzą nie planiści ale przypadek (1)
To, że powstało OBC to tylko zbieg okoliczności a nie jakaś przemyślana strategia rozwoju miasta.
- 2 0
-
2020-06-16 02:02
Ja bym ten zbieg kojarzył z jakimiś mieszkaniami...
- 0 0
-
2020-06-15 10:52
Budują centra handlowe tam gdzie uważają i dopuszcza prawo
Masz centra handlowe w wielu miejscach. W twojej dzielnicy istniejące od lat, teraz pod nazwą Galeria Morena. Są trzy skupiska przy obwodnicy, jest GB we Wrzeszczu i Alfa na Przymorzu.
Ja tu nie widzę skupienia tylko w centrum.- 1 1
-
2020-06-15 10:56
Szkoda ze pominięto w tym zakresie górną cześć Jasienia koło jeziora. (1)
Cbyba coś nie ten tegez....
- 1 5
-
2020-06-15 11:57
Przy jeziorze?
Znaczy się działki, czy te śmieszne nowe bloki w autentycznym szczerym polu, których mieszkańcy jeszcze nie wiedzą ile tam jest komarów latem?
- 7 1
-
2020-06-15 11:08
P. Radny Perucki (6)
P. Perucki 3 lata temu biegałeś i zbierałeś podpisy w sprawie PKM przystanku "Kukawka" . I co przystanku nie ma a podpisy na radnego Gdanska się przydały z Osowy. Obiecanki kiełbasa wyborcza.
- 14 3
-
2020-06-15 11:59
Buduj przystanek, buduj... (4)
Na ziemiach PKP. Człowieku, ogarnij głowę.
- 3 0
-
2020-06-15 15:03
Sam ogarnij głowę (3)
Sam ogarnij głowę. Dziwne na firodze można wybudować stacje bo co bo korporacje developerzy itd Kasa .A po co dbać o zwykłych mieszkańców którzy płacą podatki do budżetu miasta i nie mogą dojechać do pracy, bo Kieleńska roz..... Chodził obiecywał przed wyborami a teraz cisza
- 0 5
-
2020-06-15 17:43
Chłopie, ogarnij się (2)
Na Fiordze zbudują przystanek kolejowy, ponieważ teren nie należy do PKP (państwowy beton) , tylko do PKM, czyli spółka Urzędu Marszałkowskiego, więc nie ma sensu porównywania tych 2 spraw.
- 4 0
-
2020-06-16 05:03
Chłopie.. (1)
Chłopie widzę że jesteś nie źle zorientowany. Albo jesteś radnym albo samym P.Peruckim i teraz boli że nie da się spełnić obietnicy wyborczej.
- 0 2
-
2020-06-16 11:44
Dobrze poinformowany?
Wystarczy czytać ze zrozumieniem doniesienia w lokalnych portalach.
Także się ogarnij, Gdańszczanku.- 1 0
-
2020-06-15 12:09
Teren należący do PKP
Tak, teren należy do PKP i to oni byliby inwestorami. Działalność społecznikowska w postaci petycji zapewniła, że cały czas się o tym przystanku mówi, Prezydent RP nawet zadeklarował jego zbudowanie do 2024. Adresatem zażaleń powinno być PKP. Petycja na pewno nie zaszkodziła, a zapewne pomogła!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.